Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reentjuh

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:15

Ja, ik ben weer hard aan het werk. Stiekem tussendoor ff bokken, hihi!

Mir, het stappen met Froukje gaat goed! Gisteren hoorde ik van Tonke dat ze tijdens het stappen druk was. Even kijken of dit zo blijft, als het maar bij 1 dag blijft dan gaan we zo door, als ze druk blijft vanaf nu dan gaan we misschien druppeltjes geven dat ze rustiger wordt, want ze mag geen gekke sprongen maken natuurlijk. Dus we kijken het even aan.

Lin, succes morgen met je les op Ringo, hihi! Dat is er eentje hoor! Jammer dat ik naar school moet, anders was ik echt komen kijken. Het is inderdaad heel goed voor je om ook een keer op een ander paard te rijden. Dan waardeer je Thomas ineens enorm, hahahha!

Veel plezier op stal!!!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:40

Ik wil ook weer rijden Het heeft nu wel lang genoeg geduurd hihihi
Nee hoor ik doe het lekker rustigaan met die bolle.
Het is nu toch vaak slecht weer, dus zo erg is het niet. en ik wil natuurlijk dat hij goed hersteld...

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:52

Ja vervelend is dat he? Wij mogen gelukkig nog wel op Froukje stappen. Maar wij doen het ook lekker rustig aan hoor. Hopen dat Froukje wel genezen is als ze het land op gaan. Anders wordt ze gek, haha!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:14

Dat zou inderdaad wel heel sneu zijn voor Froukje als ze dan nog steeds niet los mag/kan. Laten we hopen dat het allemaal niet zolang duurt voor d'r, het land duurt nog wel een week of 4 a 5.

Bij Yus kan je echt goed zien dat het geholpen heeft, hij knapt zienderogen op. Wat heeft hij een knauw gehad zeg door dat verkeerde beslag en bekapping.

Bij Hans duurt het ook niet lang meer voordat de paarden dag en nacht het land opgaan. Ik laat Mel daar even door de dierenarts nakijken voordat ze met het koppel die kant weer op gaan. Dan weten we hier weer even hoe de status is met zijn pezen.

Het is een beetje ziekenboeg he Afbeelding

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:20

Zo daar ben ik ook weer even.

Linda nog bedankt voor het boekje voor Sanne. Ze is er heel blij mee. Ze heeft de hele terug weg achter in de auto geroepen. Paardje!! Froukje!!! echt geweldig.
Ook nog bedankt voor het halen van de peen.

Mir je hoeft je niet te schamen hoor dat je zo laat pas wakker was. Daar is een vakantie voor. Je zult het wel nodig hebben.

Wat een geweldige foto's van de paarden in de sneeuw.

Als Froukje niet kreupel was geweest was ik ook foto's gaan maken. Maar helaas dat ging dus niet.

Het stappen met Froukje was inderdaad niet zo'n succes gisteren. Het begon al toen ik de stal uit liep. Ze zag een streepje sneeuw. Ze begon gelijk te snuiven en te blazen. Ik toch maar het laantje op gegaan. ze liep alleen maar te dribbelen en was erg schrikkerig. Toen kregen we ook nog een sneeuwstorm over ons heen. Toen was het hek helemaal van de dam. Ze vind sneeuw dus geen succes. Ze was alleen maar aan het dribbelen, huppelen en om me heen aan het draaien. Ben maar omgedraait en zo rustig mogelijk!!!!!!!!! terug naar stal gelopen. Even Gewacht tot de sneeuwbui over was en weer opnieuw naar buiten gegaan. Ze was nog steeds erg schrikkerig. Ben tot het huis gelopen en weer terug. Heb der toen maar op stal gezet. ze was niet in staat om rustig te stappen. En dat moeten we nou net niet hebben. Even kijken hoe ze het doet als Ireen er vanavond op gaat zitten. Blijft ze druk dan toch maar homeopatische druppeltjes halen en proberen of ze daar wat rustiger van wordt.

Ook heeft Froukje gisteren haar wormen spuit gehad. Kon geen kwaad samen met de Metacam die ze als pijnstiller krijgt.

Heb der daarna lekker gemasseerd. dat vind ze echt lekker. (wie niet). Zo druk als ze buiten was zo knuffelig was ze binnen. 't is gewoon een "gek" paard.

Sanne wil niet echt slapen dus ik ga der maar uit bed halen.

Veel plezier voor degen die vanmiddag gaan. En tot vanavond voor degene die vanavond gaan.

Oh ja Linda veel succes morgen. 't lukt je vast wel. Maar het zal volgens mij wel een heel verschil zijn.

liefs Tonke.

vesratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:11

leuke foto"s allemaal peet

jullie hebbe nog meer fotos dan wat ik had toen ik een eigen paardje had ik heb er maar 5 ofzo dat is niet veel vergeleken met jullie haha

en lin veel succes morge met het lessen zal wel wenne zijn heb ik ook altijd als ik weer eff op een ander paardje stap

gr

gr

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 18:42

Zo hier ben ik ook maar weer even.

