Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:44

Goed zo Xeen!

Jaja, Fieke, ik heb ook even gekeken....mooi dier is Esmeetje toch!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:47

En dan te bedenken dat er steeds hele lawines van het dak kwamen schuiven.....dan deed ze even een beetje inhouden of vooruit schieten, even staart erop en konden we gewoon weer verder!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:48

bij mij viel het vandaag gelukkig mee. Na vannacht zowat helemaal niet te kunnen hebben slapen vannocht gelijk langs de huisarts. En uiteraard zakte het opeens toen ik daar naartoe onderweg was. Beetje jammer na 12 uur lang onwijze pijn gehad te hebben. Maar goed, ben al lang blij dat het geen blinde darmontsteking bleek te zijn.

Fieke: echt superleuke foto's van esmeetje zag ik op fb voorkomen. Ik ga je topic ook zo even bekijken.

Kreeg net wat minder leuk nieuws, mijn overgrootoma is overleden. Is natuurlijk wel bijzonder dat ik nog zolang een overgrootoma heb mogen hebben, en had er niet heel veel contact mee, maar is toch wel raar en verdrietig dat ze er niet meer is.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:49

Veel sterkte Marieke, hoe oud heeft ze mogen worden? Gelukkig heb je heel lang van haar kunnen genieten!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:55

Sterkte met je overgroot oma!

Knap hoor van Esmeetje!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:09

Wat verdrietig Marieke! Veel sterkte voor jou en je familie. Het is wel bijzonder, dat je een overgrootoma mocht hebben.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:15

ze is 94 geworden. Het is raar, want ondanks verdriet voel ik nu toch ook best veel dankbaarheid dat ik zolang een overgrootoma heb mogen hebben. Dat is niet voor veel mensen weggelegd.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:01

Gecondoleerd Mariek :(:)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:02

Zoals jullie onlangs weten heb ik een beetje tijd over de komende tijd :D
Dus ik ben op zoek naar klanten!
Zijn er hier mensen op zoek naar een thuiskapster?

Zo ja laat maar weten :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:23

Gecondoleerd Marieke, afscheid nemen van iemand die je dierbaar is altijd moeilijk... :(:)

Fiek, wat heb je toch weer een knap peerd zeg! Ik vind haar met de dag mooier worden. Ze groeit al helemaal uit tot een echte dame ook al gedraagt ze zich daar niet altijd naar... :P

Met Fenne gaat het ook erg goed. Ze staat nu iets meer dan een week op stal en ze begint al aardig te wennen. We zijn nu begonnen met de zoektocht naar een goed zadel en ik ga kijken naar een 2e hands WOW of een 2e hands Euroriding. Hopelijk kunnen we een beetje goed slagen... :D

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:53

leuk Linda dat het zo goed gaat :j
Esmeetje is looking good :D

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:54

Op deze mooie winterdag wat foto's op stal gemaakt. Voor het eerst in 3 maanden weer mijn camera beet :j

In de zandbak gespeeld met Blando en storm. Dan hapte er weer 1 in mijn camera toen in mijn muts toen in mijn hand schoen :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SPAM :+

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:50

leuke foto's!!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:36

Leukleukleuk! Ik ben verliefd op Storm!!!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:25

hallo allemaal, hoop dat het goed is dat ik af en toe ff inbreek.De site van Middendelfland hebben we langzaam maar zeker afgesloten en vind het toch erg leuk om mijn oude stalgenoten een beetje te volgen.

Xeen wat een prachtige foto's van Blando en Storm, super leuk.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:36

Tuurlijk Anita, toch gezellig als je meekletst! Wie ist das Wetter in Deutschland en bevalt het wonen daar nog steeds..? 8-)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:03

Hey Xeentje wat een superleuke fotoootjes van Blandootje, wel jammer dat je tijd over hebt nu maar misschien wat extra tijd voor onze kleuter :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:03

AnitaJoeri schreef:
hallo allemaal, hoop dat het goed is dat ik af en toe ff inbreek.De site van Middendelfland hebben we langzaam maar zeker afgesloten en vind het toch erg leuk om mijn oude stalgenoten een beetje te volgen.

Xeen wat een prachtige foto's van Blando en Storm, super leuk.

Tuurlijk mag je hier meekletsen Anietje..................

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:10

Ha Aniet! Kom maar erbij hoor. Hoe meer zielen....enz...

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:47

Nou, eigenlijk vind ik dat ze zich wel even uitgebreid moet voorstellen. Er worden hier toch wel hele erge privedingen verteld ;) en tsjah, dat vind ik toch wel moeilijk :P
Dus Aniet, stel je even voor, dan weten de mensen die niet bij stal Midden Delfland hebben gestaan ook wie je bent. En welkom in ons knusse huiskamertje :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:38

Goed morgen.

