Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:41

knuffeldier schreef:
Ik heb goede connecties op de OK, ik zal ze ff inseinen dat je graag extra grote naalden enzo wil :P :D Misdschien krijg je wel zo'n leuke arts dat je denk: oliebol is het nu al klaar :D

Ik neem mn knuffel wel mee.. die mag ook wel een prikke (de grote albertheijn hamster).

Mn oma is flink aan het moederen (zij is 63), momenteel logeert mijn moeder bij haar want die heeft een nieuwe knie, en ik en mn vriend zijn werken. Dus oma legt me moeder flink in de watte..
Maar nu heeft ze helemaal de kolder in de kop.!!

oma"hooi debora, ik heb bananen gekocht, die laat ik rijpen en dan prak ik ze voor je, dan kan je het zo opeten' (babyhapje idee)
ik:'ik kan best kouwen hoor'
Oma;'En ik heb heeeeuull veel waterijsjes! kan je de hele dag waterijsjes eten, en stoofpeertjes met appelmoes stop ik wel in de blender'

Ik krijg dus babyprut:'(

Maar ik word wel flink verzorgt

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:44

ElizeVdS schreef:
Doe mij die maar, dat had ik met mijn spierbiopt (lees; met een soort appelboor trekken ze een stuk spier uit je bovenbeen), maakte dat ik vergat het eng te vinden en vooral geboeid zat te kijken wat hij nou precies deed :D

Dat zou ik du secht niet kunnen he.. bleeh!

ElizeVdS

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:58

Het er in snijden keek ik wel even weg, maar verder was het beetje alsof het niet bij mij gebeurde (hoewel spier niet verdoofd was dus dat voelde ik wel even..
Vind het ergens wel prettig mee te kijken, liever dat ik weet wat ze aan het doen zijn dan dat ik ze bezig zie maar niet weet wat ze doen! (donderdag kan ik niet mee kijken, is enger voor mijn gevoel)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:50

Ik kan zo ie zo daar niet tegen, ben 3 weken van slag als ik alleen al bloed moet prikken..

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:55

Operaties zijn nooit een leuk vooruitzicht.
Maar in 9 van de 10 gevallen valt het achteraf mee,dus hou je daar dan maar aan vast.
Sowieso is het wel erg prettig als jke straks van allerlei klachten verlost bent :j

Zo,ik ben weer lekker met Doutzje aan de hobbel en ze loopt goed!!
Rij wel alleen nog rechtuit,want jemig,wat is de bak zwaar,zelfs de hoefslag is bijna niet te doen.
Wordt hoog tijd dat het gaat dooien en Arjan de bak weer kan sproeien en egaliseren.

Buitenbak ligt er super bij,maar we zijn nog niet echt buitenbak mak :o :o

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:31

Musiess schreef:
knuffeldier schreef:
Ik heb goede connecties op de OK, ik zal ze ff inseinen dat je graag extra grote naalden enzo wil :P :D Misdschien krijg je wel zo'n leuke arts dat je denk: oliebol is het nu al klaar :D

Ik neem mn knuffel wel mee.. die mag ook wel een prikke (de grote albertheijn hamster).

Mn oma is flink aan het moederen (zij is 63), momenteel logeert mijn moeder bij haar want die heeft een nieuwe knie, en ik en mn vriend zijn werken. Dus oma legt me moeder flink in de watte..
Maar nu heeft ze helemaal de kolder in de kop.!!

oma"hooi debora, ik heb bananen gekocht, die laat ik rijpen en dan prak ik ze voor je, dan kan je het zo opeten' (babyhapje idee)
ik:'ik kan best kouwen hoor'
Oma;'En ik heb heeeeuull veel waterijsjes! kan je de hele dag waterijsjes eten, en stoofpeertjes met appelmoes stop ik wel in de blender'

Ik krijg dus babyprut:'(

Maar ik word wel flink verzorgt

haha ik zie het al helemaal voor me. Nog even en je krijgt het ook gevoerd :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:09

ff wat knip en plakwerk van mn fb. Heb geen zin om het nog een keer te typen, maar Abdultje is onder, of door of over (lijkt me niet zo heel waarschijnlijk) het hek van de paddock gekomen

