De strandrit was echt mega mega mega leuk! De hele rit was wel pittig, veel klim en klauterwerk voor de paarden en pony's. In het bos veel heuvels, steile afdalingen, dus veel stapwerk. De steilste afdaling was toch wel die we moesten maken van de duin af naar het strand toe. Allejezus, dat was best heavy voor de eigen paardjes! Die dachten allemaal: DAT GAAN WE NIET DOEN! Whaha

Maargoed, in het bos hadden we al gegaloppeerd en dat ging in een best tempo. Toen we bij de bosrand stonden en de duinen ingingen, zei de begeleiding dat we op het strand vele malen harder gingen...oke dan... . Ik kon me er niet echt een voorstelling bij maken, maar toen er werd gezegt dat het oncontroleerbaar hard ging werd dat beeld duidelijker

Eenmaal op het strand waren de eigen paardjes toch best lief! Vonden allemaal het water wel wat spannend, maar verder braaf! Bij het eerste galopje gingen ineens een stuk of 6 manegepaarden friekking hard, terwijl de eigen paarden nog in een handgalopje zaten. Dus Larissa en ik dachten: ow, dat hoort zo, wij geven ook wat gas bij. Tot dat we ineens langs de begeleiding reden...en we STOOOOOOOOOOOOOOOOP hoorden. Dus wij op de rem, waren die manegepaarden dus zo hard gingen (waarvan wij dachten: dat hoort zo

Jolien, het was echt een topidee om dit te organiseren! Alles was goed geregeld, top!