Cross met ons mee, in 't Reelaer topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: Cross met ons mee, in 't Reelaer topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:31

ik spring niet dus heb er ook geen 1.
misschien mag mijn vzpaard weer gaan springen, dan wil ik er wel eentje aanschaffen maar gwn 2de hands.
dingen zijn veel te duur.

Anoniem

Oke :j

Ja bij ons is het verder niet verplicht ofzo.

Had hem trouwens halfjaar geleden met springwedstrijd aan en ben met pony en al gevallen pony op mij. Ik had alleen gekneusde ribben maar ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik mn bp niet aan had gehad :=

PrimaDonna_

pagina 30 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:32

Jaa :D

Ik weet niet precies waar die van mij is zo uit mn hoofd :n. Hij is iig wel heel fijn :).

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:32

Bij mij is die volgens mij al verplicht, weet niet zeker.
maar zie er wel veel mensen mee rijden.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:38

bij ons is die verplicht met springen
en aangezien je 1 x in de 2 maanden? in de les gaat springen is t wel handig

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:43

Is het indd.
Maar rijden prive ook bij jou ermee dan ?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:44

als ze springen met les wel ja

niet les niet.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:45

en sommigfe hebben t niet dan mogen ze eigenlijikk niet mee springen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:45

ik heb even typetyfus
kan k ook neitsaan doen

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:43

Nou nog even voor suus, hoe val je van je paard tijdens rengalop?
- je neemt een tammy
- je zet die tammy om verschillende redenen twee weken op stal en rijdt maar 2 keer in de week(tis donker als ik thuis kom, op vandaag na) voor de rest wandelen
- Daarna neem je een berm en thermoboots.

Nou zo ging dat dus bij mij, ze was GEEeèk!! Echt niet normaal, ik scheet in mijn broek zo hard ging ze, want er ligt altijd allemaal rotzooi in de berm waar ze van schrikt dus het was wachten op ongelukken..
En toen lag er dus iets in de berm en sprong ze opzij, ik was mijn ene beugel kwijt en de ander was ik doorheen geschoten, ik hing er half naast maar kon me terug hijsen.
Ik dacht hoe gaat dat worden met JT, maar als ze het zo doet kom ik op de holterweg niet als laatste aan denk ik..
Jee ik ben echt geen schijterd maar dit was wel even eng. Gelukkig was ik daarna voorbereid en kon ik haar beter terugnemen. Ze sprong ook nog een keer met vier benen in de lucht (abrupte stilstand noem ik het maar) en toen gebeurde het weer, echt geluk gehad dat ik niet viel.

Ik zat echt te shaken na die galop, was helemaal uitgeput van het proberen rustig te krijgen.

Tis dat ik geen bak heb, want anders ging ik haar de volgende keer toch maar eens longeren.

Neehoor suus, dit heeft gewoon met tam te maken, en trouwens die tocht lijkt me hartstikke geschikt, daar zal weinig rotzooi liggen. Het reelaer doet dit immers al jaren. En de ponys van daar zijn het ook gewend. Rengalop is gewoon verlichte zit en meegaan met je handen, geeft gewoon lekker een kick :P :+

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:09

Zo flink doorgepraat :+

Leuke foto van iris die over de heg heen springt :+ Passoa liep er de 1e keer dwars doorheen :')
En met de rengalop, gewoon blijven zitten, en alles komt goed :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:13

Hahaha ja we zijn aardig op geschoten :)
Ja leuke foto he van iris!

Nog wat leuks te vertellen of vragen?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:14

Uuuhm Oohja :+
Toen we bij manege Bartels waren :Y) Liepen wij stiekem naar achter, een andere bak zeg maar :+
En toen kwam er opeens een vent aan :Y) en selma heel onschuldig: we kwamen alleen maar kijken (ofzoiets) :') en toen mochten we opeens binnen kijken _O-

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:15

haha had vandaag ook egt craazzy actie met mn vz paard..
ze was gister tijdens de galopwisels met haar ene hoef(hoogstwaarschijnlijk) der andere been geraakt.. ze liep dus een beetje kreupel.. nu dcahten ik en de eigenaresse.. ff dagje of 2 wat rust.. Zo ging ik dus vandaag met haar wandelen in de polder. Eerst een half uur lekker gegraasd en toen nog een stuk het ruiterpad op.. dit doen we anders nooit.. en ik met mn domme kop dacht aaah ik houd der wel.

