Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:52

Oh, zijn dat vriendinnen? Goed om te weten in het geval dat ze beiden meegaan op trektocht, kunnen die twee iig naast elkaar staan op de diverse op- en afzadelplaatsen Knipoog
Hebben ze onder de oudgediende manegepony's al vrienden gemaakt of nog niet echt?

Ja, Shera zal dat wel fijn vinden, even lekker rust in de tent. Gaat het goed met haar, houdt ze het goed vol? Ze loopt zeker niet zo veel mee met de kampen hè?

En wie waren er eigenlijk leiding, en ging/gaat het daar een beetje goed mee voor zover jij dat kon zien? Lachen

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:50

Vriendinnen?? Zeg maar gerust klef Tong uitsteken vanaf minuut 1 niet meer uit elkaar te slaan die twee, dus je moet ze zelfs naast elkaar zetten, anders breekt Simone de tent af Clown
Ach, Shera is oud, deze week is Cathalie leiding, en die ontziet haar behoorlijk. Sher loopt eigenlijk alleen met een meisje dat niet zo goed rijdt als de rest, dus die brengt de meeste tijd thuis door Knipoog
Cathalie heeft een heel leuke groep, het is dus bere-gezellig daar Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 00:57

Oh, dat klinkt wel okee, fijn dat oma Shera meestal thuis mag blijven Ja

Wat grappig van Simone en die bonte Nagelbijten / Gniffelen dat hou ik in mijn achterhoofd! Is altijd zo'n puzzel joh, dat geparkeer met die knollies. Dat moest best vaak gebeuren en dan hebben we bijvoorbeeld in het Holterbos boompjes genoeg waar je ze aan kunt knuppen, maar soms heb je maar beperkt ruimte. Bij de Koelert (camping waar we donderdag op vrijdag logeren) is eigenlijk maar één muurtje van een metertje of wat waar alle pony's (m.u.v. Bonita, die kan dan nog apart gelukkig) hutje mutje naast elkaar moeten staan Nagelbijten / Gniffelen
Meestal bedenken we van te voren wat buffers; PZN is de buffer tussen Vosje en Jupi, en dan heb je Odessa, Punky en Larson als lieve buffers tussen de diverse andere pony's Clown

Ik heb altijd wel het gevoel dat de trektocht ook de band tussen de pony's versterkt. Tegen het eind van de week gaan ze allemaal wat gemoedelijker met elkaar om en eventuele nieuwe pony's worden ofwel redelijk opgenomen in de groep, ofwel genegeerd wat eigenlijk ook wel een veilig idee is Haha!

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:24

Scheelt weer, die band-opbouw, hoeven wij ze niet in de her-opvoeding te doen de zaterdag erna Knipoog Tong uitsteken
Als Tosca en Simone meegaan kun je Tosca denk ik prima gebruiken als buffer tussen Siempie en de rest Clown , ze liggen nog niet echt fijn in de groep, maar dat kan ook nog niet. Bij elkaar in de lessen en buiten gaat prima, maar als je weinig ruimte hebt om vast te zetten.... Cool
Kleine tip....knoop Cindy driedubbel vast....die kwam in de eerste week naar huis vanaf de lunchplek van de dagtocht ROFL

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:35

Afbeelding Wow! woh, helemaal van de lunchplek? Da's aan de andere kant van het bos!! En in d'r eentje?! Nou die kleine witte heeft haar avontuur weer gehad voor de rest van de zomer, zeg ik Nagelbijten / Gniffelen Oh nee, we hebben altijd nog het verplichte nummer van Cindy dat alle leiding een rondje op haar stappen op de lunchplek op vrijdag op trektocht; zonder zadel, cap of hoofdstel, met een halster en touwtje en dan alledrie met een heel overschot aan kilootjes, arme Cindy.. dit even in hele kleine lettertjes aangezien het ontzettend Penny en totaal niet boktproof is ... ik schaam me diep, sorry Cindy Huilen van het lachen

