Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:04

whaha ja ik ken jo zo onderhand wel Tong uitsteken aaah ik baal echt! morgen wordt t weer stormen... en nou mag ik alweer niet naar emmeloord!!! Boos! maar ben zo bang dat ik lin teleur stel... maar vooral omdat mn vader er nou niet meer is kan het niet meer eig... mn broer kan ook niet altijd... Boos!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:40

Ach joh Lin begrijpt dat toch wel:)
Hey maar anders hadden wij tegen elkaar moeten rijden Lot, B tegen L haha...
Ik moet nog even kijken hoe het zondag met me gaat maar ik ga gewoon proberen voor die tijd een boel op te knappen:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:37

je stond trouwens niet op de startlijst... weet je zeker dat je niet op de wachtlijst was geplaatst? ik mag op targetjeee Haha! Haha! wel zin in Lachen

Waaaaaat een tyfus wind zeg Tong uitsteken kwas om half 1 vrij, omdat vanaf 1 uur d ebussen niet meer zouden rijden, maar die bleken uiteindelijk(toen ik al thuis was Clown) wel gewoon te rijden Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:27

Nee Herman heeft ervoor gezorgd dat ik voortijdig niet op de startlijst kwam te staan.
We hadden vorige week al geconcludeerd dat ik niet mee zou doen hahaha...
Ja vreselijk weer he, ik kan dus niet naar Fleurtje toe dus maar heb gehoord dat de groene stallen bij stal bredewold kapot waren gewaaid, complete wanden die eruit lagen!
Hieronder een paar foto's:

Afbeelding
De linker "stal" stond Fleurtje...

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:40

Jolien87 schreef:
Nee Herman heeft ervoor gezorgd dat ik voortijdig niet op de startlijst kwam te staan.
We hadden vorige week al geconcludeerd dat ik niet mee zou doen hahaha...
Ja vreselijk weer he, ik kan dus niet naar Fleurtje toe dus maar heb gehoord dat de groene stallen bij stal bredewold kapot waren gewaaid, complete wanden die eruit lagen!
Hieronder een paar foto's:

De linker "stal" stond Fleurtje...

Zo daar is aardig huisgehouden ... Gaat het weer wat beter met je Jolien87?

Hc de Haerst, komt nog op tv he! Bij het progamma revenge of the nerds. Ik dacht dat het aankomende maandag wordt uitgezonden!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:49

revenge of the nerds? wtf is dat Tong uitsteken en wat hebbe ze op de haerst gedaan Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:18

Ja ik heb het gelezen haha...
Hieronder de link waarbij je het kan lezen, Lotte ze hebben je paardje Target gebruikt hihi, hij wordt beroemd:D

http://www.dehaerst.nl/nieuwsverder.php?selected=981

@ Sonador: het gaat al wel iets beter, ben alleen wel bang dat ik vandaag niet naar de manege kan, teveel last van hoofdpijn, duizeligheid en soms ineens hevige pijn in de rug.
Is niet verstandig dus, kan beter eerst goed uitzieken en dan weer lekker overal heen gaan:)

Fleurtje heeft gelukkig niks aan de omgevallen stallen overgehouden, evenals de andere paarden maar het was wel flink schrikken ja!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:42

grappig Haha!

Ik heb zooooo zin in de wedstrijd he Lachen superfijne proef moet k rijden! L1-7, echt heel fijn Lachen alleen beetje gebroken lijnen enzoo Tong uitsteken geen kleine voltes of voltes 15 meter ofzo Tong uitsteken

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:03

Jolien87 schreef:
Hieronder de link waarbij je het kan lezen, Lotte ze hebben je paardje Target gebruikt hihi, hij wordt beroemd:D

@ Sonador: het gaat al wel iets beter, ben alleen wel bang dat ik vandaag niet naar de manege kan, teveel last van hoofdpijn, duizeligheid en soms ineens hevige pijn in de rug.
Is niet verstandig dus, kan beter eerst goed uitzieken en dan weer lekker overal heen gaan:)

Fleurtje heeft gelukkig niks aan de omgevallen stallen overgehouden, evenals de andere paarden maar het was wel flink schrikken ja!

Ach gut

jij rijdt op de manege right ?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:42

Vanmorgen even op mange geweest omdat Noëla haar eerste wedstrijdje had! weet niet of ik bekenden heb gezien ik had iig erg rood kort haar en mijn kleine meisje van twee was erg ontdeugend in de kantine.. LachenNoëla heeft het voor haar eerste wedstrijdje goed gedaan!! op Jannika

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:45

Millenium schreef:

Ik zal binnenkort ook maar weer eens een kijkje gaan nemen op de haerst ben er al erg lang niet meer geweest. En als alles gaat lukken zoals ik wil dan binnenkort lesje doen bij Herman met me verzorgpaardje Haha!

Kun je er nu ook les nemen met een paard van buitenaf?
Het lijkt mij namelijk ook wel grappig voor een keertje. Lachen
(Eenmalig, want ik zweer bij mijn huidige instructie.)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:54

jaaa jo je duimen en knuff enzoo hebben geholpen Haha! kben eerste geworden Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:04

gefeliciteerd!!!!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:10

gefeliciteerd annalot! met target of met gina??\

@lorette ja je mag mee rijden met een paard van buitenaf maar wel een leskaart aan schaffen of privelessen hoe dat zit weet ik eigenlijk niet..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:13

op target Lachen Gina had een dikke knie dus kon niet... nog maar 1 wp en dan L2 Bloos

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:29

ladylay schreef:
Jolien87 schreef:

Ach gut

Ik heb een verzorgpaard, en ik les op de manege, en af en toe wat privelessen daaro! Hoezo? Ach gut

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 07:41

volgens mij bedoelde ze jolien

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:57

Haha volgens mij ook, Sonador strijkt meteen met de eer hahaha...

