Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:33

Wat leuk zeg, ik heb bij haar in de klas gezeten.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:37

Owja? Echt een leuke meid is het! Heel spontaan enzo! Ze wisten nog niet precies wat ze wilden, maar ik mag zo ie zo komen met mel! Ik ging vroeger altijd met haar en nog een paar meiden uit :) vandaar dat ik zo ie zo mag :+

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:23

Waar sta je nu dan Aniek? Dat weet ik niet eens...
Lekker is dat he! Vroeg rijden! Heb ik van de week ook een paar x gedaan omdat het met andere paarden niet altijd een even groot succes is..
Ga Zenith van de week denk ook maar scheren.. z'n vacht wordt nu echt te dik en hij wordt heel wollig. Dat komt het rijden ook niet echt ten goede. Ben alleen bang dat ie dan heel fris wordt.. hij was vandaag ook al fris haha.. dan is hij eigenlijk zo voorzichtig! Spring ie de lucht in en dan voel je hem denken 'oh nee dat mag ik niet......' en dan loopt ie weer een paar passen door en springt ie weer de lucht in en met z'n hoofd schudden enzo! Echt heel geinig!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:53

Ik sta nu in stroet, bij warmenhuizen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 18:28

*komt ook weer eens binnen geploft..

luxket schreef:
super maaikie, dat was toch met dat jonge dier met sterk deelnemersveld.. Wel tevreden uiteindelijk zeker? Hoe is het verder?

Ja, ik was wel tevreden opzich. Maar we moeten wel hard werken aan steeds die spanning. Er is wel steeds een reden voor maar moet het makkelijker eruit kunnen rijden want er blijven redenen zat zijn op concours.

Oliefjuh schreef:
Zit de laatste tijd om 8uur telkens al op Ot, het is dan heerlijk rustig en ik heb zelf ook nog eens wat aan mijn dag . Vanmorgen zat ik er weer lekker om 8uur op, vandaag alleen heel de dag aan wiskunde .

Chill. :D Ik deed dat ook altijd, reed rond 8 uur Zarah en daarna Tempo en was dan om 10 uur al klaar met rijden.
Hoe is het met je studie trouwens?

Anike schreef:
Owja? Echt een leuke meid is het! Heel spontaan enzo! Ze wisten nog niet precies wat ze wilden, maar ik mag zo ie zo komen met mel! Ik ging vroeger altijd met haar en nog een paar meiden uit :) vandaar dat ik zo ie zo mag :+

Leuk joh! Kan je ook lekker met haar meerijden naar wedstrijden of niet? Zie/zag haar wel vaak op startlijsten staan.

MaartJ schreef:
Ga Zenith van de week denk ook maar scheren.. z'n vacht wordt nu echt te dik en hij wordt heel wollig. Dat komt het rijden ook niet echt ten goede. Ben alleen bang dat ie dan heel fris wordt.. hij was vandaag ook al fris haha.. dan is hij eigenlijk zo voorzichtig! Spring ie de lucht in en dan voel je hem denken 'oh nee dat mag ik niet......' en dan loopt ie weer een paar passen door en springt ie weer de lucht in en met z'n hoofd schudden enzo! Echt heel geinig!

Schattig he, jonge paarden. :D Komt wel goed joh, anders longeer je hem toch gewoon de eerste paar keren even in na het scheren?
Die van ons worden volgende week allemaal gedaan door zo'n scheerder uit Frankrijk ofzo. Wel makkelijk, hij kan alle moeilijke paarden zonder verdoving en hij is supersnel. Op 1 dag doet hij er 8 en zonder hulp dus wij kunnen ook gewoon door.
Maarre.. wel k.ut zeg dat dat gedoe aan blijft houden met Zenith.. kan me wel voorstellen dat je er soms gek van wordt.

Ik heb gister met een van "mijn" paarden een L6 proef geoefend. Da's verzamelde draf, voltes 8 meter, keerwendingen, contragalop, eenvoudige wissels en halt-achterwaarts-galop o.a. Ging nog best wel, alleen keertwending vind ik echt moeilijk! Iemand daar tips voor. :Y) Doe het nu zo: weghouden van binnenbeen (eventueel pasje wijken), binnenstelling en dan met buitenbeen en buitenteugel omdraaien en laatste paar passen binnenbeen erbij voor naar voren te doen denken. Ik heb daar echt nul komma nul talent voor haha.
Maar voor de rest ging het redelijk, dus misschien dat ik die proef 22 november ga starten met dat paard.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:31

Haha Maaike, kan bepaald geen tips geven :D
Wel leuk dat je dat nu ook oefent!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:33

Ik denk dat ze het daar het best weten :D . Denk ook wel dat het een kwesie is van gewenning en gevoel op een gegeven moment. :D

Studie gaat wel lekker, over 2 weken tentamens dus ik stress 'm al best wel :=

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:43

Klinkt bekend Manon... Ik heb maandag en donderdag tentamen, hou er niet van om op maandag tentamen te hebben.... Liever op dinsdag dan want dan heb ik de maandag nog om te leren want in het weekend komt er meestal toch niks van! Heb niet zo goede discipline om in het weekend te leren :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 19:07

Oeh succes jullie beide!

