Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:22

Woei :P Kan ik vrijdag vast nog wel ;) Leuk :D
Ik ga woensdag voor t eerst in 3weken weer rijden :oo 1e kerstdag was op vrijdag, en nieuwjaarsdag ook, dus geen lessen :oo Dus ben benieuwd hoeveel spierpijn ik ga krijgen :Y)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:43

goedendag allemaal!!!

Allemaal een goed oudjaar gehad? En nog voornemens voor aankomend jaar? Hoe waren de paarden eronder? Die van mij was 1 januarie helemaal dol :D hahaha

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:19

:= Annelotte, ik had gisteren en vandaag vrij veel spierpijn! Had ook 3 weken niet gereden, en moest op Silvana die een beetje debiel op en neer ging springen :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:58

Ik kan gelukkig nog iedere week rijden. Collin is de laatste weken echt aan het spoken en aangezien niemand anders in mijn les erop wil kan ik hem mooi iedere week aanpakken:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:32

Oeeeh annelotte, dat wordt spierpijn! Heb ook dik 2 week niet gereden, tot afgelopen donderdag. Heb meteen parcours gesprongen met Puk ... de dag erna ... SPIERPIJN! Abnormaal haha :P

Nou, succes ermee dus!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:29

Maandag weer op Collin gereden, hij is de laatste maand in zijn spookbui dat er maar een beperkt aantal ruiters op kan rijden. Hij is nu af en toe echt onhandelbaar, vliegt andere paarden aan wanneer ze rustig komen langsgestapt en loopt tegen je been in. Nu was ik het maandag helemaal zat en vroeg aan Paul of hij me alsjeblieft wilde helpen omdat ik het idee had dat ik een beetje aan mijn lot werd overgelaten wanneer Collin weer zo rot deed. Waarop ik vervolgens een uitbrander kreeg van Paul, dat hij ook niet wist wat te doen en dat hij hem liever kwijt was dan rijk in de lessen en dat mensen bang voor het paard waren. Nouja, toen wist ik ook niet echt wat me overkwam, dus toen is Paul er ff op gaan zitten om te laten zien hoe je hem goed kan aanpakken, maar daar was Collin ook niet echt van gediend. Dus hebben we nog een half uurtje meegelopen in de les na mij om Collin nog even een portie strafwerk te geven. Gelukkig had meneer toen door dat het spelletje voorbij was en was die aardig braaf. Paul legde toen nog wel uit dat hij soms ook niet weet wat hij moet aandragen omdat het gewoon niet werkt bij Collin en het bij hem meer de kunst is om erop te blijven zitten en dat ik één van de weinigen ben die hij er nog graag op ziet rijden. Da's dan natuurlijk weer een mooi compliment en ik zie Collin ook als een mooie uitdaging om mee te werken. Maargoed, ik ben benieuwd of hij nog lang dit gedrag blijft vertonen, want normaal vind ik het een heel fijn paard maar zodra hij anderen de hersens intrapt dan wordt het minder fijn.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:35

Pff.. vervelend zeg Jolien! Wel een heel mooi compliment! Maarja.. als hij inderdaad zo door blijft gaan is het maar de vraag hoelang hij uberhaupt nog blijft.. want als er nog maar een paar ruiters op kunnen en er veel mensen bang van hem zijn is hij niet echt geschikt meer voor de manege

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:39

Ik durf er ook niet meer op hoor :') Nou gebeurd dat ook wel snel... Maar het is voor een manege toch niet handig lijkt mij als ze een paard hebben die maar beperkt inzetbaar is? Mja, hopen dat het een 'winterdipje' is :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:48

Precies, ik heb er -normaal gesproken- geen probleem mee om op Collin te rijden, vind het echt een topbeest en kan normaal wel lachen om zn fratsen maar hij is op het moment gewoon gevaarlijk. Hij voelt dondersgoed aan wanneer iemand bang voor hem is en weet heel goed wat hij allemaal kan uithalen om zijn zin te krijgen. Inderdaad maar hopen dat het een tijdelijk dip is:)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:30

Ik vind t wel apart dat die zo is want Collin was eigenlijk nooit iets mee aan de hand...

Misschien last in zijn lijf ofzo... wel goed passend zadel??

