Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 12:49

Na gisteravond is dat al weer iets gewijzigd. We hebben nog niets gekocht, aangezien het beredruk was en mijn vader last kreeg van z'n knie en wij dus het laatste stuk snel doorgelopen hebben, maar ik zal even kijken of ik het kan vinden op de site van de ikea.
*zoekt*
Zo. Lachen
Eerst wilde ik een andere boekenkast (gezien in de '08/'09 folder) maar die verkochten ze blijkbaar niet meer, en de Billy boekenkast was niet diep genoeg, dus nu wordt het waarschijnlijk deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50103086
Dit bureau: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40079218
Met dit ladenblok: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20086663
En een kledingkast hadden we dus al, en een bed komt zolang bij ons van zolder, totdat ik weet wat handig is. Ik heb nl. een muur van 2.05 waar ik eerst graag mijn bed tegenaan wilde, maar dat gaat nooit passen met een matras van 2 meter + ombouw, dus dan misschien een boxpring, maar dat heeft ook weer z'n voor en nadelen. Daarom eerst maar eens proberen Lachen
Gordijnen staan niet op de site.
Verder gaan we toch laminaat proberen te leggen. Omdat het toch in 2010 tegen de vlakte gaat had de complexbeheerder er geen problemen mee als we wat van de deur afhaalden/tochtstrip er af haalden etc. Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:14

Zo, laminaat en verf is binnen Lachen
Ik pieker me alleen dood over hoe het wordt Huilen van het lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:56

Wel leuk hoor, expedit kasten zijn altijd goed, ik ken héél veel mensen die 'm hadden staan op hun studentenkamer en wij hebben hem ngo steeds, maar dan de grote (vierkante) versie ervan Ja

Ben benieuwd hoe je het gaat verven enzo hoor, plaats maar wat foto's als het klaar is Ja hoe groot is de kamer ook weer? Is het niet een idee om gewoon vloerbedekking te leggen ipv laminaat? Lamineren is zo'n ***klus Nagelbijten / Gniffelen

Tweepersoons boxspring is hier overigens gratisch en voor niks (ja, meteen paar kattennageltjeshalen) op te halen Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 18:36

12m2, en het is wel een optie om vloerbedekking te doen, maar hebben gekozen voor laminaat ivm schoonhouden vooral, en dan rolt je bureaustoel goed (ik kan nl. niet stilzitten Huilen van het lachen ).
Tweepersoons lijkt me wat aan de grote kant voor mijn kamertje, maar mocht ik besluiten dat ik toch een boxspring wil en ik ben er inmiddels achter dat het past, dan zal ik aan je denken Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:57

Je mag hem zo komen ophalen hoor Ja maar tweepersoons lijkt me toch wat breed voor een kamer van 12 m2. Lijkt me zonde van je ruimte. Je kan trouwens ook voor een hoogslaper kiezen, dat creeert wat extra ruimte Pling ik had er ook een in mijn eerste kamer en daar was ik echt superblij mee. Ik heb er namelijk een hekel aan als je je bed ook als bank moet gebruiken.. al die mensen die op je bed hangen.. nee niks voor mij

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:13

Ik ben ook benieuwd naar foto's Ja

12m2.. *moet even ruimtelijk inzicht testen en schatten hoe groot dat is* Clown Als ik het zo hoor kan ik maar beter neit op kamers gaan Clown Lijkt me vreselijk, je bent meteen al je overzicht kwijt omdat er nog zoveel moet gebeuren.

Ik zal zaterdag (dan heb ik tijd Clown) even proberen wat foto's van ponykamp te plaatsen, en een kort verslagje van wat ik geleerd heb.

Tweepersoons boxspring? Volgens zoeken mijn vader en moeder nog zoiets Clown Btw, wij hebben voor onze kitten zo'n leuk kittenpakket gratis kunnen ophalen, heb jij die ook al? Op de site van whiskas kun je geloof ik gratis een waardebon aanvragen, die krijg je dan opgestuurd en dan kun je een pakket ter waarde van 12.95 ophalen Ja Met wat whiskas junior brokjes, maaltijd zakjes junior, een dekentje, kit bits, een kittenboekje, twee speelgoed muisjes en kattebak vulling. En uit het doosje kun je twee ronde stukken halen, dan kunnen ze er ook nog in spelen Clown Wacht, dit was de link geloof ik: http://www.whiskas.nl/content/kitten/kittenpakket.asp Ik vond het wel erg leuk Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:24

