Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 03:20

Ja, dat is idd apart, dat je dat dan niet merkt van jezelf ofzo Lachen
Bij mij dachten ze op mijn twaalfde dat ik een lui oog had, omdat ik links -4 had (later opgelopen tot -6 en nu -5,75) en rechts -1 (nu geloof ik -1,25). Dan moest ik met zo'n pleister op mijn linkeroog gaan lopen. Nou, je begrijt dat ik hem toen even geknepen heb, want ik zat pas net een maandje op de middelbare school en moest nog vijf jaar probleemloos kunnen rondlopen daar Nagelbijten / Gniffelen
Heel gelukkig voor mij bleek het 'gewoon' een groot verschil te zijn dat op te lossen was met bril en later lenzen. Dikke phieuw Huilen van het lachen

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:48

Hee iedereen!
Ik had nog even een vraagje over de trektocht.
Hoe zit het met de bagage? Moet je dat zelf meenemen op je paard of wordt het meeste vervoerd per auto ofzo?!
Ik heb namelijk een heel zwaar luchtbed..
Ik heb er zo'n zin in!
Ik zit echt de dagen af te tellen, haha.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:57

Hey Anne Lachen nee, dat hoeft allemaal niet mee op het paard hoor Knipoog
Er rijden twee auto's rond: één kleine die de spullen voor tijdens de lunch komt brengen (lunchpakketjes, emmers om de paarden te drenken, halsters, EHBO-kist, wc-papier, regenjassen en alles wat je verder bij je wilt hebben tijdens de lunch zoals camera's etc). De andere auto rijdt rond met de trailer, en die komt 's avonds bij de kampeerboerderijen het avondeten, ontbijt voor de volgende dag en de slaapspullen brengen.

Je hoeft dus eigenlijk niks mee te nemen op het paard. Tot vorig jaar stond er in de brief dat je een rugzak met driepuntssluiting moest meenemen voor op het paard; dat hoeft echt niet en mag zelfs niet van ons Clown veel te gevaarlijk en bovendien heel irritant met rijden. Als je wilt mag je wel een heuptasje meenemen voor bijvoorbeeld je handschoentjes, camera, geld, etc. maar dat hoeft dus niet. Op één van de pony's gaan zadeltassen mee waar flessen water in gaan en reserveteugels en -beugelriemen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:57

Goed dat je er zin in hebt trouwens, ik heb er ook weer zin in Go jij! Go jij!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:34

Oh, ik ook Bloos! (alleen ga ik dus niet)

Anne, wat Tessel zegt is helemaal waar, niets hoeft mee op het paard. Alles komt vanzelf (of nouja, zo lijkt het soms Clown ) op de slaapplek aan. Heuptasje is voor een camera wel leuk, maar dan moet je wel weer op een pony zitten waarmee je relaxt foto's kan maken Ja (Maar die zijn er een hoop hoor).
Heb je trouwens wel al een regenjas ingepakt Pling Wordt superwarm, maar als het gaat regenen. Ben je echt blij als je zo'n ding hebt.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:49

Bedankt voor jullie reactie's Haha!
Handig om te weten dat je geen driepuntssluitingstasje (tjeempie wat een woord Tong uitsteken ) mee hoeft. Ik had namelijk geen idee wat dat was Bloos Tong uitsteken
Misschien neem ik wel een heuptasje mee. Dat is wel handig.
Regenjas is ingepakt en vandaag heb ik een nieuwe paardrijbroek gekocht. Ben er dus helemaal klaar voor Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:02

Ik ben nu al benieuwd naar de foto's en verhalen Clown
Hopenlijk heb je die regenjas niet nodig, maar zo wel. Na de eerste trektocht was ik opeens een ster in het aan en uit doen van een jas te pony en gelukkig blijft de hele trektocht wel heel gaaf Ja
Was jij nu al eens eerder op het Lamoen geweest?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:03

Fenna een bril? Ik ben benieuwd Ja
En ik wordt jaloers van al die ponykamp verhalen, ik wil ook weer rijden! Scheve mond *voelt zich heeeeel zielig* :|

Maargoed, ik heb andere leuke dingen denk ik dan maar Clown
En... ik heb foto's! (die ik zo ga uploaden)
Vandaag in de hitte vloer gelegd (zweette me dood en m'n oom had gelijk toen hij zei dat het goedkoopste laminaat het rotste legt) en het ziet er direct heel anders uit!
De plinten zijn nu ook afgeverfd, nog wat niet dekkende plekjes op de muur overgedaan, en het is nu klaaaar! Haha!
Mijn bed staat er (zij het in delen) al in, maar omdat het er gisteren helaas niet van kwam naar de Ikea te gaan omdat er mensen kwamen kijken voor onze vouwwagen die we verkopen die 'm niet namen (weten jullie nog iemand?) moeten we de rest nog halen. Dan een dagje in elkaar zetten, en dan kan ik alles oververhuizen Ja *klinkt heel eng*
Vandaag weer een huisgenootje gezien (waarschijnlijk tot oktober) en die van de vorige keer kwam ook nog even langs ondanks dat 'ie nu dus naar de overkant is verhuisd. Er schijnen toch al een paar meer mensen te wonen (tijdelijk, vast, vanalles) maar die zal ik na de vakantie wel zien.
En.. dat was het denk ik wel. Huisgenootje had vandaag een beetje opgeruimd, en toen zag het er ineens heel anders uit Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:25

