Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:43

Stilte voor de storm hier?

Heb vandaag weer een kwartier school gehad, dat is toch gewoon zonde van je tijd Verward

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:04

Clown Ik heb vandaag van tien voor half tien tot vier uur school gehad, wat is dat dan?

Tja, ik heb even niet zoveel te vertellen. Had het druk dit weekend, en nu kan ik eindelijk weer eens ontspannen Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:08

Ontspannen? Je mag weer naar school Clown

Tja dan ga je iig nog ergens voor naar school toch? Ik was 1.5 uur kwijt aan de bus en mocht na een kwartier weg Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:10

Ja, dat is waar Ja Nouja, ontspannen, in het weekend was ik eigenlijk alleen maar aan het rennen. Als ik dan opschool zit en negen van de tien keer eigenlijk niets doe is dat ds relaxt Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:14

Je kunt wel altijd aardig uitslapen op school Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:18

Heb je de lama's al gezien? Ik vond Ruben echt geniaal bij die doventolk Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:22

Ruben van der Meer? Ja ik heb heel hard gelachen Haha! Het mooiste vond ik nog dat Guus zelf ook in de lach schoot Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:47

Ik heb braaf zitten studeren, ben nog vrij vandaag, maar heb me braaf ingehouden met bokken.
Morgen weer vroeg mijn bedje uit van 8.30-12.45 en 's middags naar de tandarts.

En Sas, voor een kwartier naar school? Ik zou geloof ik niet gaan Bloos
Ik kijk nu al als we 45 minuten hebben of ik het college wel of niet moeilijk/interessant vindt of ik probeer beetje zelfstudie eromheen te doen op de uni.

En Antoinette hoe was jou weekend, nog beetje mooi weer?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:52

Tja ik wist niet dat het maar een kwartier was. Eigenlijk heb ik wel 1.5 uur op maandag Clown

Ja Ruben van der Meer! Met zijn blikken in je ogen! ROFL

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:57

Wel 1,5 uur, dat is veel, kijk je uit dat je niet moe wordt?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:18

Ja precies jij begrijpt het Nagelbijten / Gniffelen

Nou ik ben nu bezig met uittreksels maken, dus het gaat de goede kant op niet waar?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:46

Afgelopen weekend zijn wij weer naar Cumbria afgereisd om de Gently Giants te rijden en wat hebben we het weer naar ons zin gehad! Het viel zwaar tegen om zondagmiddag weer terug naar Warwick te moeten reizen maarja, aan al het mooie komt een 'end'...

