Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_26

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:44

Wat leuk al die verhalen van jullie.
Ik ben ook heel benieuwd naar de pony's. Ik vind altijd haflingers en fjorden leuk, dus dat zit ik zeker goed, haha.

Bedankt voor het warme welkom Haha! Knipoog Tong uitsteken

Oja, tessel.. Mijn vriendin zit helaas niet op bokt Knipoog

Weten jullie ook al andere mensen van bokt die mee gaan?
Die jullie nog niet in het echt kennen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:00

Ik ken drie meiden van vorig jaar die ook weer meegaan, maar die zitten voor zover ik weet niet op bokt. Voor de rest is het voor mij ook nog een verrassing wie er meegaat Lachen

Ik heb trouwens even in de profiel gespiekt, dan heb ik tenminste een gezicht bij de naam Anne Haha!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:33

Haha. Ik heb ook al een keer in jullie profielen gekeken hoor. Wel zo handig!
Jammer dat niet ALLE paardenmensen op bokt zitten. Maargoed dan is het inderdaad nog een verassing, wel zo leuk Haha!
Hebben jullie trouwens haflingers?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:30

Er was laatst een haflinger, maar die is geloof ik alweer verkocht, of dat stond iig in de planning. Hij was nog erg jong en nog niet aan het manegewerk toe, voor zover ik begrepen heb. Een paar jaar terug hebben we ook een haflinger gehad, die was erg leuk maar was vaak kreupel en daarom ook niet geschikt. Wel hebben we een hele partij fjorden staan, dus als je van fjorden houdt.. Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:46

Staat op de wei nu, is nog niet weg, maar wordt niet gebruikt nee. Het was niet zo'n succes Nagelbijten / Gniffelen
Die van een paar jaar terug was echt super leuk! Daar heb ik nog veel op gereden. Ja

Fjordjes Lovers
Ach ze zijn allemaal lief op het Lamoen, ook de niet fjordjes, al zijn dat er niet zoveel Lachen Clown

Edit: Brrr.. ik heb nu een aanbieding voor een kamer. Als ik die aanneem heb ik 'm dus.. en opzich is het best leuk.. alleen wil ik liever ergens anders heen (grotere kamers).. en nu weet ik niet wat ik moet doen. Nagelbijten / Gniffelen
Want ik kan niet meer op nieuwe kamers reageren voordat ik dit heb afgeslagen..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:29

Kan je onbeperkt reageren? Ik neem aan van wel he?

Dan moet je gewoon op je gevoel afgaan. Als je liever niet daarzit moet je het niet doen Lachen Aan de andere kant; maak wel een goeie afweging; soms is een te kleine kamer niet prettig idd, maar als je in dat huis wel superleuke huisgenoten hebt, het bv dicht bij het station is of de huur niet hoog is (ik noem maar wat) dan moet je daar wel even bij stilstaan.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:44

Huisgenoten ken ik nog niet natuurlijk, ben wel bij de onderburen wezen hospiteren Clown , die waren best aardig Lachen
Je zit ook op een hele mooie plek, nog geen 500m van de winkelstraat, maar niet zo dat je er veel last van hebt. Ligt dicht bij het busstation, af te lopen. Huur is goed betaalbaar Ja
Maar gewoon de sfeer van de complexen staat me ook een beetje tegen, opzich gezellig, maar sommige verdiepingen zijn nogal.. chaotisch (lees: vanalles op de ramen gespoten) en het is allemaal vrij klein, niet alleen de kamer, waardoor het een beetje claustrofobisch overkomt. Je zit wel met maar 8 mensen op een afdeling.

De andere kamer is groter, de complexen zijn ruimer opgezet, varierend van 6 tot 16 mensen op een afdeling, aan de rand van Wageningen maar nogsteeds op 5 minuutjes van het centrum en een kwartier/20 minuten van de campus. Busstation niet af te lopen, maar wel af te fietsen. Het leek netter toen ik er afgelopen jaar was..

Maar ik kwam er achter dat ik wel op andere kamers kan reageren, alleen dat ik daar geen aanbod voor krijg mocht ik op 1 staan zolang ik dit niet afsla. Maargoed, ik mag nog tot maandag middernacht beslissen, dus eerst eens kijken of er ondertussen nog iets op mijn pad komt..
Het is niet helemaal onbeperkt reageren, 2x per werkdag, maar dat is dus 10x per week, dus dat tikt wel aardig aan Ja

Edit: Kan iemand die regenwolken wegjagen? Ik wil niet verzuipen vanavond Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 22:21

Zoo, en we hadden vanavond toch lekker weer! Haha!
Gedressuurd en een L-proef gereden op Mirthe. Ging best goed.
Af en toe ging het wijken compleet de mist in, maar het ging ook een aantal keer best oke Haha! Verder was ze een beetje zwabberig, en kende ze na 1x het proefje uit d'r hoofd ofzo, want toen begon ze een beetje te klooien. Nouja, lekker gereden in ieder geval, ze was over het algemeen goed op de buitenteugel te sturen (behalve als ze weer eens iets in d'r hoofd haalde) en redelijk aan het been, en ging lekker halsstrekken, dus Annemarie is zeer tevreden Lachen

Verder ben ik er bijna zeker van dat ik die kamer ga nemen. Ga eerst nog even regelen dat ik maandag kan gaan kijken, maar heb bijna alle nadelen alweer omgezet in voordelen Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:27

Zo, dat is leuk! Mirthe is ook al zo'n leuk paardje (als ze d'r goede pet op heeft iig) Haha!
Dat halsstrekken, dat ze dat fijn doet, dat was mij vorig jaar ook al opgevallen!

Wat voor kamer is het nou uiteindelijk geworden? Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:56

Wat goed dat je dan een kamer hebt Haha! Is het toch die ene op loopafstand van de bus?

