Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 20:13

Ach, sneu voor Maartje Ach gut

Fenn, die bril en neusbel staan je goed *LOL*

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:54

Daar ben ik weer Doei! een prettig vermoeide maar wel voldane Tessel Ja
We hebben echt een superweek gehad zonder ongelukken (yes!) alleen jammer dat er twee meiden moesten afhaken. Zelda, de vriendin van Anne, had erg last van haar arm, waarop ze twee weken geleden gevallen was. Het rijden ging toch niet erg goed, ze had dinsdag vóór de buitenrit al last en heeft toen toch nog meegereden maar daarna is ze opgehaald. Maartje was ook al niet goed Scheve mond die had erg veel last van misselijkheid en hield niks binnen; die werd woensdag vóór vertrek van de trektocht opgehaald; echt heel jammer, want ze had zich er natuurlik zo op verheugd! Jannette en ik hebben al flink gehint dat ze in week 8 of 9 nog wel mee mocht draaien dus ze zou kijken of dat ging lukken (Fenna) Knipoog

Nouja, het weer was dus idd perfect, soms wel wat te warm. Maar vaak stond er ook een lekker briesje dus het was eigenlijk altijd uit te houden. Trui, lange broek en regenjas zijn in de koffer blijven liggen *LOL*
Vannacht trouwens wel een enorm heftige maar korte onweersbui, iedereen schrok zowat wakker.

Alle ingredienten van de trektocht waren natuurlijk weer aanwezig; de leiding op PZN en Jupi (oooh mijn lieve Jupi met wie ik zo veel fijne bermgalopjes heb gepakt en die mij en de groep als een mak lammetje door het 'engste' verkeer heeft geloodsd Lovers ). Dinsdagavond vlaggenspel en estafette, woensdag Elles en Rosa samen rijden en Tessel de auto inpakken en de lunch verzorgen. Woensdagavond chipjes eten bij de kippenboerderij, donderdag veel bermen en boerderijen en lunchen bij de Mac Haha! en 's avonds aankomen op de Koelert en lekker kletsen in het gras en de piramide oefenen (ditmaal zonder leiding in de basis) en daarna chocomel. Vrijdag nog een heerlijk dagje rijden in ons eigen bos en 's avonds de demo: vlaggenspel en piramide *LOL*

Dan nog wat grappige/aparte dingetjes en weetjes. Iedereen paste perfect bij haar pony, en Dandy, Cindy en Lizette hebben meegelopen. Cindy voelde zich weer helemaal het dametje, Dandy voelde zich het heertje en heeft het aangelegd met Jupi Nagelbijten / Gniffelen die spontaan hengstig werd en met Dandy in het hoge gras bij de Koelert verdween om te vozen Haha!
Lizette heeft zich keurig gedragen en is in een weekje heel wat ervaringen rijker geworden. Vosje is zowaar een leuke pony geworden Bloos! ze wordt nu idd met een Monty Roberts-halster (bitloos) gereden en dat doet echt wonderen. Ze is minder drammerig, minder krengerig richting de andere paarden, veel rustiger op buitenrit en zelfs op het koeienpad in een rustig lange-teugelstapje te rijden (op de volte, want we moesten wachten op een koetsje)! Aan het eind haalde ze nog wel een stunt uit door vanuit het sprintje dat we trokken over het veerooster te springen.. Nagelbijten / Gniffelen

Nicky was er weer, en die durfde eerst niet op Mirthe omdat ze vorig jaar Fenna zo hard heeft zien vallen. Na één buitenritje was het dikke mik tussen die twee en Nicky wilde niet meer ruilen Haha!

Ik heb een ritje op Tosca gereden; erg leuk paard en ze bleek niet eng hoog te zijn Haha! wel erg sterk, vooral in galop maakte ze zich heel sterk maar ze was nog wel te houden. Ze heeft wel hele rare gangen, vooral de draf is bij haar heel apart, maar volgens de fysio moet ze vooral aansterken en is ze laatst opnieuw bekapt en moet ze daaraan wennen. Daisy en Simone hebben lekker op de wei gestaan samen met Pris en Odessa (de pony's van de twee meiden die naar huis waren gegaan). Al met al een superweek Ja

