Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura__

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:06

toen het leasen in ging stonden er veel van de oude manege op hiddemastate.
Is dat nog zo, wie staan er nog?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:12

odolphie schreef:
_Laura__ schreef:
Ik blijf bij Hitman staan.
Had de stal al opgezegd omdat ik eerst mee zou verhuizen maar dat gaat dus niet meer door en kon mijn stal houden :)

Ga je niet meer verhuizen dan? Of heb ik wat gemist...

Nee, de plannen zijn gewijzigd.
Mijn vriend woont nu wel in Voorhout en ik in Leeuwarden.
We moesten als we naar Voorhout gingen bij zijn vader wonen en dat vond ik na een weekend daar geweest te zijn 3x niks als je al op jezelf hebt gewoond.
Ik heb dus gezegd dat ik eerst in Friesland blijf tot dat we wat voor ons zelf hebben gevonden daar.

We hadden de huur van ons appartement al opgezegd dus ik woon nu tijdelijk bij mijn ouders en kon hier alles houden en heb een contract gekregen bij Talant dus met alle dingen kwam het ook beter uit dat ik eerst nog een jaar hier blijf.
Bram komt wel elk weekend hier naar toe en door de weeks wanneer hij vrij is dus zie ik hem ook nog wel vaak :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:59

magda_90 schreef:
In Beetgummermolen heeft een kennis van mij ook haar paard snel weggehaald ja. Ze weet niet wat daar gebeurd is, maar het paard werd steeds panischer/banger terwijl het normaal een grote vriendelijke reus is.

Ik ben dan zo benieuwd hoe of wat :+
Wat ik er tot nu toe heb meegemaakt, is positief in ieder geval. Maar omdat jij al eerder zoiets had verteld, ben ik er wel extra op gaan letten :j

Trouwens... De oude manege paarden (Jane, Tarzan, Quido, Berthus en Ginger) staan ook in Beetgummermolen. Ineke heeft een loods bij Long street ranch gehuurd, waar de paardjes hun eigen boxen bij elkaar hebben. Ze staan nu 24/7 op het land.
Heerlijk om ze weer terug te zien :+:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:04

Dat had ik toen gelezen ja! Ik zal aan haar wat meer details gaan vragen, maar volgens mij komt ze pas over 4 weken terug van stage uit Noorwegen, ik zal haar wel een email sturen en als ik antwoord heb dan krijg je die van mij.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:09

Mijn paardje staat lekker dik te worden tussen de lama's in bears :P

Voor mij de perfecte stalling, maar ik kan me een hele hoop indenken die dat niet vinden.
In beetgemmermolen heeft vriendin van mij stage gelopen en dat was wel redelijk dacht ik. Ze hebben nu een binnenbak toch?

Hiddemastate trekt mij ook nog altijd heel erg :D Ziet er altijd perfect verzorgd uit :D Mooie kantine komt er trouwens!

Maar WBstables en Hitmanhoeve zal ik nooit van mn leven gaan staan om diverse redenen. Dus ja, het lijkt mij erg persoonlijk.

@Laura, gezellig dat je blijft. Idd, weer bij ouders inwonen na echt op jezelf is niet grappig. Zonde van het werk van je huisje. En je zult nu dus je strandritten moeten uitstellen? :P

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:36

Het is inderdaad iets heel persoonlijks. Waar ik nu sta ben ik heel erg tevreden. Ik ben begonnen in Bears, bij Rianne en de lama's. Alleen vond ik daar de sociale controle wat weinig. Dus ben ik ergens anders heen gegaan. Daar was weer te weinig land, dus moest ik wel weg. En nu (in een jaar tijd) heb ik mijn 3e plekje gevonden. Het enige wat naar mijn idee verbetert zou kunnen worden, is dat de paarden er 's winters wat meer uitkomen. Maar de rest is super goed. Netjes, veel faciliteiten, en nu staat Jutta 24/7 op het land... Dus nu helemaal niets te klagen!!! Het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt. Het ideaalste is naar mijn idee toch een huisje met land, dat je het allemaal zelf kunt bepalen! Maar ja, dan moet dat schip met geld ook nog steeds voorbij komen varen...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:58

RianneH schreef:

Voor mij de perfecte stalling, maar ik kan me een hele hoop indenken die dat niet vinden.
In beetgemmermolen heeft vriendin van mij stage gelopen en dat was wel redelijk dacht ik. Ze hebben nu een binnenbak toch?

Hiddemastate trekt mij ook nog altijd heel erg :D Ziet er altijd perfect verzorgd uit :D Mooie kantine komt er trouwens!

Maar WBstables en Hitmanhoeve zal ik nooit van mn leven gaan staan om diverse redenen. Dus ja, het lijkt mij erg persoonlijk.

