manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 19:30

hihi, ziet de nieuwe ava van Kim Clown Echt heel duidelijk is t nog niet in ava vorm hè Kim Scheve mond jammer.

Ja leuk Nel Haha! Wij willen natuurlijk wel foto's Knipoog Bij de beschrijving heb ik nl wel een idee, maar k kan ook best een verkeerd idee hebben Tong uitsteken
Voice en Annemoon blij met hun stukje wei? Zowiezo vind ik dat het echt tijd wordt voor zomer weer Ja Nu net zoals vandaag is al heerlijk hoor. Maar als ik dan toch thuis ben, mag t ook nog wel íets zonniger en met minder wolkjes Schijnheilig haha Niet dat ik nie tevree ben hoor Pling Vanmorgen heerlijk van half 9 tot half 11 met de honden in het bos gewandeld! Echt lekker! (We hadden een logee en mn moeder haalt de laatste tijd altijd een hond op, dus we waren met 3 hondjes op pad Lachen )

Het lijkt me al wonderlijk om je eigen kindje in je buik te zien zitten, maar om het te voelen bewegen en het dan ook nog eens zo herkenbaar te zien lijkt me helemaal een mooie ervaring! Bizar, maar wel mooi! En inderdaad super dat het tot nu toe allemaal goed lijkt te zijn Haha! hihi, heb al zin in de baby party hoor Haha! *Nick al overtuigd trouwens? Schijnheilig *

Nous is dus niet echt t ideale paard om beroemd te worden Clown OF nouja.. misschien juist wel. De roem stijgt iig niet naar der hoofd Vork Groot gelijk: aaien of eten, niet zo moeilijke keus toch?

Lekker hoor zo in de zon naar dat ondeugende veulenspul kijken! Jammer dat het van de eigenaar niet mag.. Je eigen paardje aan huis is natuurlijk nóg leuker! Misschien een stomme vraag, maar waarom mag dat niet? Heeft hij er een bepaalde reden voor?
Wel jammer van Janis.. Nóg een week stappen aan de hand Scheve mond Duurt nu wel érg lang zo! Hihi, anders kom je een keer een lesje op Scheldestad op de broer van Orson rijden Knipoog hahaha

Afgelopen zaterdag middag nog terug geweest voor de proefjes van Marcelle en mn paps Lachen Lekker veel foto's gemaakt weer Schijnheilig Zal zo de leukste wel ff laten zien Ja
En zondag lekker gesprongen met Haydn Haha! Was dus blij zat dat we nie zijn wezen stappen! Haydn vindt springen leuk, dus die maakt zich net ff wat sterk voor de sprong, maar is gelukkig wel goed in het timen van de sprong Tong uitsteken Maar alles bij elkaar heerlijk gereden dus!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:36

Hoi hoi,

Ja leuk Kims zo'n baby party! Hyper!
Mag Daniël dan ook komen... haha (ligt aan de tijd) Knipoog

Klinkt leuk bianz, zo bij Annemarie!
Jammer dat ze dr paardje niet erbij kan zetten!
Maar schaapjes zijn ook leuk! Ja

Jammer dat je nog niet op Janis kan rijden, als Annemoon er nou al stond, kon je daar op mee hobbelen haha. Hyper!

Hoop echt dat ze per 1 mei op de wei mogen!

Thirz lekker lessen morgen!
Ik ga woensdag weer lessen, jeeeeeeeh!
En misschien zaterdag ook nog, volgende week zaterdag is mn wedstrijdje bij de kroo.
spannend..... Nagelbijten / Gniffelen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 19:57

Paps en Tarka
Afbeelding
Afbeelding

en samen tegelijk afgroeten naar de jury Lachen
Afbeelding

Marcelle en Cheyenne
Afbeelding
Afbeelding

Oeh spannend Nel! Wel vertrouwen in toch? Komt vast goed op je wedstrijd Haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:21

Annemarie dr huisje klinkt zeker leuk met zo'n weitje erachter Lachen
Echt balen dat je nog niet op Janis kan, gelukkig ga je zaterdag naar Orson! Hopen dat je dan lekker kunt rijden!
En hoelaat moet je de 26e rijden Nel? Misschien kan ik dan komen kijken!
En coole foto's Anne, ik vind die 2e van je vader erg mooi gelukt OK dan!