Abdul had vandaag weer een typische Abdul actie. Hij is uit de paddock gekomen. Ik kwam toevallig aan lopen en toen zag ik hem de andere kant van het hek liggen. Hij kwam toen net overeind om hem er vandoor te spurten. Ik ben er op mn gemakje achteraan gelopen en hem hem geroepen en met behulp van Linda van Amor was het eigenlijk zo allemaal weer geregeld. Niemand heeft gezien wat er nu eigenlijk gebeurt is. 1st dacht ik dat hij er onder het hek door gerold of gekropen was. Maar toen zag ik dat de bovenste buis helemaal verbogen was naar boven (paddockhek bestaat bij ons uit 2 buizen). Dus dacht daarom dat hij tussen de buizen doorgedoken was. Maar de buis tussen de paddocks is ook geknakt, dus misschien heeft ie die achterste weer omhoog gewipt. En aan de sporen in de sneeuw te zien is hij 1st bij zijn buurman Lujo terecht gekomen en vanuit daar achter het hek beland. Het is al met al heel erg vreemd. Heb hem even later nog even in de longeer gegooid (1st ff een uurtje in zijn box laten bij komen) en daar had ie me toch een praatjes. Wel echt mega kreupel maar wel flink stuiteren. Dus heb hem maar in zijn box gezet en kijken morgen wel weer verder.
Voorlopig maak ik me nog niet echt zorgen, want ik raap hem gemiddeld 1x per maand ergens 'zwaargewond' en kreupel van de grond en dan valt het de dag erna altijd wel mee. Dus morgen maar even afwachten. Alleen verwacht ik dat ie dan nog wel erg stijf ofzo zal zijn.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:49

MAFDUL :D

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:45

knuffeldier schreef:
ff wat knip en plakwerk van mn fb. Heb geen zin om het nog een keer te typen, maar Abdultje is onder, of door of over (lijkt me niet zo heel waarschijnlijk) het hek van de paddock gekomen

Abdul had vandaag weer een typische Abdul actie. Hij is uit de paddock gekomen. Ik kwam toevallig aan lopen en toen zag ik hem de andere kant van het hek liggen. Hij kwam toen net overeind om hem er vandoor te spurten. Ik ben er op mn gemakje achteraan gelopen en hem hem geroepen en met behulp van Linda van Amor was het eigenlijk zo allemaal weer geregeld. Niemand heeft gezien wat er nu eigenlijk gebeurt is. 1st dacht ik dat hij er onder het hek door gerold of gekropen was. Maar toen zag ik dat de bovenste buis helemaal verbogen was naar boven (paddockhek bestaat bij ons uit 2 buizen). Dus dacht daarom dat hij tussen de buizen doorgedoken was. Maar de buis tussen de paddocks is ook geknakt, dus misschien heeft ie die achterste weer omhoog gewipt. En aan de sporen in de sneeuw te zien is hij 1st bij zijn buurman Lujo terecht gekomen en vanuit daar achter het hek beland. Het is al met al heel erg vreemd. Heb hem even later nog even in de longeer gegooid (1st ff een uurtje in zijn box laten bij komen) en daar had ie me toch een praatjes. Wel echt mega kreupel maar wel flink stuiteren. Dus heb hem maar in zijn box gezet en kijken morgen wel weer verder.
Voorlopig maak ik me nog niet echt zorgen, want ik raap hem gemiddeld 1x per maand ergens 'zwaargewond' en kreupel van de grond en dan valt het de dag erna altijd wel mee. Dus morgen maar even afwachten. Alleen verwacht ik dat ie dan nog wel erg stijf ofzo zal zijn.