Oh zo'n pakketje is idd leuk Ja de speeltjes en spulletjes dan, want ik whiskas zelf geloof ik niet zo Bloos
Kijk maar bij de ingredientenlijst; het eerste ingredient is granen en dat roept bij mij toch wel wat vraagtekens op Clown mijn kittentjes zijn verwend en krijgen Royal Canin Bloos

Hoe is het met jullie katje dat? Hoe heet hij/zij ook alweer? Springt ie ook al zo vrolijk door het huis net als die twee schobbejakken van ons? *LOL*

(Die boxspring staat trouwens op Marktplaats hoor, zoek maar op sultan storfors. We wonen wel in Groningen, maar als je ouders hem komen ophalen krijgen ze er gratis een kopje koffie en een stuk taart bij. Bij ons staat hij namelijk gruwelijk in de weg; hij is nog zo goed als nieuw maar we krijgen hem de trap niet op, dus hij staat midden in de woonkamer te fungeren als poezenspeelunit Huilen van het lachen en van mij mag ie echt gratis weg).

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:25

Oh, vergeten te zeggen, ik mod tegenwoordig DRS erbij Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:31

DRS ? (Draf en Ren Sport is het eerste wat ik kan verzinnen, is dat het ook?)

Ben benieuwd naar jouw verslagje en foto's Djoni Ja

Trouwens Tessel, wat verwen jij die beesten Bloos! vertel ze maar dat ze super mazzel hebben met jouw als mamma. Die van ons krijgen alleen brokjes van één of ander merk. (niet zo'n bekend reclamemerk, maar iets, ach, het komt ook gewoon van een dierenwinkel in een grote verpakking Clown )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:45

Draf- en Rensport Ja Ruitje had wat minder tijd om daar te modden, en toen ben ik tijdelijk ingesprongen. Nu is Ruitje helemaal geen mod meer en sta ik daar als officiele mod Knipoog

Hihi, ja ze zijn wel verwend. Maar het zijn ook van die zoete poezels... altijd willen ze knuffelen en spinnen en ze zijn zo enthousiast en vrolijk.. als ik aan ze denk word ik al vrolijk Ja dus die verdienen best wat duurder voer Haha!
Nee, maar wat ik allemaal zie in de dierenartsenpraktijk op stage; veel te dikke katten, katten met voedingsallergieen of blaasgruis of nierproblemen of diarree.. heeft bijna altijd met voeding te maken, en dat wil ik allemaal niet hebben bij mijn poesjes. In de minder dure merken zitten gewoon heel veel granen en zout etc. Oh, en water; die zakjes en blikken bestaan voor 80% uit water, nou, da's duur water hoor Clown

We hebben trouwens geconcludeerd dat Panda mijn poes is en Poppy Jeroens poes. Panda wil de laatste tijd namelijk vooral heel veel knuffelen en kopjes geven en dat komt ze dan vooral bij mij doen. Ik hou ook van knuffelen Lovers Poppy is iets meer op zichzelf en hoeft niet zo nodig altijd maar knuffels, die wil gewoon bovenop je liggen slapen, klaar. En dat doet ze meestal bij Jeroen want die laat haar ook rustig liggen Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:05

het KNMI schreef:
woensdag 30 juli tot en met zaterdag 02 augustus 2008
Aanhoudend warm tot zeer warm weer met iedere dag ongeveer 40% kans op onweersbuien.

Wow! ...ojee...

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:05

Zwartwitje schreef:
het KNMI schreef:
woensdag 30 juli tot en met zaterdag 02 augustus 2008
Aanhoudend warm tot zeer warm weer met iedere dag ongeveer 40% kans op onweersbuien.

Wow! ...ojee...

