Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:21

en nog wel zonder zadel ook! Denk maar niet dat ik dit filmpje aan Aad ga laten zien :=! Dan kom ik er echt niet meer onderuit!
Gezellig joh, is hier een feestje in de buurt of in de flat, muziek lekker hard aan, etc. Tja, morgen wordt het vroeg op.....ga maar een poging doen tot slapen met deze heerlijke achtergrondgeluiden!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:37

Ohjee, dat klinkt veelbelovend!
Als wij (ooit) een hunter kopen kun je daarop leren springen als je dag wil, die paarden springen echt alles :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:49

wat klinkt veelbelovend? die herrie van dat feest buiten? Niet echt.......Het zijn ook echt nog allemaal van die slechte Nederlandse smartlappen....:(

en ja hoor, dat wil ik wel! Maar laat ik eerst maar weer eens beginnen met balkjes. Aan de ene kant helaas afgelopen 2 privélessen niet op geschikt paard daarvoor gezeten, aan de andere kant, afgelopen lessen waren ook weer heel leerzaam....zei ook al tegen Wil, die balkjes lopen niet weg. Hoop alleen het een keer voor de winter gedaan te hebben.....anders heb ik straks echt maar een halve les ofzo als Aad besluit te gaan springen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:00

Ik was sarcastich ;)

Betreffende het springen, elk paard kan springen, de een vind het leuker als de ander heeft meer aanleg etc. Aangezien er in de avondlessen mischien 3 keer (gokje) per jaar gesprongen wordt, en dat is al veel denk ik, hebben de paarden er ook niet veel mee te maken.
Ik vind het leuk om te springen maar ik moet wel een paard onder mijn kont hebben wat ook wil springen anders wordt het niets. Wat dat betrefd kun je maneges vinden met betere leermeesters.
Waar wij in Beek rijden springen alle paarden, die vinden dat heel erg leuk en dat maakt het voor de rúiter een stuk makkelijker. Dus.. Als je een keer mee wil :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:04

Het wordt echt steeds erger met die muziek!!! En als het nou nog leuke muziek was geweest, soit! Maar dit is echt niet om aan te horen! Dat wordt morgen slapend opstappen, haha!
En ja, op de manege zijn niet de beste leermeesters! Wil idd nog steeds wel een keer mee naar Beek! Doe wel een lesje balkjes en kleine huppeltjes ofzo!
Heb trouwens vanavond op YouTube een filmpje gezien van (volgens mij) Ushi met lange manen bij Smit! Was een les. Zag er wel echt heel grappig uit, want ze had echt lange manen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:09

Ohhh dear... Had je beter hier kunnen komen slapen!
Voor de volgende keer als je een Silly O'Clock rit boekt!
In Beek hebben ze geen balkjes maar wel lage boomstammetjes waar de paarden hun benen net overheen moeten tillen. En de instructie is gewoon super enthousiast!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:13

Uhm, heb er nog een voor de 15e en voor de 29e staan! Maar de 28e heb ik nog een late dienst die ik eerst kwijt moet zien te raken. En heel misschien wil Daniëlle dan ook mee!
Maar moet zeggen, was 2 weken geleden relaxed om zo dichtbij te zitten!
Hebben ze in Beek dan ook geen balkjes in de bak?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:54

Ermmm nee! :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:04

Antoinette: ik heb heerlijk uitgeslapen en lekker rustig ontbeten. Heerlijk zo'n rustig ochtendje. Vanmiddag feestje van collega die 40 jaar in dienst is. Morgenochtend weer naar pony.

Milou, ik denk dat je van de baggerloop geen last heb, is meestal parcours rondom de boerderijen waar Mazzel staat. Door de sloten en weilanden heen en weer rennen en op de leeweg is meestal de finish. Bronsgeesterweg en grote weg bij stal, zijn meestal gewoon te gebruiken. En hoe was je vroege ritje? Lekker gereden? en kon je nog een beetje wakker worden ? Heb je geen oordoppen of was het geluid te hard daarvoor?

Met zijn alleen een keer ritje in beek? Klinkt gaaf! Ik heb vroeger op de manege in Nw-Vennep wel veel gesprongen en daar ook qua springen alles wat ik weet geleerd. We mochten altijd zelf hindernissen opbouwen en de bak vol zetten. Kon instructrice er een leuk parcours van maken. Ik heb toen op een lekker zittende pony ook wel zonder zadel gesprongen. En op een haf en met Paco ook nog wel een meter gesprongen. En ooit een springles van Marloes gehad op Bowie, dat was ook geweldig, die balk steeds maar hoger en maar gaan. Misschien moet ik Mazzels spring vaardigheden eens testen, maar dan bedenk ik steeds dat ik buitenrijden toch ook heel erg leuk vind.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:22

Jongens, wat hebben jullie veel gel*ld!

Wat een dag vandaag. Na een nacht niet slapen door een heel raar gevoel in mijn buik (wat met opstaan spontaan verdween), gaan hardlopen met Milou. Fijn rondje overigens. Daarna nog even bij vriendinnetje langs, boodschappen gedaan, honden uitgelaten en huis een beetje aan kant gemaakt. Morgen op weg naar Overijssel voor wandelvakantie :') Nu eerst nog even mijn spullen bij elkaar zoeken...