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:11

Heeey!
Dat klinkt inderdaad super Haha!!
Waren de wondjes bij Dandy alweer geheeld Lachen? Die had namelijk een enorm wondje van de singel gekregen, hebben hem daarom niet mee laten rijden.
Dat Monty Roberts halster is van Romi, wij kwamen namelijk erachter dat de mondhoeken en de gehemelte van Vosje helemaal open lagen, waardoor ze waarschijnlijk gewoon ook uit pijn heel vaak ervandoor is gegaan. Met het halster was ze inderdaad veel fijner om mee te rijden!
Maar mooi dat alles zo goed verliep Haha!!
Gr.
Nathalie

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:22

Ja, met dat schuimrubberen geval tussen de singel bij dandy ging het prima Ja volgens mij heeft hij het ook prima naar zijn zin gehad hoor! Hij maakte zich soms wel erg druk, maarja, dat hoort ook gewoon bij hem. In de wei heeft hij iig lekker staan vozen met Jupi Haha! Jannette zou trouwens een poging wagen om Dandy bij Jupi en PZN op stal te zetten omdat dat eigenlijk zo goed ging.
Wat goed van jullie dat jullie dat ontdekt hebben bij Vosje. Dat zal even schrikken zijn geweest? Je ziet tijdens de ritten aan haar koppie gewoon dat ze zich fijner voelt, ze windt zich niet meer zo enorm op. Echt een prima verandering hoor, complimentje voor jullie OK dan! nu zou Jannette geloof ik een touwhalster voor Vosje bestellen en ze wilde het met Jupi ook eens bitloos proberen.

We hebben trouwens de fysio aan het werk gezien met Daisy en Tosca en Simone, en die doet echt wonderen hoor, met die acupunctuur.

Hoe ging het verder bij jullie in de week dan, Nathalie? Lachen

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:04

Wat leuk dat Dandy het zo naar zijn zin had!
Jannette had inderdaad al een touwhalster gekocht, maar deze was maat cob en dus veels te groot voor vosje! Vandaar dat we dat Monty Robert halster gebruikt hebben. Al heeft die natuurlijk zijn gebruiksaanwijzing en jammer genoeg weet niet iedereen hoe je daarmee om moet gaan ... Maar is zeker een verbetering voor Vosje, Yulan (die elk jaar op haar rijdt) kon ook voor het eerst gewoon stappen Tong uitsteken!

Was Fiona trouwens al beter? Aangezien die tijdens onze week ook kreupel was (waar ik best wel van baalde, had haar graag als leidingspaard gehad!).
Tosca heeft inderdaad heel erg aparte gangenm ook in galop schijnt ze absoluut niet lekker te zitten! Als je langzaam 'draaft' kan je wel heerlijk doorzitten, dan lijkt ze meer te tölten dan te draven haha Tong uitsteken!
Gelukkig dat die acupunctuur aanslaat bij Daisy, Simone en Tosca, wordt tijd dat ze beter worden!

Onze week was ondanks ponytekorten erg leuk en ook wel leerzaam. Al waren we elke avond toch weer blij om te kunnen slapen, want de hele dag op die kinders letten was af en toe erg vermoeiend! We hadden dan ook 8 kids die onder de 11 jaar waren + een 15 jarig meisje dat mentaal pas 8 was, dus dat was constant begeleiden met corvee, opzadelen, erop letten dat ze hun tanden poetsen, gaan douchen, etc! Amper vrije tijd voor onszelf gehad haha Tong uitsteken! Maar volgend jaar wil ik het zeker nog een keer doen! Romi komt trouwens morgen voor 2 dagen terug van de camping en zal dan hopelijk haar camera meenemen, kan ik de fotos laten zien Haha!!
Gr.
Nathalie

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:37

Ik was gisteren nog even aanwezig op het Lamoen, maar jullie waren net lekker aan het bbq-en. Mijn zusje had een bitloos hoofdstel aangeschaft en die moest even op maat worden gemaakt.
KLinkt wel als een supergezellige week!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:27

Heb je niet even gedag gezegd Marianne! Dat had best gemogen hoor Lachen

Nathalie, ik hoorde idd van Jannette dat jullie veel beginnertjes hadden, dat komt niet zo vaak voor hoor! Dat is heel vermoeiend, vooral als niemand nog zelf kan opzadelen en aansingelen, dus dat kan ik me helemaal voorstellen Ach gut maar jullie hebben het dus wel leuk gehad? Jannette was volgens mij wel echt heel tevreden met jullie, voor zover ik begrepen heb *LOL*

