Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:06

Die goeie ouwe tijd. :D
Sam was leuk ja! Weten jullie Spooky nog? Ook een schimmelarabiertje, maar iets donkerder dan Sammira.

Pff.. we hadden gister etentje van alle mensen die naar het EK waren. Waren half 2 thuis.. nu dus even relaxed opstaan en met z'n allen de paarden doen en vanmiddag "bos"ritje maken met Arencio.

Weten jullie nog mensen die stage moeten lopen in de paarden?
Wij hebben plek vanaf 1 februari voor een stagiar(e).
Trefwoorden: dressuur / sport / handel / gezellig team / veel begeleiding met eigen paard

memerel

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:11

Hoihoi! :)
Afgelopen weekend familieweekend gehad in een huis in het bos vlakbij Zutphen. Was wel gezellig maar af en toe word ik echt moe van mijn familie... Ze praten allemaal zó hard!
Maarja, nu zie ik ze wrs pas weer met kerst dus zo erg is het ook weer niet :)

Verder heb ik bar weinig te vertellen...

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:00

Halloo! Hier ook weer een teken van Leven!

Leuk beestje Maaike, ziet er goed uit! Lekker ritje gemaakt vanmiddag?
Nou Manon, ben je ook klaar mee.. raar figuur zeg.. Sommige mensen zijn echt vreemd!
Fab, dat gevoel ken ik hoor.. ik ben ook wel eens een uur met Jip aan het stoeien geweest maar dat dier heeft echt een bezemsteel ingeslikt.. Verder niks tegen Jip hoor voor minder dressuur gerichtte mensen een heel geschikt dier!

Nou met Zenith gaat weer #$%^& Was donderdag aan het rijden.. althans dat was het plan.. dus ik losrijden eerst stap links en rechts toen draf rechts en toen van hand veranderen en *Boem* weer de lucht in.. Njah en ik kon geen kant op want er was een privélesje op Ruben, nog een privélesje, Summer met dr nieuwe pony en nog 1tje.. tjah dan kan ik m'n paard niet naar voren knallen.. Dus uiteindelijk heb ik em linksom 1 rondje fatsoenlijk rond kunnen sturen en toen ben ik er mee opgehouden.. na ongeveer 30x weer steil overeind gestaan te hebben _-:( Njah vant weekend natuurlijk nergens tijd voor.. Vrijdag in Amsterdam geweest en toen heb ik m s avonds gelongeerd met pessoatuigje, zaterdag gelongeerd en zondag open dag dus heeft ie los gestaan maandag gelongeerd en vandaag heeft Claudia hem helemaal gemasseerd en losgewerkt en morgen ga ik er dus weer op want dan heeft er iemand tijd om te helpen.. Ik kan hem namelijk niet voorwaarts houden, als ik m'n zweep boven z'n hoofd heb zeg maar; gaat ie niet omhoog, en is hij niet voorwaarts. Doe ik m'n zweep 'gewoon' gaat ie wel omhoog en niet meer naar beneden maar krijg ik em tussendoor wel voorwaarts. Dus er moet iemand in de bak met een longeerzweep.

Open dag was trouwens errug geslaagd! Vond het een onwijs toffe dag! Foto's volgen snel!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:30

En als je gewoon een keertje zwiept met die zweep en 'm dus niet aan raakt?

Nero had volgens mij ook zo'n steigerperiode, dat waren ze toen zo zat dat Roos een ei kapot heeft geslagen op zijn hoofd, zodat hij dacht dat hij bloedde en dus zelf het ook niet meer zou doen. :+ Of het heeft geholpen?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 18:39

Kan.. maar vind dat soort dingen een beetje het gevolg wegnemen en niet de oorzaak waarom dat paard steigert.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:14

Dat maakt niet zoveel indruk manon, ja als hij bezig blijft ga ik dat ook een x proberen met dat ei.. Nero steigert niet meer iig.
Ja Maaike, daar heb je ook gelijk in, maar ik had die afspraak al met Claudia, voordat hij weer begon met steigeren.. 't is zo apart. Heb echt lekker gereden laatste tijd en nu ineens weer zo, aan de longe loopt hij helemaal heel goed. Dus de oorzaak is heel lastig te vinden.. Misschien weet jij nog iets? Het is niet het zadel of iets in die trant. Het lijkt wel of hij gewoon 'denkt' "zooo vandaag heb ik gewoon even geen zin, kan ik er onderuit komen?" :+
Hij heeft verder ook geen rare plekken, hij heeft er nog nooit zo goed uit gezien als nu, ik kan overal op z'n rug drukken zonder dat hij ook maar een kik geeft. Claudia kon ook alles losmaken zonder echt rare dingen tegen te komen.. Dus mijn ideeën box begint weer leeg te raken..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:34

je zadel toch laten nakijken, zn tanden?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:53

Tanden heeft Doeke laatst naar gekeken omdat hij heel slecht at.. Zadel hebben nu ongeveer 3 verschillende personen naar gekeken en die vinden hem allemaal goed liggen...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:14