Hoe gaat het schilderen dames?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:49

Nou Sas, dat is nog niets vergeleken met mijn dag ;)!
Na een kort nachtje (te wijten aan die achterlijke smartlappen) ging mijn wekker vroeg, ben ik met 3 sets kleding naar de manege getogen en heb ik heerlijk ritje op het liefste en leukste paard van stal gereden!
Daarna ontbeten en natuurlijk teveel gegeten! Gauw omgekleed en snel richting duindamseslag alwaar Sas al op mij stond te wachten. Rondje gelopen waarin Sas mij er zo ongeveer uitliep, maar wel heerlijk gelopen en daarna richting vinkenlaan! Alweer omgekleed en aam de slag met de tape! Vandaag mijn afplakdiploma mogen behalen al kletsend en met de radio meeblèrend en als laatste toch ook even een klein stukje geschilderd (want ja, ik kwam natuurlijk helpen schilderen :') !). Gijs en Antoinette hebben nu een witte keuken en het ziet er gelijk een stuk beter uit!
Daarna nog met z'n allen gegeten en nu net pas thuis!
Ben kapot, mag de hele week wel op rantsoen ( :') ), rugmassage zou heerlijk zijn, maar heb echt een onwijs gezellige en leuke dag gehad!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:01

Wij vonden het ook gezellig en super bedankt voor je hulp :>

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:07

O Sas, helemaal vergeten, maarre, fietsen is er dus niet meer van gekomen?
Veel plezier in Overijssel trouwens! Wandelen (en dan ook wel een beetje stevig doorwandelen) is ook goed voor je conditie en gaat vast helpen met het hardlopen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:07

antoinetje schreef:
Wij vonden het ook gezellig en super bedankt voor je hulp :>

Graag gedaan!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:09

Fijne vakantie Sas!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:27

Bedankt :). Stevig doorwandelen wordt het niet met onze honden ;). Morgen eerst nog even iets regelen voor Troy, ze heeft zo'n jeuk. Lijkt wel een allergische reactie.

Haha, nee, fietsen is het niet geworden. Vriendin d'r fiets was stuk. Trapper eraf gevallen. Echt hoor, de excuses! :') Wel gewandeld!

Jullie hebben zo te horen ook een gezellige dag gehad!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:29

Balen van troy! Hoop dat je er gauw wat voor vindt!
Het excuus is wel origineel hoor! Trapper er af gevallen, haha! Nee hoor, geloof je wel! En we hadden al 5,5km gelopen!

Wendy pony nog aan het werk gezet?

Antoinette al bijgekomen van gister? Hier aardig bijgekomen door asociaal lang uit te slapen, haha! Nog wel wat last van onderrug, zie wel hoe het gaat zo bij bootcamp!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:48

Haha, weer eens wat anders als: Band lek of ketting ligt eraf. Trapper eraf gevallen heb ik nog niet gehad. Hopelijk kan je voor Troy iets vinden wat helpt tegen de allergie.

En Mazzel heeft lekker gewerkt en ik heb wederom genoten! De wind moeten trotseren, maar dat boeide Mazzel weinig. Duin ging wel lekker, op de heenweg geen andere paarden gezien. Strand was echt zalig! Genieten van wind en de golven en lekkere brede en harde strand en mooie waterlijn, heerlijk om daar te rijden. En tja Mazzel had er ook zin in, lekker gedraafd en gegaloppeerd op het strand (natuurlijk ook gestapt), van het verbodsbod voor paarden bij noordwijk tot en met het volgende bord verboden voor paarden bij langervelderslag gereden. En toen weer gekeerd en nog rondje bos gedaan en langs de schulpweg weer naar huis. Op de rotonde bij westeinde/gooweg stond alleen een vracht/tankauto de planten midden op de rotonde te besproeien, dat was wel wat spannend.
Echt een goude pony die Mazzel, zo lief en zo mak buiten en als ik zeg dat het goed is, vertrouwd hij me.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:01

Klinkt goed Wendy! En fijn dat hij jou zo vertrouwt!

Gister alweer het geluk en voorrecht om op Adje te mogen rijden! We hadden maar een uur, maar zijn toch nog naar het strand geweest! Was heerlijk!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:47

Stilte voor de storm hier? :)

Wat een hitte gisteren en vandaag hè!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:53

Morgen wordt het weer klusweer!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:49

En slaapweer :D!!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:40

En... Spelletjesweer! :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:25

En Antoinette? Lekker geklust? Zag volgens mij jullie Landrover nog bij de manege staan vanochtend?
Sas lekker spelletjes gespeeld?

Ik heb vandaag een mijlpaal behaald! Ben vanuit mijn nachtdienst naar de duinen gedaan en heb uiteindelijk 16,2km gerend!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Laatste 4km op wilskracht en eigenlijk 4min te langzaam voor over 2 weken. Voordeel dan is dat ik geen nachtdienst vooraf heb en dat je publiek langs de kant hebt. Denk dus wel dat ik nog 4min sneller kan over die 2u totaal!
Daarna terug naar Leiden gereden, gauw nog even langs de groenteboer en om 12.30u knock-out gegaan in bed om om 20u wakker te worden van de wekker (ok, nog een kleine pitstop halverwege, maar dat ging op de automatische piloot). Was wel bang voor spierpijn, maar dat lijkt mee te vallen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:29

Ben nu de wc aan het schilderen :-) en Gijs is boven verder gegaan. Mijn zusje en zwager zijn er dus dat is gezellig en alle hulp is welkom!
Gijs heeft gereden, lekker op zijn favorietje Adele.
Ruim 16 km respect Milou! Ik doe het je zeker niet na!