Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:20

Hier mijn versie van het verslag;

Dag 1
's Ochtends wakker geworden bij mijn ouders in Deventer, na een snel ontbijt Rosa van het station opgehaald en onderweg naar het Lamoen gegaan! Daar aangekomen hebben we thee en koffie gezet en hele erge oudbakken koekjes op een bordje gedaan (in de hoop er nog iets van te maken). De kinders kwamen een voor een binnendruppelen met hun ouders. de helft van de gezichten was voor mij al bekend (Fenna, Iris, Stephanie, Charlotte en Lenneke). Nog een beetje onwennig zocht iedereen een slaapplekje in de schaapskooi op; veel maakte het niet uit waar je lag, aangezien het maar voor twee daagjes was. Nadat alle ouders waren vertrokken hebben we een voorstelrondje gedaan; eerst langs de groep en daarna langs de pony's. Rosa, Elles en ik hebben met wat schuiven en puzzelen een indeling voor het uitprobeer-rijuurtje gemaakt en toen was het tijd om op te zadelen! We reden in rondes van 10 minuten, iedere ronde op een verschillend paardje. Bij sommige combinaties hadden we meteen zoiets van: dit wordt 'em niet (denk: Tessel op Cindy, Elles op Senna Haha!), maar de meeste combi's konden er best mee door.
Na het rijden snel tafel gedekt (wat is het toch relaxed om geen corveegroepjes te hoeven indelen; iedereen helpt elkaar en doet evenveel), gegeten en een definitieve indeling gemaakt voor het rijden 's middags. Dat bleek nog aardig moeilijk te zijn, en met het eindresultaat was niet iedereen het geheel eens, maarja, je moet toch wat.. ik was allang blij dat we Larson en Shera voor de rest van de week naar de wei konden brengen. In twee groepen hebben we vervolgens les gegeven, wat best leuk was. De eerste ruilacties vonden al plaats, die Fenna al beschreven heeft hierboven (ik hield het echt niet bij, al dat ruilen heel de week Haha!).
's Avonds hebben we patat en frikandel/kroket/kaassouffle gegeten en zoals ik al verwacht had begonnen de eerste discussies over het al dan niet vegetaries zijn los te barsten. Dat vind ik altijd wel een leuk onderwerp voor op kamp; het is me ooit al eens gelukt om een stuk of 4 kinders voor een jaar vegetaries te laten worden (dat doe ik toch goed he? of zou het aan de kippenslacht-verhalen hebben gelegen? Knipoog )
Na het eten heb ik een carroussel geschreven, die op papier (of iig in mijn hoofd) er perfect uitzag, maar in de praktijk nog niet zo goed werkte. Gelukkig was tijdens het voorlezen mijn redder in nood Elles, die mijn "bij A in dubbele colonne afwenden, bij X in V-formatie halthouden en groeten, voorwaarts bij C in arbeidsdraf splitsen" in Donald Duck-taal wist uit te leggen (ik zei nog zo, laten we het eerst droog oefenen!).
Na het oefenen, toen iedereen met gepoetste tandjes en pyamaatjes aan in de schaapskooi zat, begon er een nieuwe trektocht traditie: ezelen! Achja, met het Apotheek Sassenheim-kaartspel van Iris zijn we menig uurtje doorgekomen. Toen was het bedtijd, en inderdaad verdacht snel stil! Ik dacht nog, zouden ze het wel leuk vinden hier..?