Allereerst Lotje, heeel erg gefeliciteerd, hoorde al van Lin dat het goed was gegaan, super gereden met je Targetje:)

@ Ladylay: ja ik rijd idd bij de haerst, alleen op dit moment dus eventjes niet wegens kneuzingen doort ongelukje met Guardian.

Maarre, volgens mij zijn het maar een gering aantal paarden van buitenaf die op de manege mogen komen. Wil Herman liever niet ivm paardenziektes enzo.
De paardjes van Linda (dus ook paardje van Lotte, Gina) mogen wel daar komen omdat Herman de pa van Lin goed kent en Herman ook heel af en toe op het paardje rijdt van Lin...
Vandaar!

Ik mag niet met mijn eigen paardje naar de manege komen, anders had ik dat wel gedaan. Maar Guardian heb ik ook wel een leuk maatje aan, maar hij moet me er natuurlijk niet afknikkeren he, want dan ligt het werk weer eventjes stil hahaha.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:11

Citaat:

Ach gut

Ik heb een verzorgpaard, en ik les op de manege, en af en toe wat privelessen daaro! Hoezo? Ach gut

nee gewoon Lachen
ik probeer alles te plaatsen wie wat doet Knipoog

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:28

poee jolien! dat is echt flink flink flink schrikken! Ik hoop dat je er snel boven op komt!

Vorige week vrijdag potverdriedubbeltjes ook wat naars mee gemaakt. Vriendje moest voor school een paard uit proberen, zn eigen paard is nog te jong om mee te nemen (leeftijdsgrens), en daarom krijgt hij van die handelaar waaronder ik stage loop een paard mee (hij kent hem ook persoonlijk vandaar). Nou, stap draf niks aan de hand, aangalloperen...3 keer recht echt recht de lucht in, hij om die hals hangen. Enige wat ik kon roepen was VOORWAAAAAAAARST HOU VERDOMME VOORWAARTS Huilen van het lachen . Ik zag al dat die hem scheef wou trekken omdat het paard bijna over zn eigen zwaartepunt heen was, en hij er natuurlijk niet onder wou komen. Hij kreeg het paard wel naar beneden, stuk keihard gegallopeerd, ging het paard weer 3 keer recht omhoog. Kreeg hem daarna weer naar beneden. Ik heb serieus, geen geintje, niet vaak een paard zo link en vies zien doen. En dat terwijl er hier op stal echt wel halfe zolen van paarden tussen zitten. Nougoed, natuurlijk bij het afzadelen eerst gekeken of het misschien ergens pijn had, en ja, het dier heeft langs zn ruggegraat aan de rechterkant een soort knoop in zn spieren, wat hem gewoon zeer doet zodra er druk op komt te staan. Nu heb ik deze afgelopen week het paard aan de bijzet gelongeerd, om hem laag over de rug te hebben lopen, en het gaat met de dag beter. Ze ontspant zich nu in de rug, en de zere plek is weg.
anyway, wat een verhaal

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:11

pfff millennium wat een verhaal!!! ben blij dat je hebt gekeken of het paard iets had met zijn rug.. hoeveel mensen hebben wel niet zoiets van wat een kolere paard die moet hoe dan ook heeeel snel van de hand goed of kwaadschiks.. helaas heb ikzelf ook zo'n paardje gehad die kaarsrecht kwam tot drie keer toe en helaas wel over zijn zwaartepunt heen kwam en achteroverklapte.. dit gebeurde toenin de les! Madam schrok nl van vichy haar staart die ze even zwiepte.. en omdat ze tegen de bakrand op steigerde kon ik ook niet voorwaarts drijven... heb hier een knap blauw oog toen aan over gehouden en heb hem via een vriendin (stal mulder) toen weten te verkopen.
Maar goed ben blij dat jij tot de goeien hoort en het checkt en nu dus nadat je longeert het beter gaat!!!

Wat een paard van buitenaf betreft ik zou ook met een paard van buitenaf mogen komen maar dat zal ook kunnen omdat ik herman dus ken en ik toen het nog van paul was daar les heb gegeven.. hoe het verder daar gaat weet ik helaas niet!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:39

ik las ergens anders in een topic ookd at een meisje(ken dr helemaal niet) om de donderdag met een paard komt lessen bij herman.... volgens mij mag het alleen als je ook bij herman lest... anders niet geloof ik....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:25

Klopt, de mensen die die opleiding doen nemen ook hun paarden mee. Maar ik snap het wel, Fleurtje komt niet van een eerste klas stal vandaan, het is een groot uitgevallen boerderij met een hoop paarden en de kans dat zij een virus of iets dergelijks mee neemt naar de manege is dus wel aanwezig.
Daarnaast is Fleur op dit moment niet te genieten met rijden en we denken dat er meer aan de hand is dus Herman geeft me wel tips enzo maar uitgebreid rijden doen we nu even niet met Fleur.
Puur grondwerk tot we weten wat er aan de hand is...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 07:45

het is ook NIET te geloven he!!! ik helemaal blij met mn eerste prijs, kijk ik op de website bij de uitslagen, staat er WEER dat na hertelling danny toch eerste is geworden Boos! slaat toch nergens op Boos! ik helemaal blij, en nu alsnog voor niks Boos! want nu heb ik een beker thuis die niet voor mij is Boos! want eerst had danny 183, en na hertelling ineeeens 188 Boos! 5 punten verschil is wel heel veel....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:06

Huuuuh wat vreemd!!! Nouja zeg, da's ook niet leuk, maar vijf punten? Da's veel hoor!!!
Is dat half-blonde danny of een andere danny?

Arme jij!!!! (K)