Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 18:53

Nou heb toch zelf gereden vanmiddag. Lesklant voor me liep uit en ik moest alvast losrijden zodat hij over kon pakken als hij klaar was met lesgeven. Les voor me ging op het laatst dezelfde proeven oefenen die ik volgende week met dat paard rijdt dus na die les zei Paul: "Rijd jij ook eens die en die proeven? Dan kan *** hem nog eens zien." Dus ik die proeven doorgereden en dat ging netjes dus paard was klaar.

Ja scheefheid kan dat zeker wel veroorzaken en dat hoef je niet altijd in de mond te voelen zeg maar. Voltes openen en sluiten helpt goed om het zwakke achterbeen meer onder de massa te krijgen. Netjes het binnenachterbeen naar je buitenteugel rijden dan. Moet ik ook zo veel met m'n jonge paarden doen!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:56

Oh toch goed dan!

Nee ik denk idd dat ik me daar op verkijk, hij buigt namelijk heel makkelijk in de hals e.d. maar als ik oplet tijdens bijv. het longeren plaats hij zijn linkerachterbeen altijd rechts naast de linkervoorbeen afdruk zeg maar..

Ik wil trouwens weer gaan leren.. Ik weet alleen niet wat, en dan in de vorm van een avondopleiding zodat ik gewoon 1 avond naar school moet oid.. Dus als iemand nog wat leuks weet :)
Ik neig een beetje richting de psychologie kanten enzo..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 19:02

Ja dat krijg je inderdaad vaak en dat is zoooo moeilijk, paarden met zo'n flexibele hals maar verder helemaal vast in de rug en lendenen qua buiging. Ik moet dan altijd goed opletten dat ik de schouders stuur en niet de hals. Die komt toch wel mee. :P Maar Simone kan je daar vast goed mee helpen!

Haha ik dus ook! Ga dus sportpsychologie doen! Anders moet je eens kijken op NTI ofzo. Of wil je geen zelfstudie?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:10

Ja, ik zat er al een tijdje aan te denken.. maar het is ook zo idioot duur dus moet het thuis nog even overleggen.. Zit nu al een hele tijd te googlen.
Maar moet jij ook 1 dag ofzo naar school dan? Of doe je alles helemaal zelf?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 20:18

Zelf. Maar ik doe wel een cursus en geen opleiding.. dat scheelt wel veel denk ik. Zeker qua hoeveelheid.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:12

Ja idd dat denk ik ook wel.. ga is even samen met Maarten kijken. Hij heeft me eigenlijk een beetje aan het denken gezet. Dus ga morgen even samen met hem op zoek :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 09:11

Succes! :D

Maaike is vrijjjjjj vandaag. *\o/*
Straks even Arencio en nog een ander paard rijden en voor de rest moet ik helemaal niks. Nicee.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:36

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:15

Ik ga zo kijken Madelief. :)
Enkel is beter gelukkig. Wilde net Rens gaan rijden en toen vroeg een klant of ik hun paard wilde rijden omdat degene die er normaal mee rijdt blessure had. Dus dat maar even gedaan, was wel leuk. Nu geen tijd meer voor het eten om te rijden dus vanmiddag nog twee en boodschappen doen.

Ja hier ook vanmorgen keiharde regen maar nu stralend blauw haha.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:24

Aaah, lekker, hier wordt t volgens mij ook blauw! En Furia is idd een stuk witter geworden, hij is nu weer geschoren en is hij écht wit *D Maar sommige foto's zijn ook n beetje overbelicht..
Gelukkig is je enkel beter, nou toch nog n beetje drukke dag dan :D Maar wel leuk!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:24

Wooow veel gepost sinds gister!
Ik heb net op Wyoming in de les gereden :) Was weer heel leuk!
Daarna zou ik Skippy nog even rijden omdat hij anders niet liep vandaag en toen zijn Joyce en ik even het bos in geweest. Wel alleen gestapt en ik kleine stukjes gedraafd om aan te sluiten.
Werd gewaarschuwd voor de frisheid van Skip...

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:36

maaik wat super leuk dat je wat gaatstuderen :+
Ik zou ook wel wat willen alleen zou niet weten wat :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:00

Heb gereageerd Madelief! Ziet er goed uit!
Dan heb je toch nog veel gedaan op je vrije dag maaik! Ook nog een beetje uitgerust?
Wastie niet fris dan Merel? Wel lekker hoor ff 't bos in :) Ik mocht vanmiddag ook lekker naar het strand op Rembrand!

Vandaag ullister en nudith nog even geschoren.. gister wivano. Heb er echt al heel veel gedaan voor m'n gevoel. Morgen Whatever.. zijn gelukkig vooralsnog allemaal braaf!
Gisteravond nog ingevallen in de carrousselclinic bij de jeugd, Anjo had een ruiter te weinig.. was ook wel leuk!
Zo lekker naar m'n vriendje toe.. op zoek naar studies!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:07

krimpie is officieel L1 + 1.. 1e proef 2e en 2e proef 1e :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:51

Gefeliciteerd Bonny!
Ik ben net samen met mn broer met de auto naar Groningen gegaan :) Lekker snel hier dus! :)

Skippy was heel braaf buiten, eigenlijk alleen gestapt en ik kleine stukjes gedraafd.... Skip stapt niet zo hard! :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:05

Gefeliciteerd bonny!

