Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_26

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:24

Uhm. Nou mijn vriendin was vroeger al een keer op ponykamp geweest bij het Lamoen. En toen gaf ze me de site. Ik kijken, en het leek me echt super leuk! Dus toen hadden we besloten om te gaan, en werdt het kiezen tussen het ponykamp en de trektocht.
We hebben toch maar de trektocht gekozen, want wanneer maak je dat nou mee?! Haha!
We hebben er echt super veel zin in!!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 11:29

Dat kan ik me voorstellen Lachen
Het Lamoen is namelijk ook gewoon super leuk!
Voor trektochtervaringen kan je terecht bij Fenn, en Tessel leidt al een paar jaar de trektocht en dit jaar ook weer Lachen
En als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust Knipoog

Oh, en trouwens, even algemeen, ik kwam er eergisteren via Marjolein achter dat ze een nieuw wit vosje-maat ponytje hebben? Zag een foto op iemand's hyve. Maar die schijnt niet zo lief te zijn met kleine kinders? Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:09

Hee Anne, ben je daar eindelijk Doei! (jij bent degene die ook al eens in mijn PB-box heeft gezeten he?)

Leuk dat je meegaat hoor, tot die tijd kun je hier iig meekletsen, gezellie. Djoni die hier ook meeleest en post is vorig jaar ook meegeweest op trektocht dus die kan je ook het een en ander vast vertellen, maar het leukst is natuurlijk als je tijdens de week verrast wordt met wat er komen gaat Lachen
Het wordt iig heel gezellig (resultaten uit het verleden bieden immers gerantie voor de toekomst Clown ). Zit je vriendin ook op bokt? Jullie komen dus iig samen?

Annemarie, ben benieuwd naar het pony'tje.. oh en tuurlijk plaats ik foto's van de poesjes hier (of op BB-ITP Knipoog )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 12:11

Djoni ook nog natuurlijk! Bloos!
Ik ben wel benieuwd naar een update hoe het nu met de paardjes daar gaat? Lachen

Edit: Zal even kijken of ik de foto van dat ponytje kan vinden.
Heb net weer op twee kamers gereageerd. Dat wordt 10 per week.. dan moet er toch wel een keer 1tje tussen zitten denk je niet Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:26

Wowie, nou dan wordt de kans idd wel wat groter ja Ja
Trouwens die kamer van 40 m2 Wow! da's echt groot. 20 m2 vind ik al ruim, sterker nog, voor een gemiddelde studentenkamer is dat erg ruim!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 12:32

Ja, ik ben nu 2x bij een kamer van 13 m2 wezen kijken, wat redelijk klein was, maar waar je wel alles in kwijtkon.. en 1x in een van 20m2, die echt gigantisch was. Maar ondanks dat groot fijn lijkt, zou ik er toch niet in willen zitten.. in je eentje in zo'n gigantische kamer.. in ieder geval niet in dat huis Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:18

Hoi Anne Doei! Wat leuk dat je gaat trektochten bij het Lamoen, ik heb dat de afgelopen twee jaar ook gedaan en het is er erg gezellig en super leuk Haha! Dit keer moet je het helaas zonder mij stellen, maar Tessel (Zwartwitje) is er dus wel gewoon bij als begeleiding Knipoog Ik ben dit jaar ponykampleiding, ook erg gaaf (ten minste, dat hoop ik).

Gezellig ook dat je mee komt kletsen Ja

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:29

Zwartwitje schreef:
(resultaten uit het verleden bieden immers gerantie voor de toekomst Clown ).
Nors opkijken Zeg, heb jij de financiële bijsluiter wel eens goed gelezen? Clown

Ja, ik ben in een beetje vage bui^^ En lang hier niet meer geweest.

Maar wat gaaf van de poesjes! Poesjes zijn echt leuk Ja Vooral als ze jong zijn.

Met de paardjes gaat het hier goed Ja Fleurtje knapt erg goed op, beter als verwacht. Ze loopt meer, loopt minder alsof ze op eieren loopt en kijkt een stuk levenslustiger Ja Mijn moeder heeft eens gek gedaan, en op Adriaan gereden Clown Ze vond het nog leuk ook! Ze wil het vaker gaan doen Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 09:00

Mooi dat het de goede kant op gaat met Fleurtje! Haha!

Vanmiddag volgens mij voor het eerst buiten mijn vaste vrijdaglesje lessen Huilen van het lachen
(Op die buitenritjes en lessen met de meetings na dan, maar die tellen niet mee Clown )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:00

En dat was 1 Nagelbijten / Gniffelen
Klein parcoursje (3 hindernissen) gesprongen met Otje, ging een beetje.. hard af en toe, maar 't was leuk Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:02

Mooi Ja Jij op Odes? Leuke combinatie. Beviel het wel een beetje zo'n andere les?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:06

Af en toe pakt die combi goed uit, soms ook niet Knipoog
En ja, het beviel opzich best Ja
Toch nog wel anders als op de vrijdag, maar dat houd je Knipoog
Geen plakkers of in de weg rijders, dus ik was tevreden Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:15

Leuk Annemarie! Had Odessa een peper in haar achterwerk? Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:18

