RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:07

Jup, ik snap 'm. Maar bij bv het 1e voorbeeld zou ik nooit belonen. Maakt niet uit op wat voor paard ik dan zit. Ik bedoel, als mijn eigen pony niet op mijn hulp reageert en ik geef en tik en vervolgens spuit hij ervandoor, dan ga ik niet belonen. (nou is m'n eigen ook wel echt een klier hoor, haha Tong uitsteken Maar toch, je snapt 't idee wel Tong uitsteken) Maar ik snap wel ongeveer wat je bedoelt, denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:22

(Oké, hier komt een enorme lap tekst. Lees dit alleen door als je tijd over hebt of ook studieontwijkend gedrag hebt, net als ik Schijnheilig ... Ik had het achteraf gezien ook wel korter kunnen verwoorden maar ik was lekker op dreef, heb geen zin meer om het nu nog aan te passen Tong uitsteken ).

Ach, Marjolein, misschien had je gewoon even een bleghdag. Ach gut Dat het rijden gewoon echt niet lekker voelt en dat het allemaal niet zo gaat als je graag zou willen. Ik heb niet heel veel op je gelet, maar voor zover ik je heb zien rijden zag het er helemaal niet slecht uit, maar waarschijnlijk voelt het gewoon niet lekker omdat het niet gaat zoals jij dat wil. Dat heb ik ook zooooo vaak gehad; de ene week gaat het fantastisch, de volgende week gaat het opeens (soms op hetzelfde paard) echt voor geen meter. Dus misschien gaat het volgende week juist hartstikke goed! Ach gut

Maar Rallywood is ook niet de makkelijkste, hoor. Bij mij wil hij meestal wel stelling nemen en in het tempo lopen dat ik graag van hem wil, maar bij mij is het echt de galop. Ik weet neit waar m'n benen dan mee bezig zijn, maar ze liggen in ieder geval niet rustig aan m'n paard en dat vindt Rallywood niet leuk. En terecht, hoor. Maar vaak dacht ik 'oooo jeeee, galop, hij gaat vast bokken' en dan deed ie dat dan ook inderdaad, maar als ik daar helemaal niet bij nadacht (lekker makkelijk gezegd Knipoog ) en gewoon dacht, jee, lekker galopperen, dan ging het eigenlijk altijd goed en dan merkte je ook echt aan hem dat ie het lekker vindt om z'n benen even te strekken. Dus misschien moet je gewoon doen alsof je gek bent en proberen dat van afgelopen maandag uit je hoofd te zetten. Henrieke gaf mij een keer (was wel op Fotty, maar goed) als tip dat ik liedjes moest gaan zingen, hihi, het hielp echt. Je bent dan even afgeleid, denk ik. Lachen

Als het volgende keer nou weer niet lukt met stelling, misschien kun je dan proberen hem echt met je binnenbeen naar je buitenteugel te rijden, zodat je je binnenteugel echt los kunt laten. Ik snap dat je die er graag aan wilt houden en dan krijg je misschien wel stelling, maar geen buiging van je paard en dat is eigenlijk wat je wilt. Als het bij mij niet goed lukt dan ga ik altijd voltes rijden, ik vind het dan het makkelijkst om met m'n binnenbeen naar m'n buitenteugel te rijden; lukt het dan nog niet, dan maak ik de volte eerst wat kleiner en dan probeer ik hem weer te openen op m'n binnenbeen. Als dat dan ook op de andere hand lukt, dan gaat het stelling vragen daarna vaak heel makkelijk. Ik weet niet of dit een goede manier is, maar bij mij werkt het Lachen . Dit alles wil overigens niet zeggen dat ik Rallywood goed kan rijden, hoor. De ene keer gaat het hartstikke goed, de andere keer juist helemaal niet.

Oh en nog even over dat belonen; ik doe dat eigenlijk altijd, op welk paard ik ook rijd. Als hij netjes doet wat ik van hem wil dan aai ik hem even over z'n hals, of ik zeg een keerjte 'braaf', of ik krab even door z'n manen. De hele les door eigenlijk, natuurlijk niet na elke pas die hij zet, maar wel bij overgangen naar of van de galop, wijken, andere overgangen of dat hij braaf langs iets 'engs' loopt. Ik denk dat dat echt een positief effect heeft op je paard, dat hij dan extra voor je wilt werken omdat hij er iets voor terug krijgt. Ze zeggen wel eens dat het gedrag van paarden te vergelijken is met dat van de mens. Als jij de hele tijd te horen krijgt wat je allemaal niet goed doet, nou, dat is natuurlijk niet leuk en dan klap je dicht of ga je protesteren. Ik wel tenminste Knipoog . (hiermee wil ik niet zeggen dat je de hele tijd negatief tegen hem deed, hoor. Het is maar een voorbeeld). Met belonen bereik je precies het tegenovergestelde Lachen .

