Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:22

Hoe was het op de veluwe, Milou? En ik ben benieuwd naar de foto's!

Ik mag maandag ook weer werken, maar pas vanaf 1u, dus dan kan ik 's ochtends mooi Mazzel plagen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:26

Het was heerlijk op de Veluwe! Hebben donderdag prachtig weer gehad en een flinke wandeling gemaakt. Gok is zo'n 20-22km! Verder heel gezellig geweest!
Heb helaas dagdiensten en mag dus om 7.30u beginnen. Anders had ik graag mee gewild, maar dat weet je wel denk ik!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:34

Zo, jullie hadden er zin in, maar het is altijd mooi wandelen daar! :) Paar dagen weg geweest toch?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:27

Perla een veulen, wat leuk gefeliciteerd! Sorry voor de kate reactie ik heb het megadruk op het moment!
Is het veulen gezond? En gaat het met Perla ook goed?

Wen hoe laat ga je morgen mennen? Aangezien ik vanaf maandag 10 dagen aan een stuk moet werken is het mischien wel een idee om even een break te nemen en Gijs gaat morgen ook paardrijden.

In het huis gaat het goed, de eerste balk is gelegd, ik kan nu metselen en we gaan een kacheltje nemen zodat we van de winter lekker kunnen stoken :-).

Milou hoe laat ben je er dinsdag?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:40

Antoinette: planning was morgenochtend naar stal en ik ga dus alleen mennen als er iemand mee wil. Als je mee wilt, kan ik me qua tijd ook aan jou aanpassen. Ik heb verder geen plannen voor morgen (alleen 's avonds mogen we niet meer op stal komen). Als je wilt, zou ik het heel erg gezellig/leuk vinden om weer even met de kar weg te kunnen.

En heel fijn dat de eerste balk er weer in ligt en nu metselen dus! En een kachel is wel heel fijn ja, om in de kou te zitten is ook niets. Lukt het klussen allemaal, nu geen verrassingen meer en opbouwen?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:05

Leuk! Zullen we rond 0930 bij jou op stal zijn? Of liever eerder?

We zijn alleen boven nog 4 verassingen tegengekomen, zetscheuren die naar de dakbalken lopen maar die zijn vrij makkelijk te maken. Volgende week komt een gevelbedrijf om alles goed aan te pakken.
Beneden zijn we nog een V scheur in de muur die de gang van de woonkamer scheidt tegengekomen, die is nu ook gerepareerd.

Maar als je je verveeld... Mag je altijd langskomen :-)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:11

9.30 is prima, hoef ik 's ochtends niet heel hard te haasten en als ik eerder op stal ben kan ik pony alvast opzoeken (hopen dat hij nog niet ontploft is van het gras) en spullen opzoeken.

Waarom heb je geen huis in nw-vennep gekocht, stukje dichterbij :P Al ben ik bezig met mijn rijbewijs (eindelijk), theorie heb ik gehaald afgelopen week, nu alleen praktijk nog, maar dat zal nog wel even duren. Ik heb nu eindelijk de kunst van laat-je-motor-afslaan door.
Misschien morgen na het mennen? Ik heb toch niets gepland en dan ben ik al in de richting.
Wel balen al die dingen, gelukkig zijn het nu kleinere dingetjes die goed te repareren zijn.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:22

Ja kom morgen even kijken, kunnen we gelijk een boterhammetje eten als je wil. Ik kan je ook een lift terug naar stal geven? Denk namelijk niet dat het echt in jou richting is..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:44

Dat mag ook, anders kijken we morgen even, wat we doen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:06

Is goed

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:39

Alvast veel plezier morgen dames! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:46

Was het leuk vandaag met mennen?

Antoinette, uurtje of 6 bij jou? Is dat te laat of juist te vroeg?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:11

Mennen was leuk! Mazzel heeft zich weer geweldig gedragen. De 50 op de weg was nog steeds wel erg spannend. En Antoinette d'r huis bewonderd van de buitenkant, dan ziet het er niet zo slecht uit! Nu nog hopen dat ik ongeveer kan onthouden waar het is. En Jock was ook weer gezellig mee, wat een makkelijke hond is hij toch op de kar, zet hem erop en hij kijkt lekker om zich heen. En zelfs nog klein galopje gedaan op een plek waar we het eigenlijk nooit doen met de kar en mazzel sprong aan voor ik wat kon zeggen. Dus ik gok dat andere bijrijdsters daar wel eens galopperen. En ik heb weer stukjes vaan noordwijk gezien, die ik nog niet kende.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:02

Wen het was heerlijk vanochtend! Zalig om even 'niets' te hoeven doen :-) Mazzel was weer super en heerlijk gekletst. Als het huis 'klaar' is kom je de binnenkant ook maar een keer bewonderen.

