Annemarie schreef:Kan ze ook niet als leidingpaard voor achterop? Want ik neem aan dat er 1 leiding voor en 1 achter rijd? Of wordt dat automatisch Bonita ofzo..
Odje kan wel als leidingpaard achterop, het gaat erom dat ze (bij mij dus iig) niet voorop wil. Dus achterop of ergens tussenin de groep gaat idd prima 
Het probleem is alleen dat (vooral op trektocht) het wel fijn is als je als leiding van voor naar achter, van links naar rechts zegmaar kan rijden
klinkt suf maar ik bedoel dus dat je wilt kunnen shiften om de voorhoede én de achterhoede te checken. Daarom zijn Jupi en PZN zo fijn, daarmee kan je schakelen wat je wilt. Vorig jaar heb ik met Jupi geloof ik een keer de hele rij ruiters afgeweest (van voor naar achter) om iedereen water te laten drinken onder het rijden.. daarvoor heb je een flexiblele pony nodig
Trouwens als Bonita meerijdt op trektocht rijdt de twede leiding altijd gewoon vlak voor Bonita 
Oh en ik denk ook niet dat Odessa het plezant zal vinden om voorop te moeten over bruggen en spoorljinen en over rotondes enzo
Kan me nog en keer herinneren dat zelfs PZN met Elles ergens bij een drukke weg niet door een bermpje wilde om over te steken, nou toen wilde gelijk de rest ook niet! Toen hebben we een pony die toen nieuw was en dus nog niet echt bij de kudde hoorde, en dus ook geen mutserig gedrag vertoonde, voorop laten gaan 
(Daarom stijg ik ook altijd af als ik voorop rijd en we een brug over moeten.. stiekem is dat omdat ik dat doodeng vind om rijdend te doen, maar ik zeg altijd dat ik dat doe omdat ik dan mijn pony kan leiden, want als die niet gaat blijft de rest ook stokstijf staan
)