Positief blijven linn als jij later een fokkerij wil starten oid dan heb je ook zoiets nodig en dan is het handig het geleerd te hebben. Je doet niet voor niets deze opleiding toch?
Ja i know, maar dat betekend niet dat ik het leuk vind om te doen.... kijk ik moet nu een fokplan maken en dat vind ik wel leuk om te maken! Maar zo'n ondernemingsplan hoeft van mij allemaal niet hoor...
Pff mijn wekker gaat de hele week om 6uur! Maar dan kqn ik wel eerst nog ff een kwatiertje blijven liggen en daarna rustig aan doen Volgende week hele week half 6.
Pff ik ben blij dat mijn wekker wat later gaat! haha Zo net ff lekker in slaap gevallen toen ik op bed film lag te kijken. Heeft me goed gedaan! Zo lekker poffertjes eten (Zit te twijfelen of ik nog ff poedersuiker ga kopen of dat ik het maar bij roomboter laat, denk dat t dat laatste word haha...) en lekker optijd me bedje in (Misschien wel weer lekker film kieken en dr bij in slaap vallen haha)
Haha ik vind dat soms ook wel fijn om 's middags een uurtje te slapen vooral als ik het heel druk heb
Had vandaag Ferro in de grote bak 'gelongeert' dan gaat hij echt heel gaaf lopen!! Had er een balkje bij gelegt (2 naast elkaar zodat je een langere krijgt) noway dat hij daar langs ging! Toen was ik op de balk gaan zitten zodat hij zag dat het geen monster was en hij kwam al snuivend steeds iets dichterbij. De 1e keer er overheen was met een rotvaart en een megasprong. Na 10 minuutjes ging hij er braaf overheen zonder heel hard te stressen dus toen was hij heel knap en ben ik gestopt voor vandaag zulke dingen wil ik heel veel met hem doen zodat hij zekerder van zichzelf wordt in enge situaties zoals die heeeeule gevaarlijke balk !
Jongens help me eens.... ik heb een reactie gekregen op me advertentie voor een bijrijdpaard. Dit gaat niet om een vast bijrijdpaard maar om lessen. Ze hebben een kleinschalige stal met 8 friezen en een welsh pony. De paarden worden zo'n 4 a 5x in de week, vooral dressuurmatig, getraind. Ze bieden dan dus rijlessen aan waarbij je het paard dan ook echt als je eigen kan beschouwen. De kosten zijn 10 euro per keer... en dan krijg je dus les. Maar ik wil nu eigenlijk niet stoppen op de manege omdat ik Dixie nu heb, zij is nu gewoon de leukste en ik wil van dr genieten zolang het kan! Maarja Pieter (eigenaar van de manege) gaat waarschijnlijk binnenkort ze prijzen weer omhoog gooien en me moeder is het dan zat...en dat snap ik dan ook wel. Maarja Dixie is er wel...... Dus ik heb nu aan de ene kant een fries die ik dan hier kan rijden, stel ik rijd dan 2x in de week, das dan 20 euro per week, is 80 in de maand... Aan de andere kant heb ik de manegeles waarbij ik nu altijd op Dixie rij, een x in de week en om de 3 weken een fnrs proef. En waarschijnlijk ligt dat ook tegen de 80 euro aan binnenkort.....
je krijgt gewoon les op een van die friezen, hoe bedoel je dan je kan het paard als je eigen beschouwen? of ga je dan vaker om hem te verzorgen en dan 1 of 2x rijden?
Ja idd, mag je dat paard dan ook vaker verzorgen en daarbij 2x rijden of is het alleen 2x rijden en meer niet? Stel je mag verder zovaak komen als je wilt is dat wel erg leuk natuurlijk Ik zou ook even met je moeder overleggen wat zij dr van vindt, als je het liefst op Dixie blijft rijden en de prijzen gaan daarwerkelijk omhoog kan je altijd een klein deel van de kosten zelf betalen.
_Linn_
Geplaatst: 27-09-11 18:36
Ik weet dat eig niet mag, maar ik kopieer dit even uit de mail:
Je kunt van te voren komen om hem uit de wei of stal te halen en heerlijk te verzorgen/poetsen dan een uurtje in een klein groepje les rijden en na de tijd weer alle tijd om lekker lang uit te stappen en evt naverzorgen.
Dus het zou dan denk niet zo zijn dat je er elke dag heen kunt...maar ik heb net ook een mail terug gestuurd met die vraag of ze dan verwachten dat ik 4x in de week kom en dan dus ook elke keer 10 euro moet betalen en als ik 2x in de week zou komen wie dan het paard de andere dagen rijd
Nouja denk dat dit heel anders is dan een manege wat ik hier uit kan opmaken. Zou idd ook graag willen weten hoeveel mensen naast jou het paard rijden.
Ja wij betalen 74.50 per maand...dan rij je dus 4 (soms 5 als een maand 5 vrijdagen heeft...) keer in de maand. Nu zou het dan 10 euro per keer zijn en ik zou dan wel 2x in de week willen gaan mocht ik dit doen... dus dat is dan 80 euro per maand voor 2x in de week rijden.
woow?! dat is niet echt weinig ofzo.. maar jullie hebben ook wel een luxe manege toch? en natuurlijk in utrecht..
_Linn_
Geplaatst: 27-09-11 18:46
L_bonsai_L schreef:
woow?! dat is niet echt weinig ofzo.. maar jullie hebben ook wel een luxe manege toch? en natuurlijk in utrecht..
Nouja luxe.....we krijgen goed les en ja we hebben 2 binnenbakken....maar sommige paarden staan niet zo mooi op het stro...maar als je alleen een buitenbakje gewend ben hebben wij het wel luxe ja. En idd, de randstad....
Nou hebben we n startlijst voor komende zondag, ZE KUNNEN ECHT NIET KIEZEN BIJ ONS OP DE MANEG!! Nu zit ik ineens op Popje! Terwijl ik nu juist weer veel op Never heb gereden en daar wel op wilde starten hahah Nou vind ik Popje ook SUPERLEUK dus hoop dat ik daar vrijdag op zit en dan kan ik iig genieten van die dag want zelfs als ik me punt niet haal heb ik wel lekker op Popje gereden
En ik moet opeens Dixie delen...volgens mij met zo'n studentje... maar okee primaa. Kan nu wel Roma en Lous voorlezen dus dat probleem is ook opgelost!
Nee ik ga dat paard niet doen. Het zou gaan om 1x per week en verschillende paarden en er rijden dan ook andere op. Mag wel vaker komen om te verzorgen. Nou sirry, maar dan zoek ik toch nog even verder.
_Lucy
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-11 06:11
Goede mirgen, Ja dan vind ik het toch wel heel erg op manege lijken..