Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:24

Gefeliciteerd Annelotte!

De strandrit was echt mega mega mega leuk! De hele rit was wel pittig, veel klim en klauterwerk voor de paarden en pony's. In het bos veel heuvels, steile afdalingen, dus veel stapwerk. De steilste afdaling was toch wel die we moesten maken van de duin af naar het strand toe. Allejezus, dat was best heavy voor de eigen paardjes! Die dachten allemaal: DAT GAAN WE NIET DOEN! Whaha :') Werd echt geniaal toen Larissa met Holic toch een poging ging doen en de moeder van Danny, welke op Norman zat, Holic een paar flinke schoppen op z'n kont gaf _O- Te grappig _O- :') Iedereen zat bij die afdaling zowat met z'n beugels tussen de oren van z'n knol :Y) .Ik ging ervan uit dat we via een andere stuk weer de duinen in zouden gaan, van het strand af ... dat was dus niet zo := We moesten die rete steile helling ook weer op, whaaa! Was pittig hoor!

Maargoed, in het bos hadden we al gegaloppeerd en dat ging in een best tempo. Toen we bij de bosrand stonden en de duinen ingingen, zei de begeleiding dat we op het strand vele malen harder gingen...oke dan... . Ik kon me er niet echt een voorstelling bij maken, maar toen er werd gezegt dat het oncontroleerbaar hard ging werd dat beeld duidelijker :+. Nougoed, dat was dus duidelijk, gaan met die banaan!

Eenmaal op het strand waren de eigen paardjes toch best lief! Vonden allemaal het water wel wat spannend, maar verder braaf! Bij het eerste galopje gingen ineens een stuk of 6 manegepaarden friekking hard, terwijl de eigen paarden nog in een handgalopje zaten. Dus Larissa en ik dachten: ow, dat hoort zo, wij geven ook wat gas bij. Tot dat we ineens langs de begeleiding reden...en we STOOOOOOOOOOOOOOOOP hoorden. Dus wij op de rem, waren die manegepaarden dus zo hard gingen (waarvan wij dachten: dat hoort zo :+ ) aan de kletter gegaan. Nou, iedereen die er nog wel was en z'n knol onder controle had, moest op de volte stappen tot dat die andere groep weer was opgehaald door de begeleiding. Daarna nog 2 keer gegalopeerd, mochten we naast elkaar. JEEEEEEEEEUTJEMINA, echt HARD! Eerst bleef ik mooi tussen Larissa en de moeder van Danny galloperen, wel hard maar controleerbaar. Toen hoorde we van achteren een pony aan komen...Sharonne met haar pony haalde echt iedereen in en pukkie trok zich aan die van haar op, ik ging tussen Larissa en de moeder van Danny door en wOppaaa, de één na de ander ingehaald, dat terwijl Pukkie en de pony van Sharonee zich aan elkaar bleven optrekken. Jeuzus, ik zat met m'n beugels tussen z'n oren om haar af te remmen _O- . Dat was het 2e galopje...toen nog het 3e galopje. Weer precies hetzelfde :') . Ik had er knikkende knieën van met m'n hart in m'n keel. Maargoed, toen kwamen we dus weer bij die duinopgang, waarvan ik dacht: aaaah, die doen we nooit op de terugweg, veel te steil. Maar die deden we dus wel :)) ! Nouuu....volgens mij waren alle eigen paardjes best moe aan het einde van de rit! :(:) Allemaal lekker naverzorgt, op de vrachtwagen/trailers geladen, toen daar nog wat gedronken, daarna 2 uurtjes terug en op de manege met de groep nog lekker chinees gegeten.