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:07

Zeer warm weer, succes Tessel, als ik jullie was zou ik voor extra emmers water en sponzen zorgen op de poetsplekken ofzo. Kunnen jullie de paarden daar even afsponzen waar nodig Nagelbijten / Gniffelen *Als het na het hele warme weer niet gaan onweren ROFL *

Maar verder, klinkt gewoon warm toch oké Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:16

Nou, 't is maar waar je om juicht Kirsten Clown
Wij zitten straks in de hitte op ons paard, 5 uur per dag te creperen in de zon Scheve mond
Sponzen is een goed idee Fen, we nemen wel wat sponzen mee in de zadeltassen. Als ik het niet vergeet. Kunnen we straks de paarden gaan koelen, net echt *LOL*

edit: linkje aangepast Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:17

De poesjes zijn driftig bezig met typen en de cursor proberne te vangen terwijl ik bok/mod Huilen van het lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:20

Hij vind je link niet Tessel

Wahah en ooh, die cursur vangen is zo schattig Lovers

Vanochtend trouwens super lekker naar buiten geweest met Mazzel en hoe grappig: Die Annemieke (uit week 9 vorig jaar) komt weer in week 9 op ponykamp. Ik kwam haar weer tegen op stal en dit keer was ik in iets betere conditie Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:32

Doet ie het nu wel? Lachen

Wat leuk dat Anne Mieke weer komt, vond ze het blijkbaar toch heel leuk! van haar kon ik nooit zo heel veel hoogte krijgen, omdat ze zo stil was. Gaat Sharon ook weer mee? En je zei toch dat jullie in week 9 weer maar heel weinig kids hadden? Hebben ze weer een privékamp Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:51

Anders kom ik wel langshuppen in week 9 *LOL*

Ik was zo dom om vandaag mijn fototoestel te vergeten, dus 'before' foto's zullen jullie helaas niet meer zien
Ik ga 'm nu alvast klaarleggen voor zaterdag.
Het schilderen is niet helemaal afgekomen vandaag: de gouden bloemetjes bleken nogal hardnekkig en de verf op de plinten wilde niet in 1x pakken. De deur beginnen we nog maar even niet aan, dus die past momenteel even niet bij de rest. Eerst wilden we zaterdag al de vloer er in leggen, maar we gaan dus eerst even kijken hoe het met de verf staat. Wat we nu al hebben gedaan is niet perfect dekkend ofzo maar grotendeels goed genoeg, en het lijkt al ergens op, al kan ik me nog niet indenken hoe het er uit ziet als het af is.
Een hoogslaper hebben wij ook al aan zitten denken, maar wij zetten in ieder geval eerst het oude bed van zolder daar neer en dan kan ik beslissen of ik dat hou of dat iets anders toch makkelijker is. Ik heb het namelijk niet zo op hoogslapers Nagelbijten / Gniffelen
(Of nouja, ik heb nu zo'n halfhoge, dat is wel fijn, maar zo'n hele hoge Nagelbijten / Gniffelen )
Oh en er is een mannetje geweest voor de dekplaat van de kabelgoot die ontbrak. Ik belde gisteren en toen zeiden ze dat het nog wel even kon duren, maar hij was er vandaag al en gaat kijken of hij nog zoiets kan krijgen Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:03

Zwartwitje schreef:
Doet ie het nu wel? Lachen

Wat leuk dat Anne Mieke weer komt, vond ze het blijkbaar toch heel leuk! van haar kon ik nooit zo heel veel hoogte krijgen, omdat ze zo stil was. Gaat Sharon ook weer mee? En je zei toch dat jullie in week 9 weer maar heel weinig kids hadden? Hebben ze weer een privékamp Nagelbijten / Gniffelen

jep, vier kindjes Nagelbijten / Gniffelen Ik heb dus al drie vriendinnen van de manege uitgenodigt voor een buitenritje in die week. Kunnen die eindelijk eens echt buitenrijden. Sharon gaat niet mee, maar ze komt met een ander vriendinnetje. Ik wist toen ook niet zeker of ze het wel erg naar haar zin had, ze was inderdaad stil. Op stal heb ik nog wel even leuk met haar staan praten dus dat is bijgetrokken. Ach, toen overschreeuwde Chlotje en ik (en beetje Maartje) haar misschien wat meer. *Ik vroeg haar nog: was jij het Jacky of het Misty meisje, maar ze was het Mistymeisje en ze wilde nu wel wat anders proberen.

en Mazzel doet naar buiten steeds beter. Hoewel we nog wel twintig minuten stil hebben gestaan: Er stond een hele enge vogel *paarden* verschrikker in het veld naast het pad Nagelbijten / Gniffelen

en Annemarie, moet je verdorie nog een keer verven. Nouja, uiteindelijk moet het gaan lukken Knipoog