Zo, in links, aangezien je volgens mij in een gewoon topic maar 2 foto's ofzo mag hebben tegenwoordig:

Voor vandaag:

http://img365.imageshack.us/img365/3003/img0006yj9.jpg
Kamer vanuit de deur gezien, een beetje donker maargoed, die kast die stond er dus al in.

http://img183.imageshack.us/img183/5416/img0007mk4.jpg
Kamer vanaf het raam gezien, met een al druk vervende vader en de 'originele' deur met luik erboven (wat wordt afgeraden om te gebruiken) incl. zo'n hardnekkig gouden bloemetje. Het oud roze bleek toch iets meer richting zandkleur te gaan (het blijft niet mooi Clown )

http://img183.imageshack.us/img183/7279/img0008xz0.jpg
HET laminaat *LOL*

De rest van het huis:

http://img242.imageshack.us/img242/8648/img0009bv3.jpg
Even je hoofd 90 graden naar links draaien, en je ziet de gang met de kamers er aan.

http://img242.imageshack.us/img242/7950/img0014kh9.jpg
Draai weer uw hoofd en je ziet in het donker misschien nog wastafels en een wasmachine. Rechts zitten 2 douches en twee wc's.

http://img242.imageshack.us/img242/4378/img0015tl0.jpg
De keuken annex woonkamer vanuit de hal gezien.

http://img242.imageshack.us/img242/7638/img0016vo5.jpg
De keuken annex woonkamer van achter uit gezien.

En na een dag hard bikkelen:

http://img365.imageshack.us/img365/4338/img0017rq5.jpg
Mijn kamer MET vloer! Haha!

En tot slot mijn uitzicht (draai je hoofd weer *LOL* ):
http://img365.imageshack.us/img365/9291/img0019rk5.jpg

Maar, ondanks dat jullie nu alles al gezien hebben, kom allemaal massaal langs! Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:29

En nog even een kopietje uit het tukker-topic Nagelbijten / Gniffelen

66996236 schreef:
LET OP!

Zadeldiefstal actief, er zijn al zaders getolen in markelo rijssen en bij manege ruthbeek tussen haaksbergen en oldenzaal ook al..
En aangezien hier veel "tukkers" zijn, dit bericht

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:41

Fenn schreef:
Was jij nu al eens eerder op het Lamoen geweest?

Nee, nog nooit.
Maar mijn vriendin heeft een keer een ponykamp gehad en die vond het heel leuk.

Ik zit nog te twijfelen, zal ik mijn videocamera meenemen??
Want ik heb geen eigen fotocamera en die van mijn moeder mag ik niet mee:(

Gefeliciteerd trouwens Annemarie met je huis!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:12

Heeey!
Nou, we zijn ook weer terug van een hele leuke kampweek! Hadden wel erg veel beginners (en ook erg veel kleine kinderen van rond de 8 a 10 jaar) en helaas ook veel paardjes die kreupel waren/zijn (lees: Fiona, Simone en Daisy) en/of verhuurd werden (Toontje, Jacky, Joey en Shera). Daardoor kwamen we een beetje in de problemen, aangezien we ook geen geschikte ruiter hadden voor Lizette, dus een enorm ponytekort zo af en toe. Ook net voordat we wilden vertrekken voor de dagtocht, trapte Jacky Tosca heel erg hard, waardoor ook die kreupel werd (zij loopt trouwens behoorlijk raar, ze heeft erg zwakke achterbenen en o-benen!). Dus helaas viel ook die uit. Dat was elke dag weer ontzettend puzzelen omdat we zoveel beginners hadden! Gelukkig hadden we onze eigen shet meegenomen, waardoor we die ook in konden zetten en Dusty hadden we natuurlijk ook mee, daar maakten we dankbaar gebruik van!

Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een uitgebreid verslag met fotos (die we nog op de PC moeten zetten, helaas heeft Romi dr camera op de camping gelaten bij dr ouders), zal ik deze nog even tikken Lachen!

