Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:45

ik ken het maaik van me stage´s.. evengoed veel plezier vanaaf...

Misschien toch de rug maartje, als je er niet op zit logisch dat ie dan sneller goed loopt en als jij op iets gaat zitten dat het te zwaar wordt en dan in protest gaat. Ik weet het niet hoor, maar lijkt me niet dat een paard zo blijft staken uit vervelend zijn. Zit meer achter denk ik

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 09:09

Een paard staakt nooit uit vervelend zijn volgens mij. Alleen wordt vaak niet gezien dat de fout bij de ruiter ligt en krijgt het paard een naam.
Ik zeg niet dat dat zo is bij jou hoor Maartje, maar gewoon algemeen.

Die paarden krijgen wij hier zo vaak. "Hij staakt" of "hij steigert" of "hij doet vervelend". En dan zie je bange, vast in de rug paarden die compleet in de war zijn en die je eigenlijk alleen maar ziet schreeuwen van "zie je dan niet dat het niet klopt wat je doet en dat je me pijn doet!".

Maar anyway, feestje was toch leuk gisteravond! Uiteindelijk waren vriendje en ik met z'n tweeen dus dat vond ik wel extra leuk omdat we elkaar de laatste weken alleen maar vlug zagen en niet meer echt tijd gehad hadden.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:39

Maaike rot joh, dat je in een dipje zit, eigenlijk moet je inderdaad even rust nemen... Met Kerst heb je toch wel vrij, kan je dan een klein beetje bijkomen, moet je eigenlijk met niemand afspreken en gewoon thuis van je rust genieten denk ik. Ja ik kan daar ook niet tegen, dat stempel "gevaarlijk". Zo wordt een paard niet geboren. Kan er zo nog een voorbeeld van noemen die we allemaal nog kennen, Davita.
Fijn dat het feestje leuk was! Lekker wat samenzijn tijd :j

Fuur gaat kaal vandaag, beentjes blijven er wel in. Samen met mijn instructrice kijken of het mij zelf nog een beetje lukt :D

Vorige week lekker naar het strand geweest, een bokt-vriendinnetje kwam ook langs en die had wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Leuk he :D
Ik word ook al weer bijna 21 :=

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:10

Super leuk!!! Jullie zien er happy uit!

M'n rijbroek is bijna klaar in de droger dus ik ga even een paardje rijden. En dan eten en dan nog eentje rijden en dan Wouter naar zwembad brengen en boodschappen doen en Wouter ophalen en dan is het alweer een uur of 7 denk ik.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:21

Ik ga nog eventjes met het hondje lopen, even brood kopen en dan ook paardrijden! :D
Verder moet ik vanmiddag/avond eigenlijk ook studeren maarja, weet niet of ik daar wel zin voor kan maken.... :(

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 12:45

Jeuh net m'n keertwending geoefend op een geschoold paard, nu heb ik het wel een keer goed gevoeld. :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:39

Rytm schreef:
Een paard staakt nooit uit vervelend zijn volgens mij. Alleen wordt vaak niet gezien dat de fout bij de ruiter ligt en krijgt het paard een naam.
Ik zeg niet dat dat zo is bij jou hoor Maartje, maar gewoon algemeen.

Die paarden krijgen wij hier zo vaak. "Hij staakt" of "hij steigert" of "hij doet vervelend". En dan zie je bange, vast in de rug paarden die compleet in de war zijn en die je eigenlijk alleen maar ziet schreeuwen van "zie je dan niet dat het niet klopt wat je doet en dat je me pijn doet!".

Maar anyway, feestje was toch leuk gisteravond! Uiteindelijk waren vriendje en ik met z'n tweeen dus dat vond ik wel extra leuk omdat we elkaar de laatste weken alleen maar vlug zagen en niet meer echt tijd gehad hadden.

idd maaik.. maar dat merk je pas als je meer paarden rijd en meer verschillende ervaringen krijgt.. Is niet aanvallend bedoeld hoor maartje, volgens mij doe je er alles aan maar zou echt z'n rug enz eens na laten kijken..

'Fijn dat het nog leuk was maaik :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:40

en hoe heb je je keertwending nou gereden dan maaik, welke stapjes?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:55

Super leuk maaik!!
Brenda vindt het ook altijd zo fijn om Mel af en toe te rijden.. Die is zo gevoelig op je zit dat je alle oefeningen zo eruit rijdt..
Echter moet ik ook eerlijk bekennen dat de keertwending bij mij ook lastig gaat.. :+ En denk dat Mel hem ook niet heel gemakkelijk vindt.. ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 18:26

Probleem zat hem vooral in ritme in het achterbeen houden zodat ik hem klein kan houden. En verder gewoon binnenschouder vrijhouden en omzetten. Maar met deze is het wel veel makkelijker dan met die waarmee ik daadwerkelijk die proef moet rijden. :+

