He bah Kim dat is even schrikken! Ik hoop dat dit eenmalig is en dat ze niet zo'n bui heeft voorlopig want daar kan je ook niks mee. Maren: Dat is goed nieuws! Het komt dus gelukkig toch goed met hem
Ik ga lekker slapen het zwemmen heeft me behoorlijk gesloopt. Morgen heel fijn een lange schooldag
Dropveter101
Feeling down? Saddle up!
Geplaatst: 08-03-11 23:34
X
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Zoo ff bijgelezen @ suus, gecondoleerd met je hamster @ maren, fijn zeg!! @ Kim dat moet schrikken zijn geweest!
Gister voltige gehad, moest opspringen in galop, dat lukte niet, maar met de toets mag je gelukkig ook met een knietje erop . We moesten weer de oefeningen doen als basiszit, vrije zit, bank, knielen en vlag in stap. We hadden een andere pony, die is voltige nog niet zo gewent, daar lukte in galop de oefeningen nog niet zo. Maar met de toets hebben we het paard die altijd voltige loopt en ook een bredere rug heet en zijn galop al meer aanpast. Niemand van de groep wilde mee doen, dat was wel fijn want toen deden naast mij maar 2 andere mee, dan kun je keivaak en dus ook goed oefenen. Later heeft dat vrouwtje ons al verteld wat de theorietoets inhoud
Verder afspraak met dat meneertje die mij gaat helpen om wat zekerder te worden! Heb een klasgenootje wat geholpen met rijden en toen waren we de tijd een beetje vergeten. Om half 8 bedachten we ons dat e nog moesten eten uiteindelijk had ik om 9uur de trein van half 9 terug en was ik om 11uur thuis Straks Rajah rijden, mag dr verloopig niet meer mee naar buiten van mijn ouders. Maandag reed ik op de weg en reed er een auto met 80km vol langs dr op(normaal is ze echt verkeers mak). Toen steigerde ze draaide zich om en galopeerde weg. (positief was ze bokte niet in galop )kon dr net de goede richting uit sturen, maar kreeg dr echt niet terug. toen ze eindelijk rustigwas was het 12uur en gingen overal alarmen en ik was dicht bij de plek waar ze staat, en die mensen hebben het alarm thuis staan dus ging keihard, toen werd ze helemaal gek, heb er af weten te springen, ben naar huis gestapt en heb dr toen nog even goed in de bak gereden. Toen was ze weer helemaal rustig. Maar ze steigerd eigelijk altijd wel buiten, en dat op het asfalt. pff lang verhaal getypt haha. Ga zo Rajah Porsche en Desire rijden
owww heftig simone, misschien maar beter even in de bak rijden of met iemand naar buiten, fijn dat dat meneertje je gaat helpen en nice van die voltige!
wow gister he ik was waterpijp aan het roken met vriendinnen, zat niets geks in hoor.. maar toen ging die vriendin met mijn telefoon zon doorstuurdingetje pingen en toen werd een zon kind heeeelemaal gek zei ze je bent hoertje van je vader en je moeder is verkracht daar ben jij uit gekomen echt wtf hahaha je drukt op chatten verwijderen nergens last van maar nee ze moet me helemaal de paasei inschelden kanker dit kanker dat.. pff haha loserkind
Met een anderpaard naar buiten is geen optie, word ze alleen maar vervelender van. maar klasgenootje wilt binnenkort wel een keer mee fietsen(dan is ze heel braaf)
Ik ben vanmiddag van stage naar huis gegaan want ga zondagochtend mee op wedstrijd. Dus heerlijk middag/avond niks doen!! Heb net al chill filmpie gekeken.
Ah das niet fijn Simone! Gelukkig ben je blijven zitten Idd met ze twee is het ook net wat fijner stel je voor dat er dan iets gebeurt ben je iig met ze twee en als ze dan al veel braver is ook vertrouwder! maar idd aso om 80 km pu te gaan rijden..
Ook een keer gehad met kamp ( niet op FP) maar die reed zo hard door het bos! Halve groep op de kletter inclusief mij en toen konden we ze echt niet stoppen ( was ook heel lang geleden) maar dan voel je je echt machteloos ;p
Wij hadden het wel op fp, alleen dan niet met een auto maar met een sulky. Wij waren aan het crossen bij de maisvelden, toen opeens een man met sulky de bocht om kwam. Dus wij moesten vol op de rem, die man moest het gras in rijden, en viel van ze sulky af. Ik schrok me echt de pleuris!!!!!! Had gelukkig een paard die vrij goed te stoppen was (weet alleen nu even niet meer wie) maarja al die andere beukte dus door je heen omdat die niet goed konden remmen.....en die sulky was ook een btj stuk geloof ik......brrrr
O dan weet ik waar die sulky vandaan kwam, ik denk dat ik weet hoe die man heet ( ken hem verder niet maar had hem ook gezien met huren en de mensen van smurf hebben hun draver daar ook staan) maar dat hadden wij in de herfst met motoren, ik ging de leiding al voorbij *oeps* en toen stonden die motoren daar dus iedereen op de rem en ik ook en al die paarden vonden het behoorlijk eng maar smurf gelukkig niet motoren is ze gewend ( maar hardlopers zijn zoooo eng ) en iemand viel er nog af toen we stilstonden ook iedereen in elokaar geparkeerd ;p Lekker handig xd
EllaBellaah
Geplaatst: 09-03-11 17:57
Ja soms is het gewoon niet handig als je paarden niet goed in de hand kan houden. Maarja als ze écht bang zijn is het enige wat je kan doen hopen dat je heelhuids thuis komt..
Kreeg vanmorgen te horen dat het paard van een vriendin van me is overleden terwijl ze hem net 3 maandjes had door (gedeeltelijk) een fout van de dierenarts
Hij had een ernstige koliek aanval wat hij opzich gewoon had kunnen overleven onder behandeling van een arts. Ze hebben hem naar de kliniek gebracht waar hij medicijnen kreeg om z'n darmen op gang te brengen en adrenaline om zijn hart gewoon in goed ritme te houden. Daar hebben ze hem een over dosis van gegeven waardoor hij in combinatie met een weet ik veel wat voor shock aan een hartaanval is overleden
Ik reed vandaag gewoon in de bak, maar heb ook hard geracet... het waaide daar wat harder dan ik had gedacht en er wapperde plastic van de kuilbalen, dat ging opeens ook bewegen en daar gingen we mja daarna rustig gekregen, maar aantal rondjes later ging ze weer, dan blijft ze zooo gespannen! Dus toch maar even in de binnenbak gereden en daar was ze op een gegeven moment tot rust gekomen en toen was ze hartstikke braaf! Ze was ontspannen en liep mooi aan de teugel
Morgen keer extra erheen, ook rijden, hopen dat we dan opnieuw kunnen proberen!