Ik wil ook snel zomerweer. Net zoals 10 min aan de hand grazen vind ik niet zo erg, maar ga daar niet een hele ijd met zo'n pony aan mn hand staan en met onbekende mensen praten Clown daar heb ik dan net geen tijd voor. (Al vind Nous wel dat ik die tijd maar vrij moet maken Tong uitsteken ) Maar 1 mei is wel in de planning voor de wei Nel!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:57

HEERLIJK, 1 mei al!!! Scheelt mij weer een hoop ademnood Haha!
Bedankt nog Anne voor mn ava, ik vind m hip Pling Het is inderdaad niet heel duidelijk maar het idee is zichtbaar Knipoog

Leuk hoor Bianz, veulentjes kijken. Kon je niet een hele lieve meenemen? Jammer dat Annemarie geen paarden achter haar huisje mag! Dat zou echt ideaal zijn natuurlijk.

Succes met t oefenen Nel Lachen Ging je nog de L in?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:38

Kims schreef:
HEERLIJK, 1 mei al!!!

Al?! Eindelijk! Tong uitsteken
Maar je ava is hip hoor Cool

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:21

Zo ik ben net bij de Pagter geweest, alles even doorgesproken en vrijdag middag ga ik Sharon verhuizen Haha!! Heb er wel zin in... maar mn kast is nog niet klaar, haha!

Leuke foto's Annemijn! Grappig je vader op een paard (heb ik nog bijna nooit gezien)...

Bij de Pagter gaan de paarden eind april/begin mei de wei op! Ik denk dat Sharon echt wel blij zal zijn!

Ik heb besloten om van t weekend weer voor t eerst op Sharon te stappen, dan heeft ze 2,5 week stil gestaan en ik heb het idee dat dat wel genoeg is! Vriendin van mij studeerd voor paarden osteopaat en die had het op school nagevraagd waarom ik 4 weken niet mocht rijden. Alle leraren snapten er niets van en zeiden dat het onzin is! Dus... ik ga zaterdag of zondag gewoon lekker een rondje rustig aan rijden Haha!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:29

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:26

Haha, nee dat kan dat je mn paps zelden op een paard hebt gezien Lachen Toch rijdt mn paps ook al weer een poos hoor. Nu zo'n.. 7/8 jaar al weer denk ik? Verward (Lopen we al weer zolang op Pdoes rond? Bloos!)

Lekker van dat paard Bar Scheve mond Schandalig! Zoiets doe je toch niet? KLinkt alsof het uit pure jaloezie gedaan is...

En weer lekker weer vandaag Haha! Vanmorgen lekker met de honden gaan wandelen (dit keer maar met 2 Knipoog de logee is weer bij t baasje) & weer véél foto's gemaakt daar! (tsja als je toch een camera hebt én een stel gekke honden, waarom om zou je t dan thuis laten liggen toch? Vork )
Beetje jammer dat er nog nét te veel wolken zijn om lekker in de tuin te kunnen zitten. Gelukkig krijg ik hier ook al wel wat zomer gevoel van Haha! Zit ook wel een voordeel aan: hier kan ik net even wat beter werken dan in de tuin en ik wil nog een hoop doen...
*gaat weer aan de slag*

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:38

¡Hola Chicas!
heb even op je site gekeken kims, en hoe groot mag je buik eigenlijk worden voordat je voorover kukelt Clown Ben heel benieuwd hoe het over 10 weken zal zijn Haha!

Leuke foto´s Anne, leuk om te zien dat Marcelle nog steeds lekker door de bak scheurt.
Oh en Nel, sleep je wel een fotograaf mee naar je wedstrijd, want daar willen we natuurlijk wel graag foto´s van, he jij en Voice in wedstrijdtenue Haha!

Ben beniewd hoe Shaar het gaat doen Bar, succes alvast ook met je verhuizing.

Nou Bianz, er is nog geen nieuws hoor, want het ging niet door. Hij moest op het laatste moment toch naar de universiteit :| Nu gaan we het nog een keer proberen op donderdag, ben benieuwd Tong uitsteken

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:47

Anne; leuke foto's hoor!
Ziet er goed uit!