Dat Monty Roberts-halster; ik kende het verder ook niet echt en wist niet zo goed hoe ermee om te gaan. Maandagmiddag op trektocht doen we altijd een oefenrondje; dan laten we alle kinderen op 5 pony's rijden en kijken wij welke combi's het beste zijn, een soort 10-minuten stoelendans dus Haha! en er reden dus 5 meiden achter elkaar op Vosje. Ik heb telkens uitgelegd dat ze heel licht teugelcontact moesten houden en moesten opletten dat ze niet in één keer de teugels heel strak aannamen. Ook sturen etc. op een los teugeltje en verder rijden op je zit. Maargoed, dat ging telkens bijna vanzelf en het meisje dat uiteindelijk op Vosje reed deze week ging er heel netjes mee om, heb alleen maar waslijntjes gezien bij haar Ja

Met Fiona ging het nog niet helemaal lekker, vooral in het begin van de week lag ze veel plat in een hoekje van de stal. Dat zag er heel zielig uit, had echt met haar te doen. Ze kreeg elke dag een modderbadje voor de hoeven. Toen de trektochters weg waren is er uitgemest, dus woensdag en donderdag heeft ze in haar eentje op de deel moeten staan (de rest van de pony's stond op de wei) en dat vond ze niet zo leuk. Toen we terugkwamen stond ze weer lekker in de schone stal en ik vond dat ze er al veel beter bij stond; lekker etend en al wat kijkeriger enzo. Jammer idd dat ze uitgeschakeld was deze weken, Fiona is altijd een heel bruikbaar paard, maar op trektocht nemen we toch altijd Jupi en PZN als leidingpaarden mee.

Die draf van Tosca moest ik idd heel erg aan wennen ja! Rosa reed er maandag op en ik dinsdag (de rest van de week mocht ze de wei op). Maar in die draf wist ik echt niet of ik nou moest doorzitten of lichtrijden, het zag er ook idioot uit. Naarmate we langer onderweg waren ging het wel beter en voelde het ook normaler aan. Galop ging ook wel, nouja, handgalop was nog erg raar maar een harder galopje voelde al normaler. Ze maakt zich dus wel heel sterk, het was wel even zoeken naar de rem en voorop galopperen durfde ik nog niet aan..
Daisy heeft trouwens ook een ritje meegelopen, dat mocht wel van de fysio, maar dat ging nog niet zo goed. Ze liep toch weer zichtbaar onzuiver dus we hebben haar de rest van de week laten staan.

Ik ben benieuwd naar jullie foto's *LOL*
Elles heeft ook foto's gemaakt van onze week, dus als ze die opstuurt zal ik er ook een paar van laten zien Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:11

Ow, *onderdrukt jaloerse gevoelens* wat klinkt dat alsof jullie een superweek hebben gehad Tessel Lachen Echt weer heerlijk trektocht, wie is Daisy?
Dat hoofdstel voor Vos klinkt ook ideaal, goede oplossing en lekker dat er genoeg meiden waren die dat soort pony's konden hebben. Lizette en Vosje dan dus vooral en de rest van de kleintjes. Nienke weer op Cindy hoorde ik al van Maartje, leuk Lachen
en Nicky op Mirthe, gelukkig ging dat ondanks dat ze het eerst een minder idee vond goed. Wat zei je: 'Tja, lag aan Fenn dat die er onder lag, die heeft een tic om onder pony's te gaan liggen?'

Oef, volgend jaar regelen maar dat er een vierde leiding bijkomt ROFL

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:05

Aww, jaloers? Ach gut Clown
Ghi, Elles en Rosa en ik hebben alweer toegezegd voor volgend jaar (een paar meiden stelden ons een ultimatum: "Ja, we willen wel weer komen volgend jaar, maar dan alleen als jullie weer leiding zijn Clown ) dus dat wordt Jannette heel lief aankijken of snel je rijbewijs halen zodat je mij kunt vervangen (nee, doe dat maar niet Scheve mond ).

Dat jij onder pony's liggen leuk vindt heb ik niet verteld hoor, dat wist Nicky al wel Nagelbijten / Gniffelen ze heeft maandag wel op meerdere pony's gereden onder wie Dandy en Punky weer net als vorig jaar, maar we vonden haar toch het leukst passen bij Mirthe, dus dat werd het. Wel moesten we haar even overtuigen van dat idee maar uiteindelijk was ze helemaal blij met Mirthe en hadden zij ook de zadeltassen (en Misty de andere). Mirthe heeft echt geen stap verkeerd gezet, braaf paardje Lachen

Nienke weer op Cindy idd, ze heeft de springles gereden op Jupi, maar dat was toch een mindere combi, vond ze zelf ook. Oh ja, Tessel heeft springles gegeven, twee groepen achter elkaar nog wel Nagelbijten / Gniffelen Rosa en Elles hadden geen zin en gingen lekker op de bakrand zitten, hihihi Haha! maar nou weet je dat ik dus zelf helemaal niet van het springen ben, haha, maar het ging nog best aardig. Eerste half uurtje dressuren en tweede half uurtje mocht iedereen een aantal keer de hindernisjes over. Niet heel hoog, want het had net gehoost dus de bak was heel nat.