Ow jeetje een soort houdini actie "hij doet 't, maar hoe ??" Misch spelenderwijs gesteigerd tegen een buurman en toen tussen de buizen terrecht gekomen en tja dan in paniek gebeurt er van alles ? Of toch met rollen ? Onze Rohmanov heeft een bak van 20/40 tot zijn beschikking om even lekker te rollen maar presteert het nog om vast komen te liggen tegen de bakwand :D of met een voorbeen vast komen te zitten in het onderstel van een kruiwagen en dan op z'n knieën vallen en zo proberen weg te rennen/kruipen met kruiwagen voor m uit zwaaiend. Of tijdens het uitrekken (even lekker de voorbeentjes strekken) in de gang zo uitglijden dat ie erbij ligt als bambi en omstanders denken die heeft zijn benen gebroken hoe krijgen we m weer overeind ?? Terwijl hij ondertussen denkt "mmm ben nu toch laag bij de grond" kan ik mooi t voerbakje van mijn buurman scoren *D" met het overeind helpen/komen ook echt dat voerbakkie niet meer los laten hé :Y) !! OMG hangt er wel vaker een paard in de buizen van de paddock ?? hou mijn hart vast met die knuppel van mij, positief denken positief denken . . . ben gewoon een beetje zenuwachtig :o Komt allemaal goed !! :) Die Abdul van jou is vlgs mij net als Rohm hyper-mobiel !! Die veren gewoon weer terug vanuit de kreukel *D

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:47

Echt een Abdul actie! fingers crossed dat het allemaal wel meevalt.
Room10, nee hoor, dit is de eerste keer volgens mij ;)

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:01

mellanion84 schreef:
Echt een Abdul actie! fingers crossed dat het allemaal wel meevalt.
Room10, nee hoor, dit is de eerste keer volgens mij ;)

poeh, pak van mijn hart ;)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:28

Gekke abdul... Hopelijk valt het mee! :)
Ik lees vanalles over operatie's enzo. Zal allemaal wel mee vallen!

Zo ik ben weer beter := ik had een fikse buikgriep.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:00

@ Xeen: lekker door mij aangestoken van de week.

@ Jet: haha dat is idd een goede bijnaam.

@ Room10: haha zie het al helemaal voor me, ligt dat dier in de gang te spartelen, maar wel lekker zo'n voerbakje vasthouden _O- Om je te bescheuren.
Over de paddocks ik me geen zorgen maken. Abdul spoort gewoon niet.
En die heeft altijd wat raars:
- bouwplaatsen zijn racebanen
- Berg met bouwafval met scherpe ijzeren punten: dat is om midden in te springen
- De enige plek in de weide omtrek met drijfzand/modder: daar donder je in
- Erf: kan je lekker overheen crossen om vervolgens keihard op je bakkes te gaan op het beton
- Kruiwagens: heel handig voor hooi en zo, maar die zijn eigenlijk bedoeld als soort rollator om je voorbenen op te leggen _O-
- De mooie bloemetjes van ma langelaan: die pak je met je tanden en smijt je dan met pot en al over het erf
- Paddock hek: is toch altijd leuker om van de andere kant te bekijken.

En ga zo maar door. Inmiddels schrik ik niet zo snel meer. Ik raap hem wel weer ergens op en als ie dan nog redelijk heel is heb ik zoiets van als ie morgen nog kreupel is dan ga ik me pas echt zorgen maken. En dan springt ie na 2 dagen weer vrolijk rond.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:46

Pffff, zit op mn werk en zou ook echt heel erg aan het werk moeten zijn, maar heb zoooo geen zin. Mn vriendje komt vanavond naar me toe, dus dit gaat een hele lange dienst worden, ben ik bang. Als iemand zich verveelt, ik sta open voor onzin smsjes :D

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:40

hahaha Wendy, even volhouden nog ;) hoeveel onzin smsjes heb je al gehad?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:05

Ik heb er maar 1 gehad, van Xeentje.
Ik heb vanavond weer dienst, dus laat de smsjes maar komen. Dat is altijd gezellig :)

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:26

ooooh you asked for it ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:52

Haha, nou ik ben vandaag ontslagen uit het ziekenhuis!
De operatie ging prima, al was mn lichaam erg van slag en hield ik niks binnen.. veel bloed braken!:(

De pijn in verdraagbaar, zeker aangezien ik het met 2 paracetemol p.d doe. ts alleen vervelend dat mn tong en keel iets dik is.. dat geeft de moeite met slikken! verder ben ik nu slecht verstaanbaar.. want praten gaat niet echt.

