wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dominiqueee

Re: wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:04

_Anneke_ schreef:
Dominiqueee schreef:
Hee allemaal! Lachen

Vandaag zijn Jacqeline en ik naar de stal van Ed Gosen geweest, en het was GAAAAAAF! Echt super vet, we gingen eerst even wat rondkijken, want Ed die was er nog niet. Hele leuke paarden hebben ze daar (bijna allemaal western bereden en veel pension)! Dr stonden zelfs paarden die Nederlands kampioen zijn geweest! Ook paarden die op Europese kampioenschappen hebben gelopen. De mensen waren ook ontzettend aardig en vriendelijk.

Toen ging Ed rijden, we hebben echt onze ogen uitgekeken. Hij ging er eentje reining rijden dan doe je oefeningen die je nodig hebt om koeien te vangen of zoiets. Spinnen en sliding stops bijvoorbeeld, omdat je dan makkelijker een koe kan vangen. Ook deed ie veel 'circles', grote met veel snelheid en kleine met een laag tempo. Maar toen kwam het spectaculairste: die sliding stops! Dan kwam ie kei en kei hard aangalopperen, echt niet normaal hoe hard en dan stopte ie plotseling. Die achterhand kwam er dan helemaal onder, zag er echt cool uit. Had nog nooit zoiets gezien, dus ik stond echt met open mond te kijken haha. Spinnen ging ook echt ontzettend snel joh, dat ie daar niet duizelig van wordt!

Nouja, toen was ie klaar met rijden, zegt ie ineens tegen Jacq en mij: nou en nu jullie erop (wel een ander paard). Het was zooo anders! Had sowieso nog nooit op een westernzadel gezeten, snapte ook niks van die teugels whihi. Het paard ging galopperen als je kusgeluidjes maakte met je mond, echt bizar. Je kon het paard gewoon vanuit de galop laten stilstaan, was echt cool om een keertje te doen! Achterwaarts doe je alleen met teugelhulpen, dat was ook raar. Je bent zo anders gewend!

Jacq en ik gaan binnenkort een keer een lesje nemen met zn 2en, want hij geeft alleen 'groepslessen' van 2 personen. Een geslaagde middag dus, het was echt leuk!

heeej fijn dat het leuk was!!,,.
hij zat toch in amerika?? Tong uitstekenhij vertelde mij dat hij er heen ging maar hij is schijnbaar alweer terug.
hij geeft wel goed les hea??/ ik heb echt superveel van hem geleerd! nemen jullie nu elke week les??
this echt raar hea als je voor t eerst op een westernpaard zit Tong uitsteken al die hulpen zijn echt super anders. maar ik zit er ook weer een tijdje aan te denken om weer les bij hem te nemen, ik vind westernrijden zo leuk Haha! en vooral ook veel relaxter voor jou en je paard. je reageren daar wel iets beter op je been en stemhulpen dan de paarden bij ons op de manege Clown en op welke paardrijden reden jullie eigenlijk???

Nouja, we hadden dus niet echt les van 'm gehad maar dat willen we wel een keertje doen. Heb er ook maar kort opgezeten dus ik kan ook niet goed oordelen of hij goed lesgeeft, maar ik denk van wel! Hij kan zelf iig ontzettend goed rijden, het was echt spectaculair! Weet niet of ik western wel leuker vind dan dressuur, maar vind 't leuk om ook eens op een andere manier te rijden.

Weet niet meer hoe het paardje heette waar we op hebben gereden. Een aparte naam iig, het leek op Nikki. Misschien Hikkie, haha? Weet jij het nog Jacq?

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:09

Het schiet op met de pagina's!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:11

ja idd het gaat nu wel erg hard zeg

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:24

Weet je al een leuk liedje Kels?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:28

d0nnaa_dan schreef:
En oooh wat is school toch STOM! Biologie Genetica, Maatschappijleer gezeur over politieke geschiedenis en verzorgingsstaat, Repetitie wiskunde, Latijn SO, Scheikunde repetitie, en nu vindt die vent van Nederlands het leuk om ons 2 boeken in een week te laten lezen en er een verslag van 12 a4tjes van te maken. En dat allemaal terwijl ik óók nog een paard met vreselijke rotstraal heb waar ik dus elke dag naartoe moet.. zielig hea! Bloos

Jij zit op het Nieuwe Eemland toch? Daar heb ik ook op school gezeten en voor bio had ik les van Monique Sanders. Toen we een keer aan een nieuw hoofdstuk begonnen kreeg ik het voor elkaar om op te merken dat er geen praktijkproeven in zaten (die vond ik nooit zo leuk). Bleek dat dus het hoofdstuk over voortplanting bij de mens te zijn Clown De meeste vakken die jij daar opnoemt heb ik niet gehad voor het eindexamen, wel Nederlands natuurlijk. Van wie heb je dat?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:29

