[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:13

Ik moet Aiko met 1 achterhoef ook in de gaten houden hoor Kaar.Zelfs hier is het nat,maar moet zeggen nog niet zo nat al;s bij jullie.

Ben Appels en peren aan het plukken en in mijn kelder aan het brengen,pffffffffff hele klus hoor.

Chantal gefeliciflapstaart *\o/* *\o/* *\o/*

Net lekker uitsmijtertje op.
vanavond lekker benkhengen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:14

;)

spettertjuh

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:17

Ach ik ben gewoon te makkelijk met hoefjes uitkrabben en dat moet nu een beetje gaan veranderen........

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:41

tank zijn hoeven vandaag weer effe goed gekrapt (ik ben er afentoe ook een beetje lui in) en zijn keihard ondanks natte land en bende die hij dr in stal van maakt (gelukkig maar).

Heb wel voor van de winter weer wat hoefteer besteld.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:06

chan gefeliciteerd !! :D nog ff en kan je lekker heen en weer karren nr stal ! ;)

lekker kaar dat blan zo goed gaat !
Wij hebbe ook n molen mr moet zeggen dak dr tog niet heel veel gebruik van maak.. Als je egt krap in tijd zit is t wel lekker mr dn doe ik meestal aan de hand stappe en zn bos gewoon nie meste :P dr wordt tog opgestrooid :P zondag is uitmestdag :P

kbn ook super blij dak buiten bn geweest :D dinsdag ga k met soof nr buiten.. En wil t nu proberen 1x per week te doen (winter komt dr natuurlijk aan) en dn ook lange ritten richting manage nootdorp zodat k weer wedstrijde kan doen.. :P
dus kgaat dr gewoon weer voor :D !
Nu lekker huiswerk aant mkn en morgenavond vast ook (zou nr huis gn mt vriend mr zn ma heb mijn auto nodig dus dn blijven we mr hier..)
nouja, kga weer verder !!!
Toedelssss

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:02

Zo net effies lekkr gerelaxt, net even lekkr chocomeletje met rum gemaakt zit ik nu lekkr van te genieten met wat casewnoten.

Chan gefeliciteerd :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:07

Oh dan ga ik met je mee hor chan :):)

Pff morgen bloed laten prikken, ze zijn bang voor bloedarmoede/ pfeiffer! Echt geen zin in!

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:09

Bedankt allemaal :D

Kaar vervelend dat blan een klein hoefzweertje heeft :\
Chan heeft het ook gehad begin van het jaar.
Echt van alles geprobeert,en uiteindelijk trush Remedy gehaald bij de DA en was echt heel snel weg.

Leuke foto's van je Sem Horsii :D

Leuk Pres een Bob :D
Heb je een foto?

Anita,waarom moeten die appels en peren in de kelder?

Chan,super dat Ambii zo braaf is buiten :D
Lekker vaker naar buiten gaan met hem :D
En ik hoop idd snel zelf te kunnen rijden naar stal :D

Amanda,nu heb je het zeker lekker warm :D van de choco met rum :P
Casewnoten :9

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:11

Mallow schreef:
Oh dan ga ik met je mee hor chan :):)

Pff morgen bloed laten prikken, ze zijn bang voor bloedarmoede/ pfeiffer! Echt geen zin in!

Owww balen meis :(:)
Ik zei het laatst toch al tegen je ;) dat ik dacht dat je mischien bloedarmoede of pfeiffer hebt :(:)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:13

amber2202 schreef:
chan gefeliciteerd !! :D nog ff en kan je lekker heen en weer karren nr stal ! ;)

lekker kaar dat blan zo goed gaat !
Wij hebbe ook n molen mr moet zeggen dak dr tog niet heel veel gebruik van maak.. Als je egt krap in tijd zit is t wel lekker mr dn doe ik meestal aan de hand stappe en zn bos gewoon nie meste :P dr wordt tog opgestrooid :P zondag is uitmestdag :P

kbn ook super blij dak buiten bn geweest :D dinsdag ga k met soof nr buiten.. En wil t nu proberen 1x per week te doen (winter komt dr natuurlijk aan) en dn ook lange ritten richting manage nootdorp zodat k weer wedstrijde kan doen.. :P
dus kgaat dr gewoon weer voor :D !
Nu lekker huiswerk aant mkn en morgenavond vast ook (zou nr huis gn mt vriend mr zn ma heb mijn auto nodig dus dn blijven we mr hier..)
nouja, kga weer verder !!!
Toedelssss

Ben blij dat Syb zich buiten wel gedraagt...
Vandaag had ze een puberdag. Ik heb der al in jaren niet zo uit der dak meegemaakt in de bak := nieuwe bak, trailer ernaast, nieuwe kansen blijkbaar.. Naja we hebben het overleefd maar ik stond wel even te kijken van der gekke bui. Ze ging met vier benen de lucht in en heeft alle hoeken van de bak laten zien in rengalop.. Pfff.. Met uitstappen was er niks meer aan de hand en was ze de rust zelve.

Morgen weer proberen.

Dinsdag zorg ik ervoor dat ze braaf is hoor Chantal! Haha ze heeft natuurlijk ook al ruim een week stil gestaan en buiten is ze echt het tegenovergestelde :P

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:14

Hey Eef, succes morgen hoop dat het allemaal meevalt,

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:44

Chanel_ schreef:
Echt van alles geprobeert,en uiteindelijk trush Remedy gehaald bij de DA en was echt heel snel weg.

