Stal Midden Delfland roddels 4

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:17

Nou ik ben ook weer eens van de party met het rijden. Ga vrijdag ochtend begin middag weer eens op Champ rijden. Toch al wel weer meer als een jaar geleden op Champ. :o

Moskai vorige week nog even op gehobbelt op de laan :D
Ik heb gelijk een soort paarden dag want ga ook ukkie nog even longeren en natuurlijk met Kaitje even wandelen. :))

En dan komt kim 's avonds even naar stal om Champ binnen te halen en eten te geven.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:18

Zo en voor het eerst een nieuwe pagina geopend. :o

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:36

spettertjuh schreef:
Poeh Irene, balen zeg van Evita. Het ging zo goed met haar. Zou het toch met de Cushing te maken hebben en zo ja kunnen ze dan niet de medicijnen gaan verhogen. (Misschien is dit wel een hele domme opmerking van me maar ja.... )

Nee is niet dom hoor Kaar ;)
Zou best kunnen dat het wel met elkaar te maken heeft, dat achterbeen wel in ieder geval want dat kan van de spieren in haar achterhand komen. Maar het kan ook zijn dat ze haar voorbeen gewoon ontlast heeft en haar achterbenen (die toch al niet zo sterk zijn) daardoor ook overbelast. Ze verzuurt sowieso sneller in haar spieren dan andere paarden door de cushing. Plus dat ze nu 3 weken stil staat en daar wordt ze ook stijf van. Is niet goed voor haar rug&spat. Ik weet het niet... morgen even de dierenarts bellen of het kan dat dat voorbeen nog een beetje dik is door de verdovingen. Als ze even gelopen heeft dan trekt het vocht weg, dat zou je bij een peesblessure oid niet verwachten denk ik.

En ze staat nu ook nog eens op ander beslag, baal wel heel erg dat Onno hier niet komt! De nieuwe hoefsmid zet haar steeds op dubbellips voorijzers en dat is mij juist afgeraden, Onno deed altijd van die ijzers met opzet zodat ze makkelijker kon afrollen.

Medicijnen opbouwen kan nog, want ze is van de (gewone) medicatie af sinds het voorjaar. Ze krijgt nog wel cushing kruiden + magnesium en als ze iets van symptomen krijgt dan gaat ze wel weer op de pergolide. Maar het ging zo goed dat ik even gestopt ben. Pergolide is namelijk wel een vrij heftig medicijn en bij mensen wordt het niet meer voorgeschreven ivm bijwerkingen aan de hartkleppen op langere termijn. Bij paarden wordt het nog maar relatief kort gebruikt, dus het is niet bekend wat het voor bijwerkingen kan hebben. Zo lang het kan heb ik haar dus het liefst zonder pergolide! Maar als het van de winter weer slechter gaat dan gaat ze er natuurlijk wel weer op.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:18

Laura, rijdse alvast!!

ireen, wat verschrikkelijk balen van Evietje :(:) ;(
Ik hoop voor jullie dat ze snel weer opknapt!!
Kun je Onno niet bellen en vragen of hij nog een goede smid weet in de regio? of je nieuwe smid met Onno laten bellen voor overleg?
dubbellips schijnt idd niet goed te zijn, dat heeft ook met afrollen te maken geloof ik, ik weet idd dat Onno t liever niet doet als wel

Heb idd gehoord dat Krekel wordt verkocht, of issie inmiddels al verkocht??

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:43

Ik ben weer begonnen met tekenen, schets staat op het vel maar schets is nog niet echt gedetaileerd. Wil meer proberen details te doen want een heel paardenhoofd vind ik nog aardig moeilijk kwa verhoudingen daarom doe ik nu ook alleen een neus. Isse neus van Biz. := Ben benieuwd hoe het word, mijn coulorsofts zitten nog ingepakt maar die worden binnenkort eruit gehaald om hem in te kleuren. :):)

AnitaJoeri

Re: Stal Midden Delfland roddels 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:46

zeker balan Ireen.