Ik heb ook op het Nieuwe Eemland gezeten, erg leuke school! Zolang ik er maar niet teveel naartoe hoefde.. Vork

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:32

Hey, nog een Eemlander! Het laatste jaar was ik er ook bijna nooit. En al helemaal niet als we Nederlands hadden. Frans vond ik wel leuk. En aardrijkskunde Clown

Wanneer heb je eindexamen gedaan Sanne? Ik in 2000, in het laatste jaar met nog gewoon een vakkenpakket en geen profielgezeur.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:35

Ik heb weer even op Tommie gereden!!!!! Eerst gelongeerd en daarna er even op. Het ging best goed, al had hij niet zo heel veel zin hihi.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:36

HOi!!
Rijden was leuk! Alleen de 2e keer was stom want het regende dus ik was zijk nat en we mochten niet naar de binnenbak want daar stonden binky en ferrarie!! Otis werd ook helemaal gek van de wind!!

Shetjjee__x

ik zit dus op Atrium.. en mijn meester van groep 8 zat daar ook op school Tong uitsteken en sommige lera(a)r(es)sen kennen hem nog wel.. ook was hij 2ling en 3 kinderen uit mijn klas nu, zaten bij zijn 2lingbroer in de klas Tong uitsteken Clown

vannacht was er vriendin bij mij slapen en dat was echt super gezellig, daarna kwam andere vriendin afspreken! Haha! Tong uitsteken

morgen REP of SO Muziek (best makkelijk, alleen weten welke noot welke letter is en een paar begrippen)
dinsdag REP wiskunde (makkelijk)
woensdag REP geschiedenis (moeilijk, snap er nooit wat van en sta er een 4.5 ofzo voor!! Verward)

Suzanne1408

Mooi!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:40

Dat is ook wat. Huur je een paard heb je geen binnenbak...
Maar als ezels nat worden lopen ze heel gemakkelijk een longontsteking op. Dus dat zou de reden wel geweest zijn!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:40

@ Annemiek: OK dan! Mooi!

@ Tessa: een rep/so voor muziek??

@ Suus: leuk dat het leuk was! Wel een beetje vaag dat jullie niet in de binnenbak mochten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:41

AnnemiekvM schreef:
Dat is ook wat. Huur je een paard heb je geen binnenbak...
Maar als ezels nat worden lopen ze heel gemakkelijk een longontsteking op. Dus dat zou de reden wel geweest zijn!

Aha? Dat wist ik niet...

Sparen voor een dekje?

Uurtje later losgooien?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:51

Hallo! Roos en Kelsey hier! Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:03

_Roosmarijn_ schreef:
Hallo! Roos en Kelsey hier! Knipoog

Hoi! Ik zie alleen Roos? Clown

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:16

Haha, ze zijn samen op Roos acount denk ik! Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:19

LieZ_Horses schreef:
Haha, ze zijn samen op Roos acount denk ik! Knipoog

Joh...

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:29

@ Pauline; bedoel je hoe je een REP/SO voor muziek kan hebben?

en wij krijgen zelfs een toets voor tekenen.. tot nu toe kregen we gewoon cijfers voor de tekeningen maar dan ook een SO echt vaag.. Verward

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:42

oliebol, me ava doet het niet! Scheve mond
Wat jammer dat Ursa er niet meer is Pauline! Ach gut

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:47

@ Pauline: Ik heb in 2005 examen gedaan.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:49

Pfff.. jullie gaan echt snel hier! Vork
@ Hestejente; ja, ik zit op het Nieuwe Eemland, supergezellige school, alleen de organisatie laat nogal vaak wat te wensen over. Knipoog Ik heb nederlands van Meneer Hopster, die is nieuw dit jaar en dat is me toch een rare pipo! Koe
@Sanne; Jij kon lekker weggaan zonder dat ze je opschreven! Dat wil ik ooook! Bloos

Jullie hebben denk ik ook Meneer Stroes gehad voor Maatschappijleer?
Wat een maf ventje is dat zeg, hij maakt maatschappijleer nog onboeiender dan het al is, en dat is bijna onmogelijk Clown
Maargoed, weekend is helaas weer voorbij Verdrietig en morgen weer vroeg aan 't werk! Verdrietig

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:50

lisa bij mij doet je ava het nog wel hoor haha!!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:51

@ Hestejente; wij kregen ook altijd SO's&Rep's voor Muziek hoor Knipoog Gewoon noten benoemen.. en maten tellen en dat soort dingen! En inderdaad cijfers voor tekeningen..

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:52

O vaag.