Moskai vorige week nog even op gehobbelt op de laan

Ik heb gelijk een soort paarden dag want ga ook ukkie nog even longeren en natuurlijk met Kaitje even wandelen.

En dan komt kim 's avonds even naar stal om Champ binnen te halen en eten te geven.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

spettertjuh schreef:Poeh Irene, balen zeg van Evita. Het ging zo goed met haar. Zou het toch met de Cushing te maken hebben en zo ja kunnen ze dan niet de medicijnen gaan verhogen. (Misschien is dit wel een hele domme opmerking van me maar ja.... )

Ben benieuwd hoe het word, mijn coulorsofts zitten nog ingepakt maar die worden binnenkort eruit gehaald om hem in te kleuren.

.. uk heeft te veel plat voeten ..
!! spettertjuh schreef:Ik hoop dat alles snel weer goed gaat met Evita Irene maar ik snap één ding niet. Als jij toch wil dat Evita op enkellips ijzers staat dan heeft die smit dat toch maar gewoon te doen? Onno weet vast wel een smit bij jou in de buurt die ook goed is.
Ik hoop hem binnenkort eens op stal te zien, dan kan ik vragen wat de rede er voor was want dat weet ik niet. Onno zette haar ook wel eens op dubbellips, maar alleen als haar hoeven zo slecht waren dat hij niet anders kon en volgensmij was dat de 2e beslagbeurt hier niet het geval, maar kan zijn dat hij daar anders over dacht natuurlijk.. Ik ben ook geen smid 
vera23 schreef:ukkie heeft ook dubble lippen gaat tot nu toe gewoon prima.. uk heeft te veel plat voeten ..
nou ireen idd hopen dat het sne; goed gaat!!
nou kaar succes!!
.. Ireen_ schreef:Evita heeft ook platvoeten, maar ik heb ook gehoord dat dubbellipsijzers platvoeten alleen maar erger maken. Plus dat het hoefmechanisme meer belemmerd wordt (en Evita haar hoeven groeien al zo slecht..). Staat ook in dit stukje van hoofcare http://www.hoofcare.nl/dubbele%20lippen ... 20hype.htm
Maar belangrijkste rede is bij Evita dat ze goed moet kunnen afrollen vanwege haar artrose & kissing spines, en dat kan beter met een voorijzer met opzet dan met dubbellipsijzers waarbij de voorkant gewoon plat is.
... ze heeft ook op enkele lip gestaan .. maar toen zagen der hoeven er echt ni et uit
.. maar goed weet het oko niet verscheeld ook wel weer per hoef denk ik ..
had ze helemaal geteert maar was lekker voor niks want nu valt de bovenlaag eraf ) onno zei dat het normaal was en onder de vellen ziet zijn hoef er goed uit dus ut zal wel horen zo