@Laura, gezellig dat je blijft. Idd, weer bij ouders inwonen na echt op jezelf is niet grappig. Zonde van het werk van je huisje. En je zult nu dus je strandritten moeten uitstellen? :P

Ja klopt! De binnenbak is zo goed als af, moet alleen nog van dat windgaas aan de zij/bovenkant komen. Ze zijn nu bezig een kantine te bouwen!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:15

RianneH schreef:

Waarom niet? (mag ook via pb)
Laatst bijgewerkt door Jobbeltje op 19-05-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:15

RianneH schreef:

Waarom niet? (mag ook via pb)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:33

Ik denk dat als je zo wat door het topic heen bladerd je e redenen wel vind waarom rianne er niet wil staan denk ik want ze heeft al vaak genoeg dingen neergezet wat ze niet goed vind daar
in ieder geval ten opzichte van WB

Maar dit kan ik verkeerd hebben rianne? *dit is trouwens niet aanvallend bedoeld hoor :') :=*

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:34

't ging me niet alleen om WB, want als je dat vergelijkt met de tweede stal is dat niet echt een gelijkwaardige vergelijking ;) Vandaar de vraag waarom bij beide niet :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:26

Helemaal gelijk hoor, die stallingen lijken totaal niet op elkaar ;)
Wil ze ook totaal niet vergelijken op het feit na dat er misschien op beide een hele hoop mensen staan.

Om te beginnen vind ik zo'n grootschalige stalling niet prettig. Ik heb op een stal gewerkt met zoveel paarden en ken alle dingen die het met zich mee brengt.
Van WB stables is denk ik wel bekent wat ik er van vind en ik zal er ook niet zo snel tussen passen met mijn paard en mijn doelen. En ja, ik ben daar wel gevoelig voor :P Je moet het toch leuk hebben op je stal ;)

En bij de hitmanhoeve zijn het kleine dingentjes die apart niet zo erg zijn maar samen mij wel een reden geven niet op die stal te willen staan. Maar zoals al gezegd, dit is heel persoonlijk. Daarnaast is die stal mij ook te ver weg ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:04

Hiddemastate is toch ook grootschalig?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:04

Middelgroot, denk ik. Volgens mij wel kleiner dan de hitmanhoeve, minder stallen? Er is plek voor 30 paarden / ponies (inc shetties), maar door de binnenbak en landen er om heen lijkt het een stuk groter :j

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 17:08

Dat scheelt maar 4 boxen. Hitmanhoeve heeft er 34 (uit mn hoofd) ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:12

En natuurlijk is dat geen probleem mits er verder geen bezwaren zijn. En ik heb zo mn redenen waarom ik de hitmanhoeve geen prettige stalling vind. Helaas voor jullie, ga ik die niet hier op het internet neerzetten ;)
Maar dat betekend niet dat er iets mis mee is, het is alleen geen stalling waar ik ooit wil staan.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:13

Dat scheelt niet alles :+ In mijn herinnering leek het groter, maar het is al een tijd terug dat ik er voor het laatst ben geweest :)

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:14

Ik hoorde ook niet veel goeds over de Hitmanhoeve, schijnbaar was het nogal een probleem dat de paarden niet goed werden verzorgt als de eigenaren er niet waren. Zelfs het water dat niet werd bijgevuld e.d. Ik kwam die kennis tegen die daar een lange tijd heeft gestaan, ze is daar ook weggegaan.

Hiddemastate ken ik verder niet zo goed. Maar ik denk dat iedereen een persoonlijke voorkeur heeft.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 17:16

Waterbakken worden keurig gevuld hoor ;) Maar goed, zo zijn er over elke stal wel negatieve dingen te vinden :)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:18

Yep, en als iemand niet blij weg gaat worden die negatieve verhalen hoe langer hoe sterker. Op het laatst wordt je paard op elke willekeurige stal compleet mishandelt en uitgehongerd :P

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:27

jobbeltje, ik denk dat ze de waterbakken in de winter op het pad bedoeld.
Die worden inderdaad niet gevuld maar dat is eigen keus of je die daar wilt hebben staan.
In de zomer worden de bakken in het weiland goed gevuld.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:30

Ik heb geen idee welke waterbakken ze bedoelde, ik ben er nog nooit geweest hoor! ;)

Maar die kennis van mij vertelde er negatief over, dus zo kwam ik daarbij.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:14

Gelukkig mag iedereen zelf beslissen waar hij of zij staat met hun paard. Je betaald ervoor, dus mag je ook eisen stellen... Ik mis bijvoorbeeld de gezelligheid heel erg op stal. De rest is prima geregeld. Maar zoals ik het in Bears had, krijg je niet zomaar terug. Nu moet ik de gezelligheid gaan opzoeken... Dus Rianne, wanneer gaan we weer een buitenritje maken?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:11

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:46

RianneH schreef:

Hiddemastate ligt toch in Hempens/Zuiderburen?

Daar hoor ik veel negatieve verhalen over (uit eerste hand) en ook weet ik dat er veel doorloop is. Lijkt mijn geen fijne pensionstal :n