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:01

Ik heb een abonnementje op Nudith volgens mij.... Was wel leuk vandaag de les, hadden les van Jet :)
Had eerste half uur moeite om de rem eraf te rijden, maar daarna ging het wel veel beter!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:15

madelief88 schreef:
Maaike rot joh, dat je in een dipje zit, eigenlijk moet je inderdaad even rust nemen... Met Kerst heb je toch wel vrij, kan je dan een klein beetje bijkomen, moet je eigenlijk met niemand afspreken en gewoon thuis van je rust genieten denk ik. Ja ik kan daar ook niet tegen, dat stempel "gevaarlijk". Zo wordt een paard niet geboren. Kan er zo nog een voorbeeld van noemen die we allemaal nog kennen, Davita.
Fijn dat het feestje leuk was! Lekker wat samenzijn tijd :j

Fuur gaat kaal vandaag, beentjes blijven er wel in. Samen met mijn instructrice kijken of het mij zelf nog een beetje lukt :D

Vorige week lekker naar het strand geweest, een bokt-vriendinnetje kwam ook langs en die had wat foto's gemaakt.

Leuk he :D
Ik word ook al weer bijna 21 :=

Maar dat was ook een behoorlijke eigenwijs. Maar wat had die dan voor lichamelijke problemen?

Vandaag maar eens niet om 8 uur op Otje, kom net mijn bed uit.. :o Gisteren een feestje gehad, behoorlijk katertje. :Y)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:36

Geen lichamelijke, gebrek aan opvoeding.. ;) Dus door de mens zo gemaakt, dat was meer mijn punt, paarden worden niet zomaar vals of wild, of zelfs eigenwijs. Ik had eigenlijk nooit problemen met haar, omdat ze bij mij haar grenzen kende.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 17:33

Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk.
Plus dat veel ruiter het op lichamelijk problemen gooien om zo niet naar hun eigen onkunde te kijken. Maar een paard dat vast in de rug zit wordt dat niet van nature 90% van de gevallen, evenals scheef in de rug oid, is vaak de schuld van de ruiter. En ja, fysio zet het wel weer recht en na half jaar mag hij weer komen want paard zit weer vast in de rug. Hoe zou dat nou komen denk ik dan.
Net als dat hele "M'n zadel past niet"-gezeik. Tuurlijk moet de schoft vrijliggen en mag hij niet kieperen of hellen maar daar is ook alles mee gezegd. Hier worden ze allemaal met hetzelfde soort zadel gereden en geen een paard met rugproblemen hoor.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:53

Weet je wat het moeilijkste is? Hij is niet van mij, en al was hij wel van mij.. dan heb ik nog niet het geld om hem na te laten kijken.... En hij IS geen rotknol ofzo, daarvoor is zijn karakter veel te goed. En 't probleem ligt ook zeer zeker bij mij want op het moment dat het niet gaat denk ik meteen 'oh nee he niet weer' en dan hou ik er maar weer mee op. Anders lopen de frustraties zo hoog op dat we elkaar nog net niet allebei vanuit een andere hoek kwaad aan staan te kijken.
Dus ik blijf gewoon longeren en d8 misschien kan ik er daarna wel een x op gaan. Dat hij het goede gevoel alvast heeft en ik ook en hij alvast warm gedraaid is..
't Blijft moeilijk maar om de een of andere reden blijf ik volhouden, ik heb wel echt het gevoel dat als ik zijn vertrouwen heb en t gaat goed dat we dan heel ver kunnen komen..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:10

Maartje, ik vind het sowieso knap dat je zo met hem aan de slag enzo gaat hoor +:)+ .

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:34

Jeeeej haha! Ik blijf volhouden! Over 10 jaar leren we het misschien ;)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:22

Geduld is toch ook vreselijk belangrijk.
Dat ik mel net had maartje.. Poeh! Ik dacht dat het nooit wat zou worden! Nooit fatsoenlijk kunnen galoperen oid. Maar als ik nu kijk :) Haha!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:05

Goed zo Maartje, de aanhouder wint hoor! (helpt bij mij altijd erg goed als ik dat af en toe hardop of in mijn hoofd even op zeg ;))
Ik vind het ook al lang knap hoe je met hem aan de slag gaat!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:48

Ik heb zondag L1 debuut :) ben benieuwd

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:22

Ik dacht dat je al lang l startten?!
Ik ben direct na 11wp naar de l gegaan. Die saaie b :+

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:06

Succes alvast Bonny!
Ik heb volgende week eindelijk mijn eerste sollicitatiegesprek :D
Niet helemaal wat ik wil, maar het is een begin

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:06

Succes alvast Bonny!
Ik heb volgende week eindelijk mijn eerste sollicitatiegesprek :D
Niet helemaal wat ik wil, maar het is een begin

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:25

doe rustig aan aniek en start heel weinig dressuur.. augustus b afgesloten met 204 en 207 punten.. daarna niet meer gestart ivm spieren enz

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:27

Waar ga je solliciteren Joyce?
Ik heb net met koken een lelijke vetvlek gekregen in mn nieuwe schoen... Gaat er niet uit... :( Gaat er volgens bepaalde websites pas uit na een aantal weken door de werking van het leer... :(