Heej Cis: jammer hoor van je date!
Ja Wilco gaat mee en die maakt vast wel wat foto's van mij!

Thirz, leuk als je komt kijken, ik weet nog niet hoelaat ik moet, zal straks eens kijken of de startlijsten er al zijn.
Fijn als ze 1 mei op de wei mogen.
Ik zal donderdagavond wel even vragen of wij dan ook al welkom zijn!?

Kims: ik ga zeker de L doen ja, vondt de b geen uitdaging meer, heb met Voice paar jaar geleden ook landelijke wedstrijden gereden en ben toen gestopt toen ik L1 was met 1 winstpunt.
Dus vindt dat ik daar maar verder moet.
Misschien geen super proef, maar wel een uitdaging!

Morgen heb ik les, dus dan zullen we zien hoe dat gaat!

He bar, wat fijn dat je vrijdag daar al terecht kan, heb je mn pb nog gehad?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:02

nou hou ons maar weer op de hoogte Cis Haha! Na donderdag horen we wel weer meer van je toch? Knipoog

En een super proef hoeft ook niet toch Nel? Ik denk dat het inderdaad belangrijker is dat je het zelf als uitdaging ziet Ja

Haha, en ik denk dat ik jullie weer even ga vervelen met een stel foto's Schijnheilig Scroll er gewoon maar overheen hoor als je t zat bent onderhand Knipoog hihi
In het bos hadden ze een aantal zandhopen liggen. Tsja en dan is er niets leukers dan met zn 2en achter stenen aan sjezen door dat zand Tong uitsteken
Ja, kom maar weer met die steen! Haha!
Afbeelding

Hyper! Zoefff!
Afbeelding

Oke, check! Die steen ligt daar. Volgende!
Afbeelding

Stenen zoeken in in t zand is leuk, maar die stenen in het water zoeken is ook wel érg leuk! Haha!
"Jahoor, daar komen de stenen weer!" *gaat snel klaarstaan in de poel*
Afbeelding

*Focus*
Afbeelding

Ennnn zoek!
Afbeelding

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:04

Haha anne, wat zal jij een vieze hond hebben, nat en ook nog in het zand....
Mooie foto's hoor, vindt de 2de wel leuk!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:44

Daar gaat het om he Nel; plezier hebben in het rijden! Ben alvast erg benieuwd naar de foto's!

Hihi laat me raden Anne; de douche zat onder het zand, of niet? Of had Tinker het allemaal al in de auto afgeschud? haha.

De echofoto's zijn geupdate voor de geïnteresseerden Lachen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:46

hahaha neehoor Knipoog
eerst de zandhoop en daarna het water hè Tong uitsteken Dus dan ben je een hoop zand al weer kwijt. Daarna nog even een stukje door het bos gewandeld. Droogt hij ondertussen mooi wat op en raakt nog wat zand kwijt en de rest.. vinden we inderdaad in de loop van de dag hier in huis Tong uitsteken (meestal onder het raam. Want na ochtend wandeling is het natuurlijk heerlijk om in het zonnetje uit te rusten Knipoog ) Even vegen en t is ook weer weg Lachen
Plingenk toch ook niet dat we dit Tinker kunnen ontnemen Clown Vanaf nu krijg je alleen nog rondjes wijk, Tink! haha Nee, denk niet dat hij daar heel blij mee is Tong uitsteken

Heb de foto's bekeken Kim Lachen Dropje! Heb even zitten vergelijken, maar ben er nog niet helemaal uit op wie hij nu het meeste lijkt Knipoog (en of t nou toch een meisje of tóch een jongen is Vork )

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:30

Wat een lieve foto's Anne! Het is echt een mooie hond!