Vrijdagochtend om 06.00 ging de wekker en zijn we eerst naar het vliegveld afgereisd omdat Gijs de geheugenkaart voor de GPS (met alle nieuwe updates) voor de Electra per ongeluk in zijnj binnenzak had gestoken.... blond???? Wij zijn dus via het vliegveld de M6 opgestoken en deze keer zonder wagenziekte maar wel met een omweg (omdat Gijs de verkeerde afslag nam, it wasn't me this time) in Cumbria aangekomen. We kwamen om 11.00 aan dus dat viel ons qua tijd deze keer echt reuze mee!! We zijn begonnen met een halve dagtocht. De eigenaars zelf waren nog een dagje op vakantie en dus kregen wij een andere gids mee, 2 zelfs (Robin an Gaelle) wat een enorme luxe was! We waren met 4 klanten dus 6 man in totaal. Allebei de gidsen waren erg professioneel en aan het begin van de rit werden alle regels etc uitgelegd. Ook werd duidelijk gemaakt dat de rit voor iedereen leuk moest zijn en dat alles op het tempo van de individuele ruiter aangepast kon worden. Nu waren van de 4 ruiters 3 'snelheidsduivels' met snelle paarden en 1 sloom jetje met iets minder snel paard en jullie raden vast al wel wie de laatste was... Ik mocht op New Major die ze een beetje speciaal voor mij apart hadden gehouden, een paard dat erg veel vertrouwen geeft, comfortabel is en a real gentle man zoals zijn eigenaar hem en dag later beschreef. Gijs mocht weer op Ben waar hij de vorige keer ook op had gereden. Robin vertelde alleen dat ze 1 'uitdaging' zouden hebben onderweg. 4 van de paarden die meewaren wilden namelijk altijd vooraan lopen, waaronder het paard waar hij zelf op zou rijden, Ben en 2 paarden (genaamd Brutus was echt iets voor Ton is en Sparkie)waar de andere klanten (lees dames) op zaten. New Major zou heel gelukkig zijn achter in de groep maar op de 1 of de andere manier had ik een magisch knopje gevonden waardoor ik toch 2 keer voorop ben beland wat ik trouwens helemaal niet erg vond want daar heb je het mooiste uitzicht. Robin was echt verbaasd want 'dat doet hij normaal nooooooooooit'. Eenmaal vertrokken zijn we rustig door een beekje en een veld gestapt totdat we op een soort van oefenterrein aankwamen. Daar moesten we om de beurt van de groep wegdraven en daarna naar de groep gterug galloperen. Gijs kreeg een compliment (hoe kan het ook anders), ze hadden het nog niet vaak gezien dat de ruiter Ben precies kon laten doen wat hij wilde, well done dus. Ik was als laatste aan de beurt en aangezien ik nog steeds een held op sokken was (ja lees was, ik heb wat records verbroken dit weekend!) durfde ik niet alleen. Robin reed met mij mee maar bleef wel achter me zodat ik zelf kon bepalen waar ik naartoe wilde en wanneer ik in galop aan zou springen. Dat ging hartstikke goed, heerlijk rusig handgalopje. Eenmaal in de velden aangekomen deden we eerst een galop 'en grouppe'. Op zich ging dit bij mij wel goed alleen was de galop iets sneller dan een handgalopje en moest ik echt moeite doen om goed achterover te blijven zitten (de rest stond al in de beugels maar dat had ik niet gezien). Robin zag gelukkig dat ik niet comfortabel zat en toen de rest van de groep 'een race' zou gaan houden mocht ik met hem voorop mee rijden om de schapen aan de kant te jagen (dit om te voorkomen dat deze als natuurlijke hindernissen gebruikt zouden worden). Wij dus vooruit weer een heerlijk rustig handgalopje gedaan waarin ik weer voorop reed en eenmaal aan het einde van het veld zou Robin het sein aan Gaelle geven dat 'de race' mocht beginnen. Het duurde even voordat we contact hadden omdat de 3 dames heerlijk aan het kletsen waren (zoals Gijs later zei, die mutsen hielden maar niet op met kleppen) De paarden mochten helemaal vrij gelaten worden in rengalop, ik was dus wel benieuwd hoe hard dat zou gaan en wie er zou winnen! Dat was Gijs dus niet, die kwam met een beetje een verveeld gezicht aangezet en echt spetterend hard ging het ook niet. Hij had er meer van verwacht. Bij een ander veld aangekomen gingen ze hetzelfde geintje weer uithalen, ik heb weer bedankt voor de eer, ik wilde het liever wat gecontroleerd houden en ben dus weer vooruit gereden.

Gijs had bij deze galop zijn beugels uigedaan maar echt spannend vond hij het nog niet. Doorgereden en bij een kleine cottage aangekomen kregen wij sherry aangeboden (smaakt heerlijk vanaf de rug van het paard) en de paarden kregen wortel en appel. Allemaal stonden ze braaf te wachten behalve New Major die stak gelijk overal zijn grote neus in, althans dat probeerde hij. Vervolgenst zijn we verder gegaan om White Combe te beklimmen, dat is 1 van de hoogste bergen in het Lake District, op heldere dagen kun je Noord Wales zien liggen maar zoveel geluk hadden wij vandaag niet. We hadden wel helder weer en ook schitterend uitzicht. Boven op de berg nog een galopje gedaan en eenmaal afgedaalt stelde Robin voor om de paarden als afsluiting van de rit nog even goed uit te strekken. Ik had inmiddels al zoveel vertrouwen in New Major gelregen dat ik zoiets had van 'kom maar op'. Wat een kracht hebben die paarden, ze schieten in 1 keer in galop weg en dan lijkt het alsof je heeeeeeeel hard gaat (dat vond ik tenminste). Lang hielden ze dat niet vol maar we hadden dan ook al een ruime 3 uur erop zitten. Heerlijk was dat, voor herhaling vatbaar! en ja hoor, nog een keertje en dat ging ook al zo goed. Toen zijn we rustig terug naar stal gestapt om de paarden te verzorgen en vervolgenst naar de B&B te gaan. 's avonds lekker gegeten en vroeg naar bed om ook weer vroeg op te staan voor de dagtocht die we zouden gaan maken. We hebben het die avond serieus gehad over de aanschaf van zo'n Gently Giant en waren het erover eens dat 'ons potentiele paard' qua karakter een kruising tussen New Major en Ben moest worden. Rustig en kalm voor mij met wat pit voor Gijs.