Het komt allemaal vast wel goed en als je maandag toch op hem moet en je wil het echt liever niet, dan wil ik wel met je ruilen als dat mag. Dus niet te veel tegen maandag opzien, hoor Lachen . Je paar laatste lessen moeten natuurlijk wel leuk blijven!

Einde van mijn beschouwing, hihi. Sorry voor het verhaal van 10 km lang, heb een beetje last van studieontwijkend gedrag Schijnheilig ...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:27

loveshadow schreef:
Als het volgende keer nou weer niet lukt met stelling, misschien kun je dan proberen hem echt met je binnenbeen naar je buitenteugel te rijden, zodat je je binnenteugel echt los kunt laten. Ik snap dat je die er graag aan wilt houden en dan krijg je misschien wel stelling, maar geen buiging van je paard en dat is eigenlijk wat je wilt. Als het bij mij niet goed lukt dan ga ik altijd voltes rijden, ik vind het dan het makkelijkst om met m'n binnenbeen naar m'n buitenteugel te rijden; lukt het dan nog niet, dan maak ik de volte eerst wat kleiner en dan probeer ik hem weer te openen op m'n binnenbeen. Als dat dan ook op de andere hand lukt, dan gaat het stelling vragen daarna vaak heel makkelijk. Ik weet niet of dit een goede manier is, maar bij mij werkt het Lachen . Dit alles wil overigens niet zeggen dat ik Rallywood goed kan rijden, hoor. De ene keer gaat het hartstikke goed, de andere keer juist helemaal niet.

Hihi, dat was ook de bedoeling ^^ Alleen 't probleem was dat m'n binnenbeen helemaaaaaal niet doorkwam Boos! En ik mocht 'm niet een keer even een schop verkopen zodat 'ie zou opletten. Was misschien wel handig geweest...
Maar hee, jij rijd Rallywood vét netjes! Gaaaap Ik bedoel, als je mij met jou vergelijkt, dan ben ik het absolute minpunt, en jij toch echt het pluspunt... ^^
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 17-09-08 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:28

Ooooooh nou vergeet ik helemaal te vertellen hoe HEEEEEEEEEEEEERLIJK ik weer heb gereden. Dit keer op Kiduna, toch echt een van m'n favorieten. Zoals je al bij Mara kon lezen voelde ook ik me net een engeltje op een roze wolk, zo fijn was ze, hihi. Ze was hartstikke braaf, het enige dat wat minder ging was het aanspringen in de rechtergalop, maar verder deed ze precies wat ik van haar wilde. Ik vond het echt een leuke les, lekker in het avondzonnetje in de buitenbak Lachen . Vroeger vond ik binnen rijden altijd fijner, maar tegenwoordig rijd ik eigenlijk liever buiten. Veel meer ruimte en een stuk minder warm Knipoog .

Whieeeeee, zin in maandag maar het duurt nog zo lang... Tong uitsteken Ik had bijna niet kunnen paardrijden omdat ik geen vervoer zou hebben, maar we kunnen het net redden. Ik moet alleen wel echt direct weg na paardrijden, dus ik zal even bellen om te vragen of ze ervoor kunnen zorgen dat iemand mijn paard af kan zadelen. Zin in!!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:29

Haha, hij ging bij jou echt vet netjes, eef! Lachen Kiduna is echt een fijn beestje. Waarom zit ik dáar nou nooit op? Boos! Tong uitsteken Áls ik er dan een keer op zit wordt ik vlak voor de les er weer afgehaald. Balen Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:29

nou rally heeft bij mij ook goed de neiging niet zo best in te buigen... dus het ligt niet alleen aan jou hoor, hij is dr gewoon wel eens moeilijk in. Wisselt heel sterk per keer voor mijn gevoel!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:36

Haha, nou hopen dat 't volgende keer [als die er komt] beter gaat Lachen Ga proberen er in ieder geval weer met een positieve instelling op te stappen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:04

xSwanHeart schreef:
loveshadow schreef:

Hihi, dat was ook de bedoeling ^^ Alleen 't probleem was dat m'n binnenbeen helemaaaaaal niet doorkwam Boos! En ik mocht 'm niet een keer even een schop verkopen zodat 'ie zou opletten. Was misschien wel handig geweest...
Maar hee, jij rijd Rallywood vét netjes! Gaaaap Ik bedoel, als je mij met jou vergelijkt, dan ben ik het absolute minpunt, en jij toch echt het pluspunt... ^^

Haha thnx, maar ik heb ook wel eens lessen op hem gereden zoals het bij jou voelt, hihi. Maar jezelf niet zo naar beneden halen, hoor!! Ik bedoel, we gaan onze Bravour-amazone echt missen, hihi! Ik heb hem echt niet zo (gauw weer terug) onder controle als jij. Grappig hoe die paarden zo verschillen, met de ene kun je het goed vinden maar iemand anders juist helemaal niet en andersom Lachen

Bleeegh, ik ga m'n herkansing leren Clown

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:05

loveshadow schreef:
Haha thnx, maar ik heb ook wel eens lessen op hem gereden zoals het bij jou voelt, hihi. Maar jezelf niet zo naar beneden halen, hoor!! Ik bedoel, we gaan onze Bravour-amazone echt missen, hihi! Ik heb hem echt niet zo (gauw weer terug) onder controle als jij. Grappig hoe die paarden zo verschillen, met de ene kun je het goed vinden maar iemand anders juist helemaal niet en andersom Lachen

Bleeegh, ik ga m'n herkansing leren Clown

Haha, inderdaad! Ligt ook aan ons allemaal natuurlijk, wij zijn [gelukkig Tong uitsteken] ook allemaal anders ^^
Wat ga je herkansen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:42

Ik heb economie herkanst. Had ik net zo goed niet kunnen doen want het ging echt rampzalig Bloos , hihi!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:02

IK HEB 1.05 METER GESRPONGEN MET KWAL! Wiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeh ben er echt super blij mee! OP naar de 1.10! Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:10

economie... bah! Saai rotvak...

Gefeliciteerd met je kwalsprong!! super hoor!!

Ik typ morgen mn lesverhaal wel... ben nu even te brak. Kern van het verhaal: ging nie zo best maar wel erg grappig met een hengstige raya in de bak Haha! Rally bouwde er gelijk een feestje bij Haha!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:03

Haha Raya en hengstig is geen goeie combi Tong uitsteken

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:55

Dude! ^^ Ik heb echt superfijn gereden. Ging misschien niet helemaal zoals ik wilde, maar 't was in ieder geval fijn.
Met Bravourtje, uiteraard Tong uitsteken
Jammer dat 't even mis ging toen Melina ging stuiteren (lees: 5 Minuten lang 1 brok spanning en rennerig doen etc), maar verder echt superfijn! Haha!

Eef > We verwachten wel een HAW-topic van je nu! Tong uitsteken Hij liep vet netjes Lachen Je vader heeft vast wel toffe plaatjes geschoten Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:11

foto's!!!

Zo zal ik dan maar even mn zaterdagverhaal ook posten?
Eerste half uur ging best lekker eigenlijk! Rally moest wel ff goed wakker gemaakt worden maar das niks nieuws. Meneer was wel superjolig, had er echt zin in!
Maar toen kwam raya dus door de bocht... galop.... ik galoppeer best lekker, voel ineens spanning en die achterhand zwaait naar binnen... ik snapte het al niet, kijk achterom: hey raya, jij hier? En die arme jan maar moeite om haar een beetje te sturen, mevrouw vond rally's achterwerk nogal knap geloof ik hihihi Clown
Nouja als zoiets in galop gebeurd ben je meneer dus een beetje kwijt... probeer dan maar die rust terug te krijgen!! nee hoor, rennen rennen rennen! Dus vanuit stap maar weer aanspringen maar het mocht niet echt baten... elke keer als een paard binnen een paar meter afstand kwam (echt normale afstand) vloog hij alweer naar binnen toe! Das dan dus het probleem van een actieve rally... de grens met HARD HARD HARD is een beetje vaag... Maar gelukkig kon ik dat wel voorkomen, resultaat was alleen een gespannen brok paard die dus veel harder wilde. Nog wel een paar keer lekker uitgestrekte draf toegestaan, daar werd ie wel weer vrolijk van! Sowieso was het trouwens joligheid en stiekem vind ik het wel grappig! Hij probeerde echt een feestje te bouwen "want raya mag het ook!"

