Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chexgirl

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:28

Hoop dat Glory snel opknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:23

Goedenavond!

@Trudy: Hoop dat de zweer snel doorbreekt bij Glory!

Nou het was me het weekje wel zeg, kan de weg naar Tiel echt niet meer hebben! Dinsdagochtend liep Whis nog steeds op 3 benen en Norbert kon helaas niets vinden van een hoefzweer. We begonnen ons toch zorgen te maken dat er iets ergers aan de hand zou zijn en omdat ik toch al een optie had voor dinsdagmiddag bij de kliniek zijn we daarheen gereden. Eenmaal Whis daar uitgeladen schrokken de artsen van hoe pijnlijk ze liep en mocht ik meteen naar de rontgen. Daar sta je dan zeg... met je paard te wachten op de uitslagen die wel eens heel negatief konden zijn... Maar wat was Whiskey braaf, zo'n pijn aan d'r voetje maar toch braaf doen wat de dokters zeggen :+: Gelukkig kwamen ze terug met het goede bericht dat er geen fracturen te zien waren. Maar ze zagen ook geen hoefzweer dus na verder onderzoek kwamen we uit bij een hoefkneuzing door trauma van buitenaf. Er werd een nat verband aangelegd en de dokter wou haar graag daar houden om haar goed te kunnen onderzoeken en te behandelen. Dat was niet zo leuk om haar daar achter te laten, maar het was wel fijn om te weten dat ze in goede handen was. En ze kwam er niets tekort, ze vond het wel prima met d'r nieuwe buren in een stal mét uitzicht op het terrein :+ De daaropvolgende dagen steeds naar Tiel gereden, ik wou Whis tenslotte wel elke dag ff zien. Ook om te kijken of er vorderingen zouden zijn, en die waren er zeker! Ze ging dagelijks met sprongen vooruit en nadat ze vrijdag nog even op de rontgen moest (om fracturen écht uit te sluiten) en aangepast beslag kreeg kon ik haar zaterdag mee naar huis nemen! Op 4 benen voor de verandering haha :D Op advies van de dokter mag ze nu lekker op het land herstellen (beweging is erg goed voor deze blessure) en gaan we over een paar weken verder kijken naar wat de vorderingen zijn. Ik hoop dat ze dan helemaal goed loopt maar de arts zei dat het best lang zou kunnen duren voordat ze weer echt helemaal 100% goed loopt. Dus we wachten af maar ik ben iig al blij met een paard dat weer vrolijk is en weer relatief goed loopt! :))

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:06

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je vreselijke zorgen hebt gemaakt en meteen aan het ergste denkt, dat had ik ook. Fijn dat je haar weer thuishebt, en ik hoop voor haar dat ze opknappende heen gaat, en super dat een ijzertje zoveel verlichting kan brengen.

Glory's voet is nog steeds dik, ze kan hem wat meer belasten maar kan de beweging bij het lopen nog steeds niet afmaken. Norbert had gezegd dat ik met Soda moest proberen en als dat geen verbetering gaf, met drie dagen moest bellen. Ik denk dat ik hem toch even met een telefoontje vereer. Glory is verder tierig en mist haar vriendinnen op het land enorm, er wordt wat afgeroepen, oorverdovend gewoon.Ze is zo zoet als ik haar ga plagen met het sodabadje, daar ben ik echt heel erg blij mee, ik hoop dat Norbert wat kan vinden zonder al te diep te hoeven gaan, anders moet ze ene drukverband en moet ze nog langer binnen staan.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:04

goedemorgen allen!

Beau en Trudy: ik hoop dat jullie paardjes snel opknappen!

pfff ik ben nog steeds aan het bijkomen van het weekend! wat een geweldige dag heb ik gekregen van de pennies afgelopen zaterdag! Ik ben nog steeds aan het nagenieten!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 15:42

Hallo alleen: de rust is voorbij: ikke = terug!

Eerder dan verwacht. We wilde gisteren de laatste stop maken. Dus wij eerst op weg. De tent was drijfnat, nu slapen wij in de bus, maar schoonma was mee en die sliep in de tent.
We gingen om half 10 weg van de camping in La Soutteraine ( vlakbij Limoges in Frankrijk) en het bleef hozen. Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt: we zouden een hotelletje pakken 's nachts en vandaag verder rijden. Maar dat is ook niet leuk; 56-85 euro per persoon per nacht. Dat zou ons in 1 nacht meteen het zelfde kosten als een week op de camping met 3 personen, dus wij doorgereden naar Limmen, naar het huis van me schoonma.
Daar waren we om half 11 's avonds en onderweg alleen maar regen gehad. Wij nog een nachtje slapen in Limmen omdat we Rhea ( onze oppas) niet meteen uit huis wilde sturen.