Groetjes,
Nathalie

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:40

Jammer dat er zoveel problemen waren met de pony's... Heb ik al eens eerder gehoord. Maar je bent de week zo te lezen goed doorgekomen! leuk! Hebben jullie niet ontzettend last gehad van de vliegen?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:34

ziet er goed uit annemarie Pling jij blij dat je zo'n handige pa hebt Knipoog

al met al dus een creaweekje geweest met indelen van de pony's Nathachou Haha!

lees net jou onderschrift marianne, nog maar 4 weekjes, gaat hard.

voor degene die op trektocht gaan, aankomende week toch? veel plezier, het wordt in iedergeval droger Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:26

Wat een gepuzzel met de pony's, maar verder heb je gelukkig een goede week gehad Lachen Ben wel beniewd naar de foto's Lachen

en Mariane: Vier weken idd Bloos! gaat zeker snel. Spannend.

En Tessel en Anne_26 Veel plezier op trektocht Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:45

Nou, ik vertrek naar het Lamoen (nouja, morgenvroeg dan)! Ik ben benieuwd hoe het met de paardjes gaat daar en of we geen tekort gaan krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Ach, anders gaat tante Tessel wel met de benenwagen (of bij Elles achterop Clown )

Tot over een weekje, en Anne, tot morgen! Breng je goede humeur mee *LOL*

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:04

Ik ben natuurlijk al weer te laat, maar nog veel plezier Anne en Tessel! Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:05

Oh, Fenn is jaloers op de trektochters Clown Maar goed, hopenlijk krijgen ze geen buien op hun hoofd en hopenlijk redden ze het met de pony's Bloos!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:08

aangeboden; 1 hoofdstel v groot paard (paste mn belg tot hij 3 was goed!)
zwart met wit onderlegd
1 shetlandhoofdstel grote maat
1 vliegendeken bordeaux-rood met wit randje, grote shet/welsh
1 wembley veelzeidigheidszadel 17 inch
2 merkloze belgenzadels 17 inch
1 stubben krefeld bruin 17 inch
1 merkloos donkerbruin ponyzadel v brede shet/welsh
de belgenzadels zijn matig dwz voor eens per week goed genoeg maar niet meer.
de rest is gebruikt maar wel goed + zgoh ! heb de belgenzadels kaal de anderen kompleet !
altijd netjes binnen gelegen en regelmatig ingevet.

grtjss Tineke

PS omdat ik nu in peize woon kan ik wel zorgen dat het op afgesproken datum bijv bij mn ouders in rijssen is dat is geen probleem!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:34

Ik heb niets nodig Tieneke Knipoog

Het weer is bij jullie toch redelijk geweest? Dan was het een goede 1e trektochtdag. Ik hoop dat het morgen zo blijft, al beweren ze dat het gaan onweren Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:31

Het weer is prima hier... beetje warm.
Graad of 30, geen weer voor blanke zwangere vrouwen Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:17

Ach gut Arme Marianne. Gaat alles nog steeds goed?

Het is ook geen weer om meubels in elkaar te zetten.
De wandkast (zo'n dingetje wat je aan de muur hangt) was niet compleet (of nouja, twee rechter delen Clown ), maar die hangen we d'r ook niet meer in, het is vol genoeg voorlopig. Het is wel heel erg 'nieuwbouw', maar zo gauw als ik er weer een troep van maak zal dat idee wel weg zijn Nagelbijten / Gniffelen Nu nog een lamp, gordijnen, en wat dingen zoals een paar rieten mandjes voor in de kast en een prikbord e.d. Gisteravond de definitieve inschrijving bij de uni op de post gedaan, vanmiddag mijn verhuisformulier in de brievenbus van het stadhuis gegooid. Dus vanaf morgen ben ik officieel Wageningse (als het goed is Nagelbijten / Gniffelen ) Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:51

@ Annemarie: nu wordt het wel echt écht. Met mij gaat het prima. Moest wel wat rustiger aan doen, maar voor de rest waggel ik er nog wel. Ben blij dat het iets minder warm wordt. Vannacht ook mijn bed uit gezweet..

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:42

Over 4 weken zo'n klein kotertje in je armen.. vreemd idee lijkt me. Ja *krijgt last van plaatsvervangende blijheid Hyper! *
Twee nichten van mij zijn ook zwanger, en mijn oma heeft al 3 achterkleinkinderen rondhupsen waarvan de oudste 1,5 is, zooooo lief! Lovers
Binnenkort (23e) ook weer een bruiloft van een nicht van mij, waar ik altijd heel goed mee overweg kan/kon/kan (5 jaar ouder, eerste meisje in de familie boven mij). Wat dat betreft loop ik veeeer achter (iedereen is al afgestudeerd ook, en ik begin net Nagelbijten / Gniffelen ).

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:10

Afbeelding
tatata, Fenn heeft een bril Nerd

Heb trouwens gister met Maartje gesproken, die is vervroegd en ziek van het Lamoen vertrokken Ach gut