Nel; welke PB? Ik heb er zoveel gehad dat ik m misschien gemist heb?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:31

Nou, ik moet weer 3 weken met mn kin-buis lopen, dokter keek er vanmorgen even naar "Uhm, over drie weken spuiten we de A40 in" Clown Ok! En toen stonden we om 9 uur weer buiten t ziekenhuis. Planning was eerst om naar stal te gaan, maar toen bedachten we dat we even konden winkelen in Vlissingen en bij de intratuin Lachen (al moesten we nog wel tot 10u wachten tot de H&M openging Rolleyes )

En Nous is net als Tinker een zandmonster, ze mocht vandaag ff rollen en was echt grijs! Maar mooie foto's Anne, Tinker vind het leuk om te poseren volgens mij Knipoog
En Nel: we zijn elkaar net misgelopen vanmorgen volgens mij, Diane vertelde dat je net 10 min weg was. en dom dom: maar ik kan helemaal niet de 26e Vork Had t wel leuk gevonden, maar ik kijk al uit naar de foto's!
Jammer dat je nou nog geen date hebt gehad Cis!
Foto's zijn leuk Kims, al een datum voor je party?

Ik ga fijn even tuinieren Doei!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:35

Balen dat het er nog zo lang op moet Thirz! Je bent dat ding toch zeker ook al wel beu? Wist je van te voren dat het zo lang zou gaan duren?

Ik heb de echo foto's bekeken Kim! Echt gaaf dat je daar echt al zo'n baby'tje kan zien liggen!!!

Sharon wordt vrijdag verhuisd, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden. Gisteravond heb ik met de vader van frans en frans zelf aan mn kast gewerkt, hij wordt 1 meter breed, 60 cm diep en 160 hoog Haha!! Kunnen genoeg spullen in dus! Alleen de deuren aan de voorkant moeten er nog op en dan is ie al klaar Haha!!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:11

Kims, leuke foto's hoor!
Mooie buik heb je hoor, helemaal niet zo groot.
Als ik de echo foto's zie krijg ik alweer kriebels, maar ik hou me in hoor! Knipoog

Thirz, ja ik dacht ga even buurten bij de braamhof, vroeg nog even aan lenie of wij per 1 mei moge komen, en waarschijnlijk kon dat wel.
Tegen die tijd moet ik het nog eens vragen.
Balen dat je nog niet van die kinbuis af ben!

Bar, ik had je nog een pbtje gestuurd, weet niet meer precies wat erin stond, maar was ook benieuwd naar de stallingskosten en facciliteiten daar!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:28

Ik heb op mn nieuwe stal:
- Binnenbak
- Stapmolen
- Z-buitenbak
- 2 paddocks
- in de zomer overdag op wei en s nachts op stal

Voor de rest worden de paarden 2x per dag gevoerd, s ochtends krijgen ze bix + hooi + nog wat mais; s avonds krijgen ze bix + hooi + voederbieten.
- Je moet wel zelf uitmesten...
- Afspuitplaats binnen met warm en koud water
- Afspuitplaats buiten met koud water
- Longeercirkel
Stalgeld is maar 140 euro (in de winter) en 155 euro in de zomer (stal + wei)!
Binnenbak kost 50 euro voor 25x rijden (moet je dus apart betalen)
Bixgeld is 9 euro per maand voor 1 kilo per dag.
Stapmolen kost 2 euro per keer...
Verder is t trailerstallingsgeld 8 euro per maand...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:58

Dat is zeker niet duur daar.
Wel jammer dat je voor de binnenbak enzo extra moet betalen.
Maar echte diehards hebben geen binnenbak nodig Knipoog

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:03

IK Duivel heb gisteren eindelijk les gehad van Raymond!

Hij had me vorige week al een mailtje gestuurd, maar daar had ik helemaal overheen gelezen Clown Maar last-minute heb ik toch een lesje kunnen boeken Haha!
Het was wel heel interessant. Het gaat er zeg maar over dat ik nous de dingen die ze onder het zadel moet kunnen toepassen straks, eerst vanaf de grond leert. Nu moet ik me vooral richten op het zacht maken van de mond van Nous en haar wat minder drammerig krijgen. Raymond liet Nous al wijken, travers, schouderbinnen etc Clown Die knopjes zitten er dus allemaal al op Thirz! haha. Zo ver ben ik alleen nog niet haha. Het is echt heel lastig om te bedenken wat je in bepaalde situaties moet doen omdat Nous dan weer mijn ruimte in neemt of ik een verkeerde houding aanneem waardoor Nous bijvoorbeeld denkt dat ze moet stoppen of juist vooruit moet gaan.