Misschien een keertje bitloos proberen?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 05:42

Nee, nee ik bedoelde niet dat masseren hoor! Ik bedoelde dat van dat ei wat Manon zei!
Maar ik kan niet echt iets zeggen denk ik, dat paard opzich natuurlijk overal last hebben. Kijk maar naar mijne, die had artrose rechtsvoor en steigerde daarom elke keer als ik rechtsom wat meer achter haar vel ging zitten.
Maar ik ken ook een merrie altijd net niet aan je hand liep, dan schrok van iets en d'r kop omhoog gooide, tegen de hand botste omdat ze daar niet aan was en zich dan opgesloten voelde en omhoog ging. Dat zag er ook altijd heel raar uit hoor want tussen schrikken en overeind staan zat misschien een tiende seconde. Bij deze was het over toen ze correct aan de hand gereden werd. Kon ze ook nog schrikken maar botste dan niet meer tegen de hand.

Dus vind het een beetje gevaarlijk om rijtechnisch advies te geven en er blijkt straks wel iets aan de hand te zijn. Zover ben ik met mijne gegaan en dat is maar net goed afgelopen.

Zo, heel verhaal op de vroege morgen. :+

Edit. Maar Maartje, had je gister nou gereden of niet? Hoe ging 't dan?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:42

Met rijtechnisch commentaar zal k maar niet komen, zo veel verstand heb ik er niet van haha.
Maar wel balen zeg, dat het nou weer minder gaat, misschien moet je maar een paardenfluisteraar inschakelen :=

He bah Manon, dat soort dingen wil je écht niet zien!

Whii ik ben weer blij, gister op William gereden en ging zoo lekker. Super braaf en heel goed over zijn rug te rijden. Braaf paard :+:

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:43

Hé! Het valt me nu pas op dat William helemaal niet op de paardenlijst van poelenburgh staat, nou ja zeg...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:08

Wat Maaike zegt is natuurlijk ook helemaal waar, het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat dit alsnog een medische oorzaak zou kunnen hebben :) .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:12

krimpie weer niet lekker... ik snap er geen hol meer van, gister nog zo fijn en nu weer kort

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:39

Raar Bonny! Wat is er aan de hand dan nu?

Woow.. ik heb zo'n drukke dag(en) gehad. Morgenmiddag vertrekken we naar het Belgisch Kampioenschap tot zondag dus dan even wat rustiger. Moest wel lachen, laatste concours moest ik vrachtwagen laden voor 4 paarden en nu ineens voor eentje. Ik denk dat ik alles heb maar het ziet er zo weinig uit. :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:51

weer bevangen denk ik maaik. Laarakker gaat er nu zelf naar kijken ben benieuwd

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:49

buhhh mijn klas is gesplist omdat ie te groot werd en nu zijn alle mensen waar ik het wel mee kon vinden naar die andere klas gegaan :(

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:03

Kan je niet vragen of je ook naar die klas kan dan?
Of vragen of iemand uit die klas wil ruilen?

Ik heb net mn kamer gestofzuigd en ga zo de wc maar even schoonmaken.... Geen zin in maar 't moet wel! Mijn taak deze week.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:33

Balen, Fab.... Misschien vragen of je overgeplaatst kan worden, inderdaad! Bevalt je studie wel?

Vanmorgen naar de uni geweest, daarna Otje gereden en die nog even lekker los gezet in het zonnetje..! :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:00

Hoe gaat het eigenlijk met jou studie Manon?

Ik heb mn eigen verplichte vervelende taken van deze week weer af! :) Kamer is gestofzuigt, wc is schoon, afwas is weg en kamer ziet er ook nog wel opgeruimd uit! :)
Straks trainen maar 't weer ziet er niet erg aantrekkelijk uit om nou te gaan roeien op 't water....

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:06

Ja, wel goed hoor. Doe nu bedrijfskunde, wel leuk en ook nog een hoop mensen van vorig jaar (gelukkig ;) ). Mijn afwas staat nog dus die mag ik zo nog eens gaan doen ;) .

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:17

Die van mij stond ook al een tijdje... Telkens geen tijd of zin, of dan denk ik 'ik ga afwassen', en dan is er iemand anders bezig in de keuken...
Of je hebt tijd, maar niet genoeg voor die hoeveelheid afwas :D

Maarja, nu is alles weg en moet vanavond na het eten maar meteen mn spullen weer afwassen want morgen heb ik geen tijd om af te wassen :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:54

Fabienne_Z schreef:
buhhh mijn klas is gesplist omdat ie te groot werd en nu zijn alle mensen waar ik het wel mee kon vinden naar die andere klas gegaan :(

Waarom vraag je geen overplaatsing aan dan?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:12

Anike schreef:
Fabienne_Z schreef:

Waarom vraag je geen overplaatsing aan dan?

Dat kan niet meer, ze willen nou niet meer gaan schuiven omdat het anders te ingewikkeld zou worden ofzo :(

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:02

Dat is minder! En als je gewoon blijft zeuren?? }>