Op zaterdag voor de rit vroeg Annie (eigenaresse van Cumbrian Heavy Horses die ook al op de hoogte was van onze aankoop plannen) waar we nu precies naar op zoek waren. Dus naar een kruising tussen bovengenoemden zonder daarmee te bedoelen dat wij een van haar paarden zouden willen hebben. Ze zei gelijk al dat Ben niet te koop zou zijn maar New Major waarschijnlijk wel te koop zou komen, het is een paard dat beter af zou zijn bij een individuele eigenaar. Dat klonk al als muziek in mijn oren want ik was al wel een beetje verliefd geworden op deze reus. Gijs zat deze rit trouwens op een ander paard, Hammisch, minder snel maar wel erg braaf.

Tim zou onze voorrijder van de dag zijn en we zouden over landweggetjes naar het strand gaan, van het strand af gaan lunchen en dan langs een dijk waar we een beetje met de paarden zouden kunnen 'spelen' (zoals ze dat daar noemen) terug richting de vallei en dan terug naar stal. Klonk ons als muziek in de oren, helaas was het strand zo slecht dat we geen korreltje zand hadden! Alleen grote kiezelstenen, wat een pech... Na ruim een uur over zandweggetjes en een deel van een A weg gestapt te hebben (en wat zijn die paarden goed verkeersmak, ze kijken echt nergenst van op)zijn we op het strand (dat alleen uit stenen bestond) aangekomen. We hebben wel de hoogste duin van het strand beklommen en de afdaling was een enorme uitdaging... New Major weigerde namelijk om via de steile afgang naar beneden te sliden (het was de bedoeling dat de paarden half zittend naar beneden zouden glijden). Aangezien ik ook zoiets had van ja, doeiiiii, als hij niet gaat ga ik hem ook niet pushen' moest Gijs (die achteraan reed) met mij via de 'normale' opgang naar beneden. Dit moest wel omdat er op het duin geen ruimte was om elkaar te laten passeren, kun je nagaan hoe smal dat was.... brrrrrrrrrrr!!.. Eenmaal beneden gekomen gingen we een stukje draven, althans, dat zei Tim.. Hij schoot namelijk ineens in een bloedgang weg en wij hadden zoiets van, lekker harde galop (alleen wat raar op een stenenstrand omdat de stenen je langs de oren vliegen). Zo snel als dat hij wegschoot zo snel stond hij ook weer stil en dan wel vlak voor mij en horizontaal gedraait. Ik was nog op volle snelheid en was even bang dat ik op hem zou crashen maar ging er net langs.. In Nederland geef je een rondje als je de voorrijder heb ingehaald, in Cumbria geld dat niet. Achteraf bleek dat die galop niet de bedoeling was maar dat hij zijn paard niet kon houden. Hij heeft zijn paard toen eerst de zee ingestuurd om hem af te laten koelen en toen zijn we weer verder gegaan. Je snapt wel, ik ben de rest van de rit achter Gijs gebleven, daarvan weet ik tenminste zeker dat hij zijn paard kan houden, wel zo veilig, zeker op een stenenstrand.... Toen we in een ander stuk duin kwamen hebben de anderen nog een duin slide gemaakt en kwam Gijs dus ook aan de beurt. Ik ben veilig beneden gebleven. Op een vlakke stuk duin wat wel heel erg lang was gingen we nog een snelle galop doen, dat was voor mij een goede test om te kijken hoe potentieel New Major zou zijn voor mij. De paarden schoten allemaal weg maar na een paar passen kon ik hem zelf rustig terug nemen en bleef hij ook gewoon heel braaf en rustig galoperen een fijn gevoel was dat! In een baai aangekomen mochten wij de paarden laten gaan, Tim zou met zijn paard achteraan komen om hem vol te kunnen laten rennen. Ja, geloof het of niet, ik heb rengalop op het strand gedaan!! Whoehoeeeeeeeeeeee en trots dat ik op mezelf was (en Gijs ook natuurlijk). De 2 andere dames die mee waren hadden eerst de galop ingezet en toen wij 2 aan 2. Gijs wilde wel harder gaan zei hij maar zijn paard ging niet harder. Nou ik vond het hard genoeg gaan. Om te vergelijken, Gijs vertelde dat hij met Flappie altijd 2 keer zo hard ging. Nou Tim kwam met zijn paard (winner of races want hij had dat jaar de Clydesdale race gewonnen) achteraan en bloody hell, dat dier is echt enorm snel!! Tim vertelde dat hij op topsnelheid 70 km per uur kan halen en ik heb er verder geen verstand van hoe hard een 'normaal' paard kan maar vind het wel snel klinken.

