Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:04

Zijn er nog wel leasepaarden op WB stables? of is dat inmiddels gebeurd..

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:03

Hebben we het laatst toevallig nog over gehad :)

Ehmm er zijn nu nog 5, Dironja, Nikitha, Wapper, Sylvester en Doublé :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:08

Ooh dat gaat langzaam stoppen zeker..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:59

odolphie schreef:
Het is hier inderdaad akelig rustig. Iedereen is waarschijnlijk van het mooie weer aan het genieten, of hebben het gewoon erg druk zoals mij...

Nieuwtjes... Wie doen er allemaal mee aan de Lits en Lauwerstocht op 6 juni? Ik heb me opgegeven. Moet alleen nog even goed trainen. Binnenkort gaat mijn paardje weer veel naar buiten. Dus dan loopt ze ook alweer meer...

Ik ga vanuit school wss helpen :j Maar dat is nog niet zeker!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:25

Ik kom me ook weer eens melden :+

Het lijkt me wel heel erg leuk om aan die Lits en Lauwerstocht mee te doen, maar niet alleen, Zen is niet helemaal straatkabouter-mak :P
Denk dat Rianne het veel te druk heeft om mee te doen (en gebrek aan buitenpaard)? Degene waarmee ik altijd naar buiten ga op stal kan niet meedoen ivm school ;(

En we moeten nog oefenen met trailer-lader, gaat alleen niet zo vlot zonder trailer :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:26

Was de merrie niet in juni uitgerekend dan had ik het wel willen overleggen met de eigenaar :)

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:05

JulienSVU schreef:
Ooh dat gaat langzaam stoppen zeker..

Nee hoor, tenminste ik denk van niet omdat Wilfred nog genoeg verdient aan de leasers.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:18

Heeft hij 3-4 leasers per paard? Anders kan het niet uit, lijkt me. De stal kan hij verhuren voor 280 euro p/m. Met 3 leasers zit hij aan 330 inkomsten (110 p/p toch?).

Kosten per paard per maand:
4 lessen per leaser + hoefsmid + ontwormen + inenten + afschrijving tuigage (alhoewel dat waarschijnlijk te verwaarlozen is, tenzij jullie nieuw tuig hebben gekregen) + andere onkosten.

Volgens mij is dat erg krap voor 50 euro per maand, met 2 leasers kan het al niet meer uit (220 vs 280). Hij zal jullie er echt niet uitgooien, maar ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat er nog een nieuw paard bij komt. Dan zou hij de aanschaf daarvan ook nog moeten doorberekenen, dat kan simpel weg niet uit en Wilfred runt volgens mij geen liefdadigheidsinstelling :P

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:20

Het is 100,- p.m. ;)

Nieuw paard is er nog steeds niet maar de meiden die Kai leaste geven dat zelf ook niet aan, dus misschien komt er dan ook wel niet een nieuwe.
Er zijn nog genoeg leasers ;) en we zullen zien.. dat is het enigste wat ik kan zeggen.
Het tuig is overigens erg netjes mooi zadel tenminste bij mij en een aantal andere leasers ze vetten het zelfs voor je in, weet niet hoe jij dat had met Aranka.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:33

Kai had toen een vet mooi zadel gekregen! Zo´n 1 als die Nikitha altijd heeft gehad (en nu nog steeds heeft). En Dironja had toen toch ook een splinternieuw mooi zadel gekregen? :D Wapper nieuw zadel en Choco toen ook... Tuig is niet meer het oude manege tuig in ieder geval.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 18:36

Waar is dat eigenlijk gebleven?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:52

Ha, zoals gewoonlijk ben ik het wel eens met judith haar benadering van het leasen ;) Zijn er sinds het begin nog mensen bij gekomen of alleen maar vertrokken?

En ik kan niet mee doen met die tocht :( Helaas geen tijd en ook geen paard. Als ik ooit weer tijd en een goed paard heb wil ik dolgraag met zulke dingen mee doen!!

Owh, Margo en judith, hebben jullie zin om op mijn verjaardag te komen? Aankomende vrijdag rond een uurtje of 3 begint het. Dus je mag tot 12 uur 's avonds langs komen :P

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:09

Er zijn sindsdien genoeg mensen bij gekomen.

Ik denk dat het oude manege tuig (wat nog te gebruiken valt) ergens is opgeslagen. Want ze hebben daar op stal wel allemaal reserve zadels etc. liggen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:35

Hmm zou best een veelzijdigheidszadeltje willen hebben ;)

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:58

RianneH schreef:
Ha, zoals gewoonlijk ben ik het wel eens met judith haar benadering van het leasen ;) Zijn er sinds het begin nog mensen bij gekomen of alleen maar vertrokken?

En ik kan niet mee doen met die tocht :( Helaas geen tijd en ook geen paard. Als ik ooit weer tijd en een goed paard heb wil ik dolgraag met zulke dingen mee doen!!