Ja de rest van die oefeningen gaan simpel. Dat paard begint nu ook mooie wissels te springen trouwens.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:40

het enigste wat ikw eet maaik is dat je met je buitenbeen voorzichtig moet zijn met drijven, niet te veel doro drijven om hem om te zetten dan snel de kans dat hij door je binnen been gaat.. druk druk los ewer druk en weer los.. snap je wat ik bedoel.. en voor de rest deed ik altijd eerst schoudervoor schouderbinnenwaarts, dan op vangen en vanuit die buiging omzetten voorje buitenbeen om je binnenbeen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:41

op het moment dat jij een goede buiging hebt in je schouderbinnenwaarts en die buiging behoud in je keertwending wordt het draaien al stuk makkelijker. paard is dan al goed gebogen

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:25

Zoo ook even bijgelezen

Lekker Aniek dat je wrscnijlijk nieuwe plek hebt voor mel!

Klinkt allemaal wel veelbelovend Maaike, knap hoor hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt. En keertwendingen zijn nou net niet mijn area of expertice dus daar kan ik je niet mee helpen :P

Ik hoop echt voor je dat zenith het licht gaat zien maartje, lijkt me echt balen als je steeds weer stapjes terug moet doen, hoewel terug naar de basis natuurlijk nooit verkeerd is.

Nou mijn papa is weer back home sinds dinsdag! Hij heeft nog wel last van zijn ribben en borstkas maar verder gaat het eigenlijk wonderbaarlijk goed, we hebben niet echt het idee dat hij iets langer dan een week geleden een hartoperatie heeft gehad dus dat is echt super.

Verder was mij proef zaterdag drama, nouja opzich had ik er wel een redelijk gevoel over behalve dat het echt wel slordig was, maar had wel gehoopt op net aan een pp. Het werden er helaas 202 dus dat was wel even balen, magoed over 3 weken weer een kans, moet alleen even beslissen of ik bij wyoming blijf of toch weer met una ga proberen..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:06

Maaik, we gaan kijken voor eigen trailer :D nog makkelijker!
Heb er wel zin in, alleen is het nog onzeker of brenda met don ook mag. Ze wisten nog niet zeker of ze ook hengsten willen

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:10

Das wel een pittige proef dan Maaik, dan zit je hier zeker op zz-licht niveau ofzo? Moet je dan ook verplicht met Stang & Trens of dat dan weer niet?
Keertwendingen heb ik niet zo heel veel verstand van.. ik weet wel dat mijn vorige bazin ze om een pion/paaltje heen oefende zodat ze 'recht' bleef zitten geloof ik.. Precieze reden weet ik ook niet meer..
Fijn Fab, dat je vader weer thuis is! Vast wel een gek idee idd dat ie een week geleden nog zo'n heftige operatie heeft gehad..
Wel balen van je proefje..volgende keer gewoon weer proberen.. concentreer en rij precies op de letter en door de hoeken! Dat scheelt al heel veel bij de FNRS..
Leuk Aniek, wat voor trailer willen jullie?

Zenith was weer niks waard vandaag.. eerst stuiterde ie al de lucht in omdat er een ander paard in de bak liep die privéles had, dus ik heb gestapt tot die klaar was.. Toen heb ik een kwartiertje 'gereden' in draf kwam ik er helemaal niet door heen.. liep helemaal terughoudend te huppelen dus toen maar galoperen.. Galop ook heel erg terug en bokken/slaan naar mijn been.. Dat even doorgezet en toen weer gaan draven.. toen liep hij wel lekker wilde wel lekker loslaten.. en toen kwam Simone met Tarzan de bak in dus ging hij meteen weer stil staan.. toen heb ik maar uitgestapt want dan kom ik er toch niet meer door heen..
Morgenavond ben ik trouwens jury bij de onderlinge springwedstrijd! Heb ik wel zin in.. maar zal wel moeilijk worden!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:46

Gewoon een 1.5 paards trailer :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:19

maartj.. Hebben jullie zenith wel eens helemaal na laten kijken. Het lijkt mij echt als ik dit telkens hoor dat hij ergens super pijn off iets vast heeft zitten.. Klinkt niet echt als een normaal paard die je uitprobeert. Ik ken hem niet dus kan niet uit de praktijk oordelen

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:22

Idd, heb ik ook wel gedacht. Moet toch ergens vandaan komen... Hoe is hij verder aan de longe, overigens?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:49