Lizette was trouwens een stuk minder dribbelig dan met het leidingweekend; ik vind het nog steeds de beste manier om een paard verkeersmak etc. te maken: gewoon een week lang op pad sturen met een troep paarden en dan gaat alles vanzelf. Afstijgen bij de bruggen, maar dat was alles Lachen
Daisy is een schimmeltje die op zich best leuk is om te rijden, maar dus nog te kreupel om mee te nemen, dus ik weet niet echt precies hoe ze is/wat ze kan.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:48

Ja, jaloers, hihi, ik doe het mezelf aan door geen geld te hebben, maar stiekem had ik enorm veel zin in de trektocht. Ik dacht ook regelmatig: o, goed weer zo Ja , o nu zijn ze daar. Mm, en nu dit. Beetje obsessed bijna.

Maar het klinkt allemaal weer super, ik had al niet verwacht dat een van jullie drie zou stoppen. Nouja, toch nog maar een trektocht erbij Vork (Chlot wil ook nog wel begeleiden)

Ik ben trouwens erg moe nu, gister uit, nauwelijks geslapen, want ik viel niet meer in slaap toen ik in mijn bedje lag en vandaag vrijwilliger geweest bij Hippomania in Lisse: Punten optellen, coupons ophalen, heen en weer lopen, kleine klusjes doen, pony's vashouden en met pony's + kleine kindjes rondjes lopen en nog meer van dat soort ongein. Ik was kletsnat, het was chaotisch, maar het was wel leuk Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:16

@ zwartwitje... ik durfde niet zo goed... haha

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:48

Zo, ik ben een keer een weekendje weg en mis direct alle actie hier! Clown
Ik zal morgen even uitgebreid reageren, want ben nu vrij moe en ga zo m'n bedje in, maar het klinkt als een super trektocht! Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 17:24

Jaaa, woehoe! Bokt doet het weer!
Net nu Fenn op vakantie is Scheve mond

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:07

heej, na lang wachten is bokt weer online...!!!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:39

superfries schreef:
@ zwartwitje... ik durfde niet zo goed... haha

Gekkie Ach gut
Hoe is het nu met je trouwens? Lachen Zit je net als ik al achter de Ben & Jerry's Baked Alaska (nieuwe smaak, hmmmjummie)? Haha! Laatste loodjes hè?

Fenna, ik wilde je nog een fijne vakantie wensen, maar je bent al weg Nagelbijten / Gniffelen niet achter vreemde Fransozen aangaan hè? Ik wilde misschien kijken of ik in je laatste ponykampweek een dagje langs kon komen, maar ik wil ook aan mijn stage-uren komen en ik heb voor volgende week ook al een dagje vrij gevraagd, dus ik zie wel even Lachen dat dagje vrij is trouwens omdat Jeroen jarig is en zijn zusje pas jarig is geweest en zijn ouders hebben een huisje gehuurd ergens in Zeeland. Zeeland of all places Scheve mond da's dus minstens weer 5 uur reizen vanaf hier Nagelbijten / Gniffelen maar ach, wordt wel gezellig.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:07

Hoi, berichtje vanuit Rome. We zijn aangekomen uit Milaan, met de trein. Samen met miek in een hostel, op een kamer met zes anderen. Druk, maf gezellig, ik merk het wel. Morgen Rome in en vanavond. Misschien zo nog ergens wat drinken en dan naar bedje Lachen Milaan was trouwens super, Haha! Heel erg gaaf en Rome ruikt lekker.