Was een van jullie er trouwens bij toen het laatst mis ging met springen met hem? Ik vroeg ini of ik deze les of a.s. zaterdag even mag springen maar dat doet ze even niet met hem... schijnt laatst een beetje mis te zijn gegaan (in de sprong ipv eroverheen ofzo) en nu is meneer erg aarzelend (goh typisch rally weer... krukje tegen zn been en gelijk een jaar lang achteruit lopen met opstijgen... 1 keer mis met springen en gelijk bang voor de sprong hihihi held op sokken!) en ini durft uiteraard het risico nu even niet te lopen aangezien hij nodig is in de lessen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:46

Geen idee waar en wanneer het is mis gegaan met Rallywood met springen. Wel jammer voor jou, maja volgende keer beter. En hahaha Raya die Rally's achterwerk interessant vond. Clown

Nou dan ook mijn verhaaltje, ik mocht dus weer op Kanjer. Haha! De eerst 10 minuten moest die nog een beetje los komen maar daarna was die echt weer zooooooooo fijn. Ik had vorige week niet echt een middendraf gedaan dus dat wilde ik wel eens gaan proberen. Woow wat een gevoel, ik voelde zijn benen echt strekken en zijn neusje was er lekker uit. Dus ik dacht direct, ik wil weten hoe dat voelt wanneer ik doorzit, woow echt waar ik voelde me net Anky. Haha! Tong uitsteken Maar toen kwam de fotograaf en die was echt heeeeeeeel eng en die spanning heb ik er ook niet meer uitgekregen jammer genoeg. Dus het neusje ging niet meer naar beneden en het doorzitten zat een beetje als een hobbelpaard maar het ging niet echt bagger maar hij was gewoon een beetje gespannen. Jammer maar ik heb toch het eerste gedeelte wel weer op een roze wolk gezeten hoor. Echt waar, Kanjer is echt super. Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:14

kanjer is idd super! Ik zeg altijd dat hij zn naam echt eer aan doet!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:50

Hahahaha ik ben het er nu helemaal mee eens maar vorig jaar nadat ik eraf gevallen was vond ik hem niet meer zo'n kanjer. Koe

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:09

Haha Tong uitsteken Maar toen ging je er ook op zo van 'omg, dit gaat mis' Tong uitsteken En dan kun je 't verwachten he!
Nu zit je dr gewoon ontspannen op, en dan gaat 't meteen een stuk beter, toch? Lachen

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:28

xSwanHeart schreef:
Haha Tong uitsteken Maar toen ging je er ook op zo van 'omg, dit gaat mis' Tong uitsteken En dan kun je 't verwachten he!
Nu zit je dr gewoon ontspannen op, en dan gaat 't meteen een stuk beter, toch? Lachen

Jup, das zeker weten waar. Mijn angst voor Kanjer is helemaal weg, ik heb nu zoiets van: Stel je niet zo aan en een tik erbij. (En knieeën eraan Schijnheilig ) Tong uitsteken

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:05

Whaha Tong uitsteken Daarom toch? ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:05

Woooooow, 1.05 m?! Ik zou het niet eens durven! Grappig dat een tinker x tuiger zoveel springtalent heeft! Leuk hoor! Lachen

xSwanHeart schreef:
[***] > We verwachten wel een HAW-topic van je nu! Tong uitsteken Hij liep vet netjes Lachen Je vader heeft vast wel toffe plaatjes geschoten Lachen
Whaha dat durf ik niet zo goed, hihi! De foto's op zich waren al heel confronterend, moet nog hard aan m'n houding werken, zeg! M'n beugels kunnen wel een gaatje langer, ik moet m'n handen meer dragen en rechtop houden en af en toe heb ik m'n binnenbeen opeens raar naar achteren. En ik moet niet de hele tijd naar m'n paard zitten te kijken, hoe verleidelijk dat ook is Haha!
Bovendien plaats ik toch liever geen foto's van mezelf op internet op een site waar iedereen gewoon kan kijken. Op hyves kunnen alleen je vrienden je foto's bekijken (en handige computermensen Tong uitsteken ) en hier is het veel meer openbaar. Vind dat toch niet zo'n prettig idee, dus daarom komt er geen HAW-topic van mij, hihi. En ik ben bang voor al het commentaar. Knipoog Misschien ooit wel wat foto's in m'n profiel.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:11

Het is dinsdag op mn VERJAARDAG 1.10 gesrpongen! OP de manege! WHOEI!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:15

Owww, nog gefeliciteerd! Super, zeg!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:15

Hihi dankje!