Owh, Margo en judith, hebben jullie zin om op mijn verjaardag te komen? Aankomende vrijdag rond een uurtje of 3 begint het. Dus je mag tot 12 uur 's avonds langs komen :P

En waarom ben jij het met Judith eens? ;) (als ik vragen mag)..

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:02

Caeruleus schreef:
Het lijkt me wel heel erg leuk om aan die Lits en Lauwerstocht mee te doen, maar niet alleen, Zen is niet helemaal straatkabouter-mak :P
Denk dat Rianne het veel te druk heeft om mee te doen (en gebrek aan buitenpaard)? Degene waarmee ik altijd naar buiten ga op stal kan niet meedoen ivm school ;(
En we moeten nog oefenen met trailer-lader, gaat alleen niet zo vlot zonder trailer :+

Wanneer je wil kun je altijd mee met mij... Zen kent Jutta dan niet zo goed. Maar Jutta is vaak wel een steun in de groep. Wat wil je als ze altijd op Ameland gebruikt is al voorrijpaard. Maar ik weet ook niet of je in onze groep kunt starten. Dan zou je daar contact mee op moeten nemen met de organisatie. Ik ga samen met Laura, een vriendin van mij. En je wordt ingedeeld in groepen. Je kunt het altijd proberen...

Ik moet trouwens ook gaan trailer laden. Jutta heeft in haar 18 jaartjes nog maar 1 keer op de trailer gestaan, en dat was naar mij toe... Dat ging niet zo heel vlotjes. Gelukkig krijg ik daar hulp bij van paardaardig... (http://www.paardaardig.nl) Dit meisje geeft mij les.

En Rianne, welke vrijdag bedoel je? Je hebt het gister geschreven, dus ik neem aan dat je niet gister bedoelde? Als het komende vrijdag is, lijkt me dat erg leuk! Dat is wel een dag voor de barokke wedstrijden... ben je dan niet erg brak de volgende dag? En heb je nog wensen?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:48

Ik zal even kijken, moet dan ook een trailer + bestuurder regelen en 2 weken later gaan we op vakantie dus misschien dat ik een jaartje wacht. Volgend jaar kan mijn 'vaste' buitenrijdster ook wel weer mee, als die haar eigen paardje heeft :j

De 24e toch Rianne? Volgens mij kan ik wel even langs komen, maar niet heel lang, moet werken en ook paard nog even pesten ;) Al vermaakt die zich wel, ze staan sinds vandaag lekker op het land :D

Ik bedoel het trouwens niet verkeerd hoor, van het leasen. Maar als ik kijk naar wat ik kwijt ben afgezien van stalling dan kan ik me gewoon niet voorstellen dat Wilfred dat allemaal kan betalen van die 20 euro die hij over heeft (uitgaande van 3 leasers per paard, met 4 zal het wel kunnen). Nou zullen ze vast geen honger lijden, maar iedereen wil graag centjes verdienen :P

Oh trouwens Rianne, als je de 24e in Leeuwarden bent, rij je met mij mee naar Moravita voor die wedstrijd? Je moet er wel heen hoor! Ik ga niet alleen! (Hoe kunnen we anders fatsoenlijk bijkletsen)

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:09

@ Caeruleus, ik snap dat je het niet verkeerd bedoelde ;) zoals het nu staat (zover ik tenminste weet) stopt hij niet met het leasen het is trouwens ook een mooie tussenoplossing :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:15

Er zullen denk ik altijd nog meningesverschillen over blijven. Maar bij Wb is het wel echt super... Als je het vergelijkt met anderen.

Sandra, zoals die westernmanege/stal immers, bij die presentatie uit onze klas
Bijna even duur en je hebt 2 keer zo weinig!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:42

@HD, omdat alles een hele simpele rekensom is. Wanneer je verlies gaat draaien op het leasen is het al snel afgelopen. Judith typed het heel duidelijk neer. Daarnaast zijn 4 leasers altijd meer kopzorgen dan 1 pensionklant (hoewel die ook lastig kunnen zijn :P) naast de zorgen die hij zelf moet draaien voor zo'n paard igv ziekte.
Daarnaast heeft hij vanaf het begin beloofd dat er 'nieuwe' paarden zouden komen, maar nog steeds is het hetzelfde clubje.
Maar goed, ik riep vanaf het begin al dat hij dit alleen doet als zoethouder voor het 'stoppen van de manege'. Maakt niet uit, ik heb sindsdien meer geleerd dan toen ik er nog reed. Mis de gezelligheid wel af en toe ;)

@Judith, gezellig vakantie bij mij? Mmm.. moet ik misschien ff opruimen :P
Jep, b-day is de 24ste. FF langskomen is wel gezellig :) En natuurlijk reizen we samen op! Gaan we jouw auto proberen?

