Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:47

Ja die dagtochten zijn inderdaad leuk. Weer een hele andere omgevingen enzo. (Ben ook pas een keertje meegeweest hoor , zat toen lekker op Koos! )
Maar de pannekoeken vind ik juist het ergste, die lust ik namelijk niet .
Maar goed jij ook veel plezier voor het geval je nog wel kan rijden

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:58

ik heb nog nooit aan de dagtocht meegedaan dit keer zat ik in egypte, waar ik overigens wel nog op een paard ben geklommen hoor

antoinetje

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:14

Hey Egypte, daar heb ik ook nog door de woestijn gereden, echt schitterend was dat, maar ik ben toch echt wel benieuwd hoe de dagtocht geweest is...

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:27

ja ik ook,

dat in de woestijn. Ik vond het onwijs mooi, maar eigenlijk ook vreemd. Had het gevoel in een enorme zandbak te rijden. Dan ging je in keiharde gallop en als je besloot dat je daar geen zin meer in had nam je je paard terug (was soms wel moeilijk) totaal geen pad wat je kon volgen ofzo. Wel gaaf, een ervaring, maar ben blij in nederland te wonen met bos en strand.

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:42

Haha het strand is toch ook een zandvlakte (grapje)

De dagtocht was leuk hoor. Ik zat de heenweg op Bo. Dat was iets minder, is echt mijn paard niet. Ze liep de hele tijd maar aan je te sjorren , kon niet eens even met lange teugel rijden ofzo.... Dus dat was wel even vermoeiend .
Dus ik had de terugweg niet zoveel zin meer om ook nog op Bo te gaan, en aangezien verder niemand wilde ruilen heb ik maar met aad geruild. Dus toen zat ik op Prinsje . Nou dat was echt een hele verbetering . Het was warm dus Prins was lekker rustig .
De terugweg konden we niet over het strand want dat was verboden dus toen hebben we lekker langs het fietspad gestapt. Prins heeft toen maar voorop gelopen want dat wilde Bo niet (die was weer overal bang voor ) en dan lijkt het net alsof je lekker alleen aan het rijden bent....leuk !

Maare Fen, was jij niet met een groep mee dan?

antoinetje: Nog gereden deze week?

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:58

Sorry dat ik hier zo'n tijd niet geweest ben, maar ik moest wat meer berichten hebben om hier te kunnen posten en die heb ik nu eindelijk. Dus ik kom weer gezellig mee kletsen!

Mariet
volgens mij heb ik nog een van je verzorgpaardjes gezien met koninginnedag, die deed ook mee met de mini marathon op het terrein van de boekhorstruiters.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:32

nee, ik was alleen met een gids

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:36

Ja, ik heb ook een keer op Bo gereden, binnen welliswaar maar ik vod het ook best eend rammertje, ook niet mijn paardje.
Nou ik heb vrijdagavond buiten gereden op Izzy, ging echt superlekker!
En voor vanmorgen stonden Gijs en ik op de reservelijst, belde Yvonne om 09.45 op dat 2 mensen niet op waren komen dagen, of we samen naar buiten wilden! Nou dat lieten we ons geen 2 keer zeggen, ik heb heerlijk op Izzy gereden en Gij op Gerald. We hebben een flink stuk strand gepakt wat wel erg slecht was dus geen galop (vindt ik niet zo erg) en op de terugweg heb ik een stuk met Izzy voorop gereden, nou ik kan je verellen, dan heb je echt een ander paardje onder je! supervrolijk, om zich heen kijken en bij de galop alleen maar HARD willen dat was echt zo grappig, zo ken ik haar helemaal niet. Het was alleen jammer dat Gerald het niet zo leuk vindt achter een ander paard te lopen in galop dus Gijs had zijn handen vol maar dat maakt niet uit dat is goed voor hem! Nou, dinsdag rijdt ik in de laatste groep met Aad mee... joepie!!!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:44

Ik vond Bo juist wel lekker, beetje druk soms, maar als ze eindelijk normaal liep kon ze super lopen
Met de wedstrijden inrijden in de buitenbak liep ze helemaal lekker. Ik heb weinig moeite met haar...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:47

Hey Wendy, leuk dat je er weer bent! ik heb ook eerst 1.000.000 berichten moeten plaatsen voor ik er weer op mocht...