Vanmiddag ook nog een nieuwe afwasmachine gekocht, omdat de oude lekte en sluiting maakte. We hadden hem vandaag open gemaakt, maar er was ergens een slangetje dat lekte, aan 1 kant kon deze los, maar de andere kant was vast gelijmd: hopeloze zaak dus.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:42

Welkom terug IJp! Lekker weer in je eigen bedje?

Balen dat je vaatwasser niet meer te maken is, dan maar een nieuwe! Paul wist het ook niet trouwens....

Nog nieuws? Wat is het rustig hier de laatste tijd trouwens!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:58

Heerlijk in het eigen bedje ja!

Ik heb vandaag 2 paardjes gereden, die Latino ( paint) en April ( staat naast Latino) Was wel weer even wennen na ruim 2 weken.
Ik geef vanaaf les om half 8, dus tot dan aan een ieder die komt rijden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:01

Glory staat sinds vanmiddag na overleg met Norbert weer lekker op het land, de afgelopen dagen ging het steeds beter, been was ook minder dik, en ze ging hem steeds meer belasten. De sodabaden hebben hun werk gedaan, ik vermoed dat het wel die hoefzweer is geweest. Ze kon vanmiddag in de zandbak een flinke spurt trekken, in draf is ze niet helemaal regelmatig maar het dikke been is weg en naarmate ze langer loopt gaat het ook beter.
Ze was iig blij dat ze weer bij haar vriendinnen mocht...

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:01

Hoi iedereen!!

Goed te lezen dat het een stuk beter gaat met de twee zielige dames. Een paard op drie benen is toch maar helemaal niets hoor...

Vraagje: Heeft er hier nog iemand Clinton Anderson teugels op de plank liggen waar ie vanaf wil?
Ik gebruik nu die van Mayo, maar die is van plan binnenkort weer te gaan rijden met big Momma en dan heeft ze ze zelf weer nodig.
Alvast bedankt.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 09:46

@ Kim : nee sorry, ik gebruik ze zelf nog te graag! Weet wel dat Evelien ze op voorraad heeft!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:39

Thanks, ik weet dat Eef ze heeft. Ik hoop alleen dat iemand nog een 2e hands setje heeft liggen...

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:32

_-:( big momma ? die ken ik niet!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:15

marjolijn81 schreef:

Is dat niet die ene die ik vanmiddag uitgebreid in het donkerste stukje zand op het hele land zag liggen rollen???? :D

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:45

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee doe me dat niet aan!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:07

marjolijn81 schreef:

Sorry Mayo, zo noemen we Billy achter je rug om... 't is natuurlijk nooit de bedoeling geweest dat je hier achter kwam. Ik bedoelde dus te zeggen: die volslanke blonde O:)

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:22

ow gelukkig maar, ik dacht al! dan is het goed!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 08:30

En Mayo: heb je flik moeten poetsen gisteren?

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:51

billy en poetsen....dat gaat niet in 1 zin meer samen tegenwoordig!
wacht maar zodra Suzy weg is ga ik me opsluiten in de wasplaats met liters shampoo en Billy. Pas als het schuim boven de deur uitkomt ga ik eruit!
(even heel suf: of kan dat kwaad een paard wat buiten heeft gestaan even goed wassen met shampoo, moet je dat in fases doen?) (ze komt nl wel weer binnen te staan daarna)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:00

Haha! Nee hoor marjo! Je kan naar hartelust soppen!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:20

Hihi, lekker chillen in een bubbelbad met Billy Jean :D.

<zucht> Kan iemand mij even moed inpraten? Ik het ZO geen zin meer. Iedereen hier zit op de stomme Russische boot voor Sail en ik zit hier maar te wachten tot het 17:30 wordt. Ik heb zin om lekker te rijden!

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:49

Je kunt het meid!!! Al die mensen op de sail zijn al zo dronken als maar kan! Daar wil je nu niet tussen staan met je nuchtere lijf!! Nog een paar uurjtes geduld meid!!

Zoiets???

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:55

Ik moet nog een kwartier, en zelfs dat lijkt nu eeuwen

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:07

essiedepessie schreef:
Haha! Nee hoor marjo! Je kan naar hartelust soppen!

dat is mooi!!! arme billy ;)

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:07

San1978 schreef:
Hihi, lekker chillen in een bubbelbad met Billy Jean :D.

<zucht> Kan iemand mij even moed inpraten? Ik het ZO geen zin meer. Iedereen hier zit op de stomme Russische boot voor Sail en ik zit hier maar te wachten tot het 17:30 wordt. Ik heb zin om lekker te rijden!

hang in there sannie san!! je kunt het! en je kan toch geen Russisch dus blij zijn dat je er niet bij bent!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:09

San1978 schreef:

Hmm San. Vergeet Sail en ga lekker deze film kijken: Afbeelding