Nou Chantal het is geen hoefzweer hoor dat is iets anders maar beginnende rotstraal............. nog niet eens in zo'n ver stadium. Blando had daar ook last van toen ik hem net had............

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:47

spettertjuh schreef:
Chanel_ schreef:

Nou Chantal het is geen hoefzweer hoor dat is iets anders maar beginnende rotstraal............. nog niet eens in zo'n ver stadium. Blando had daar ook last van toen ik hem net had............

Dat bedoel ik :P ze had idd ook rotstraal :\
Schreef het verkeerd
Maar heb er dus trush remedy voor gebruikt en was snel over.
Super spul

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:03

Is blauw spul uit een spuitbus, gaat helemaal goed en hij heeft gelijk mooi blauw voetje

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:11

Ik heb zoveel appels en peren die nu de bomen afmoeten,anders rotten ze eraf enik heb hier een kelder waar je ze prima in kunt bewaren.
De paarden hebben appels tot het voorjaar,zolang heb ik ze verleden jaar bewaard.
En voorlopig hebben wij dus ook weer verse appel en perentaart,appelmoes enz.
Als van de week gaat regenen ga ik weer peren inmaken in wekpotten,hebben we die ook wer een jaar.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:15

Lekkr hoor mam, ik ga nu de laatste stoofpeertjes opeten (die jij (ik heb er niks voor moeten doen :D) hebt gemaakt. effies opwarmen onder de zonnebank en dan een tukkie doen.

Morgen kennismaken met mijn nieuwe baas ben erg benieuwd

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:27

Ga je de stoofpeertjes opwarmen??? 8)7
Hihi, eet smakelijk :Y)

Fijn dat alles met hier en daar een kwaaltje of een prutje goed gaat! Eva, ik hoop dat je gewoon alleen een vitamine-knaller nodig hebt.

Zaterdag is het zover, het knapste paard ter wereld komt eraan! <3 ( jullie paarden zijn natuurlijk ook allemaal het knapste paard ter wereld! :D ) En dan gaat het grote avontuur beginnen van het opleiden van een jong paard. Heb ik al vaker gedaan....een tijdje terug alweer, maar kennis vergaat niet, ik heb het aardig bijgehouden, hoop ik!

Je begrijpt, ik sta ermee op en ga ermee naar bed...niet te letterlijk, dames! :+

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:43

ik spuit bij wannadoo ook zijn hoefjes in met speciaal spul tegen rotstraal.
Is nog niet echt rotstraal, maar gaat niet lang duren als ik er niets aan doen :(

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:54

zo he he bijgelezen :p

het ook beetje rotweer natuurlijk. Als ze buitenstaan is het vaak te nat voor de straaltjes met dit weer :(

ja ja nog even jet!
Spannend hoor!
( en je snapt natuurlijk wel dat wannadoo al de knapste is ;) storm is ook knap, maar er kan er maar een de knapste zijn :P hihihihi )

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:11

Jaja, Wannababy is ook knap....ze zijn allemaal de knapste! Echt waar! :P

Het is veuls te nattig voor paardenhoeven....ik maakte een wandeling over de Tanthofkade....wat een natte glibbers! En hele lieve koeien. Maar je merkt dan wel dat het allemaal een beetje verzadigd is van de regen.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:27

hahahaha
allemaal de knapste ;)
paardjes zijn gewoon hele goede vriendjes :)
<3

succes morgen eef!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:19

succes eef vandaag !
Bedoelde je tegen mij dat je meeging ?? :P

Ja soof, ga ze maar even flink rijden ! zodat ze flink kalmte uitstraaalt volgende week :P hihih..

kheb met amber toen ik m net kocht rotstraal gehad.. daarna gelukkig nooit meer..
ik denk alleen wel dat ik binnekort aan ijzertjes moet nu met buitenrijden enzo.. merkte dat hij heel gevoelig reageerde op de steentjes :( en missschien dan alleen voor...
maar even aankijken ;)

nouja, kga beginnen met werken.. ben alweer in overtreding :P
Toedelssss !

oohja en Jet, kben benieuwd naar jouw knappert !! ;)
op de foto's ziet het eruit als een draakie ! ;)
Heeeeeeeeeel veel plezier in elk geval zaterdag :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:33

guten morgen.

Het is hier nog droog,wel koud met 6 graden.
Kan ik weer verder met apels plukken,zolang het droog is.

Spannende tijden hoor Jetje.

Chantal gevoelig lopen heeft niks met ijzers te maken hoor.
Het gaat erom dat ze niet te kort afsljten.
Joepi heeft zijn hele leven heel erg gevoelig op steentjes gelopen,maar ik moet de smid nog tegen komen die hem ijzers wil geven.
Net als mensen[kids]zie je dat de 1 gevoeliger is dan de ander.Sommige mensen lopen op grindtegels met blote voeten en anderen kunnen dat echt niet.

Steentjes zoveel mogelijk vermijden [dus op de grasbermen rijden] en laat je smid kijken.Een eerlijke smid zet hem niet op ijzers als het niet nodig is.Kost je alleen maar veel geld.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:31

nou nou wat is het weer druk hier.
Heb stalletjes uitgemest en ben druk aan appels plukken en ze in mijn kedertje sorteren.Heb 4 soorten.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:32

1