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:47

toen collin er net als manegepaard was, was ie altijd hartstikke leuk, toen kon ik er ook nog wel mee rijden... maar nu doet ie idd gewoon gevaarlijk af en toe....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:49

Ik begreep dat collin sowieso rugproblemen had?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:51

maar een paard doet niet zo maar zo dus dan meot er ergens een probleem zjin..
En jah hoorde ook al eerdrer wat van rugproblemen..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:53

een tijdje geleden had hij volgens mij inderdaad rugproblemen, heeft hij ook een week, 2 weken niet in de lessen gelopen.. Maar nu wordt hij volgens mij altijd met gelpad gereden.. Maar opzich helpt een gelpad natuurlijk niet veel als het zadel gewoon niet goed past, of de rugproblemen heviger worden... Ik weet natuurlijk ook niet of ze er naar gekeken hebben :)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:01

Gelpad helpt eigenlijk helemaal nergens voor...
maar is gewoon voor het idee van de ruiter..
Want t zadel past dan wel zo erg niet.. dat een gelpad ook geen zin meer heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:19

Wat Paul dacht, was dat hij idd wel last van zn rug had maar dat het deels ook tussen zn oren zit. Omdat hij eigenlijk om niks ook naar andere paarden vliegt maar dat hij er gewoon een gewoonte van heeft gemaakt. Want naast dat hij kwaad wordt op de ruiter, trekt hij bewust naar andere paarden toe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:45

Zit mezelf hier trouwens op te vreten: over een kwartier heb ik mijn eerste rijles. Ben erg benieuwd hoe het gaat. Hebben jullie nog tips?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:51

oeh spannend :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:52

Ik neem aan dat het over autorijlessen gaat ;)

Gewoon goed naar je instructeur luisteren en vooral niet teveel stressen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:23

Ja autorijden idd haha. Paardrijlessen ben ik niet meer zenuwachtig voor;)
Het viel me echt 100% mee!
Mijn zus is vorige week begonnen en zij had me nog zo gerustgesteld dat ik niet gelijk achter het stuur hoefde maar jawel, ik werd gelijk in het diepe gegooid. In eerste instantie hoefde ik alleen het stuur- en gaswerk te verrichten en uiteindelijk dus ook het remmen en schakelen maar oh oh wat een kunst zeg dat autorijden.
Ik ben zo'n beetje heel Noord- en Oost-Zwolle doorgeknotst met de auto. Uiteindelijk zelfs nog 80 gereden op de Heinoseweg, of nouja, ik bleek het gasgeven wel erg leuk te vinden want op een gegeven moment zat ik tegen de 90 *oeps*
De instructeur is heel relaxed en heeft echt een instelling van 'als het fout gaat heb ik de rem'
Zelfs het rijden in de spits op de ceintuurbaan heb ik overleefd zonder gewonden dus op naar de volgende les!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:25

Goedzo Jo :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:42

Goezo Jolien!
Heb zelf nu 24 rijlessen gehad, maar haha, heb nog steeds wel eens problemen met schakelen hoor! Heb altijd als eerste les, op de maandag ochtend, om 10 voor 8.

Echt hel, het stikt dan overal van de fietsers en al die jongelui fietsen gerust met z'n 4en naast elkaar, ook als je toetert. Echt linke soep hoor!

De zadels van de paarden zijn een aantal week geleden nog getjeckt, de zadels waar twijvels over waren. Daar is de zadelmaker bij geweest. Wees daarmee altijd een beetje voorzichtig, met zulke dingen roepen. Voor je het weet denkt de hele manege dat er nooit naar gekeken wordt, maar als er één manege is welke op haar paarden en harnachement let, dan is dat de haerst wel. :)

Zie mijn optimalisatieplan echt niet meer zitten....

@Linda: ik ga op Landstede Raalte stage lopen, hoorde gisteren (toen was ik daar op gesprek) dat jij daar vorig jaar stage liep. Leuke stage?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:23

Goedzo Jolien!

Ik heb morgen mijn 31e rijles.. mag eind januari "al" afrijden.. ben nu al bijna zenuwachtig :p

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:49

maar het is niet zo dat ik het zomaar roep...
Ik kom der al heel wat jaartjes.. en er wordt wel naar gekeken, maar wees eerlijk.. de meeste zadel liggen nog net niet lekker..
En een kleine beetje scheef of onregelmatigheid heeft al een heeeeeele grote invloed..
Ik zeg niet dat het heel slecht is allemaal en de manege er alles aan kan doen..
maar ik denk dat bij alle maneges de zadels nooit ideel liggen.
Het gaat om zadels die op meerdere paarden gebruikt worden en niet speicaal op het paard worden aangepast..
Tuurlijke een keer opgevuld en als het echt niet ligt worden ze er niet op gelegd..
Maar ik denk dat 70% van de zadels niet lekker liggen voor de paarden, en voor ons lijkt dat mee te vallen, maar dat heeft zoveel invloed op de beweging van het paard.

Jah ik liep daar dan 1 dag per week, wel leuk gehad hoor, veel 8er de pc gezeten enz :P
Maar wel leuke mensen daar!

shatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:53

hai allemaal

alles goed hier::)

dymphke: wat ga je doen op landstede raalte ik zit daar op school :P..