Linda het leven is hier goed, rust en ruimte en het weer is hier ook goed.Jullie hebben dit jaar meer sneeuw dan ons gehad, wel is het hier in de winter wat kouder, maar in de zomer zomaar 5 graden warmer, weing wind het gehele jaar en veel minder neerslag.
Hoe gaat het met Fenne de nieuwe aanwinst, hoe oud is ze eigenlijk en wat kan je al met haar?
Ze ziet er prachtig uit op de foto's.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:46

Nou daar gaat die dan Wendeltje, hihi ik weet je echte naam niet.
Zal toch proberen het kort te houden, want anders zit ik morgen nog te schrijven als ik dit uitgebreid moet doen.
4 jaar geleden ben ik met mijn man naar Duitsland geemigreerd, daar mijn man heel ziek geworden is en wij dus besloten hebben om de laatste jaren van zijn leven op een zo prettig mogelijke manier te kunnen leven.Mijn man mag geen zout, echt heel vervelend want dat zit dus echt overal in en dus moeten we werkelijk alles zelf maken en dan nog met ingredieeten waar geen zout in zit en hij mag maar 1 en een halve liter vocht per dag en daar hoort dus echt alles bij ook soep, appelmoes enz.
Zelf heb ik mede door mijn werk in de verpleging mijn handen en polsen zo kapot gemaakt dat ik daar dus ook niet alles meer mee kan en bovendien heb ik COPD, 2 kneuzen bij elkaar zeg maar.
Maar wij gaan zeer positief door het leven en zowel hier als op feestboek zullen de mensen de nare dingen niet horen, wij willen juist de leuke dingen delen met elkaar.
Laatst bijgewerkt door AnitaJoeri op 17-02-13 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:03

Zo het vervolg,
Mijn naam is Antje of Anita Feuerberg.
Met mijn man hebben we 2 volwassen dochters die beide nog in Delft wonen.
De oudste heeft een fjord gekocht( staat bij het Einde) toen wij naar Duitsland gingen omdat ik mijn 90% rare Arabier Joeri meenam. De jongste is verzorgmeid voor haar pony.We noemen mijn arabier vaak Joep meloen door zijn vreslijk gekke gedrag. Hij is nu 19 jaar en nog steeds altijd aan het bokken, ervandoor gaan en mensen van zijn rug aan het gooien als die geen zin heeft, mijn bijrijdster heeft er hier inmiddels ook veel ervaring mee haha. Ze valt gelukkig zacht in mijn met zand gevulde rijbak.
Dan heb ik een Haflinger erbij gekocht toen ik hiernaar toe ging.Aiko is supergorot, 1.60 meter en niemand weet waarom die zo groot geworden is, erg pittig paard,Jetje rijd erop als ze hier is.Hij is 8 jaar nu en een koetspaard, ik heb hem zelf ingereden en hij doet het super, maar wel errug pittig, kan trouwens flink bokken ook van vreugde dan, hij wil erg graag werken en is net als Joepi super lief.

We wonen hier prachtig.Heuvels, akkers met allemaal landwegen erdoorheen en zeer veel uitgestrekte bossen ik denk meer dan de veluwe, ideaal om buiten te rijden en dan de rust, soms rijd ik 5 uur buiten en zie dan geen mens, alleen veel wild haha.
Daar we van een uitkering leven, ben ik een B&B begonnen, voor de liefhebber hier mijn website.

http://www.antjesfeuerberg.de

En ik maak Koetsritten met toeristen met Aiko, haha ik ben zelf toerist en rijd ze dan rond, hoe leuk kan het wezen.

Nou ik hoop dat degene die het wilden weten zo een beetje op de hoogte zijn over mij.
Voor mij toch leuk om oude stalgenootjes ook zo te kunnen volgen, was ik niet hiernaar toe gegaan had ik misschien ook wel bij jullie gestaan denk ik altijd maar.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:46

Nog even kleine aanvulling we hebben ook nog 2 honden, onze 10 jarige groenendaeler Urchin en onze 4 jarige blonde labrador Max.
2 rode katten moeder Sien van 3 en zoon Horatio (hoe raad die het zo) van 1 en een lapjespoes Trix van 4 jaar.

Verder stuk of 20 kippen, daar verkopen we ook de eieren van die we zelf niet nodig hebben en mijn man Ruben heeft heel veel sierduiven en witte postduiven, dat is zijn hobby.

Ik maak verder ook zelf allerlei soorten jam en fruitlikeur, voor eigen gebruik en ook voor de verkoop.

Nou dat ios wel genoeg geklets over mezelf

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:03

Zo Anietje dat is een heel verhaal............ haha. Vandaag gaat mijn zusje voor het eerst een buitenritje maken op Blando samen met een paar andere en ik ga mee op de fiets voor als ze het onderweg niet meer red qua conditie...........