Aan de longe gaat hij super, longeer hem vaak met pessoa en als je hem dan ziet lopen is het een compleet ander paard. Wat hij nu doet is gewoon raar! Hij kan wel gekke dingen doen maar zoals nu vertrouw ik het (ook) niet meer.. En wat er ook bij komt is dat ik hem niet meer vertrouw.. Zodra er een ander paard de bak in komt begin ik al allerlei oplossingen te bedenken voor wat hij eventueel zou kunnen doen.
En ik zou graag een x iemand anders op z'n rug zetten maar ik weet niet wie..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:03

Ik zou je zo graag willen helpen Maartje en ik typ ook net een heel advies maar ik heb het toch weggehaald omdat ik het niet gepast vind te reageren omdat ik dat paard nog nooit gezien heb.
Wel echt vervelend hoor!

Haha nee gek die proef is Z1 niveau. :P

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:14

Hey had toch gekund! Haha na even nagedacht te hebben: Ja op z2 niveau moeten ze al vliegende wissels!
Moeilijk he.. Miss kan k Doeke vrijdag laten kijken als ik hem onder het zadel heb. Maar het lijkt toch rijtechnisch als je hem ziet lopen aan de longeerlijn, zal is ff kijken of ik van de week foto's kan maken als hij aan de longeerlijn loopt.
Daarom wil ik ook zo graag een keer een ander erop, want ik krijg meer en meer het idee dat ik zelf ook in die negatieve spiraal blijf hangen en ik het daardoor ook niet meer voel. Maar ik weet niemand (behalve Jet, die het heel druk heeft ;) ) die er op durft..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:32

Pffff... ik voel me echt gruwelijk k.ut gewoon. Volgens mij is het echt dom om dit online te zetten maar zelfs dat boeit me niet meer. Ik heb heel de tijd het gevoel dat ik toch voor geen meter kan rijden enzo en dat iedereen me dom vindt omdat ik geen opleiding heb afgemaakt, kortom: dat ik dus echt níks kan.
En ik ben zó moe en het is me allemaal veel te veel en ik ben vanmorgen gewoon in tranen uitgebarsten omdat ik niet meer zag hoe ik vandaag alle paarden gedaan kreeg en nog alle 10000 dingen die gedaan moeten zijn. En ik ben daardoor heel de dag chagrijnig en stil en dan ben ik daardoor weer bang dat niemand me meer aardig vind enzo en godsamme het is ook echt zo'n spiraal eigenlijk.
En dan ga ik weer gemaakt vrolijk doen enzo...
Ik slaap er zelfs niet meer van en ik ben verslaafd aan slapen dus dat is echt wel ernstig. :+

En vanavond ga ik naar zo'n ruiterfeest van de HROV waar m'n vriendje wordt gehuldigd ofzo en ik zie mezelf echt niet de hele avond + nacht blij, gelukkig en sociaal doen. En sowieso donder ik toch in slaap denk ik..

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik kan echt wel gillen.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:37

Volgens mij ben jij een beetje richting het overwerkte aan het gaan Maaike.. Miss een weekje 'geen' paarden? En is je nieuwe collega al aan de slag?
Neem wat tijd voor jezelf! Bekijk de dingen positief, je kan echt wel rijden en je hebt een heleboel al bereikt en dat weten ze op je werk ook heel goed denk ik! Anders hadden ze je allang weer naar Alkmaar gestuurd!
Nou ik ga een buitenrijweekendje draaien!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:40

Ja die is deze week begonnen maar het is niet echt dat het rustiger wordt want zij neemt mijn staluren over en ik zit dan heel de ochtend op een paard.
Eigenlijk moet ik ook even vrij maar ik kan geen vrij krijgen en hier is de mentaliteit gewoon werken, werken en als je zeikt nog harder werken. En zo was ik ook altijd eigenlijk maar nu ben ik echt op ofzo.

Nou veel plezier met je weekendje iig!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:19

Paarden is ook veel (en zwaar lichamelijk) werk natuurlijk. Maar je moet echt wel aan je eigen grenzen toegeven, gaat het niet meer, dan gaat het gewoon niet meer. Je hebt maar één lichaam en daar moet je zuinig op zijn ;) .

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:34

Lichamelijk is het geen probleem gelukkig. Rijd met gemak 5 paarden per dag en stalwerk valt ook alles mee maar geestelijk kan het hier wel zwaar zijn qua plannen en ook lange dagen maken zonder te kunnen uitblazen. Inmiddels heb ik die tijd wel weer maar kan ik niet stilzitten op die momenten. 's Avonds filmpje kijken gaat niet, word ik rusteloos van.
Maargoed, genoeg gezeikt.. ik ga naar feestje. Voel me wel weer iets beter hoor, door het gewoon even kwijt te kunnen.