Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:40

Dat klopt maar dan zijn dat verhalen uit het verleden. Er zijn veel dingen veranderd en ik kan je uit eerste hand vertellen dat er weinig tot geen doorloop is. En iedereen een stuk blijer is geworden daar. :j

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:43

Ach, zo heb je over iedere stal negatieve en positieve verhalen.

Zondag begrepen Akino en ik elkaar niet zo goed denk ik en heb nu een dubbele botbreuk in mijn bovenbeen.
Ik ging er op zitten alles was goed, heel ontspannen en ik ging zittten, hij trekt zijn rug bol en geeft een partij bokseries.
Ik val er af en me bovenbeen gebroken op 2 plaatsen.
Zijn rug is maandag nagekeken, daar was niks te vinden of aan te zien dus mijn rij-instructrice pakt hem deze week om te zien of ze kan zien waar het aan ligt.

Zo heb je snel wat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:49

Jakkes Laura, ontzettend veel beterschap zeg :(:)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:19

Jeetje,
Beterschap.
Balen zeg, zit je nog wel een aantal weken stil...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:21

Rianne, die buitenbak is ie nu helemaal weg bij jullie? Ik zat laatst in de trein en toen stonden de dieren op dat stukje grond?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:24

De omheining is al ruim een jaar er niet omheen hoor.
Verder zijn we bezig met het opvullen van enkele deuken met nieuw zand, maar gezien ik er weinig ben gebeurd dat niet heel snel.
En de lamas staan erin omdat er dus nog geen hek omheen zit. Wij rijden lekker tussen de lamas door :P Hhahah nee hoor, die staan tijdens het rijden altijd in het gras. Heb je gezwaaid naar mijn paardje ? :P

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:24

ja, ik ben sowieso 6 weken aan het revalideren.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:28

Jeetje Laura... Beterschap!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:21

RianneH schreef:
De omheining is al ruim een jaar er niet omheen hoor.
Verder zijn we bezig met het opvullen van enkele deuken met nieuw zand, maar gezien ik er weinig ben gebeurd dat niet heel snel.
En de lamas staan erin omdat er dus nog geen hek omheen zit. Wij rijden lekker tussen de lamas door :P Hhahah nee hoor, die staan tijdens het rijden altijd in het gras. Heb je gezwaaid naar mijn paardje ? :P

Die stonden bij het hek te wachten :P Het ziet er wel apart zo uit nu er wat paarden weg zijn zeg. Normaal was het een aardige kudde meende ik mij te herinneren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:23

Nee hoor dat valt wel mee. Er missen er twee. Dus echt leeg is het niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:24

Verkeerde gedachte van mijn kant dus :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:24

En hoe gaat het met jouw verzorgpaardje?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:33

Oeh Laura Beterschap! Hopelijk herstelt het zo snel mogelijk :(:)..

Hay magda jij hier dus ook :wave:

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:13

Jeetje Laura... Balen zeg! Beterschap. Zo zie je maar weer dat paardrijden geen super veilige sport is...

Met mijn paard gaat het op het moment niet zo geweldig. Ik had gister de osteopaat op bezoek. Die was niet blij. Haar hele rug zit vast, en ik mag de komende 4 weken sowieso niet rijden. Eerst een week helemaal rust, en dan wat grondwerk, clickertraining en dubbele lijnen. Best balen, en ik schok er ook wel van. Ik had zelf wel het gevoel dat het niet helemaal lekker zat, maar dat het zo ernstig is... Hopen dat er na de dure behandelingen een beetje vooruitgang in komt...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:23

Ik hier ook ja :P

Rianne, ik heb geen verzorgpaarden meer. Heb een half jaar lang mijn tijd, energie en geld er in gestoken en nu hebben zij mij niet meer nodig en ben ik er uit gegooid.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:22

Jeetje Margo, jij ook al zo balen..
Enig idee wat de oorzaak geweest kan zijn?

Magda, dat is balen zeg. Aparte situatie, ben je vervangen door een ander ofzo?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:16

Nee, onder het motto van er worden 4 paarden te koop gezet en die andere merrie (die ik normaal doe) wou ze zelf weer rijden. Ik ben niet meer nodig.