Jolien, het was echt een topidee om dit te organiseren! Alles was goed geregeld, top! +:)+ Het was echt een dag om niet snel meer te vergeten! :D
Laatst bijgewerkt door millennium op 30-11-09 11:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:26

Happy birthday Lotje!
Vond het echt heel jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar je cadeautje houd je nog tegoed:) Heb twee ideetjes maar kan niet kiezen:P

Gisteren was echt supertof en -gezellig. We waren met 20 mensen op pad en daarnaast nog 5 mensen die voor de gezelligheid en het vervoer mee waren. De rit was echt tof, alleen een paar uitvallers, die moesten met zn drietjes afstappen en zonder begeleiding maar wachten tot we weer terugwaren van het strand. al met al hebben ze daar 40 minuten gestaan, dat was dus minder tof maar voor de rest was het een topdag. Ikzelf reed op een haflingermerrie, pittig ding joh. Kon geen moment stilstaan en ging er op het strand als een speer vandoor:P Achteraf nog gezellig met zn allen chinees gegeten op de manege. Was daarna wel bekaf maar zeker de moeite waard en dit gaan we zeker nog eens organiseren:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:28

Jolien87 schreef:
Happy birthday Lotje!
Vond het echt heel jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar je cadeautje houd je nog tegoed:) Heb twee ideetjes maar kan niet kiezen:P

Gisteren was echt supertof en -gezellig. We waren met 20 mensen op pad en daarnaast nog 5 mensen die voor de gezelligheid en het vervoer mee waren. De rit was echt tof, alleen een paar uitvallers, die moesten met zn drietjes afstappen en zonder begeleiding maar wachten tot we weer terugwaren van het strand. al met al hebben ze daar 40 minuten gestaan, dat was dus minder tof maar voor de rest was het een topdag. Ikzelf reed op een haflingermerrie, pittig ding joh. Kon geen moment stilstaan en ging er op het strand als een speer vandoor:P Achteraf nog gezellig met zn allen chinees gegeten op de manege. Was daarna wel bekaf maar zeker de moeite waard en dit gaan we zeker nog eens organiseren:)

Jaaa, diep respect voor jullie, jullie gingen in dat eerste galopje aan de kletter. Mèn, je had een heet dingetje onder je kont!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:50

Annelotte gefeliciteerd!! :)

Ik vond het echt superjammer dat ik niet meekon :( Ben dinsdag aan alle4 mijn verstandskiezen geopereerd en daar ben ik goed ziek van geweest, inmiddels gaat het weer redelijk, maar ik ben bang dat ik niet blij was geweest als ik op een paard was gestapt := Graag nogmaals organiseren :D Dan wil ik zeker wel mee!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:04

Thanks Dymphke! Echt super om die reacties terug te krijgen:D Dat gaan we zeker nog eens doen ja, waarschijnlijk nu in het voorjaar. Maar oooh wat hadden we een geluk met het weer, ik vond het echt heerlijk. Als je gewoon warm was gekleed had je nergens last van.
Haha en die haf van mij was idd een dreutel:P Maar ik vond het ook ontzettend leuk:) Ook idd dat van Diana met Holic, wat moest ik lachen zeg...

@ Liesje: misschien de volgende keer dan mee?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:18

Jaa.. graag!! Ik vind strandritten altijd zo leuk :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:05

had me gisteravond toch een lollige les op Collin. Hij was duidelijk in een rotbui en probeerde me er steeds af te krijgen. Helaas voor hem bleef ik telkens weer zitten waardoor die maar kwader en kwader werd hihihi. Had de grootste lol en Paul kwam ook niet meer bij:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:41

Ik voel me poedersuiker ;(

Whiskas is heel erg ziek.. Hij heeft vanochted in de berging geplast en gepoept... en nu valt hij telkens om enzo.. dus ik denk er gewoon zwaar over om me morgen voor t werk ziek te melden om met m naar de dierenarts te kunnen.. Anders kan dat donderdag pas, en ik ga m niet n dag laten lijden als het anders kan... Dus morgenochtend even kijken..

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:52

En Lotje, Hoe gaat t nu met Whisje???