Zo gauw je op de hindernis afging *LOL*
Verder was ze ook aardig voorwaarts en qua snelheid iig goed aan het been Lachen
En ik vond dat ze rechter was geworden, niet meer zo vreselijk scheef als... een tijd terug Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:32

Oh, da's wel een goede vordering voor haar dan. Ze wordt natuurlijk veel gereden in de lessen (heb ik het idee) dus waarschijnlijk gebeurt dat op de goede manier dan, wat dat rechtrichten betreft Ja

Ik vind het nog steeds jammer dat ze niet meekan (met mij iig niet Haha! ) als leidingpaard, want ze is en blijft een leuke pony.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:37

Kan ze ook niet als leidingpaard voor achterop? Want ik neem aan dat er 1 leiding voor en 1 achter rijd? Of wordt dat automatisch Bonita ofzo..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:39

Ik zat al te denken, od niet mee, hoezo niet? Maar ik weet de handicap alweer Ja

Ben benieuwd waar ik van de zomer eens op zal rijden, het zal wel anders zijn dan normaal qua pony's. Dus dan probeer ik ook weer wat nieuws. (Vond Joey al erg nieuw, wel leuk Pling )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:42

Joey is gewoon leuk Lovers
Alleen is er vandaag wel weer 1 over de hindernis afgevlogen, wat mij de vorige keer dus ook overkwam.
Meisje kwam na de les naar mij toe: ' Vind jij Joey leuk? '
Ik: 'Euh, best wel, met springen soms wat lastig.. '
Zij: 'Oh, nou.. 'wat lastig'... ik haat hem bijna'
Oeps.. Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:50

Ach gut arm meisje. Hihi, maar Joey die denkt dan opeens: Je springt zelf maar? ofzoiets? (Dat er zo weer eentje naast ligt.)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:52

Annemarie schreef:
Kan ze ook niet als leidingpaard voor achterop? Want ik neem aan dat er 1 leiding voor en 1 achter rijd? Of wordt dat automatisch Bonita ofzo..

Odje kan wel als leidingpaard achterop, het gaat erom dat ze (bij mij dus iig) niet voorop wil. Dus achterop of ergens tussenin de groep gaat idd prima Ja
Het probleem is alleen dat (vooral op trektocht) het wel fijn is als je als leiding van voor naar achter, van links naar rechts zegmaar kan rijden Haha! klinkt suf maar ik bedoel dus dat je wilt kunnen shiften om de voorhoede én de achterhoede te checken. Daarom zijn Jupi en PZN zo fijn, daarmee kan je schakelen wat je wilt. Vorig jaar heb ik met Jupi geloof ik een keer de hele rij ruiters afgeweest (van voor naar achter) om iedereen water te laten drinken onder het rijden.. daarvoor heb je een flexiblele pony nodig Lachen
Trouwens als Bonita meerijdt op trektocht rijdt de twede leiding altijd gewoon vlak voor Bonita Ja

Oh en ik denk ook niet dat Odessa het plezant zal vinden om voorop te moeten over bruggen en spoorljinen en over rotondes enzo Nagelbijten / Gniffelen Kan me nog en keer herinneren dat zelfs PZN met Elles ergens bij een drukke weg niet door een bermpje wilde om over te steken, nou toen wilde gelijk de rest ook niet! Toen hebben we een pony die toen nieuw was en dus nog niet echt bij de kudde hoorde, en dus ook geen mutserig gedrag vertoonde, voorop laten gaan Haha!
(Daarom stijg ik ook altijd af als ik voorop rijd en we een brug over moeten.. stiekem is dat omdat ik dat doodeng vind om rijdend te doen, maar ik zeg altijd dat ik dat doe omdat ik dan mijn pony kan leiden, want als die niet gaat blijft de rest ook stokstijf staan Nagelbijten / Gniffelen )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:52

Nee, hij springt wel, maar hij komt vaak niet uit en dan krijg je een beetje een noodsprong. Of heel breed, of juist heel ver omhoog, in ieder geval heel vreemd, je moet het eens proberen. Ja
En als je dan niet genoeg tempo hebt valt hij stil achter de sprong, en als je dan teveel mee bent gegaan, lig je er zo naast.. Nagelbijten / Gniffelen
En

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:54

Annemarie schreef:
Joey is gewoon leuk Lovers
Alleen is er vandaag wel weer 1 over de hindernis afgevlogen, wat mij de vorige keer dus ook overkwam.
Meisje kwam na de les naar mij toe: ' Vind jij Joey leuk? '
Ik: 'Euh, best wel, met springen soms wat lastig.. '
Zij: 'Oh, nou.. 'wat lastig'... ik haat hem bijna'
Oeps.. Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen

Hahaha.. die had van Joey een snelcursus 'Hoe krijg ik binnen slechts een uur een hekel aan mijn paard' gekregen Huilen van het lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:57

Hmm, op die manier had ik het nog niet gezien Tessel, maar logisch natuurlijk Ja
Dan ga je met een meeting toch een keertje mee met Otje? Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:58

Annemarie, ik zal het eens proberen. Als ik ooit weer een springles meerijd en hij nog vrij is Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:20

Zal ik eens doen Annemarie Ja
Na de carroussel van vorig jaar wil ik stiekem ook nog eens een buitenrit op Larson doen, maar dat lukt maar niet.. goh, hoe zou dat komen Clown