Fenn, die bril en neusbel staan je goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

een prettig vermoeide maar wel voldane Tessel 
die had erg veel last van misselijkheid en hield niks binnen; die werd woensdag vóór vertrek van de trektocht opgehaald; echt heel jammer, want ze had zich er natuurlik zo op verheugd! Jannette en ik hebben al flink gehint dat ze in week 8 of 9 nog wel mee mocht draaien dus ze zou kijken of dat ging lukken (Fenna)

). Dinsdagavond vlaggenspel en estafette, woensdag Elles en Rosa samen rijden en Tessel de auto inpakken en de lunch verzorgen. Woensdagavond chipjes eten bij de kippenboerderij, donderdag veel bermen en boerderijen en lunchen bij de Mac
en 's avonds aankomen op de Koelert en lekker kletsen in het gras en de piramide oefenen (ditmaal zonder leiding in de basis) en daarna chocomel. Vrijdag nog een heerlijk dagje rijden in ons eigen bos en 's avonds de demo: vlaggenspel en piramide 
die spontaan hengstig werd en met Dandy in het hoge gras bij de Koelert verdween om te vozen
ze wordt nu idd met een Monty Roberts-halster (bitloos) gereden en dat doet echt wonderen. Ze is minder drammerig, minder krengerig richting de andere paarden, veel rustiger op buitenrit en zelfs op het koeienpad in een rustig lange-teugelstapje te rijden (op de volte, want we moesten wachten op een koetsje)! Aan het eind haalde ze nog wel een stunt uit door vanuit het sprintje dat we trokken over het veerooster te springen.. 
wel erg sterk, vooral in galop maakte ze zich heel sterk maar ze was nog wel te houden. Ze heeft wel hele rare gangen, vooral de draf is bij haar heel apart, maar volgens de fysio moet ze vooral aansterken en is ze laatst opnieuw bekapt en moet ze daaraan wennen. Daisy en Simone hebben lekker op de wei gestaan samen met Pris en Odessa (de pony's van de twee meiden die naar huis waren gegaan). Al met al een superweek
!
? Die had namelijk een enorm wondje van de singel gekregen, hebben hem daarom niet mee laten rijden.
!
volgens mij heeft hij het ook prima naar zijn zin gehad hoor! Hij maakte zich soms wel erg druk, maarja, dat hoort ook gewoon bij hem. In de wei heeft hij iig lekker staan vozen met Jupi
Jannette zou trouwens een poging wagen om Dandy bij Jupi en PZN op stal te zetten omdat dat eigenlijk zo goed ging.
!
!
! Maar volgend jaar wil ik het zeker nog een keer doen! Romi komt trouwens morgen voor 2 dagen terug van de camping en zal dan hopelijk haar camera meenemen, kan ik de fotos laten zien
!
maar jullie hebben het dus wel leuk gehad? Jannette was volgens mij wel echt heel tevreden met jullie, voor zover ik begrepen heb 
en er reden dus 5 meiden achter elkaar op Vosje. Ik heb telkens uitgelegd dat ze heel licht teugelcontact moesten houden en moesten opletten dat ze niet in één keer de teugels heel strak aannamen. Ook sturen etc. op een los teugeltje en verder rijden op je zit. Maargoed, dat ging telkens bijna vanzelf en het meisje dat uiteindelijk op Vosje reed deze week ging er heel netjes mee om, heb alleen maar waslijntjes gezien bij haar 

Echt weer heerlijk trektocht, wie is Daisy? 

) dus dat wordt Jannette heel lief aankijken of snel je rijbewijs halen zodat je mij kunt vervangen (nee, doe dat maar niet
).
ze heeft maandag wel op meerdere pony's gereden onder wie Dandy en Punky weer net als vorig jaar, maar we vonden haar toch het leukst passen bij Mirthe, dus dat werd het. Wel moesten we haar even overtuigen van dat idee maar uiteindelijk was ze helemaal blij met Mirthe en hadden zij ook de zadeltassen (en Misty de andere). Mirthe heeft echt geen stap verkeerd gezet, braaf paardje
Rosa en Elles hadden geen zin en gingen lekker op de bakrand zitten, hihihi
maar nou weet je dat ik dus zelf helemaal niet van het springen ben, haha, maar het ging nog best aardig. Eerste half uurtje dressuren en tweede half uurtje mocht iedereen een aantal keer de hindernisjes over. Niet heel hoog, want het had net gehoost dus de bak was heel nat.
, o nu zijn ze daar. Mm, en nu dit. Beetje obsessed bijna.
(Chlot wil ook nog wel begeleiden)

superfries schreef:@ zwartwitje... ik durfde niet zo goed... haha
Zit je net als ik al achter de Ben & Jerry's Baked Alaska (nieuwe smaak, hmmmjummie)?
Laatste loodjes hè?
niet achter vreemde Fransozen aangaan hè? Ik wilde misschien kijken of ik in je laatste ponykampweek een dagje langs kon komen, maar ik wil ook aan mijn stage-uren komen en ik heb voor volgende week ook al een dagje vrij gevraagd, dus ik zie wel even
dat dagje vrij is trouwens omdat Jeroen jarig is en zijn zusje pas jarig is geweest en zijn ouders hebben een huisje gehuurd ergens in Zeeland. Zeeland of all places
da's dus minstens weer 5 uur reizen vanaf hier
maar ach, wordt wel gezellig.
Milaan was trouwens super,
Heel erg gaaf en Rome ruikt lekker.
)
*jaloers*
Nee hoor, veel plezier!
Das dat is voor één dagje vijf uur heen, vijf uur terug?

doe je voorzichtig?
de tweede keer durfden ze al een klein stukje verder (lees: 5 meter weg van de voordeur) en jawel hoor, ons buurmeisje van zes, die we tot nog toe nog niet kenden, stond al gauw vlakbij te kijken. Ik vroeg aan haar of ze Panda eens wilde aaien, en dat wilde ze natuurlijk wel, maargoed Panda was héél schichtig dus dat werd niet echt wat.
staat het buurmeisje van gister (Cheyenne) met haar bovenbuurmeisje (Zoe) aan de deur te kloppen. Of ze de poesjes wel mochten komen aaien 
) dus het lukte wel om ze een beetje tot elkaar te brengen. na een tijdje moesten de meiden van mij weer weg, want we moesten op visite. Toen gingen ze maar bij onze onderbuurvrouw aanbellen, want die had zo'n leuke sproier waamee ze de tuin mochten sproeien

) rustig zitten en kijken. Er werd geen een keer een haal uitgedeeld! Poppy en Panda waren al heel snel gewend en we geloven dus wel dat we ze met een gerust hart kunnen achterlaten daar. Toen nog op de fiets weer terug naar huis en toen was het wel weer welletjes voor vandaag; thuis gingen meteen de oogjes dicht en het was gedaan met de dag

)
Of nouja, slaperig een ticket toegestoken en ze lieten ons zitten. Degene tegenover ons moesten wel betalen. Super mazzel gehad. Verder stonk het, was het warm, had ik geen beenruimte, moesten we daar slapen. Doodmoe stonden we om zes uur 's ochtends op Genova. Nu zijn we in Barca. (en op de reis nog meer meegemaakt, mensen ontmoet enz. Te veel, verhalen komen nog
)