Mijn hoefsmid hier heeft mijn haflinger voor ook van dubbellips afgehaald.Hij zegt dat afrollen niet goed gaat en dat ze alleen dubbellips aan voorbenen doen als er orthopedische problemen zijn.Hier in Duitsland is er niemand die een voorbeen op dubbellipsijzers wil hebben omdat er dus ook niemand zo'n paard wil kopen.

Nous vind ik wel sterk door te zeggen misschien kan die hoefsmid inderdaad contact met Onno opnemen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:10

Klopt, dat is bij Evita ook zo van het afrollen, want ik vind haar met deze ijzers veel meer struikelen en ze loopt gewoon stijver op harde ondergrond. Ik zal inderdaad Onno binnenkort eens bellen of hij iemand weet.
Ze is nu 2 keer bij deze smid beslagen en het is echt een aardige vent hoor, de 1e keer was het ook echt wel nodig om dubbellips te beslaan (haar hoeven waren toen heel erg afgebrokkeld). Ik heb de 2e keer gevraagd om enkellips beslag waarmee ze goed kan afrollen, maar dat heeft hij helaas niet gedaan (ik was er zelf niet bij toen ze beslagen werd). Ik weet niet wat daar nu de rede van was, want haar hoeven waren opzich prima dit keer.

Het is gewoon balen dat ik van hoefsmid heb moeten veranderen, want met Onno hebben we ook wel even moeten zoeken waar ze nou het beste op liep enzo.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 06:52

en ja hoor! Ik heb het weer voor elkaar }> jullie moeten eens vroeger uit je nest komen!! 8-)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:19

haha ben ook al wakker hoor gewoon aant werk :)
Maar moet eerst 3 pagina's bij lezen terwijl ik gister nog gebokt heb

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:21

jeetje ireen bale zeg hoop dat het toch gauw wat beter gaat met evita,

naom leuk ben benieuwd naar je nieuwe tekeningen.

NOu kaar gewoon niet te veel nadenken als je buiten aan het rijden bent zeker niet met een lieve fjord die zijn super braaf :)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:07

Ik hoop dat alles snel weer goed gaat met Evita Irene maar ik snap één ding niet. Als jij toch wil dat Evita op enkellips ijzers staat dan heeft die smit dat toch maar gewoon te doen? Onno weet vast wel een smit bij jou in de buurt die ook goed is.

Nou ik ben er klaar voor, we zien wel als het niet gaat ga ik er gewoon af maar ik denk dat het wel gaat. Is ook wel leuk voor hem als hij eens naar buiten kan ipv altijd maar in de bak rijden.
Trouwens ik moet het toch gewoon een keer gaan doen..........en als het goed gaat kan Naomi ook eens naar buiten op Blando mits er een braaf paardje meegaat natuurlijk :D

Verslagje komt wel op bokt maar zal pas aan het eind van de middag worden als ik eventjes op het internet kan...........

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:43

ukkie heeft ook dubble lippen gaat tot nu toe gewoon prima :o .. uk heeft te veel plat voeten ..

nou ireen idd hopen dat het sne; goed gaat!!

nou kaar succes :D !!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:47

spettertjuh schreef:
Ik hoop dat alles snel weer goed gaat met Evita Irene maar ik snap één ding niet. Als jij toch wil dat Evita op enkellips ijzers staat dan heeft die smit dat toch maar gewoon te doen? Onno weet vast wel een smit bij jou in de buurt die ook goed is.

haha ja dat was eigenlijk ook mijn idee :o Ik hoop hem binnenkort eens op stal te zien, dan kan ik vragen wat de rede er voor was want dat weet ik niet. Onno zette haar ook wel eens op dubbellips, maar alleen als haar hoeven zo slecht waren dat hij niet anders kon en volgensmij was dat de 2e beslagbeurt hier niet het geval, maar kan zijn dat hij daar anders over dacht natuurlijk.. Ik ben ook geen smid ;)

