stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 20:51

zo vandaag even gezocht naar Indra en gevonden dus zal je nu misschien sneller herkennen
was een leuk bruin beestje zag ik

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:06

dank je wel!
Ik geloof dat we wel vaker op zaterdag tegelijk aanwezig zijn. Op zondag heb ik vaak les van Peggy, dus misschien heb je me dan eens gezien.

Vandaag was het weer lekker druk met rijden. Maar het is toch weer allemaal gelukt. Morgen les van Roelof, dus hopen dat al het trainen toch wel iets heeft geholpen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 16:52

tjonge vanmorgen was het best druk (normaal zie je nooit iemand op woensdag morgen) dus ik had in de bak wat zwart plastic neergelegd en wat pionnen ik wilde nl met Flurk oefenen. Heb dat uiteindelijk ook wel gedaan maar in een iets rapper tempo dan gepland echter oefenen was niet nodig want Flurk deed alles in 1 keer dus ben super trots op hem daarna plastic weggeruimd met Flurk in de hand en ook dat gaf geen problemen. Daarna nog even lekker buiten uit zwezen waaien en Flurk later nog 10 minuten aan de molen gezet maar dat werd een fiasco want de molen kon niet tegen de wind in draaien dus uiteindelijk geholpen om alle paarden eraf te halen (ook Indra)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 21:18

jammer dat de wind vandaag ook de molen tegenhield wat wen je snel aan extra luxe en wat een gemis als je het dan niet kunt gebruiken

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:23

Ja de molen is echt een heerlijke luxe! Tong uitsteken Was ze wel braaf met terug op stal zetten Lida? Ze kan namelijk nog wel eens erg druk zijn...

Gisteravond is de vorige eigenaresse (zij heeft de moeder van Indra nog) langs geweest. Ze vonden de stapmolen wel erg mooi ook. Gelukkig vonden ze Indra er ook goed uitzien en ook dat ze het allemaal wel heel goed deed met rijden Haha! . Met rijden was het gisteravond ook weer lekker druk, maar alles is uiteindelijk wel weer goed gegaan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:31

nou zit ik gisteren vol trots mijn proef je aan Peggy te tonen (op papier) voor mijn aller eerste wedstrijd binnenkort een pad de deux, verkleed en met muziek niveau B zakt vandaag of liever gezegd gisteren tijdens het rijden mij de moed alweer in de schoenen want monster Flurk flurk laat zich niet temmen (africhten) gisteren passeerde ik de haflinger te kort in de baan en daar schrok hij van en later bokte hij mij er bijna af en vandaag heeft hij mijn man even te pakken genomen alleen heeft die daarna Flurk even mooi terug gepakt maar ik weet niet wie er nu het laatst lacht

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:32

miran_indra schreef:
Ja de molen is echt een heerlijke luxe! Tong uitsteken Was ze wel braaf met terug op stal zetten Lida? Ze kan namelijk nog wel eens erg druk zijn...

Gisteravond is de vorige eigenaresse (zij heeft de moeder van Indra nog) langs geweest. Ze vonden de stapmolen wel erg mooi ook. Gelukkig vonden ze Indra er ook goed uitzien en ook dat ze het allemaal wel heel goed deed met rijden Haha! . Met rijden was het gisteravond ook weer lekker druk, maar alles is uiteindelijk wel weer goed gegaan.

dat zei degene al die haar aan de molen had gezet dus ik heb haar het touwtje gegeven maar ze deeed het super (je paard en het vrouwtje) weet niet hoe dat meisje heet

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:24

Miran was moet je betaling voor de stalling bij Prinsenstad incl. de lessen. Dit is niet voor mij voordat je je dadelijk gaat afvragen waarom ik dat moet weten hihi.

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:24

Het is momenteel nog 445 euro. Ik weet niet hoeveel het in januari weer omhoog gaat. Je heb dan iedere dag behalve zondag de mogelijkheid lessen te volgen. Verder is het inclusief voer en stro en uitmesten. Ze staan daar alleen op het moment wel heel vol dus diegene moet wel tijdig aangeven dat ze wil komen. Ik blijf zelf voorlopig toch nog bij Jan staan want het is echt wel onwijs druk daar nu (wel gezellig hoor maar voor Indra nog iets te veel van het goede)!