Tessel, ik zal de Franzosen met rust laten, wat zeg je van spanjaarden? Vork

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:51

@ zwartwitje: ik voel mij eigenlijk nog prima. Heb weinig te klagen, gelukkig. Heb alles helemaal klaar, van mij mag de beeb wel komen. (kan ik weer eerder op het paard Lachen )
@ Fenn: Klinkt leuk! Rome moet een supergave stad zijn. Geniet ervan!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:32

Rome! Bloos! *jaloers* Clown Nee hoor, veel plezier!
Tessel, zeeland is idd een flink eindje weg Ach gut Das dat is voor één dagje vijf uur heen, vijf uur terug?
Hier bij ons stíkt het echt van de vliegen, in mijn gezichtsveld zie ik er zo weer vier zitten Scheve mond
Maandag komt bij ons een pony voor een week op proef staan voor we haar eventueel gaan kopen, ik zal wel even wat foto's plaatsen dan Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:31

Leuk Djoni, ik ben benieuwd! Lachen
Fenn, ik had je al gesproken op msn, maar nog een keer heel veel plezier!
Marianne, mooi dat het nogsteeds goed gaat en succes in de laatste weekjes!

Ik heb van vrijdag op zaterdag voor het eerst in mijn kamer geslapen samen met een vriendin. Gelukkig was zij mee, want voor de rest was er natuurlijk weer niemand.
Vrijdag met de trein heen, zaterdag kwamen mijn ouders ons ophalen met nog een heleboel spulletjes, waardoor mijn kamer nu alweer een stuk leefbaarder is geworden. De muren zijn nogsteeds erg kaal, maar misschien dat dat na mijn verjaardag wel goed komt Clown
Verder is het echt onvoorstelbaar: vanaf donderdag zit ik daar gewoon een week lang, om vervolgens een paar dagen naar huis te gaan en daar 'voor eeuwig' te gaan wonen Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 01:48

Oeh, spannend Djoni! Wat voor eentje is het? En hoe gaat het nu eigenlijk met je pony die koliek had?

Fenna, super hoor, maar Spanjolen, Fransozen, van het zelfde laken een pak Nagelbijten / Gniffelen doe je voorzichtig?

Annemarie, hang maar een paar mooie posters en foto's op uit je oude kamer, dan voel je je meteen wat meer thuis, dat had ik iig altijd.

Wij zijn nu bezig met het kijken van Band of Brothers, die 10-delige serie over WOII van Steven Spielberg. Echt heel mooi en indrukwekkend. Eén aflevering speelt in Nederland, dat hebben ze echt prachtig gedaan.

Verder beleven Pop en Panda de spannendste avonturen! Van de week mochten ze voor het eerst buiten lopen; wel aan een tuigje voor de zekerheid (echt los mogen ze pas als ze gesteriliseerd zijn). De eerste keer was vooral héél eng, Panda stond te trillen op de pootjes Ach gut de tweede keer durfden ze al een klein stukje verder (lees: 5 meter weg van de voordeur) en jawel hoor, ons buurmeisje van zes, die we tot nog toe nog niet kenden, stond al gauw vlakbij te kijken. Ik vroeg aan haar of ze Panda eens wilde aaien, en dat wilde ze natuurlijk wel, maargoed Panda was héél schichtig dus dat werd niet echt wat.

Vandaag stonden we op het punt om weg te gaan, Jeroen stond nog net even onder de douche, toen ik geklop op de deur hoorde. Kijk naar beneden, zie ik twee paar oogjes door de brievenbus spieken Haha! staat het buurmeisje van gister (Cheyenne) met haar bovenbuurmeisje (Zoe) aan de deur te kloppen. Of ze de poesjes wel mochten komen aaien Nagelbijten / Gniffelen
Nou ben ik dat totaal niet gewend, dat er hier kleine meisjes over de vloer zijn, maar tuurlijk mocht het wel even. Pop en Panda schuw maar nieuwsgierig tegelijk, maar die meiden hadden veel praatjes ("als we nou deze deur dichtdoen en die ook, kunnen we ze pakken!" ik: "nee, doe dat maar niet hoor!" Nagelbijten / Gniffelen ) dus het lukte wel om ze een beetje tot elkaar te brengen. na een tijdje moesten de meiden van mij weer weg, want we moesten op visite. Toen gingen ze maar bij onze onderbuurvrouw aanbellen, want die had zo'n leuke sproier waamee ze de tuin mochten sproeien Huilen van het lachen

