Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Astor schreef:Heb me profiel weer een beetje geupdate =)
Alleen hoe zal ik de informatie over Ayla en Astor in mijn profiel weergeven?
Met steekwoorden zoals Ayla - 7 jaar etc of geowon echt een verhaaltje?
Ik weet niks leuks
De buitenbak was bah, dus ben in de binnenbak gegaan. Ik had een klein parcourtje gemaakt.
toen ze eenmaal de hindernissen zag werd ze nog vrolijker
Vaak werd ze na de hindernis erg heet, en toen waagde ik het niet om gelijk een hindernis erachteraan te nemen.
ben een paar keer voor haar uit gegaan, waarbij ik super blij met haar ben dat ze niet weigerde ! bij het laatste stijltje zie je vooral dat ze niet goed uit kwam. En een keer sprong ze echt super vroeg en hoog haha dat was echt wel een gaaf gevoel.
Hoogste wat we sprongen bleek 70 cm te zijn? Op de manege gister leek et veel hoger?
en eerst op de volte te gaan tot dat ze rustig gallopeerd en dan pas op de hindernis afte gaan
claudiaaB schreef:Astor schreef:Heb me profiel weer een beetje geupdate =)
Alleen hoe zal ik de informatie over Ayla en Astor in mijn profiel weergeven?
Met steekwoorden zoals Ayla - 7 jaar etc of geowon echt een verhaaltje?
Ik weet niks leuks
Is het leuk om bij je wedstrijden te zetten op wie je dan zat?
Ik vind steekwoorden hierbij leuker

Zodra ik merk van nu heb ik geen controle meer ga ik idd ook eerst op de volte, of eventjes stappen en dan opnieuw proberen
Maar ik moet er ook aan wennen dat ze gewoon super-snelle-kleine-pony-pasje maakt
dus het voelt vaak sneller dan het is haha
!
. Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om te voelen wat er tijdens de sprong gebeurd, ik ben meer met mijn kop bij rustig rijden
Denk dat ik dat wel ga leren tijdens de springlessen ook
En ik vind het fijn dat je al verandering ziet
alleen moet ik met met haar wel echt terug naar de draf, voordat ze rustig word
ze is echt een pitbull in galop haha
Of verschillende soorten hindernisen? Of oefeningen?

Op, maar ook zeker terug!
claudiaaB schreef:O okee dat met de handen klinkt een beetje tegenstrijdig, ik hoorde juist goed meegeven. Maar zoals je zegt de teugels gaan idd snel los. Dus dat wss omdat ze dan zo klein is idd. Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om te voelen wat er tijdens de sprong gebeurd, ik ben meer met mijn kop bij rustig rijden
Denk dat ik dat wel ga leren tijdens de springlessen ook
En ik vind het fijn dat je al verandering ziet
![]()
En die voltes helpen idd welalleen moet ik met met haar wel echt terug naar de draf, voordat ze rustig word
ze is echt een pitbull in galop haha
Heeft iemand een uitwerking/site voor een leuk klein parcourtje?Of verschillende soorten hindernisen? Of oefeningen?
), en daar werden ze echt boos omdat ik me handen niet op de plek hield en vaak ook omhoog deed. Ze hebben ook zo'n kort nekkie en dat is echt wennen als je alleen paard rijd. Broccoli schreef:Na de hindernis weer gaan zitten
Als ze doorracet is dat waarschijnlijk uit enthousiasme.
Zet haar op een volte en daarna helemaal stil. Ze moet aan het been blijven! En met losrijden veel overgangen rijden, en schakelenOp, maar ook zeker terug!
Tips van een instructrice in spé
Broccoli schreef:Clau, ik heb net je filpmje bekeken en wat mij direct is opvalt is de snelheid. Probeer rust te houden! Ze gaat nu echt veel te hard en springt daardoor wat onverwachts. Verder is het heel belangrijk dat je, je hakken naar beneden blijft uitdrukken. Echt meissie, als ze nu een keer stopt, lig je er zonder genade overheen *spreekt uit ervaring*.
, maar als we het in praktijk moeten doen vergeten we vaak de helft
.