Het is wel heel grappig om te doen, maar ook wel lastig met buik moet ik zeggen... Ik moet met mijn lichaam gedraaid naar haar toe staan en dan is het soms boink Clown Ach, krijgt het kind niks van hoor, maar is zo vervelend en ingewikkeld voor Nous haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:23

Barbara_ schreef:
Balen dat het er nog zo lang op moet Thirz! Je bent dat ding toch zeker ook al wel beu? Wist je van te voren dat het zo lang zou gaan duren?

Nouja, litteken heeft sowieso een jaar nodig om helemaal rustig te worden, dus duurt ook nog ff voordat ik echt resultaat zie. Maar dat kin-ding is nu wel irritant aan het worden, mn huid gaat echt kapot onder al het plaksel! Maar we houden nog even vol Lachen Heb er gelukkig geen last (pijn ofzo) van.

Klinkt cool Kims, als ik er dan opzit op wedstrijd (niet dat ik die ooit ga rijden, maar toch Vork ) kan jij dan naast me lopen om Nous dr oefeningen te doen? Clown Hihi! Maar goed dat het leuk was. Ga je nou nog eens les nemen? Want dan wil ik kijken!
Succes met verhuizen Bar! Of als je al bezig was: hoe was de verhuizing?
Bianz: heel veel plezier van t weekend; wij willen veel Orson foto's in de zon Lachen
En Anne; deel jij me leuk in voor morgen?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:40

Ik heb net vanochtend samen met de vader van Frans mn kast afgemaakt en al naar de Pagter gebracht.
Vanmiddag ga ik Sharon verhuizen!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:15

Ow joh A40 erin spuiten Ja Ja klinkt logisch!
Huilen van het lachen Geen idee hoe of wat. Nouja als t maar helpt toch? Wel weer balen dat je dat nóg eens zo'n tijd moet.. Ik zou gek worden van al die pleisters steeds, en inderdaad ook niet echt lekker voor je huid Scheve mond Heb ook al zitten denken of het niet anders kan, maar heb nog steeds geen idee! (Al zitten denken aan een touwtje door het buisje en dan alleen het touwje vastplakken enz.. Maarja, dat geeft minder druk en werkt dus ook nie ideaal.. *daarbij weet ik niet eens of t hol buisje is Tong uitsteken *
Nouja: nog even doorzetten voor het goede doel! Hopen dat het eindresultaat iig mooi is Lachen
Tuurlijk deel ik je leuk in! (Goed dat je t zegt! Ik zou zo gezegd hebben: neehoor, is niet Thirz der week, dus die komt niet Bloos! ) Gezellie! Haha!

Gaaf Kim! Helemaal ook leuk om te zien dat alle knopjes gewoon werken en niet verloren of stuk zijn Haha! Nu nog zelf even die knopjes zoeken Clown Maar komt vast goed! Op naar t Z samen met Nous! Haha!
*Ziet t al voor zich Huilen van het lachen Thirz in de wedstrijd ring: "En dit is Kim, mn begeleidster Ja Zonder haar hulp hadden we hier nooit een nette proef neer kunnen zetten. Vandaar dat ze dus ook de hele proef meegelopen heeft." Vork Hee, maar Thirz dan kan jij Nous wel op je pinken rijden Knipoog

Heel veel plezier Bianz Haha! Dit keer zon foto's idd Ja De regen foto's van de vorige keer kennen we al Knipoog

suc6 met verhuizen Bar!

ennuh Go jij! Go jij! vakantie!
Of nouja.. zo ongeveer Tong uitsteken Iig geen les meer volgende week, dus hoef niet naar Rdam! (dus ook niet meer met de bus, en ook niet met maar 90 km over het spoor volgende week om t spoor in te rijden Haha!)
Ow en Kim, t ziet er naar uit dat ik volgend kwartaal alleen de maandag en vrijdag nog maar zo vroeg moet. Hopen dat t zo een beetje blijft.. Ben t zo vroeg op staan een beetje zat na 3/4 jaar Clown
Jij al een idee over je rooster? Of al een dichterbij kamer?