Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ilja000 schreef:M_hOrse schreef:Wel eens op Manege Kennemergaarde gejureerd?
Volgens mij niet. Is dat niet die heel nieuwe manege?
Mandyy schreef:Ik moet een volte 15 meter. Dat is echt rot.
M_hOrse schreef:Wel eens op Manege Kennemergaarde gejureerd?
Ilja000 schreef:Troost je, een volte 15 meter is niet alleen lastig om te rijden, maar ook om te moeten jureren. Moet je kijken of ie niet te groot of te klein is, of ie wel rond is, of ie ook nog stelling en buiging heeft en bladiebladiebla. Best lastig onderdeel om te moeten jureren! (vind ik :p)
smurffie schreef:een volte bij a of c daarbij hoor je de hoekjes"af te snijden" maar wat zien jullie liever in een proef?
dat je dat wel of niet doet???
ook rij ik op een pony die bij verruimen niet sneller gaat maar echt gaat strekken(zie verruimt haar pas):
de vorge keer heb ik gezien op mijn blaadje dat ze ook versnelling willen zien maar dat hoeft toch niet?!?
ik weet dat ik het toen had moeten vragen maar ik ben het helemaal vergeten omdat ik direct naar huis moest.
Mandyy schreef:Ilja000 schreef:Troost je, een volte 15 meter is niet alleen lastig om te rijden, maar ook om te moeten jureren. Moet je kijken of ie niet te groot of te klein is, of ie wel rond is, of ie ook nog stelling en buiging heeft en bladiebladiebla. Best lastig onderdeel om te moeten jureren! (vind ik :p)
Bij ons zit er wel boven een waterleiding waar je precies onder moet rijden, dus af en toe kun je een beetje spieken. Alleen ik weet nooit hoe breed ie dan moet. Rond natuurlijk maar is heel lastig om te zien of je het rond rijd.
Wat vind jij ervan als iemand op een paard rijdt die niet uit te zitten is en af en toe een stukje lichtrijd?
pubelia schreef:Ik heb vandaag f6a gedaan, ik had 193 (had 2 straf punten ivm ik moest naar links maar ging naar rechts)
Maartje1990 schreef:ik rijd ook op FNRS ruitersport centrum komend jaar gaan we wel aan F proeven beginnen maar we zijn net bij de FNRS gekomen, maar ik wil dan nog niet f 6 want dan mag je (als ik het goed begrepen heb) niet meer mee doen met de fnrs zitcompetitie en daar wil ik komend jaar wel aan meedoen!
Ilja000 schreef:Mandyy schreef:Ik moet een volte 15 meter. Dat is echt rot.
Troost je, een volte 15 meter is niet alleen lastig om te rijden, maar ook om te moeten jureren. Moet je kijken of ie niet te groot of te klein is, of ie wel rond is, of ie ook nog stelling en buiging heeft en bladiebladiebla. Best lastig onderdeel om te moeten jureren! (vind ik :p)
Ilja000 schreef:Wat ik vind van een paard die niet uit te zitten is? In een proef waarin een volte 15 meter zit hoort ook aanleuning etc. Dat paard is niet uit te zitten en gebruikt naar ik gok dus zijn rug niet zo erg. Ander paard kiezen! Het niet uit kunnen zitten is een symptoom van een rijtechnisch of misschien wel fysiek probleem.