Vandaag begon rustig... rond 9.30 bedje uit, op mijn gemakje douchen en aankleden en klaar maken om Nikita uit te laten... vrije dag, dus totaal geen haast... rond 10.30 gaat mijn mobiel, mijn moeder... "Debby is weg!" huh? hoe kan dat nou? Debby is een konijn, dat ze van mij voor haar moederdag heeft gehad... Debby zit in een buitenhok met ren en het hok gaat best moeilijk open, dus het is praktisch onmogelijk om zelf te ontsnappen...
We hadden alles afgezocht, maar nergens was ze te bekennen... dus ik ben naar binnen gegaan en heb Amivedi gebeld, de dierenambulance, de dierenarts, 2 knaagdierenopvangen hier in het noorden.. dierenwinkels waren dicht, dus die kon ik niet bereiken.
Vanmiddag, toen ik van stal af kwam, ben ik nog naar Uithuizen gegaan, naar het politiebureau, om aangifte te doen van vermoedelijke diefstal... want het is ECHT zo goed als onmogelijk dat Debby het hok zelf heeft open getrapt.. agenten waren heel aardig en namen me gelukkig serieus...
Net liep ik met Nikita buiten, liep op het schelpenpad langs het spoor, belt mijn moeder weer... "Kom NU naar huis... ik zie Debby zitten op de akker!!!" (mams is slecht ter been, die kan er met geen mogelijkheid achteraan)... dus ik gezegd waar ik liep en welke route ik naar huis zou nemen en onderweg kwam ik mijn vader tegen met de fiets... Nikita in mijn armen genomen en achterop gesprongen... thuis ben ik de schuur in gerend, reismandje gepakt en de akker op, via een omweggetje...
Debby was vrij moeilijk te vangen... ze was natuurlijk gestressed, maar ze had wel interesse in het reishokje... dus iedere keer ging ze daar met haar neus in.. en iedere keer was ik net niet snel genoeg om haar erin te duwen... uiteindelijk had ik haar aan haar achterpootje te pakken... gillen dat ze deed... was echt sneu om te horen, maar goed... dat moest maar even... helaas spartelde ze zo erg, dat ik haar weer los moest laten... ze ging niet ver weg en na wat gerammel met de reismand (had er voer in gedaan) ging ze weer met haar neus erin... in een fractie van een seconde ging ze er met haar hele koppie in en toen greep ik haar in haar nekvel.. ze spartelde flink tegen, maar ik had haar te pakken en liet haar niet los... ik kreeg het voor elkaar om haar half het reishok in te duwen en daarna kon ik haar een "hollewipper" geven en het deurtje dichtdoen.. het kind was weer gevangen!!!

De schade aan de akker was nihil, Debby zat nl. helemaal aan de rand die aan onze tuin grenst... de schade aan mij is wat groter... ik ben in de brandnetels gevallen... gelukkig had ik een bomberjack met bodywarmer aan, maar mijn hele rechterhand is nu rood en dik aan het worden en het jeukt... maar goed, dat is maar bijzaak...
En nu ga ik op mijn gemakje even instorten ofzo... het was me het dagje wel...