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:54

Aaaah arme Whis en arme jij!
Hou je ons op de hoogte?:(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:55

mn broer is nu met m bij de dierenarts, met n vriend van m.. waren net weg toen ik thuis kwam..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:14

Oei, nu maar afwachten wat er gaan gebeuren...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:08

hij heeft een middenoor ontsteking.. daardoor is zn evenwicht weg.. hij nieste veel en had een vies oog, heeft er allemaal mee te maken.. hij krijgt nu antibiotica, hopen dat het aanslaat! arm diertje :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:12

Aaaah arme kat!
Gelukkig is er wat aan te doen en was het niet einde Whisje.
Wist de DA ook hoe lang het ongeveer ging duren?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:09

Wat een stilte hier.....

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:32

Ja best wel eig :P Ook al een tijdje niet meer hier gekeken...

Jo; Hij krijgt nu voor 10 dagen antibiotica, maar t gaat al zó veel beter, echt super! Als ik nu de berging in kom komt ie miauwend op me af gedrenteld, hij niest niet meer, dr zit veel meer leven in! Maar hij is zn evenwicht nog wel een beetje kwijt.... Maaar t gaat echt al veel beter gelukkig :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:36

Ssssttt... dit topic slaapt... een ieder die langkomt graag de deur weer zachtjes sluiten!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:24

*klop klop* ik kom zachtjes binnengelopen.
Maandag weer op Target gereden en wat deed die toch zn best. Hij heeft weer flink lopen sjouwen. Paul zei al: "da's weer mooie gymnastiek voor m' hihi.

Mooi dat het zo goed gaat met Whisje Lotje!!!:D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:41

Gelukkig gaat het een stuk beter met Whis Annelote :)

Ik ging zaterdag op Carmen en het was werkelijk drama.. Was ineens zo bang op t beest.. sloeg nergens op.. Mja.. had gewoon het gevoel dat ik totaal geen controle had, en toen klapte ik helemaal dicht en lukte niks meer.. heb het maar tegen Anneke gezegd en ze probeert er even rekening mee te houden met indelen.. waar t ineens vandaan kwam weet ik ook niet :(

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:43

Nou Met Sieb gaat t ook goed..
Nu ff 2 dagen niet gereden.. maar hij doet het de laatste tijd heel goed..
maandag in de les zonder slof gereden en kwas niet eens rem en stuurloos :D
Vanavond weer Siebje rijden..

Nu lekker de hele dag op stage achter de pc.. kan k mooi veel voor school doen.. komt weer beetje alles op een rit te staan.. op een gegeven moment zie je echt door de bomen t bos niet meer..

Gister was de cursus houding en zit echt heel leuk! Super leuke groep en iedereen doet heel leuk mee! Wel echt grappig hoe soms kleine veranderingen iemand ineens helemaal rechtop kan zetten..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:40

Mooi dat het leuk was! Het zit m vaak in kleine dingen inderdaad.. Ik vind t echt súperjammer dat ik niet mee kan doen ;(

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:25

Sieb deed t vandaag echt super :D
Int begin voelde die niet heel fijn, maar werd daarna echt super
Hij heeft zelfs beide kanten in 1x de wissel gesprongen :D
Zonder dat k die oefen eigenlijk.. denk rij eens de diagonaal op kijken wat die doet :P
En toen was het WOEIIII Vlieggg.. en Hoppah Wissel deruit :D

We gaan m nog een keer doen dus je kan je alvast opgeven ;)
Weet alleen nog geen datum.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:31

Heey wat fijn om te horen dat Sieb goed zijn best doet! :D

Als je weet wanneer je m weer gaat doen wil ik wel! Denk nl in het nieuwe jaar??

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:43

Wordt in het nieuwe jaar.
Moet nog met martsje overleggen, maar zij had ook nog mensen die mee wouden doen, dus als we dan een nieuw groepje kunnen vol maken kunnen we m nog een keer doen. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:59

Oeh oeh oeh!!! Pick me pick me:P

Wat mooi dat het zo super gaat met Siebje. Nu hopen dat meneer eindelijk begrijpt dat hij gewoon altijd zo goed zijn best mag doen;)