Dag 2
Niet echt veel geslapen, maar wel met goede moed aan de tweede dag begonnen; we gingen zoals Fenna al zei politietraining doen! Na het voeren, tafeldekken en eten ging de eerste helft van de groep hun pony's poetsen en de andere helft hielp mee het parcours opzetten (Karin: op goed geluk hebben we de waterbak ook gebouwd, en het was een succes!! De een stapte eroverheen, de ander plensde erdoorheen, Punky maakte er zelfs een geweldig mooie sprong van). Na een paar seconden waaide het tentje weg in de richting van Misty, ik heb Misty nog nooit zo bang voor zoiets stoms gezien Haha! Daarna gingen Lot en ik maar in het tentje zitten, tegen het wegwaaien. Ik heb nog een verhaaltje gehouden over angst bij paarden, en nadat de tweede groep de hindernissen had uitgeprobeerd hebben we even gepeild of er nog animo was voor een paar rondjes vlaggenspel. Dat was er, maar dat ging dus niet helemaal goed met Bonita ertussen...
's Middags gegeten en met de hele kudde het bos in geweest; helaas ging het regenen. Natuurlijk zijn wij niet van suiker, dus reden we gewoon door. Op een gegeven moment kozen we toch maar voor de verkorte route, die we vervolgens alsnog hebben gestaakt, het was echt even een goede wolkbreuk! Jeetje. Thuis aangekomen brak de zon ineens weer door, dus besloot Elles nog een rondje vijver te doen met de kinderen die daar zin in hadden, en ging ik naar stal met Lenneke en Nanda, wij hadden geen zin meer en gingen opdrogen. Rosa was thuis gebleven, die kon niet zo goed tegen de kou, dus die had in der bedje gelegen (verdorie! Knipoog ) en kwam vragend aangelopen: wat is er gebeurd? We hebben Jupiter, Priscilla en Senna even losgegooid in de bak. Wat een figuur is die Senna, jeetje! Ik heb nog nooit zo vaak een pony achter elkaar zien rollen. Ze ging wel een stuk of 20 keer, ik overdrijf niet. Daarbij strekte ze haar achterpootjes heel lief de lucht in. Toen de rest terugkwam van het rondje vijver hebben we alle paarden de bak in gegooid en opgestrooid, dat was snel gebeurd. Ik heb aangeveegd en gevoerd met Annebel en Rosalie. Daarna gingen we eten en 's avonds hebben we dus nog even droog geoefend voor het carroussel en ge-ezeld (of hoe schrijf je dat..?)

Dag 3
Tsja, ik heb een maand in Engeland gewoond, en daar zeggen ze dus "rain before seven, dry before eleven". Met dit zinnetje probeerde ik mezelf moed in te spreken terwijl ik om 07:30 mijn bed uit ging (viel) om het overstromingsgehalte in de schaapskooi te checken. Het viel nog mee, maar de druppels waren dik en niet hoopgevend. Maar weer of geen weer, 't is altijd trektochtweer, verdorie!! Na het ontbijt zijn we de pony's op gaan zadelen, en hebben we de trailer ingeladen met de slaapspullen (die we de avond daarvoor hadden ingepakt).
Rond 11:00 zijn we vertrokken, 12 regenjasjes bij elkaar. We zijn via het Markelose bos, het kilometerpad en de middelgrote brug richting Holten gegaan, daar de spoorweg over het Holterbos in. Wat gecrosst, pauze gehouden, verder gereden totdat de regen te gek voor woorden werd en we naar de camping (annex pluimveehouderij annex melkveehouderij annex huifkarverhuurbedrijf) zijn gegaan. Daar hebben we de paarden in de wei gezet en zijn we snel naar het slaapzaaltje (annex kippenvoer-stinkhok) gerend om op te warmen, chaps en schoenen te laten drogen, limo te drinken en.. te ezelen! Toen Jannette en Dennis aan kwamen rijden met de trailerservice (denk: warm eten, slaapspullen en paardenbrok) konden we gaan tafeldekken en onze paarden gaan voeren in de wei. Dit was nog een hele operatie, die in de loop van de week stukken vlotter verliep. Vooral vosje liet zich erg moeilijk vangen.. Wel grappig, tijdens die voersessies zie je echt de ware aard van sommige paarden bovenkomen. PZN en Jupiter zijn twee handen op een buik, PZN is echter wel de baas. Mira eet op haar gemakje, met veel opkijken en was als laatste klaar, punkie staat er altijd relaxed bij en Vosje ontpopt zich als een sacherijnige Bitch van tijd tot tijd, hihi.
De avond was ondanks de stinkzaal en bijbehorende stinkmatrasjes erg gezellig, we hadden chips, snoep, limo, grappige muziekjes op mp3-spelers en filmpjes/smsjes/foto's op diverse mobieltjes die de hele zaal rondgingen, vriendjes en overige jongens te bespreken dus tsja, we vermaakten ons wel! Traditiegetrouw ben ik laat nog gaan douchen, lekker uitgebreid, en toen ik terugkwam ging het licht uit en werd het stil...