Gelukkig dat jij Bo wel fijn vindt Fenn, het zou toch wat zijn als we met zijn allen op Izzy zouden willen he

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:48

hihi, nee dat zou niets worden. Arme Izzy.
Izzy heb ik eigenlijk pas een keer opgereden bedenk ik me nu en dat was tijdens een buitenrit.... Hoe is die binnen?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:04

Weet ik niet, ik heb er ook alleen buiten op gereden, eerst vond ik het maar een chagerijnige merrie maar ik begin haar nu steeds liever te vinden.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:11

oké,
Ik heb helemaal niets met Izzy, ze reed/rijd bijna nooit met ons mee. Net als Lando, maar daar heb ik nog wel een paar keer op gereden.
Boy ook zo'n paard, daar heb ik ook pas een keer op gereden.

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:58

Ik vond Izzy best wel geinig binnen. Niet een paard waar je elke week op wilt maar voor een keertje wel leuk .

Vandaag heb ik Lover gezien, kwam hem tegen vlak bij de hoofdstraat. Hij trok een karretje. Hij kan nog veel op zijn ouwe dag

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:56

Is Lover nog steeds van Demelza? Echt een raar mens vind ik dat. Lovertje heeft ook ooit Kees Wassenaar op stal gestaan, aan de Leeweg. En daar kom ik ook regelmatig, ze is alleen weggestuurd daar. Maar dat is al een tijd terug.

En Izzy vind ik in stal echt zo'n chagerijnige muts, al kan ik d'r wel poetsen en zadelen, niet zoveel problemen mee. Ik heb alleen op haar in de bak gehobbeld, buiten nog niet. Binnen is ze heeeel lief en kan ze lekker lopen, maar je moet er wel wat voor doen. Lekker de hele les beetje bezig houden met stelling links en rechts en dan gaat ze met d'r hoofd steeds lager lopen. Maar toen we tussendoor gestapt hadden en ik er niets aangedaan had kreeg ik d'r niet zo snel weer naar beneden. En ze zit lekker!

En Bo vond ik in de bak echt een gaaf paard. Je moet echt aan het werk hem/haar. En ja, het is een paardje dat graag doorloopt. Maar is Bo nou eigenlijk een ruin of merrie? Ik dacht dat het een merrie was, maar andere zeiden weer dat het een ruin was.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:56

Bo is een merrie

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:26

Ja en dat is wel duidelijk ook . Ze maakt echt van die mieperige geluiden als er iemand te dicht op haar loopt

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:04

Oke, dan ligt het niet aan mij, gelukkig. Ik was er bijna zeker van dat het een merrie was. Ik het ooit caroussel gereden met d'r en als d'r maar een te dicht op d'r kont kwam begon ze lekker te miepen.

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:12

Haha inderdaad, daar had ik dus ook last van. Die merrie's altijd...echt van die tutjes. (Behalve Djolly dan )

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:15

Merrie's zijn inderdaad meer zeikertjes. Toch vind ik merrie's altijd leuk.
Vandaag springles en alle drukke paarden reden mee. Ik mocht voorop op Bo en dat ging goed, maar de rest was een klein rampje (zucht....) viel ook nog iemand van Prins af.

Saskia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:24

Is Prins weer bezig, of was de ruiter zo slecht Want Prins springt toch wel redelijk goed? Nou Bo kan in ieder geval springen

Ik had al zo'n vermoeden dat het deze week springen was. (Ik wil wel weer op Koos!)

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:35

Bo springt heel makkelijk, was een beetje enthousiast, maar dat ging goed.
Het was vooral omdat de andere paarden vervelend konden doen dat Prins mee ging doen. Niet omdat de ruiter heel slecht reed denk ik.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:57

haha arme Prins, die krijgt ook altijd de schuld...

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:11

Wij rijden al weer een tijd buiten. Gaan jullie niet naar buiten?

Ik heb gisteren weer eens op Lando gereden. Het ging echt lekker. Met opstappen ook super braaf. En verder netjes afstand gehouden en lekker ontspannen gelopen. Alleen het stukje terug het duin uit had hij wel erg veel haast, kon hem echt amper terug rijden. En omdat we (Aad) nog al laat was nog een stukje over de weg gedraaft. En toen was hij weer rustig. Echt een lieferd die Lando!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:18

antoinetje schreef:
haha arme Prins, die krijgt ook altijd de schuld...

Misschien omdat het ook altijd zijn schuld is

Ik heb ook wel op Lando buiten gereden, maar dat vond ik toch ook niet alles .
Vanmiddag lekker weer rijden