Had vrijdag een 21-diner en was pas zaterdagavond om 9 uur bij mijn ouders. Gisteren heel de dag nog geleerd en 's avonds uiteten geweest in Amsterdam. Straks nog tentamen wiskunde. Bleghhhh

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:50

En hoe is het gegaan Manon?
Ik ben vandaag weer een nieuw blok begonnen en dit wordt een moeilijk blok heb ik al gehoord... Zijn mensen die al in het 'zevende jaar' van hun studie zitten omdat ze alleen deze toets niet gehaald hebben....

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:38

Goed zo Bonny! Gefeliciteerd!
Druk weekendje gehad dus Manon.. wast wel leuk?
Succes dan maar Merel.. klinkt als een heftige toets!

Ik heb vandaag Whatever geschoren..jeutje wat veel paard! en hij vond het nog niet leuk ook.. hij probeerde me elke keer te pletten! Gooide ie zich vol naar de wand.. uiteindelijk eerst met praam (tussen z'n halster gestoken) ma die ging op dn duur los en toen kon ik z'n lijf en benen met veel voorzichtigheid, maar wel braaf, afmaken.. en voor z'n hoofd nog even de praam!
't Is me ook te veel eer om ze 'half' te laten staan omdat ze vervelend zijn oid! Dus uiteindelijk gelukt :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:41

Oooh da's irritant! Wel fijn dat hij daarna braaf was! Ja voor hoofd gebruik ik altijd praam, alleen al omdat ik geen tijd heb om daar anders 20 min. over te doen. :P

Gefeliciteerd Bon met je wp!

Manon & Merel aan de studie.. hoe ging je tentamen Manon?

Mijn weekend ging snel voorbij! Hebben zondag de winterwedstrijdkalender (wat een woord) gepland. Heb iig zondag wedstrijd met 2 of 3 paarden, die ene weet ik nog niet of die meegaat want die rijd ik pas een week. Is die van stagiaire met gebroken arm.

Best grappig, ik vind op Bokt soms paarden terug die ik voor m'n werk gereden heb. Nu ook weer: Rytm @ [ITP] Mijn mooie zwarte Ferenzo (v. Warkant) van veulen tot nu...

En deze ook, die was leuk!
[RT-HAW] Waddox @ trainingsweek HC Groenraven
Dat was zo grappig, die kende ik van Bokt al en toen stond ie ineens op stal en dat was echt zo van: "Whaa mag ik die rijden, woooww!!" :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:54

die hebben allemaal in belgie gestaan maaik.. Da's wel grappig idd..

Ben ook blij met krimpie... veel problemen gehad met spieren, maar ze komt er steeds bovenop en blijft stijgende lijn houden :D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:59

Tentamen ging beter dan verwacht := . Maar het zijn ook een hoop stellingen die je moet beantwoorden met ja of nee, daar kan je je heel snel op verkijken. Open deel ging naar mijn idee wel goed. Dus afwachten maar!

Wat een stel knappe beestjes Maaik!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:48

Mooie paarden Maaik!
Manon, wij hebben altijd 120 juist/onjuist vragen en 30 open vragen. Lees zo vaak net een woordje verkeerd waardoor je de hele vraag dus verkeerd begrijpt en dus een verkeerd antwoord geeft. Is echt verschrikkelijk!

Ben net mn ploeg van vorig jaar naar Milow concert geweest. Was heel leuk! :)

Morgen om 7:30 komt er een bedrijf om onze douche te verbouwen tot fatsoenlijke douche. Moet dus vroeg op aangezien ik nog wel even wil douchen voor die tijd....

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:00

Was ik braaf mn bedje optijd uit, komen ze niet doordat die man ziek is... Ben ik voor niets vroeg opgestaan! :(
Verder hele dag heerlijk niets gedaan! Beetje spelletjes doen, muziek luisteren. Heb nog wel notulen van een bijeenkomst gisteren uitgewerkt dus heb nog wel 10 minuten iets aan school gedaan!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:08

Aahh da's banketstaaf Merel van die badkamermensen!

Ik was echt lekker op tijd klaar vandaag dus net al m'n studio gestofzuigd & gedweild & gedouched (ikzelf dus :P ) en afgewassen. En het is nog maar 18.00 uur.. :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:11

Knappe paardjes Maaik, wel tof om ze zo weer terug te zien!
Lekker Bon, dat hij nog steeds beter gaat :) Lekker gevoel is dat!
Mooi Manon dat je tentamen goed ging! Altijd fijn als je er met een goed gevoel weg gaat..
Hehe, dat is wel lekker balen Merel.. ik wilde zeggen 'dan heb je nog wat aan je dag' maar je hebt dus niet veel gedaan ;)

Simoon ging vandaag goed :) Eerst even longeren om de 'rem' er af te halen en vervolgens ging ze rijden, ziet er al keurig uit! Vrijdag komt Lahbib zadels passen, want ik wil gewoon zelf een zadel voor hem wat goed ligt!
Vandaag wel komisch, ik ging Tomboy scheren.. zegt Sandra: Jaa heb je echt mazzel, ik moet Favoriet doen, Tomboy is vet braaf! Dus ik begonnen, hij stond keurig stil, kwam vervolgens Sietse met een spuit tranqui-gel: Oh je bent al begonnen! En wat staat ie mooi stil!
Blijkt dus dat die eigenaren hem altijd met verdoving schoren! Waarschijnlijk ook nooit zonder geprobeert.. maar kon em zo van top tot teen scheren zonder problemen.