Hoe gaat het verder met jullie? Met charmeur ook alles goed? In welke stal staat hij nou?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:55

miran_indra schreef:
Het is momenteel nog 445 euro. Ik weet niet hoeveel het in januari weer omhoog gaat. Je heb dan iedere dag behalve zondag de mogelijkheid lessen te volgen. Verder is het inclusief voer en stro en uitmesten. Ze staan daar alleen op het moment wel heel vol dus diegene moet wel tijdig aangeven dat ze wil komen. Ik blijf zelf voorlopig toch nog bij Jan staan want het is echt wel onwijs druk daar nu (wel gezellig hoor maar voor Indra nog iets te veel van het goede)!

Hoe gaat het verder met jullie? Met charmeur ook alles goed? In welke stal staat hij nou?

zodan ik vond Chardon al duur is momenteel 365 maar wist niet dat het nog gekker kon

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:37

Ik was nieuwsgierig omdat er vandaar een klant kwam die 3 paarden daar heeft staan. Dan moet je goed geld hebben.

Charmeur staat nog steeds in dezelfde stal waar hij toen met Miran samen stond.

Gaat helemaal super.

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:44

Ja de pony boxen zijn wel goedkoper maar weet niet hoeveel. Ken daar wel genoeg mensen met meer dan 1 paard en idd dan moet je wel goed geld hebben. Een kennis van mij heeft daar ook 3 paarden staan.

wel fijn dat het zo goed gaat met charmeur! Die groep waar chyenne in staat is echt onrustig.

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:26

Nog maar een paar maanden en dan gaat alles weer door elkaar.
Als het goed is gaan de hengsten dan bij elkaar en de merries.
Dit jaar niet zoveel hengsten. Volgens mij maar 3 als ik me niet vergis.

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:08

nathalie1980 schreef:
Nog maar een paar maanden en dan gaat alles weer door elkaar.
Als het goed is gaan de hengsten dan bij elkaar en de merries.
Dit jaar niet zoveel hengsten. Volgens mij maar 3 als ik me niet vergis.

Ja die van ons, en colorado. Maar zaten er bij de veulens die van buitenaf zijn gekomen dan geen hengstjes?
Naja aan de andere kant wel een rustig groepje dan..Met allemaal veulens die regelmatig in de hand zijn..worden ze ook niet jaloers op elkaar.
Sommige veulens bij Dimas in de groep zijn trouwens al echt groot zeg. Wat gaat dat snel he!

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:07

Zijn dan inderdaad maar weinig hengsten dit jaar! Worden ze dan uit elkaar gehaald als ze naar het land gaan ofzo?

Kim, gaat alles alweer wat beter? Heb je vorige keer namelijk niet echt gesproken toen je op stal was! Witney ziet er heel goed uit hoor en Dimas is echt een kleine ondeugd Haha!

Heb vanavond weer les. Het is nu nog drukker op de woensdagavond want Sophie en Nathalie (van Tenessie) hebben nu ook springles na Marjolein. Er is nu dus les van 18.00 tot 22.00 uur geloof ik. Bloos

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:37

miran_indra schreef:
Kim, gaat alles alweer wat beter? Heb je vorige keer namelijk niet echt gesproken toen je op stal was! Witney ziet er heel goed uit hoor en Dimas is echt een kleine ondeugd Haha!

Ja klopt, ben ook maar kort geweest, en gister ook weer even kort..Tis een beetje te koud om lang te blijven als ik niet in beweging blijf. Maar gaat idd wel wat beter. Fitness nu 3 keer in de week 2 uur en heb dan ook meteen fysio. Zit nu op de 25 kg belasting en daar moet dan elke week 5 kg bij. Zal er nog wel een hele tijd zoet mee zijn, maja als ik maar weer loop.
6 januari controle bij de chirurg dus hopelijk mogen de krukken dan afgebouwd worden.
Maar gelukkig kan ik nu wel wat vaker komen Haha! Kan trouwens niet w8en tot ik weer manen kan knippen Bloos!