Hey maar nu heb ik wel hoge verwachtingen van Tosca Lachen is ze een beetje een braverdje? M.a.w. durf ik erop? Huilen van het lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:16

Jupie inruilen Tessel?

klinkt in elk geval goed, al die paardjes Ja Ik heb verschrikkelijk veel zin om zelf op het Lamoen te zijn Clown Oh, op het moment had ik toch nog dolgraag Trektocht gedaan, maar goed, financieel gezien onmogelijk, dus dan maar heel veel lol in mijn eigen twee weken Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:46

Iedereen die nog op ponykamp/trektocht gaat: Veel plezier!!!
Ik ben er even een weekje tussenuit!
(wel sneu als je een week lang op een lamoenzadel moet rijden *LOL*

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:37

@Superfries, geniet van je vakantie!!!!! Ik hoop dat je mooi weer hebt, dan kun je dat zonnetje hier ook naartoe sturen Knipoog

Fenna, 2 weken? Leuk joh, zie ik je vast nog wel, heel veel plezier in elk geval!

En ja, Tosca durf jij vast wel op, Tessel. Ze is iets groter dan Pris, met een hoog knuffelgehalte Clown Ze wordt nu gereden op een pessoa-bit (met die kleine ringen onder de grote bitring) omdat ze wat sterk is, maar ze is geen paniekhaas. Als er iets engs is buigt ze er vanaf, ze springt niet weg, leuk paard *LOL* Ik heb haar er nog niet vandoor zien gaan, en er ook geen verhalen over gehoord, dus dat zit wel goed Cool

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:26

Groter dan Pris?! Nou dan durf ik er dus niet op hahahaha Huilen van het lachen
Nee, dat valt wel mee hoor. Ik had (weet niet waarom) een soort Welsh Cob in gedachten en heb veel liever een pony dan een paard Knipoog Ik heb zelf iig nog nooit met een Pessoabit gereden (maar weet idd welke je bedoelt) dus ik zou niet weten hoe ik daarmee om moet gaan. Maar we zien wel, ik ben benieuwd naar haar Lachen

Fen, dan ga je toch alsnog mee op trektocht Clown even Jannette een lief belletje doen, dat werkte vorig jaar ook *LOL*

Marianne, geniet van je laatste vakantie zonder kleine (of klinkt dan nou heel dramatisch? Nagelbijten / Gniffelen )! Ik hoop voor jou ook op mooi weer en kom je heelhuids terug? Wel voorzichtig doen hè? Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:16

Hoi! Ik ben weer terug! Lachen
Ik lees straks wel even bij, maar eerst eens uitzoeken en regelen of/dat ik vanmiddag naar Wageningen kan Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:34

Doei! hoihoi, alles oké? Welkom in Nl in elk geval, lekker weer thuis Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 12:47

Jahoor, alles goed! Met jullie?
De eerste week van de vakantie was ik nog een beetje koos-vriendloos, maar de tweede week was super! En ik heb djembe-lessen gevolgd en opgetreden, wel prijzig maar super leuk!
In de omgeving was niet zoveel te doen, maar de camping was leuk, dus gewoon daar veel geweest.
De eerste week was een beetje prut, met een graad of 13 en veel regen (en twee dagen mooi, waarbij ik direct aan de voorkant verbrandde), waar ik niet helemaal op voorbereid was en dus zat te verkleumen, en met 's nachts temperaturen van dicht bij het vriespunt Nagelbijten / Gniffelen
Maar de tweede week voornamelijk lekker weer gehad, en direct aan de achterkant verbrand. Dus ik ben een beetje een rode kreeft nu Clown
En eeeuh, dat was het wel.... vanmiddag sleutel halen! Go jij! Go jij!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 12:51

En bijgelezen en: TESSEL GEFELICITEEEEEEEERD! Kusje Go jij! Go jij!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:57

Sleutel halen Haha!

klinkt toch wel als een goede vakantie hoor Ja Djembe-lessen, super tof. Pling

Het regent nu keihard hier en ik moet zo nog even langs Mazzeltje, blaah, prutweer...