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:14

Zwartwitje schreef:
Nou, 't is maar waar je om juicht Kirsten Clown
Wij zitten straks in de hitte op ons paard, 5 uur per dag te creperen in de zon Scheve mond
Sponzen is een goed idee Fen, we nemen wel wat sponzen mee in de zadeltassen. Als ik het niet vergeet. Kunnen we straks de paarden gaan koelen, net echt *LOL*

edit: linkje aangepast Knipoog

Clown Ik weet het, niet echt lekker voor de paarden en jullie arme ruiters die hitte, maar ik geniet ervan, kan er niets aan doen Cool
Ik zal aan jullie denken volgende week, als ik zelf ook zwetend op m'n knollie zit, wel geen 5 uur achter elkaar, maar toch Ach gut

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:02

Hoi iedereen,
Ik ben weer terug van weggeweest. Heb een heerlijk relaxed weekje Duitsland achter de rug. Het park was vooral op golf gericht, dus dat was niet zo bijzonder. Omgeving was wel erg mooi. Het was (gelukkig) niet zo warm, dus we hebben nog redelijk wat dingen kunnen bekijken. Plaatsje was wel erg 60+ maar vooruit...
@ Annemarie: succes met je kamer! Je gaat je vast wel redden. Ik vind het wel dapper van je hoor. Ik was niet zo'n held. Lekker bij mammie thuis...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 11:02

Lekker Marianne Lachen

Wanneer was het.. volgens mij gisterochtend.. reden we over de snelweg langs de Borkeld e.d., en bloeide de heide al langs de kant van de weg en toen... wilde ik ook weer zo'n mooi buitenritje maken Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:07

ontspanne vakantie dus Knipoog

Vanmiddag was mijn moeder thuis en die zei in een opwelling dat ze haar ogen na ging kijken. Ze had het idee dat ze achteruit was gegaan. Meegaand in die opwelling zei ik dat ik mijn ogen ook wel eens wilde nakijken. Dus samen op stap het dorp in: naar de opticien. Eerst mijn moeder: en jawel hoor, ze had een bril nodig en eigenlijk was ze al te laat. Het zo 70% schelen kwa rust.
Toen ik, eerst keek hij, toen wilde hij nog een andere test doen (helemaal naar een ander kamertje voor zo'n machine zitten) en vervolgens terug in die stoel vertelde hij me dat ik Astigmatisme heb. Een of andere aandoening waardoor ik sowieso niet goed scherp zie en volgens hem kijk ik daarbij ook nog voornamelijk met mijn linker oog (vooral als ik lees). Het is een geboren aandoening. Mijn moeder in shok (hoe kon de schoolarts dat niet merken?), de meneer helemaal tevreden omdat hij een of andere aandoening ontdekt had en ik werd erg melig door het hele voorval. Het is toch een kunst als je alle schoolartsen om de tuin hebt kunnen leiden tijdens die testjes. Vervolgens werd die meneer nog vrolijker, want mijn gezicht was een uitdaging. *ik heb geen brillenhoofd. Ga maar eens na dat ik nog nooit een leuke zonnebril op heb gehad Clown * Dus na een hoop op mijn hoofd te hebben gehad, en alle mensen in de winkel aan het lachen te hebben gemaakt met de vreselijke combi's, kwam er een brilletje uit die me wel stond. Het was net meneer oliviander die uiteindelijk Harry Potters toverstok vond, zo blij was de opticienmeneer. Maar goed, ik heb vreselijk gelachen en een leuke middag gehad. En ik ben een bril rijker Vork

*Mijn moeder zit zich nog steeds af te vragen hoe dit komt Clown * 'Je leest verdorie de hele dag!' 'Waarom had ik dit niet door?'

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:56

Zoo, jeetje zeg! Daar kom je dan even achter op de vrijdagmiddag.. Nagelbijten / Gniffelen gelukkig neem je het goed op en ik kan me niet voorstellen dat je er heel veel last van hebt, aangezien je al 17 jaar rondloopt zonder brilletje Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu heb je eer dus een, ben benieuwd hoor!

Marianne weer terug Doei!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:00

Ik ben ook beniewd. Ga hem denk ik niet voor altijd dragen, want dat is niet echt nodig. Ik kan zo ook best zien wat ik zien moet (loop niet overal tegen aan), maar het geeft wel rust. Wat vooral verbazend is dat ik bij het lezen mijn linker oog gebruik en mijn rechter niet (zo schijnt). Ik lees echt heel veel, dus dat had ik veel eerder moeten merken ofzo Nagelbijten / Gniffelen