knuffeldier schreef:ff wat knip en plakwerk van mn fb. Heb geen zin om het nog een keer te typen, maar Abdultje is onder, of door of over (lijkt me niet zo heel waarschijnlijk) het hek van de paddock gekomen
Abdul had vandaag weer een typische Abdul actie. Hij is uit de paddock gekomen. Ik kwam toevallig aan lopen en toen zag ik hem de andere kant van het hek liggen. Hij kwam toen net overeind om hem er vandoor te spurten. Ik ben er op mn gemakje achteraan gelopen en hem hem geroepen en met behulp van Linda van Amor was het eigenlijk zo allemaal weer geregeld. Niemand heeft gezien wat er nu eigenlijk gebeurt is. 1st dacht ik dat hij er onder het hek door gerold of gekropen was. Maar toen zag ik dat de bovenste buis helemaal verbogen was naar boven (paddockhek bestaat bij ons uit 2 buizen). Dus dacht daarom dat hij tussen de buizen doorgedoken was. Maar de buis tussen de paddocks is ook geknakt, dus misschien heeft ie die achterste weer omhoog gewipt. En aan de sporen in de sneeuw te zien is hij 1st bij zijn buurman Lujo terecht gekomen en vanuit daar achter het hek beland. Het is al met al heel erg vreemd. Heb hem even later nog even in de longeer gegooid (1st ff een uurtje in zijn box laten bij komen) en daar had ie me toch een praatjes. Wel echt mega kreupel maar wel flink stuiteren. Dus heb hem maar in zijn box gezet en kijken morgen wel weer verder.
Voorlopig maak ik me nog niet echt zorgen, want ik raap hem gemiddeld 1x per maand ergens 'zwaargewond' en kreupel van de grond en dan valt het de dag erna altijd wel mee. Dus morgen maar even afwachten. Alleen verwacht ik dat ie dan nog wel erg stijf ofzo zal zijn.
Ow jeetje een soort houdini actie "hij doet 't, maar hoe ??" Misch spelenderwijs gesteigerd tegen een buurman en toen tussen de buizen terrecht gekomen en tja dan in paniek gebeurt er van alles ? Of toch met rollen ? Onze Rohmanov heeft een bak van 20/40 tot zijn beschikking om even lekker te rollen maar presteert het nog om vast komen te liggen tegen de bakwand
of met een voorbeen vast komen te zitten in het onderstel van een kruiwagen en dan op z'n knieën vallen en zo proberen weg te rennen/kruipen met kruiwagen voor m uit zwaaiend. Of tijdens het uitrekken (even lekker de voorbeentjes strekken) in de gang zo uitglijden dat ie erbij ligt als bambi en omstanders denken die heeft zijn benen gebroken hoe krijgen we m weer overeind ?? Terwijl hij ondertussen denkt "mmm ben nu toch laag bij de grond" kan ik mooi t voerbakje van mijn buurman scoren
" met het overeind helpen/komen ook echt dat voerbakkie niet meer los laten hé
!! OMG hangt er wel vaker een paard in de buizen van de paddock ?? hou mijn hart vast met die knuppel van mij, positief denken positief denken . . . ben gewoon een beetje zenuwachtig
Komt allemaal goed !!
Die Abdul van jou is vlgs mij net als Rohm hyper-mobiel !! Die veren gewoon weer terug vanuit de kreukel