Milou, 1800 is goed, ik heb niet al te veel tijd omdat we (naast de verbouwing) ook nog voor 3 paarden van een vriendin zorgen 'zucht er zijn niet genoeg uren in de dag'.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:40

Ik ben benieuwd hoe het inderdaad gaat worden. En misschien wat minder dagen in de week stoppen en de dagen langer maken? Lekker druk wel ja met verbouwen. Maar voor paarden zorgen is dan weer even ontspannen en dan nog even lekker relax met jock naar bos/strand. Je moet ook voor jezelf zorgen. En mooi dat je vanochtend 'niets' hoefde te doen, dan heeft Mazzel zich goed gedragen. En idd gezellig kletsen was ook fijn, dat mis ik wel als ik alleen aan het rijden ben (soms geniet ik dan ook wel weer van de rust en bedenk ik me hoe blij ik ben dat ik zo lekker kan rijden met Mazzel).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:49

Voor de paarden zorgen echt ontspannend en dan besef ik weer hoeveel ik het mis om een eigen paard te hebben. Gewoon heerlijk tutten is gewoon zalig maar ik kom met Major ook heerlijk een paar uur achter elkaar weg zijn, lekker samen!
We maken de dagen niet te lang want we stoppen elke dag die we vrij zijn rond 1900 en als ik door de week werk doe ik ook niet al te veel, kan ook niet want het is allemaal best zwaar.
Vanmiddag dakbalken gezet en dat is hartstikke zwaar omdat je dan boven je macht werkt, na 3 balken was ik er helemaal klaar mee!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:58

Fijn dat jullie lekker gemend hebben! Vandaag nog lekker gereden Wen?
Ik had vandaag een mazzeltje, kon na een halve dag naar huis!
Vanavond uitgeleefd met bootcamp.

Zal iets meenemen om notities te maken morgen Antoinette. Of laat je ook wat geschreven tips, instructies en handigheidjes achter?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:10

Lekker, Milou, zo'n kort dagje. En hoe is je bootcamp verlopen? Nog spierpijn?

En Mazzel was gisteren lekker bezig, zijn benen niet optillen, 'schrikken' (waarvan?), niet op zij willen voor been e.d. Maar ondanks alles op zich wel lekker gereden. Ik vond het strand alleen slecht, ondanks dat het er redelijk uitzag, zakte hij nog best wel stukje weg langs de waterlijn.
En laatste stuk had ik Aad en een groep van Bakker voor me, beetje jammer kon ik niet lekker door galopperen en draven naar de klucht. Aad keerde al om gelukkig en ben ik langs de groep van Bakker gestapt, tot dat ze gebaarde dat ik mocht draven en toen stonden we ook zo ongeveer onderaan de klucht. Toen had ik gelukkig die groep achter me, zo snel waren ze niet (en verbaast me niets als daar paarden ineens in de zee of op het strand liggen te rollen, zoals ze rijden).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:21

Wel weer spierpijn van de bootcamp Wendy, maar training vond ik minder zwaar dan vorige week! Wel weer heel leuk! Gistermiddag nog een half uur gezwommen en gisteravond lekker gereden! Reed op manda! Was voor het eerst. Ruiter voor me wenste me succes, want die had bijna het zand van het strand van dichtbij gezien....tja, volgens mij wil ik dat niet weten voor ik op een paard stap, haha!
Heb heerlijk relaxed gereden en vanwege het slechte strand zijn we het strand niet op gegaan, maar hebben we na de heuvel nog een lus richting langeveld gemaakt. Was leuk, was ik nog nooit geweest!

Wendy, heb jij zin om maandag te mennen? Zo ja, dan kan ik met je mee en neem ik Jock ook mee!

Antoinette, volgens mij kan ik een hotspot maken met mijn mobiel, dus kan ik gewoon met iPad op internet bij jullie!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:24

Toch Manda haha. Overtuigd dat ze best oké is? ;)
Ik zag de eerste groepen nog rijden gisteren toen ik met de honden in het bos liep. Zag Manda inderdaad ook nog.... En Adje!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:44

Adje zag ik maandag ook nog ja en Ushi en Ragna en Upps en Guus. Adje liep toen ook even te klieren.
Jammer van het slechte strand, Milou. Wel leuk om een stuk duin te rijden wat je niet kent. En gelukkig heb je relax kunnen rijden en niet de bodem van dichtbij bekeken.
En ik wil eerst even kijken wat ik maandag moet doen op mijn werk, of het veel is of dat het wel mee valt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:54

Haha ja, ik liep ook alweer paardennamen te roepen toen we voorbij reden :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:58

Manda is wel ok ja! Alleen haar draf vond ik niet fijn. Verder hoefde ik niets te doen, alle versnellingen en vertragingen deed ze uit zichzelf of op stem van Aad, haha! Was fijn om niet paard in de gaten te hoeven houden of hij/zij iets aan het bekokstoven is, zoals dat goudkleurige, eigenwijze en lieve monster :D!

Haha, jullie worden weer insiders op de manege! Kennen straks alle paarden weer :D!
Ik hoor het wel Wendy! Anders boek ik misschien nog wel een ritje voor maandagochtend, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:03

Dat vond ik vorige keer ook van Manda, Milou! Lekker rustig meesjokken :=
Haar draf heeft mij vorige keer de nodige spierpijn opgeleverd. Alleen Arko staat nog op de lijst spierpijvrij :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:05

Ach Sas, spierpijn had ik al.....hahaha! Maar haar galop zat wel echt heel lekker!
Adje en Tiësto kunnen den ik ook wel op de list spierpijnvrij als je daar een keer op rijdt. Ik krijg juist spierpijn van Arko!

Had gister nog een blond moment....we gingen ergens keren en ineens zie ik dus ruiters met gele hesjes op me af komen. Wilde net tegen de ruiter voor me zeggen dat er nog ruiters waren met gele hesjes, toen ik ineens bedacht dat dat de voorste ruiters waren van onze groep, haha!