Maargoed, wij hadden dus een afspraak bij vrienden van ons om onze poezels aan die van hun te laten wennen, bij hun thuis. Dit omdat wij volgend weekend dus in Zeeland zitten en zij hadden voorgesteld dat onze poesjes wel bij hun mochten logeren zo lang. We gingen dus even proeflogeren *LOL*
Nou zijn hun poezels (1 en 2 jaar oud, maar wel gróót) heel tolerant en rustig, en dat bleek maar weer; terwijl Pop en Panda van schrik aan het blazen en grommen sloegen, bleven Victor en Oscar (allebei vrouwtjes Haha! ) rustig zitten en kijken. Er werd geen een keer een haal uitgedeeld! Poppy en Panda waren al heel snel gewend en we geloven dus wel dat we ze met een gerust hart kunnen achterlaten daar. Toen nog op de fiets weer terug naar huis en toen was het wel weer welletjes voor vandaag; thuis gingen meteen de oogjes dicht en het was gedaan met de dag Haha!
Ach, mijn lieve stoere kleine meisjes Lovers

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:15

@ zwartwitje: het voordeel van huisidieren is dat je altijd leven om je heen hebt. Toen wij onze hamster net hadden zaten de buurtkinderen ook de hele tijd voor de kooi te kijken. En dat arme beest moest natuurlijk elke keer wakker worden...

Mariska heeft gisteren een nieuwe pony aangeschaft. Met Joukje ging het niet zo goed, was steeds kreupel. En aangezien Mariska met de buitenritten bezig was, had ze dan een paard tekort. Nu heeft ze een supergave haflingerruin gekocht van 4 en 1/2. Beestje is ook nog eens heerlijk mak en lekker knuffelig. Ideaal voor de wat angstige ruiter. Gisteren gelijk even bewonderd... Wietske heeft concurrentie als ik weer kan rijden!

(ik zal mijn onderschrift weer aanpassen, komt steeds dichterbij!)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:24

Aaahw, wat lief Tessel van die buurkindertjes! En mooi dat het zo goed gaat samen met andere katten, wel zo makkelijk Lachen
Dingen van thuis aan de muur heb ik haast niet (heb zo goed als niets aan de muur), behalve 4 foto's van het Lamoen, maar die laat ik hangen, anders wordt mijn kamer helemaal zo leeg Huilen van het lachen
Misschien dat ik ze wel nog een keer afdruk en dan alsnog in Wageningen ophang. Lachen

En dat klinkt als een leuk paardje Marianne! Organiseert Mariska eigenlijk ook op zondag buitenritten? (Aangezien ik volgend jaar wel een paar keer wil paardrijden, maar alleen in het weekend thuis ben Nagelbijten / Gniffelen )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:36

Lievig die buurkinders, al heb ik maar het halve verhaal gelezen.

Ben nu in barca, na een reis van 24 uur en 15 minuten. 18 uur en 35 minuten in de trein. De nachttrein van uit Rome was een ramp, of nouja, eigenlijk was het meer een avontuur, maar zo stressend. We hadden de trein soort van besproken, maar de beambtenaargozer had gezegd dat we het niet hoefden te reserveren. MOEST DUS WEL. Daar kwamen we wat laat achter, we spraken twee jongens die ook die trein moesten en zich afvroegen welk couchette wij zaten. Nu zijn we op een paar vrije stoelen gaan zitten en heel erg hard gaan hopen dat ze het pikten als we op onze onschuldige: we zijn meisjes en toeristen dus snappen het niet en we slapen ook nog manier zouden brengen. Gelukt Haha! Of nouja, slaperig een ticket toegestoken en ze lieten ons zitten. Degene tegenover ons moesten wel betalen. Super mazzel gehad. Verder stonk het, was het warm, had ik geen beenruimte, moesten we daar slapen. Doodmoe stonden we om zes uur 's ochtends op Genova. Nu zijn we in Barca. (en op de reis nog meer meegemaakt, mensen ontmoet enz. Te veel, verhalen komen nog Knipoog )

Rome was trouwens erg mooi, Colloseum, Maximus, Bocca, Pantheon, Trefi, Vaticaan. Alles gezien. We hebben ontbeten op de St. Pieter (broodjes mee naar boven), wie kan dat nu zeggen?

en Die buitenritten klinken inderdaad supertof mariane en trouwens spannend nog maar twee weken Bloos!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:43

@ Annemarie: ja hoor, ook op zondag. Dus dan moet je je maar een keer melden. Maris is gisteren voor het eerst met de haf naar buiten geweest. Wou graag lopen en nergens bang voor. Ideaal!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:34

Jee Fenn, wat een reis! Ontbijten op de Sint-Pieter Cool

Marianne, dan zal ik me wel een keer melden, de eerste maand nog even te druk met vanalles en nog wat, maar daarna vast wel weer tijd Lachen