Ik hoop dat het vanavopnd lukt tonke.
Alhoewel ik denk dat die druppels voor even geen kwaad kunnen.

Lin whahahaha morgen heb je hele rijbenen whahaha.
Doe con de grtjes van me.

Ja ireen en wij maar werken he hihi
Nou ik was blij dat ik naar thuis mocht.
Ik moet toegeven dat het wel zwaar is zo.
Maarja we doen het er maar mee.
Ik ben blij dat orlan zo in de vakantie lekker naar whis gaat.
Dan heb ik even wat tijd voor me zelf s'avonds.

Nou maaike dat is zeker minder dan ons whahahah.
Maarja als je er maar een paar hebt ja toch.
Herinneringen zit in je hoofd zeg ik altijd maar.

Ik gaat er weer even vandoor.
doei doei xxx

vesratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:49

ja daarom beter iets dan niks zeg ik maar altijd maar kan nou ook nog fotos maken van hem ga er nog wel eens langs dus dan heb ik wel wat meer maar ga eerdags wel eff langs en dan neem ik de fotokamer mee dan kan zij fotos maken als ikaan het rijden ben want dat had ik nog niet namelijk

gr

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 18:54

leuk idee maaike.
neem eens een foto mee naar stal kunnen we ff kijken hoe je paardje er uit zag.

vesratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:14

ja is goed dan neem ik ook wel een fot mee van de tinker die ik had en van de shetlander die ik had

gr

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:44

Ben net naar Juba geweest, maar ik ben niet lang gebleven, want ik voel me niet top fit. Hij heeft even buiten gestaan en ik heb zijn stal gedaan en hem gepoetst. Ik ben er zaterdag weer....hoop dat ik me dan wat beter voel....

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:06

En Tonke en ik komen ook net van stal. Wat is Nederland toch weer een raar land met dat weer zeg! Dit heb ik nog noooit mee gemaakt. Sneeuw, bliksem en onweer tegelijk! En wij zaten er midden in! Ineens helemaal uit het niets kwam het uit de lucht zetten. Op zich vind ik sneeuw niet zo erg, maar die bliksem dat vind ik maar niets. Dus wij weer met Froukje snel de stal in. Ik ondertussen ff gaan uitmesten, in de hoop dat het zou stoppen. De bliksem werd wel minder, de sneeuw bleef nog door gaan. Dus ik er toch maar weer op. Froukje moet toch stappen. Maar ja, de sneeuw bleef dus liggen. En dat vond ik ook weer gevaarlijk worden, dalijk maakt Froukje een raar sprongetje en ligt ze onderuit, zijn we nog verder van huis! En wij moesten ook nog zorgen dat we veilig thuis kwamen. Dus toen toch maar besloten terug naar stal te gaan. Arm paard, ze mag niet los helemaal niets en dan zit het weer ook nog eens niet mee, maar ja, wat doe je eraan!

Nou, Karin, ik hoop voor je dat je snel weer opknapt! En dat je snel weer fatsoenlijk kan eten en praten! Sterkte nog ermee!

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:22

Ja die Frouk is echt zielig. Heb echt met haar te doen. Maar het is voor haar eigen bestwil.

Maar ondanks de sneeuwstorm gecombineerd met het omweer was ze echt weer SUPER braaf vanavond. Petje af voor Froukje en Ireen natuurlijk.

Ik ga er morgen ook maar proberen op te stappen. Aan de hand is voor mij ook te zwaar. Als het niet gaat kan ik alsnog afstappen. Eric gaat mee, die kan dan mooi het zadel voor mij erop leggen. Hopelijk gaat het weer een beetje mee zitten als we er zijn. We hebben nu al 2 dagen sneeuwstormen als we er zijn.

Maar goed als ik het weer zo voor morgen hoor wordt het weer niet veel soeps. Ze verwachten zelfs in het zuiden 20-40 cm sneeuw. Ze verwachten daar ook weer een chaos ivm ook al het terugkerende vakantie verkeer.

Nou iedereen die morgen de weg op moet. DOE VOORZICHTIG!!!!!!!

Zo ik ga nu maar eens lekker slapen.

Liefs Tonke.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:51

Ik zag de sneeuw vanochtend vroeg en ik kon het niet laten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:34

Die middelste foto is heel erg mooi zeg. Dan was je zeker wel erg vroeg op stal he.

Wij zouden vanmiddag (vrij onverwacht) naar Friesland gaan maar nu zitten we hier te twijfelen of we er goed aan doen. Er staan door het weer overal files en er zijn her en der door de gladheid behoorlijk wat ongelukken gebeurt.

Ik ben gister ook gebeld door Slingeland, ik mag volgende week zondag weer meerijden. We gaan maar weer even flink oefenen want ik heb er de afgelopen 2 weken weinig aan gedaan.

Nou ik ga ook even buiten van de sneeuw genieten Afbeelding

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:12

Heeey Lin wat leuk dat je mee mag rijden!!!!! Spannend hoor!