Ze was harstikke braaf, kwam nog iemand van stal tegen terwijl zij stond te knabbelen. Diegene was de hoek net om of in een x sprong haar volbloed karakter naar boven.. bam hoofd de lucht in staart de lucht in piaffe naast me doen :9 en ja toen begon ze te rennen.. nog een paar x een inimini volte gemaakt..( ik liep he mensen :P ) Maar ze was echt niet te houden.. ik heb nog nooit zoo hard gerent.. ga haar niet los laten daar is nogal dicht bij de openbare weg.. gelukkig liep er iemand met een pony een stuk verder op.. toen we daarbij waren werd ze ook rustig.. ik kende dat hele meisje niet maar riep echt" meisje met paaaaaard!!" "waaacht" ik hield mn vz paard echt niet :+ overkomt me cht nooit.. maar ze had niet gereden enstond de hele tijd op stal.. dus ook btj dom van mij.. nu dus wel dodelijke verreking in mn bovenbenen.. want een paard van 1.60 in galop bijhouden is nie zo makkelijk( terwijl ik haar probeer te laten stappen }> )
volgende x dus beter nadenken :P
nog iemand van dit soort leuke fratsen

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:16

Hahahahaha, heel onschuldig. Halllllooooo :P
Ik vergeet manege Bartels echt niet meer, heeft zo'n indruk op mij gemaakt.
Maar waarom weten we al ;)

Owja! waar ik ineens aan moet denken.
Sunday zo'n ijsco die was altijd lekker snel met meisje uit mijn groep en dat meisje was samen met vriendin en die had een eigen paardje mee. dus dat meisje met die eigen die ging even op sunday en toen hing ze ineens aan de zijkant met het zadel en lag ze op de grond _O- :') :=

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:18

bartels.. is bet wel sneu.. 3 jaar geleden is een meisje van Jt nog door die vosarabier hengst met een hersenschudding in het ziekenhuis beland :n nieee gut

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:18

mvs schreef:
haha had vandaag ook egt craazzy actie met mn vz paard..
ze was gister tijdens de galopwisels met haar ene hoef(hoogstwaarschijnlijk) der andere been geraakt.. ze liep dus een beetje kreupel.. nu dcahten ik en de eigenaresse.. ff dagje of 2 wat rust.. Zo ging ik dus vandaag met haar wandelen in de polder. Eerst een half uur lekker gegraasd en toen nog een stuk het ruiterpad op.. dit doen we anders nooit.. en ik met mn domme kop dacht aaah ik houd der wel.

Ze was harstikke braaf, kwam nog iemand van stal tegen terwijl zij stond te knabbelen. Diegene was de hoek net om of in een x sprong haar volbloed karakter naar boven.. bam hoofd de lucht in staart de lucht in piaffe naast me doen :9 en ja toen begon ze te rennen.. nog een paar x een inimini volte gemaakt..( ik liep he mensen :P ) Maar ze was echt niet te houden.. ik heb nog nooit zoo hard gerent.. ga haar niet los laten daar is nogal dicht bij de openbare weg.. gelukkig liep er iemand met een pony een stuk verder op.. toen we daarbij waren werd ze ook rustig.. ik kende dat hele meisje niet maar riep echt" meisje met paaaaaard!!" "waaacht" ik hield mn vz paard echt niet :+ overkomt me cht nooit.. maar ze had niet gereden enstond de hele tijd op stal.. dus ook btj dom van mij.. nu dus wel dodelijke verreking in mn bovenbenen.. want een paard van 1.60 in galop bijhouden is nie zo makkelijk( terwijl ik haar probeer te laten stappen }> )
volgende x dus beter nadenken :P
nog iemand van dit soort leuke fratsen

Hahaha ow zie je al zo gaan :=
Dit is ook echt een actie die mij kan overkomen, mijn vzpaard is ook niet bepaald klein en als die te lang stil staat gaat ze ook zo lopen doen. Een echte pittige merrie :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:19

mvs schreef:
bartels.. is bet wel sneu.. 3 jaar geleden is een meisje van Jt nog door die vosarabier hengst met een hersenschudding in het ziekenhuis beland :n nieee gut

Auw! jeetje.
Is niet zo fijn allemaal.
Ben best wel benieuwd hoe het er van de zomer uit ziet.
Zijn we weer jaartje verder.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:23

Is het daar dan zo'n spulletje of wat?

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:23

jah.. mans had van de zomer wel n paar van die meiden die m dan hielpen.. kwamen die paarden tenminste der uit en werden ze n beetje bereden.. maar t is toch wel wonderbaarlijk hoor want merrie's die n veulen dragen doen t niet goed als ze ongelukkig zijn en hij heeft wel altijd pareltjes van veulens!!

jah die actie was ook niet voor herhaling vatbaar }>

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:24

Nou toen wij er waren was er een gewond veulen.. was echt zielig :(:)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:25

volgens mij hebben we het over hetzelfde veulen.
hij zij tegen ons dat het bij de geboorte was gebeurt.
was wel erg zielig allemaal.
maar je zag wel dat die man wel het best wou voor die beesten.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:26

Olijkje schreef:
Is het daar dan zo'n spulletje of wat?

nou het is van een oudere man en hij kan dat nooit allemaal zelf.
weet verder niets over die manege maar de stallen waren erg vies toen ik er was.
waren tot 1 uur in de nacht bezig geweest. :Y)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:28

Bij ons was juist alles schoon.. we hadden juist niks te doen