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:43

miran_indra schreef:
Zijn dan inderdaad maar weinig hengsten dit jaar! Worden ze dan uit elkaar gehaald als ze naar het land gaan ofzo ?

Volgens mij wel in t voorjaar..weet niet precies wanneer. De groep van cheyenne en dimas was samen gegaan..maar dat ging inderdaad niet helemaal goed zei Jan..Sommige veulens mochten namelijk niet eten van de wat dominantere.. dus nu zijn ze weer in 2 groepen verdeeld. Maar dimas mocht blijven omdat hij wel gewoon kon eten Vork

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:37

Gisteravond was alles buiten bevroren dus niet veel kunnen doen. Zelfs de stapmolen kon niet echt gebruikt worden. Vandaag ga ik dus maar weer rijden, en dan maar hopen dat ze niet te druk is. Gister was het echt super druk ik de bak natuurlijk.

Is het in jullie stal ook zo koud? Ik had Indra onder een 300 grams deken staan, maar ze was echt onwijs koud! Nu maar een extra deken eronder gedaan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:08

inderdaad gisteren kon ik niks doen dus dacht ga even wandelen buiten in de kou op het erf ik heb er nl een hekel aan als je aan het rijden bent en mensen komen in de rijbaan wandelen dus wil dit ook een ander niet aan doen echter voor mijn arm had het misschien wel een betere oplossing geweest (hij trok behoorlijk) dus vandaag eerder vrij genomen en gelukkig was dat achteraf gezien niet nodig want Jan had stro in de molen gegooid dus vandaag heeft hij wel weer gewoon in de molen kunnen lopen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:09

oja ik had laatst hoefschoenen gekocht en die pasten niet echt.
Nu is er hier iemand die zich daarover verbaasd dus voor haar deze onderstaande foto's
Afbeelding
Afbeelding

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:44

De veulens mogen ook al niet buiten spelen No Cheer

Lieve hoefjes heeft flurk,hihi Knipoog

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:07

Whitney01 schreef:
De veulens mogen ook al niet buiten spelen No Cheer

Lieve hoefjes heeft flurk,hihi Knipoog

hoefjes?
vind best al behoorlijke knotsen
nee veulens spelen niet buiten maar gewoon lekker op stal
hoop dat vorst snel uit de grond gaat
Heb net les gehad en ben helemaal blij want hij deed het vandaag perfect
Ben dus hele trots op mijn gele monster
heb alleen nu wat rugpijn dat komt van het galoperen want dat gaat nog niet soepel

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:37

Misschien domme vraag maar waarvoor gebruik je hoefschoenen?

wel fijn dat je les zo goed ging! Ik heb gister avond gereden en dat was een kleine ramp. Het was onwijs druk en Indra viel alle paarden aan die haar inhaalde Verward ! Nu hopen dat het tijdens mij les wat rustiger is vanavond.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:52

miran_indra schreef:
Misschien domme vraag maar waarvoor gebruik je hoefschoenen?

wel fijn dat je les zo goed ging! Ik heb gister avond gereden en dat was een kleine ramp. Het was onwijs druk en Indra viel alle paarden aan die haar inhaalde Verward ! Nu hopen dat het tijdens mij les wat rustiger is vanavond.

is niet dom zal je antwoord geven
ik wil graag een paar springschoenen om als ik balken op de grond heb liggen en daar over heen draaf hij regelmatig zijn poten stoot aan die balken en ik dus bang ben dat hij zijn kroonrand zal beschadigen
maar er zijn schijnbaar geen springschoenen die hem daarbij kunnen helpen want ze zijn of te groot of te klein dus ik gebruik GEEN springschoenen
snap ie?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 16:28

vandaag een leuk aardigheidje gekreen op stal
het zijn de kleine dingen die het doen en ik wardeer dat zeer van Jan (ook de chocoletter met sinterklaas vond ik geweldig leuk)
overigens hij wil binnenkort weer beginnen met het vrij springen van de jonge paarden hebben jullie daar wel eens aan meegedaan?