En Mirthe is zeker een leuk paardje Haha! (Hoewel ze af en toe buien heeft) Fijn dat het lessen ook zo lekker ging Knipoog

Morgen weer met Mazzel het bos in Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:15

Veel plezier alvast, ik hoop dat het droog blijft Lachen
Ga je weer in je eentje?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:21

Nee, of ten minste, ik rijd langs de weg naar Smit (dat is een half uurtje rijden) en dan ga ik samen met iemand daar de duinen in. Daarna rijd ik een halfuurtje weer terug alleen.
Het bos alleen in lijkt me nog geen sterk idee, hoewel alleen naar buiten in principe goed gaat, maar dat zijn kleinere rondjes of in elk geval, het kost iets minder vertrouwen ofzoiets. Met een ander erbij doet hij het gemakkelijker Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:32

Succes Fenn! Gaat vast wel weer goed Lachen

Ik had hier geloof ik nog niets gemeld over mijn spierpijn? Auw..
Gisteren voelde ik het al toen ik op Mirthe stapte in mijn liezen, nu voel ik het terwijl ik loop ook.. en daarbij heb ik spierpijn in mijn rug (wanneer leer ik nou eens die verdomde buikspieren aan te spannen Scheve mond ). Maargoed, dat is donderdag wel weer over. Lachen
Zaterdag (spelletjes/wedstrijddag) hoef ik toch alleen maar relaxed te schrijven bij het springen, dus geen actie van mij Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:19

Nou met Mazzel ging het dus niet Clown Na de laan en het bospaadje begon het staken al. Hij wilde er ECHT NIET langs. Uiteindelijk was er een lieve kordate wat oudere meneer die mij en Mazzel de weg opgeholpen heeft en toen ik Mazzel weer voorwaarts had ging het.
Tijdelijk.
Want toen ik over de rotonde was waren daar enge bouwvakkers bezig en kwamen er net een hoop fietsers en toen vertrouwde Mazzel de boel niet meer en ging hij in de stop. En in de achterwaarts en in de zijwaarts. Het was te druk om door te drammen. Dus ik ben afgestegen en langs de drukte gelopen. Toen ik daarna weer opsteeg kwam ik geen pas verder... (en ik heb alles geprobeerd).
Uiteindelijk meisje op de manege opgebeld dat het niet door ging, omdat het mij niet lukte met Mazzel de manege te halen. Toen ben ik langs het drukke stuk terug gelopen. Vervolgens weer opgestegen en een ander paadje terug naar stal genomen. Op een rustig paadje gedraafd en een ontspannen gallopje gedaan. Dikke pony was opeens weer heel braaf. Het zal de drukte wel geweest zijn. Jammer...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:25

Mmmm, dat is wel jammer dat hij niet wilde. Volgende keer beter? Lachen

*geeft Annemarie spiergel tegen de spierpijn*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:33

Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat ja Ja Het zal de Wind, de drukte, iets in zijn hoofd dat verkeerd zat of iets dat niet klopte zijn. Ik baalde er wel van, had echt zin in een fijn bosritje, maar goed. Niets aan te doen

*stuurt ook nog wat tijgerbalsem*

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:52

Heej allemaal
Wanneer beginnen de ponykampen eigenlijk? Ik weet wel dat er vandaag een opendag is. Is dit dan ook gelijk de laatste week van de lessen?
Misschien dat ik vandaag nog even ga kijken. Moet toch wat doen...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 10:06

Ponykampen beginnen.. de 30e? In ieder geval die week..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:14

Volgens mij idd maandag de 30ste Ja

edit: Marianne, doe je Jannette de goetjes van ons als je gaat Haha!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:19

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 20:37

Mijn spierpijn is bijna over, voelde het alleen nog toen ik op Hinnekende Harry ging zitten, maar die is dan ook behoorlijk breed Knipoog
Verder heb ik een druk dagje gehad. Eerst muziekrepetitie, toen naar Het Lamoen om daar een beetje in de zon te zitten en te schrijven en geen pony te winnen, wat natuurlijk heel gezellig was (maar wanneer gaan de kindertjes nou eens de goede linkerkant op! Clown ), daarna met Marjolein mee naar de paarden, toen nog naar de Almelose Ruiterdagen en nu zit ik bij haar thuis even achter de pc voordat we voetbal gaan kijken Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 11:54

Eeeeeeeeennnnnn..... de kamer is officieel van mij! Haha! Vanochtend geaccepteerd en het eerste geld overgemaakt. Als ik terugkom van vakantie de sleutels ophalen en dan nog 3 weken klussen voordat de introductiedagen beginnen. Alhoewel er volgens mij niet zoveel aan gedaan moet worden. Heb de kamer zelf nog niet gezien, maar ben dus wel in een soortgelijke kamer geweest een verdieping naar beneden. Ben ook vanochtend eindelijk aan het e-mailadres gekomen van het meisje wat er nu nog woont, dus ik probeer daarmee een afspraak te maken of ik nog een keer kan komen kijken. Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:58

gefeliciteerd Annemarie Haha! Wat tof, goed gevoel zeker?

Wanneer ga jij trouwens op vakantie? (en waarheen?) (dat heb ik helemaal gemist geloof ik)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:07

Vreemd gevoel.. ik bevat het nog niet echt, omdat er nu gewoon nog iemand anders in woont enzo..

Ik ga gewoon met mijn ouders mee naar Frankrijk (voor de laatste keer Clown ), van 6 juli tot 20 juli is de planning.. Alleen nog een camping reserveren.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:43

Wauw, een eigen kamer Haha! Dat moet erg vreemd voelen ja..

En nederland is uitgeschakeld Cool Eindelijk^^