Om de rest van het weekend in een notendop te vertellen, we hebben heerlijk geluncht met de paarden in de tuin van de pub, nog flinke galoppen gemaakt en Annie en Tim hebben ons op de lijst van potentiele Clydesdale kopers gezet. Wij hebben min of meer besloten dat we graag van Tim en Annie willen kopen omdat we dan weten waar het paard vandaan komt en altijd goede kwaliteit kopen. We hebben dus ook nog even met Tim staan praten ik had al min of meer besloten dat New Major voor mij ideaal zou zijn, Gijs zou hem een keer moeten rijden maar die ziet er zeker ook potentie in. Tim adviseerde mij om eerst nog wat andere Clydesdales te rijden om die ook te voelen. Dat heb ik zondag ook gedaan maar ik had bij dat paard niet het vertrouwde gevoel wat ik bij New Major had (was ook maar een 1 1/2 uurs ritje dus dat kan eigenlijk ook niet). Ik heb tijdens die rit trouwens wel een spin in galop gemaakt... dat was niet de bedoeling, we zouden met zijn 3en het spelletje van wegdraven en terug naar de groep galloperen doen, alleen de andere 2 schoten weg in galop toen ik nog omgedraaid stond. Op het moment zelf dacht ik 'daar ga ik' maar ik ben keurig netjes blijven zitten en heb mijn paard ook teruggenomen, wat een held.

Maargoed, ik zou het kort houden. Eenmaal thuis hebben we besloten dat we New Major graag zouden willen kopen. Ik ben verliefd en Gijs weet zeker dat hij er ook een hoop plezier van zal hebben. Tim en Annie zeiden allebei dat het paard een hoop potentie in de bak heeft dus als ze hem volgend jaar gaan verkopen gaat Gijs hem eerst een keer in de bak rijden om te kijken wat hij allemaal kan. Verder ziet hij er zoveel uitdaging in dat we vanmiddag naar pensionstallen zijn gaan kijken en iets heel moois gevonden hebben op 10 minuten autorijden bij ons vandaan. Een sportstal van een handelaar, ziet er allemaal spik en span uit, 12 boxen hectares weiland een 20 X 60 buitenbak grote spuitplaats en uitrijmogelijkheden. Kosten zijn 110 pond per week (ja je leest het goed) maar dat is hier met full liverie heel normaal. Het is dus all in en dan borstelen en wassen ze je paard ook voor je (dat willen wij niet maargoed het zit erbij in). De paarden staan zomer en winter op de wei en de boxen worden elke dag uitgemest. De eigenaar (die ons gelijk een complete rondleiding gaf toen wij aanbelden, super vriendelijk en enthousiast was) vertelde dat hij altijd wel een stal vrijheeft omdat hij sportpaarden handelt (hij importeert uit Nederland en Belgie). Als we 3 weken van tevoren een belletje geven kan hij na die 3 weken een stal vrijhebben dus dat is ideaal. Het is een heel professioneel bedrijf met allemaal nieuwe materialen, geen prikkel of schrikdraad maar mooi houtwerk langs de weilanden en paddocks en wij zien dat helmaal zitten. Instructie kunnen ze ook verzorgen en als je een week op vakantie gaat geven ze je paard ook beweging tegen wat extra betaling.