We waren zeker vroeg op stal. Rond een uur of 9! Ik kon niet meer slapen!

Oja en na de foto's van Yus natuurlijk nog een foto van de knapste van de familie

Afbeelding

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:12

hoi hoi

he he eindelijk weer een berichtje van mij

gisteren is het infuus van mijn broer afgehaald hij krijgt nu medicijnen via zijn mond. zuurstof is helaas nog wel nodig
vandaag zou er een longfoto gemaakt worden om te kijken hoe het gaat met zijn longontsteking.

heel heel misschien mag hij maandag of dinsdag naar huis *o/* *o/*

ik ben zo happy!!!!! eindelijk positief nieuws maar nog even afwachten...
zijn koorts is niet meer terug gekomen en daar was ik al heel erg blij mee dus ik hoop echt dat hij stabiel blijft.

ik ga zo naar stal want vanavond zou het weer rotweer worden.... bah echt bizar dat weer van gisteravond maar het levert mooie foto's op echt gaaf!!!

ik hoop jullie snel weer te zien

(K)

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 20:29

Zo wat een kicke foto's mir hihihi.
En zeker die van de knapste van de familie.

Nou ff op stal geweest ik zou eigenlijk in de avond gaan.
Maar ruud was optijd thuis dus ben ook maar eerder gegaan.
Als het zo gaat sneeuwen dan is het maar niks op de weg.
Whis heeft onderhand ook een beetje lui lekkerland whahahaha.
Dat komt omdat ik nu vier hele dagen in de week weer aan het werk ben dus moet ik er ff aan wennen.
Ook had orlan deze week vakantie en heeft hij het even van me over genomen.
Morgen gaat ik maar weer eens ff erop.
Ander denk ze helemaal zo dit is een lekker leven.
Eten slapen kakken pissen en rond hangen wahhahahahahah.

Tonke meid.
Wat een ellende zo eindelijk erop en dan dit .
Maar ik hoorde dat je het heel goed had geprobeerd dus schaam je niet meid.
Morgen lekker beginnen met die gel en dan rustig aan doen.
Je eigen in gevaar brengen of ireen heeft geen nut hoor.
Ook onze paarden staan wat meer stil ondanks dat die wel naar buiten kunnen.
Ga lekker liggen laat je verwennen.
JA ERIC WEL DOEN HOOR.
En een dikke kus voor jou ik hoop dat je pijn mee valt.

Ja lin gevaar moet je niet opzoeken nu op de weg.
Alleen als het echt moed.
Is mijn mening hoor.

Rox lekker van je broertje ik zal duimen voor je dat hij snel naar huis mag

nou doei doei

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:39

Hoi hier even een teken van leven van mij.

Dank je Peet voor je lieve woordjes. Ben een beetje onrustig. Heb veel pijn. mijn nek is op slot geslagen en mijn rug begint steeds zeerder te doen. Ook heb ik veel last van mijn boven been. Maar goed komt uiteindelijk allemaal wel weer goed. Dat is het risico van de paarden sport. Maargoed we gaan morgen de gel proberen kijken of ze daar wat rustiger van wordt. Ik vind het zo sneu voor Froukje. Het liefst zou ik der lekker losgooien zodat ze even lekker haar ei kwijt kan. maar helaas dat zit er niet in.

Verder wil ik Orlan en Linda bedanken voor hun hulp en steun.

Orlan hoe gaat t met je tenen en je hand?

nou ik ga weer even een stukje wandelen.

liefs Tonke.

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:24

hey tonke, hoe gaat het nu? echt balen dat ze zoveel energie heeft als je een keertje moet stappen ofzo geef je maar een gil, dan loop ik ff met der. ben mijn sterke kerel gewent
heelveel sterkte en ik hoop dat je snel weer dat blauwe gevoel kwijt bent (K)

orlan alvast heeel erg bedankt voor vandaag!! als er iets is kun je bellen hoor. geef mijn mannetje maar een dikke knuffel.

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:03

Wat is Juba een onwijs leuk paardje zeg.... ben echt zo blij met hem.....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 18:33

Afbeelding

ROX en HANDS

Afbeelding

OWEN

Afbeelding

DAYNA LIN THOMAS

Afbeelding

DAYNA en HANDS

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:49

Hoi allemaal,

Mede op verzoek van Arjan hierbij het voorstel de stalvergadering op dinsdagavond 14 maart te plannen.

Laat me via de pb, telefoon of op stal even weten of je wel of niet kan. Mochten de meeste wel kunnen, gaat het
die avond gewoon door. Mocht je leuke ideen hebben of andere zaken willen bespreken, laat het me dan ook even weten.

Groetjes Linda

Afbeelding

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:12

Even terug in de tijd...he Kok

Afbeelding

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:27

Serada schreef:

Mocht je leuke ideen hebben of andere zaken willen bespreken, laat het me dan ook even weten.

Groetjes Linda

Afbeelding

Dit graag ook via de pb, telefoon of op stal (dus niet op dit topic)