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:11

En ik ben ook weer thuis Cool Het was een ontzettend gave week, heb ook ontzettend veel geleerd en we hebben maar 1 keer regen gehad Haha!

Tessel, gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 13:26

Super Djoni! Lachen

Fenn, mijn vader heeft er nog een filmpje van gemaakt, ik zal kijken of ik die tzt eens kan uploaden, heb er sowieso foto's van maar dan weet je nog niet hoe het klinkt. 't Was af en toe flink aanpoten maar ik heb echt veel geleerd. Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:41

Klinkt goed Djoni Haha!

oké, ik wil die inderdaad nog wel eens zien Knipoog Gaaf hoor.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:58

Dank jullie wel Djoni en Annemarie, wat leuk om zo laat nog felicitaties te krijgen *LOL*
Jullie welkom terug! Djoni, ik heb even gemist waar jij was, maar was je op ponykamp toevallig? Zo ja, dan ben ik wel héél benieuwd wat je allemaal gedaan hebt! Het staat me bij dat je naar een freestyle-kamp ging? Lachen

Annemarie, tof van die djembelessen Ja

Ik hoorde net tijdens het typen al een tijdje niks meer terwijl de geluidsnorm hier normaliter toch ligt op een aantal decibelletjes van door-de-kamer-rausende katjes. Kijk ik achterom, zitten ze naast elkaar op de vensterbank. De kat van de buren (dik zwart wit mormel) liep voorbij en daar zaten ze met grote oogjes naar te kijken Huilen van het lachen Ach gut

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:04

Clown gossie, wat een schatjes zeg. Dappere dingen hoor, zomaar onderzoeken wat er langs loopt Nagelbijten / Gniffelen (Wanneer mogen ze eigenlijk naar buiten? of willen jullie ze gewoon binnen houden?)

Ik haat trouwens het weer zo Nagelbijten / Gniffelen ben al heerlijk veregent in de buitenbak gaan staan longeren... en de kat die toch naar buiten wilde ziet er ook uit al een . . . verzopen kat Schijnheilig

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:11

Aww Ach gut
Pop en Panda mogen naar buiten als ze gesteriliseerd zijn, da's met zes maanden als ik me niet vergis Ja we willen geen nestjes namelijk Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:10

Nou, ik heb de sleutels hoor Nagelbijten / Gniffelen
Eigenlijk hoor ik nu heel blij te zijn.. maar dat ben ik niet..
Ik zie echt als een bult op tegen alle gedoe dat komt voordat ik mijn leventje daar op orde heb.
Schilderen en meubels uitzoeken tot daar aan toe, maar daar leven..
Ik kwam gisteren een 'huisgenoot' tegen, die nu aan het verhuizen is. Dan woon ik er straks met nog 2 meiden, waarvan er 1 andere woonruimte zoekt, en voor de rest worden het allemaal eerstejaars (tot we in totaal met 8 zijn). Opzich gezellig, maar het is niet echt een 'lopend' iets zeg maar, met zoveel nieuwe mensen moet je vanalles weer zelf opzetten qua de betaling van internet, het schoonmaken.. extra heisa dus... Dit klinkt natuurlijk niet zo ingewikkeld, maar ik kan het niet zo goed uitleggen geloof ik Nagelbijten / Gniffelen
Ook kreeg ik gisteren de sleutels, maar die van de deur naar de hal pastte al direct niet meer. Hadden ze net een nieuw slot in laten plaatsen, dus heb nu al direct weer een andere sleutel erbij. Ook moet ik nog even achter een sleutel van het fietsenhok aan.
Aan mijn kamer mankeert nog wel het een en ander (sticker op de deur wat officieel niet mag maar waar je bij het er af halen de deur mee beschadigd, ontbreken van een afdekplaat op zo'n ding waar de draden doorheenlopen) en ik kan ook geen vloerbedekking of wat dan ook op het zeil leggen, want anders kan de deur niet meer open of dicht, dus dat wordt een vloerkleed. Maargoed, daarover even een mailtje naar de beheerder dan maar (kan je binnen 5 dagen na ontvangst van de sleutels doorgeven).
Verder is de vorige bewoonster (of die daarvoor, weet ik niet) heel fanatiek geweest met schilderen. De kamer is helemaal aubergine met oud roze en gouden bloemen op de muur gespoten. Opzich niet lelijk, maar absoluut niet mijn smaak Nagelbijten / Gniffelen Ook zit de muur vol gaten en is de verf er op sommige plekken af.
Donderdag gaan wij dus beginnen met schilderen (en eerst gaatjes vullen): 1 muur cacaobruin en de andere muren iets gebroken wit. De plinten en de deur zijn ook oud roze, maar die laten we nog maar even zo, omdat dat zulk rotwerk is. Verder hangt er al luxaflex, maar ga ik nog een keer gordijnen uitkiezen. Ik weet alleen nog niet wat voor kleur dat moet worden, want alles staat bij bruin Clown
Ik heb nog geen foto's gemaakt, dat doe ik als ik er aan denk donderdag wel.
En dit is een heel lang verhaal geworden, en ik ben nog de helft vergeten, maar dat komt nog wel dan Nagelbijten / Gniffelen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:06