Ik stink ook heel gemisch.. echt raar.. mn huid ruikt naar de medicijnen ook als ik gedoucht heb.. waar dat nouweer vandaan komt:(
Hopelijk is het morgen weer een stukje minder...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:07

Fijn dat het goed is gegaan!
Het enige wat ik me kan herinneren van deze operatie (was toen 7 jaar :+ ) was de vreselijke smaak in m'n mond van het narcose middel en het bloed.
Lekker veel ijsjes eten. Vla is ook wel lekker,maar melkprodukten geven vaak slijmvorming en dat is misschien niet zo heel prettig nu.

Zo,ik heb vandaag ook onvrijwillig kennis gemaakt met de bakbodem :')
Jemig wat werd ik gelanceerd!
Viel plat op m'n rug en daarna kwam m'n hoofd keihard op de grond,ik hoorde m'n cap gewoon kraken (dus die is wrs niet meer veilig).
Gelukkig niks aan over gehouden op wat hoofdpijn na.
En ben er wel gelijk weer opgestapt en heb nog een paar fijne rondjes gereden.
Thuis gelijk een hete douche genomen,m'n rug ingesmeerd en vanmiddag even onder de zonnebank gegaan,nu maar hopen dat ik morgen nog kan lopen....

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:24

Musiess schreef:
Haha, nou ik ben vandaag ontslagen uit het ziekenhuis!
De operatie ging prima, al was mn lichaam erg van slag en hield ik niks binnen.. veel bloed braken!:(

De pijn in verdraagbaar, zeker aangezien ik het met 2 paracetemol p.d doe. ts alleen vervelend dat mn tong en keel iets dik is.. dat geeft de moeite met slikken! verder ben ik nu slecht verstaanbaar.. want praten gaat niet echt.

Ik stink ook heel gemisch.. echt raar.. mn huid ruikt naar de medicijnen ook als ik gedoucht heb.. waar dat nouweer vandaan komt:(
Hopelijk is het morgen weer een stukje minder...

jeeeh tis achter de rug !! kan nu alleen nog maar beter gaan !!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:33

Je had een flinke klapper gemaakt geloof ik Paool, die zal je goed voelen morgenochtend! Maar even rustig aan doen morgen!

Ik ben vanmiddag bij mijn Vientje op bezoek geweest (voor de nieuwelingen, de mamma van Esmee), en die stond er weer super bij! Die woont echt in het paradijs daar bij Hans in Brabant. Ze leek ook meer op haar gemak met de andere paarden als de vorige keer, stond op een andere plek nu, naast haar vriendje van afgelopen zomer, die twee zijn helemaal in love!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:16

Niet scherp, maar wel duidelijk hoe happy ze is:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:35

Ik had ze op fb gezien en vroeg me daar al af of zij de mama van Esmee is.
Het kleine ding lijkt op haar zeg! Net zo knap <3
Super gave merrie en wat fijn dat ze het daar zo goed doet!

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nergens last van heb,alleen wat zwaar in m'n hoofd %)
Hopelijk blijft het hierbij want ik wil morgen wel weer even gewoon rijden....

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:40

Pff overmorgen word ik geopereerd, vind het toch wel eng!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:45

Pipi schreef:
Ik had ze op fb gezien en vroeg me daar al af of zij de mama van Esmee is.
Het kleine ding lijkt op haar zeg! Net zo knap <3
Super gave merrie en wat fijn dat ze het daar zo goed doet!

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nergens last van heb,alleen wat zwaar in m'n hoofd %)
Hopelijk blijft het hierbij want ik wil morgen wel weer even gewoon rijden....

Rustig aan hoor, als je last van je hoofd hebt! (zegt de eigenwijs die zelf gewoon door ging). Hopelijk valt het mee!