@Margo, de 24ste dus. Maar ik maak het niet heel laat. Oftewel, je moet op tijd weer naar huis ;) Over de vrijwilligers weet ik het morgen ;)

Owh, trouwens, iemand interesse in een boomlooszadel? Ik ga de mijne verkopen, gebruik hem nooit en kan het geld goed gebruiken ;)

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:53

Ook ik denk dat het leasen "vanzelf" stopt.

@ Rianne: foto? en VP?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:29

Ik vind dat wij als leaseklanten inderdaad net zoals Sence bedoelt meer mogelijkheden hebben wat de accomodatie betreft.
Maar goed meningsverschillen zullen er altijd blijven, ik denk dat zoals het nu gaat het leasen nog wel even doorgaat ;) nog genoeg klanten, wel minder maar genoeg hier hebben we trouwens al eens een discussie over gehad ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:17

Foto: http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... nne116.jpg

Hij is vrijwel nieuw, ik heb er maar een paar keer mee gereden. HAFpad is ook nieuw. Beugels, beugelriemen en singel zijn ouder en dus niet meer zo mooi.
Is trouwens de barefoot dry-tex maat 2.
Prijs moet ik nog even over nadenken, maar hij gaat niet voor niets weg ;)

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:40

Over het leasen: Je moet niet vergeten dat de prijs die jullie noemen voor de stallen (280 eurootjes) al een winstprijs is voor Wilfred. Je gaat me niet vertellen dat het voer en stalopvulling zo duur is, dat hij geen winst maakt met die 280 euro. Dus als je dit bedrag meerekent in het lease-sommetje, dan zit die winstpercentage er sowieso in. Het kost hem daarnaast wel veel werk. Maar aan de andere kant, doordat de prijs zo hoog is van stalling en er genoeg stallen in de buurt zijn die minder kosten, hoeft het niet direct te zijn dat hij al zijn stallen gevuld krijgt. Dan is het lease-programma weer ideaal. Maar goed, ik heb verder geen inzicht in hoe veel vraag er is naar stallen bij WB stables... dus dat was maar een speculatie. En de meningen zullen hierover blijven verschillen. Maar discussieren is zo leuk... ;) :D

@Rianne: Ik heb besloten dat het misschien niet zo handig is wanneer ik mee ga als vrijwilliger. Ik krijg namelijk die zondag aardig wat bezoek. Was niet gepland, maar toch komt er zo'n 12 man... Daar gaat het principe van niet je verjaardag willen vieren... |( ;) Ik heb gewoon een te grote familie die graag wil komen... *D Dus ik vind het wel fijn om op tijd weer thuis te zijn om alles een beetje rustig voor te bereiden voor zondag. Ik heb Laura al gevraagd of ze met me mee wil om een kijkje te komen nemen op stal... Dus we komen wel! Ik hoop dat je niet teveel op mij gerekend had, en dat jullie nu in de problemen komen. Als dat zo is, dan kom ik natuurlijk gewoon als vrijwilliger.

Ik ben van de partij de 24e! Hartstikke leuk, leuk dat ik ben uitgenodigd! Je moet me dan nog wel even je adres pb-en... Anders weet ik niet waar ik heen moet. Krijg jij net zulke leuke mensen op bezoek als toen bij de beruchte verjaardagsbbq van een bekende? Moet ik dan weer een aantal minuten uittellen... ;) :D grapje...

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:42

Ik heb op zich ook wel interesse in je Barefoot Rianne, maar dan wil ik nog wel eerst een keertje passen :+ (en mn loon binnen hebben, verhuizen is duuuuuuur). Vrijdag kom ik na werk gelijk langs (rond 17:30? Kan ik gezellig mee-eten O:) ) kunnen we dan wel regelen voor zaterdag :j

Hoe gaat het met de paardjes verder? Met Zen gaat het echt vet, vet, vet goed! Die ziet er geweldig uit, zit heerlijk in zijn vel en met rijden is het echt zo'n kanjer :D Gister weer eens in de les gereden met alleen rijring (en barebackpad), we zijn nu echt begonnen het knopje voor de passage er op te zetten! Dat is echt zo gigantisch kicken, om puur op je zit je paard naar zo'n hoge verzameling te rijden (en daarna er weer vlot uit, met een snel achterbeen). Ik is trots :D :D
En ik moest zo lachen gister, ze stonden dus voor het eerst weer in het land. Vorig jaar was Zen een beetje het banketstaaf uit de groep, maar hij zit nu blijkbaar zo goed in zijn vel dat hij de leider is / wil zijn. Hij had een beetje de pik op 2 uit de groep (ze staan met 5), en die joeg hij steeds weg bij 'zijn' merries. En dan echt wegjagen, oren plat in de nek en er vol op af rennen... En ik maar zeggen dat ik zo'n lief paard heb dat overal bij kan :+