mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:43

Gelukkig dat ze terecht is! Hopelijk heeft ze niets aan haar avontuur over gehouden!

Lies_Miek

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:43

Gelukkig is ze weer terecht :D

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 19:49

ja ze brengen haar nu terug naar de manege ik hoor zo van me moeder als er iets is want de dokter kom er ook nog eff naar kijken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:57

Poeh zeg wat een opluchting!!

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:01

ja dat kun je zeker wel zeggen :j

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:19

Ik heb op deze manege gekeken om evt. mijn pony te stallen en ik wist niet wat ik zag...

Kantine hartstikke sfeervol, ze organiseren er veel activiteiten (al ben ik zelf niet echt enthousiast dat je een pony via bingo of wat dan ook kunt winnen maajah :n) Ik vond de stallen echt verschrikkelijk. Vies, oud, op elkaar gepakt, kil, donker en doorgaans veeel te klein. Ook de boxen voor de pensionpaarden vond ik weinig uitnodigend. Aan de regels over de baktijden moest ik ook ff wennen... Ook waren ze niet van plan om mijn pony evt. in een paardenbox te stallen (hij moest het maar met een kleinere doen -:(- ) Als je de boxen niet mee telt (en de klant-/paardgerichtheid) is het een leuke stalling, maar met boxen vind ik het geen 3 sterren waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:02

4 sterren.... :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:27

Ik ong. 14 jaar hier gereden, waarvan de laatste 6 jaar een eigen paard en ik zou eerlijk gezegd niet meer terug willen.... Als ik sporadisch op stal ben is het gezellig, maar mijn paard komt er niet meer te staan!

Kwantiteit boven kwaliteit

Maar ieder zijn eigen mening.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:28

Wat zei de DA over Tania?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:42

soorry maar ff een stom vraagje hoor.
ben je dinsdag bij tanja geweest?
ik was dinsdag ochtend namelijk rondje polder en toen kwam ik andries met nog een man tegen en die hadden het over een loslopend paard.
wij misten geen paard op stal dus heb er niet verder bij nagedacht(hij had het ook niet tegen mij hoor)

mischien wil hij gewoon weer draver zijn! hi hbi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:42

Ze moet minimaal een week rust. Ze heeft een wond op 1 been en loopt op een ander been ook niet lekker. 't Is dus even afwachten. Ze zou zondag mee gaan naar Schoorl voor een instructieweek, dat gaat helaas niet meer door voor dr. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:43

plientjedres schreef:
soorry maar ff een stom vraagje hoor.
ben je dinsdag bij tanja geweest?
ik was dinsdag ochtend namelijk rondje polder en toen kwam ik andries met nog een man tegen en die hadden het over een loslopend paard.
wij misten geen paard op stal dus heb er niet verder bij nagedacht(hij had het ook niet tegen mij hoor)

mischien wil hij gewoon weer draver zijn! hi hbi

Dat zal Taan niet geweest zijn denk ik. Die was sinds vanmorgen vermist en gisteravond nog gewoon op het weiland gezet. :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:34

oke, nou ik moest er ff aan denken.
was echt dinsdag ochtend ja, wel toevallig 2 paarden los.
gebeurd nooit wat en nu 2 achter elkaar.
jullie mogen het hek wel even nakijken of is hij wel door de sloot gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:45

Ze is wss onder de draad doorgegleden de sloot in, of eroverheen gesprongen de sloot in. Ze werd gevonden bij de renbaan, in de sloot.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:53

@Dok12 Je pony mag best in een paardenbox staan, dat staan er genoeg, alleen moet je daar dan wel voor betalen.

Fijn dat Tania gevonden is, ik hoop dat ze snel weer opknapt en er niets aan overhoud.

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:22

Betalen was het probleem ook niet voor mij (dit heb ik ook direct uitgelegd), maar er werd beslist moeilijk over gedaan (uitgangspunt was en bleef een ponybox) Ik mocht het proberen te overleggen met iemand die er het laatste woord over had (en dan zal het uiteindelijk ook vast wel goed zijn). Maar als ik om dit soort dingen (om enig welzijn van mijn paard) al zo'n moeite moet doen dan is dat voor mij de reden om niet voor een stalling te kiezen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:31

ikkemartina schreef:
als je kiki bedoelt die donder bruin was die bij ons kika heet.... dan nee die staat er niet meer... was wel een leuk beesie maar heeft een goed baasie gevonden ook beter voor die pony hoor

ja volgens mij werd ze kika genoemd,maar weet je waar ze heen is toevallig?

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:25

ik weet niet waar ze heen is, weet niet hoe die baasjes hete maar ze heeft het vast goed...

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:36

Dan vraag ik me af wie je gesproken heb, want zeker voor geld is alles daar bespreekbaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:47

Ik snap het wel van de pony - paardenbox. Als er een pony in een paardenbox staat, kan je een paard minder kwijt. Een paard krijg je namelijk echt niet in die ienie-minie pony box. Ik ben eigelijk van mening dat een pony beter in een een stand kan staan dan in de ponybox (op de Delft). Naar mijn idee hadden ze in de stand meer ruimte!

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:24

Maar die stand zijn er niet meer, toch? Vind stands NIET kunnen, de hele dat vast staan en dan nog maar te zwijgen over de lelijke plekken die de paarden er aan overhielden. De ponyboxen, vooral in de zogenaamde pony stal zijn klein, maar volgens mij, staan daar ook alleen de kleinere ponies.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:33

Ik vind de vroegere stands minder paard-onvriendelijk dan de pony-boxen. Heb je wel eens goed gekeken? Sommige pony's zijn echt wel flinke c of D pony's (althans toen ik nog op stal stond) die diagonaal in de stal moesten staan omdat ze er anders klem in stonden. Wonden van de stand zelf of wonden van de buurman? Ik kan het mij niet herinneren... Behalve de singel en schoftwonden dan...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 06:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alle boxen bij de Delft aan de kleine kant vindt. Een pony box is naar mijn mening alleen geschikt voor pony's tot de B maat. En dan niet te grof. Van de paardenboxen ben ik van mening at ze alleen geschikt zijn voor pony's tot de D maat.
Ik zou dan ook nooit op een stal gaan staan waar de boxen zo klein zijn.
Ben ook niet voor de stands. Maar kan me voorstellen dat ze ondanks dat ze vast staan ze in stands meer bewegingsvrijheid hebben!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:47

@ Ponyparadijs. *\o/* Een medestander :o

Alleen de grootte van de paardenboxen voldoen aan de FNRS richtlijnen... Jammer maar helaas. Ik ken zelfs meerdere 5-sterren maneges waar de stallen ook zo klein zijn!!

Ach, waarom grotere stallen maken dan nodig (afgaande op het sterrensysteem van de FNRS).... en als je de stallen toch wel verhuurd krijgt!

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:08

En toch vind ik de nieuwe (groene) stallen wel geschikt voor paarden, de bruine (oude) boxen zijn inderdaad aan de kleine kant, maar volgens mij staan daar dan ook geen echte grote paarden (meer). Ik heb zeker wel lelijke wonden van de stands gezien, bijna alle paarden en ponies die daar langer stonden hadden stukken uit hun manen geschuurd en plekker van de halsters.