Dit is erg grof en smerig naar buiten gebracht.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:23

Waarschijnlijk hebben we de reden waarom Akino zo deed ook al gevonden.
Een stalgenoot wilde mijn zadel lenen voor haar paard, ik zei tegen haar contoleer eerst het zadel en het dekje voor de zekerheid als je het zadel op je paard legt ivm scherpe dingen misschien.
Ze heeft het zadel en het dekje nagekeken en er bleken houtsplinters in het dekje te zitten.
Ik heb gelijk mijn rij-instructrice gebeld en gezegd dat er houtsplinters in het dekje zaten.
Mijn rij-instructrice zei ook gelijk dat dat het wel moest zijn omdat wat hij zondag deed niet in zijn gedrag te plaatsen is.
Als hij weg schiet pakt hij het bit vast en gaat er van door. Die rare sprongen passen niet bij hem.
Ben echt blij dat we de reden 'waarschijnlijk' hebben gevonden. Zat er best wel over in waarom hij zo deed.
Mijn rij-instructrice pakt hem hem deze week nog wel voor de zekerheid.
Maar kan er haast wel van uit gaan dat het de houtsplinters zijn geweest.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:15

@Rianne: De reden is dat Jutta overgevoelig is, en snel overprikkeld. Dus ook snel gestresst. Daarom is de spanning door de jaren heen in haar lichaam gaan zitten, waardoor haar rug helemaal vast zit. Dit is dus door de jaren heen ontstaan, en ik heb haar zo gekocht. En nu uit het zich, of ik zie dat het er zit... Het zat bij haar atlas, haar rug en schoft, en de darmen. Daardoor heeft ze haar spieren op haar rug ook niet goed ontwikkeld. Bij de schoft is ze wat ingevallen. Ze kan het dus nu ook niet goed opvangen in haar rug, omdat daar weinig spier zit. Voorlopig mag ik dus niet rijden. En op de grond aan de slag met die spieren. Het gaat wat tijd en geld kosten, maar we komen er wel! Ik ga vanmiddag weer kijken hoe het met haar is.

@Laura: Wel fijn dat je nu waarschijnlijk de reden weet. Het is inderdaad erg gek dat een paard zomaar begint te springen, zodat jij eraf valt, terwijl dit niet in zijn karakter past. Nou er nog achter komen waar die houtsplinters vandaan komen... Helaas zit jij wel met de gebakken peren.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:59

Ik weet waarschijnlijk ook al waar de splinters vandaan komen, voor en na het rijden leg ik het zadel op zo'n houten zadelbok.
Ik neem aan dat ze daar vandaan komen want verder komt mijn zadel niet met hout in contact.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:20

Hmm.. naar laura.. :(

@Margo, balen zeg.. Maar fijn dat je nu weet waar het vandaan komt en je eraan kan werken, scheelt toch ;)

En hihi, zie mijn paard springen :P
http://www.youtube.com/v/EG14KQ2vfHw

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:41

Melissa ziet er goed uit. Lekker in haar velletje! En het springen vindt ze volgens mij ook nog eens heel erg leuk!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:39

Oh Laura jeetje wat erg! hoorde het van Brecht veel beterschap en sterkte!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:08

Sandra, dank je wel.
Het gaat de goede kant op gelukkig :)
Haha ja, die arme Brecht, ze was de eerste die de volgende ochtend bij mij aan me bed stond. :D

Akino is hem zondag gesmeerd.
Als de baas van huis is....haha
Mijn rij-instructrice wilde hem pakken en ja hoor ze wil het halster om doen en weg was ie.
Nooit meer te pakken te krijgen dus ze heeft eerst een half uur grondwerk gedaan in het weiland voordat ze hem kreeg en daarna een half uur in de bak.
Het is op dit moment echt een puber.
Ze heeft er nog niet opgezeten alleen grondwerk gedaan maar ze pakt hem nu iedere week een uurtje totdat ik weer beter ben dus dat is wel mooi.

Rianne, hoe gaat het met Melissa? Sprak laatst dat meisje die Rixt gaat kopen, lijkt me wel een leuke combi.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:10

Met mij alles goed en met melissa net zo. Die geniet van haar welverdiende rust terwijl ik lekker aan het werk ben. Daarna maar weer eens oppakken en kijken wat we ervan kunnen gaan maken, ik heb al weer hele woeste plannen :P
En ja, dat is een leuke combi, Ivana en Rikst