Heb de dierenarts even gebeld en dat haar been nog dik is kan gelukkig nog steeds door het uitverdoven komen. Het moet wel over een weekje weg zijn anders zou ze langs komen om een vochtremmer in te spuiten.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:50

nou hoop dan dat dat het is ireen

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:06

vera23 schreef:
ukkie heeft ook dubble lippen gaat tot nu toe gewoon prima :o .. uk heeft te veel plat voeten ..

nou ireen idd hopen dat het sne; goed gaat!!

nou kaar succes :D !!

dat van die platvoeten zeiden ze ook van mijn haf,tot ik er een hoefsmid bij had die ook les geeft en bij alle toernooien,en paardengebeurens is.Die zei een paard heeft geen platvoeten is een kwestie van eerst goed bekappen.Ik moet zeggen bij mijn hafje heeft hij zeker gelijk gehad.
Niks ten kwade van je hoefsmid hoor Veer,mar soms zitten we een beetje vastgeroest aan onze gewoonten en dat hoeft niet altijd goed te zijn.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:08

guten morgen trouwens.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:10

nee is ook zo hoor ... heb al jareennnnnn dezelfde hoefsmid maar ga wel veranderen denk .. hij word ook beetje erg duur :o ..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:11

Evita heeft ook platvoeten, maar ik heb ook gehoord dat dubbellipsijzers platvoeten alleen maar erger maken. Plus dat het hoefmechanisme meer belemmerd wordt (en Evita haar hoeven groeien al zo slecht..). Staat ook in dit stukje van hoofcare http://www.hoofcare.nl/dubbele%20lippen ... 20hype.htm

Maar belangrijkste rede is bij Evita dat ze goed moet kunnen afrollen vanwege haar artrose & kissing spines, en dat kan beter met een voorijzer met opzet dan met dubbellipsijzers waarbij de voorkant gewoon plat is.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:12

Aman heb je nog gelezen dat Trix voor een bijtende muis op de loop is gegaan en dat ik hem met mijn stofdoek gevangen heb en dat pap hem een klap met stuk hout heeft gegeven en dat toen Trix ermee vandoor is gegaan in zijn bek hihihi

Karin en wat je ook doet NIET AFSTAPPEN.Als je er met dat idee opgaat stap je veels te snel af en je kan het hoor.Verstand op 0 en gaan met die banaan.Succes

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:14

Ireen_ schreef:
Evita heeft ook platvoeten, maar ik heb ook gehoord dat dubbellipsijzers platvoeten alleen maar erger maken. Plus dat het hoefmechanisme meer belemmerd wordt (en Evita haar hoeven groeien al zo slecht..). Staat ook in dit stukje van hoofcare http://www.hoofcare.nl/dubbele%20lippen ... 20hype.htm

Maar belangrijkste rede is bij Evita dat ze goed moet kunnen afrollen vanwege haar artrose & kissing spines, en dat kan beter met een voorijzer met opzet dan met dubbellipsijzers waarbij de voorkant gewoon plat is.

dat zei mijn duitse hoefsmid dus ook allemaal.
Hoop dat weer snel beter gaat met Evita

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:17

haha ja mam had het gelezen denk dat die muis de mexicaanse griep had hihi

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:19

nou die van uk groeien als kool :o ... ze heeft ook op enkele lip gestaan .. maar toen zagen der hoeven er echt ni et uit :o .. maar goed weet het oko niet verscheeld ook wel weer per hoef denk ik ..

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:53

die van tankie vervellen :( had ze helemaal geteert maar was lekker voor niks want nu valt de bovenlaag eraf ) onno zei dat het normaal was en onder de vellen ziet zijn hoef er goed uit dus ut zal wel horen zo

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:54

het is trouwens zijn straal die vervelt

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:03

Ging de eerste keer met Joepi toch ook goed Kaar? :D
Zal vast nu ook zijn!