ach annemarie , als je over een half jaar je draai gevonden hebt, lach je erom en kun je je het bijna niet meer voorstellen dat je moeite had om de stap te nemen, een nieuw begin opbouwen en afscheid nemen van het vertrouwde is moeilijk, maar het komt goed hoor , zijn we allemaal groot mee geworden Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:05

Mja, dat is waar Lachen
Direct nadat ik dit verhaal had getypt kreeg ik weer eens mot met mijn moeder over iets dat ik niet had opgeruimd, waarop ik dacht 'Dat heb ik straks niet meer' Clown
Net uitgebreid de folders van de ikea, praxis en gamma doorgespit, waaruit al een bureau + ladenblok tevoorschijn is gekomen, evt. gave gordijnen en een boekenkast. Een kledingkast staat er al, en nu nog een bed en dan ben ik grotendeels al klaar Nagelbijten / Gniffelen
Maar voordat dat er in kan moet er nog wel aardig wat schilderwerk gebeuren.. van aubergine naar wit zal wel niet in 1x dekken Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig ben ik bijna jarig, dus alle leuke op-fleur-dingetjes komen dan wel Lachen (Oh, en een rijbewijs natuurlijk Clown )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:25

Ah Annemarie Ach gut kan me het geheel en al voorstellen, volgens mij voelde ik me precies zo toen ik op kamers ging! Maar wat Pauline zegt is helemaal waar hoor. Het lijkt (en is) in het begin een rotklus om alles te moeten regelen en doen. je moet ook best wel heel veel in één keer doen, dat klopt.. en dan ook nog eens een nieuwe studie met nieuwe mensen, dat is echt niet zomaar wat. Maar wacht maar af, het went allemaal snel en zodra je echt gesetteld bent (alle kluswerk af, helemaal ingericht en al je spulletjes daar en je bent helemaal gewend aan je nieuwe dagelijkse routine) dan wordt het pas echt leuk! *LOL*
's Nachts om 00:00 gaan douchen, twee weken de was niet doen, avondeten met een zak chips, thuiskomen om 3:00, verzin het zelf maar en niemand die je op het matje roept. Je eigen dingetjes regelen en beslissen, daar word je groot van en het wordt superleuk Knipoog

Welke spulletjes heb je uitgezocht bij Ikea?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:59

Alle peptolks heb je al van Tessel en Paulien gehad en ik kan er bijna niets meer aan toevoegen. Behalve dat het echt super gaat worden als je eenmaal je draai gevonden hebt. Oef, zoals Tessel het beschrijft, ik wordt jaloers Nagelbijten / Gniffelen (nog een jaar even examen doen ROFL )
en inderdaad, wat heb je allemaal uitgezocht?