Dat was het verslagje, ik zal snel een foto van New Major online zetten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:58

Zo antoinette, dat is een heel verhaal, daar moet ik zo maar eens rustig voor gaan zitten Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:02

antoinetje

antoinetje

en de links...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:03

Heb je nu geen zere vingertjes van al dat getyp? Maar wel zeer leuk en zeer gedetailleerd verslag. Volgens mij heb je echt een top weekend gehad en Gijs ook.
Dus nog even en de clydesdale komt er, gaaf hoor, daar ga je volgens mij een hoop plezier aan beleven. Krijgt Hopkins dan concurrentie Tong uitsteken

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:13

nee hoor, Hopkins krijgt geen concurrentie, een Clydesdale neem je niet zo makkelijk op schoot Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:53

Ontzettend gaaf, dat je over een jaartje zo'n tank in je bezig hebt hoor! En zijn toekomstige huis klinkt ook ontzettend luxe.
Hoe oud is hij?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:29

New Major is 8 of 9 jaar, de eigenaren moesten zijn papieren daar even voor nakijken. Met de stalling zijn wij ook wel heel erg blij. Het kost een gods vermogen maar dan heb je ook wel wat. Alles hier met paarden is ontzettend duur dus daar ontkomen we toch niet aan. Nu ben ik alleen heel erg aan het hopen dat ze hem inderdaad gaan verkopen, Gijs zegt gewoon van alles is te koop dus dat zal geen probleem worden maar ik bekijk het liever iets donkerder voordat ik teleurgesteld wordt..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:39

Hmm ja dat is inderdaad misschien wel verstandig. Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:53

Trouwens mensen hier, ik kan jullie wel even gebruiken voor een onderzoek voor school.
Het gaat over het imago van Mattel, dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om onderstaande vragen in te vullen.... graag Schijnheilig

Enquêtevragen

Imago onderzoek Mattel

1. Wat is uw leeftijd?
a. tot 25 jaar
b. 25 tot 30 jaar
c. 30 tot 35 jaar
d. 35 jaar of ouder

2. Heeft u kinderen?
a. Ja
b. Nee

3. Bent u bekend met de speelgoedfabrikant Mattel?
a. Ja
b. Nee

Indien u op vraag 3 “b” heeft geantwoord, einde enquête. Bedankt voor uw medewerking.

4. Heeft u wel eens één of meerdere speelgoedartikelen van Mattel gekocht?
a. Ja
b. Nee

5. Was u tevreden over de kwaliteit van het aangekochte product?
a. Ja
b. Nee

6. Bent u op de hoogte van de laatste nieuws berichten rondom Mattel? En wat vindt u daarvan?
a. Ja, ik was zeer geschrokken
b. Ja, maar het nieuws doet me niet zo veel
c. Nee, ik volg dat nieuws niet

7. Bent u minder producten van Mattel gaan kopen dan voorheen?
a. Ja
b. Nee

8. Bent u meer speelgoed van een andere speelgoedfabrikant gaan kopen?
a. Ja
b. Nee

9. Waar laat u uw keuze van af hangen bij de aankoop van speelgoed?
a. De prijs/kwaliteitverhouding
b. De veiligheid van een product
c. Ik koop wat de kinderen leuk vinden. De keuze is aan de kinderen
d. Geen mening

10. Heeft u vroeger zelf ook speelartikelen van Mattel gehad?
a. Ja
b. Nee
c. Geen mening

11. Zo ja, had u destijds klachten over deze speelgoedartikelen van Mattel?
a. Ja
b. Nee
c. Geen mening

12. Vindt u dat de kwaliteit van de speelgoedartikelen van Mattel na 1986 is veranderd, nadat Mattel in 1986 de productie verplaatst heeft naar China?
a. Ja
b. Nee
c. Geen mening

13. Wat vindt u van het huidige imago van Mattel?
a. Ik vind het goed, ondanks de slechte nieuws berichten.
b. Ik vind het slecht, zeker na het horen van de laatste nieuws berichten.
c. Geen mening

14. Hoe denkt u dat u weer vertrouwen kan krijgen in Mattel? (meerdere antwoorden mogelijk)
a. Meer reclame maken, positieve publiciteit.
b. Kwaliteitsgarantie bij het product voegen.
c. Ik denk niet dat ik het vertrouwen nog terug kan krijgen
d. Geen idee

Alvast bedankt allemaal Lachen
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 02-10-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:04

Sorry Sas... who the F*** is Mattel???

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:10

Dat is een speelgoedfabrikant, van onder andere barbie en fisher price Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:30

owwwwwwwwwww, joh daar ben ik toch veel te oud voor!!!

Check out my profile!!