Wordt vervolgd!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:02

Leuk verslag, ik ben benieuwd naar het vervolg. Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:51

aah, die van jou is veel makkelijker te volgen Lachen (hoe krijg je het voor elkaar...) Grappig om ook te lezen hoe jij het vond en in Tessel-taal.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:07

@ Tessel; begeleid je dit jaar alleen de trektocht? Of ook gewoon nog andere weken?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:19

leuke verhalen van de trektocht Haha! , jammer van het weer.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 01:46

haha Fen, wat een onzin, die van jou was ook goed te lezen hoor! En ook nog eens grappig, en afgemaakt Knipoog
Sorry voor het onvolledige verslag, ik had geen zin en geen tijd meer!
Annemarie: ik begeleid ook nog week 8, dan ben ik eigenlijk hulpleiding. Ik moet ook die donderdag ochtend alweer weg van het Lamoen, ik ga namelijk voor twee weken naar Zuid-Afrika (!!) dat kwam er 'even' tussen Knipoog

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:02

dan zie ik je waarschijnlijk wel in week 8 zwartwitje Haha!
zuidafrika, vakantie?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:28

Zuid-Afrika! Bloos!
Zooo, heel veel plezier! Dat lijkt me echt gaaf! Haha!

He Pauline, ben jij eigenlijk al op vakantie geweest?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:59

jaha pauline is net terug Clown
we zijn 4 dagen in een hotel in boekelo geweest, niet zo ver en niet zo lang , maar de kinderen moesten de boel thuis verzorgen.
we hebben het heerlijk gehad, goed weer, lekker uitgerust en bij thuiskomst stond het huis nog overeind Haha!
dus volgend jaar iets langer en iets verder weg Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:02

bedenk mij in 1 keer dat je schreef niet zo'n leuke les te hebben gehad, van wie had je les dan? naar mijn wten was rick er niet, die had mij namelijk gebeld, maar ik was met vakantie Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:34

Inderdaad, die was er niet.
Ik had les van Kirsten.
Niets mis mee hoor.
Maar het niveau van de mensen in de les was toch behoorlijk verschillend, wat heel erg jammer was en ik had het gevoel dat ik geen controle over Puncky kon krijgen.
In het begin was 'ie super lief, goed aan het been en lekker voorwaarts en redelijk ontspannen voor mijn gevoel, maar na een tijdje werd dat meer racen (en zeeker niet ontspannen) en in springen had Puncky ook weinig zin, behalve als het echt behoorlijk hard ging. Op het gebied van 'sturen' ontbrak er ook het een en ander, bekend probleem, Puncky liep door m'n buitenbeen/buitenteugel weg maar het was zo chaotisch dat ik daar niet echt aan toe kwam om echt ergens goed aan te werken. Naja, het voelde in ieder geval niet goed.
Over 5 dagen op kamp, eens zien wat ik dan voor beestje onder m'n kont krijg.
En dan beginnen de lessen al bijna weer. Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:24

jammer, maarja dat is een beetje het nadeel van de vakantie, iedereen die wil lessen moet dan op zaterdag en de pony's hebben het na zo'n ponykampweek ook wel een beetje gehad denk ik, ze moeten die 5 dagen best aanpoten hoor Ach gut

voorlopig is 8 september nog heeeeel ver weg Knipoog
ben nog zo lekker in vakantiestemming Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:33

Hahah, nou.. vakantiestemming heb ik niet echt.
Ik verveel me nogal. Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat uitslapen is wel lekker.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:45

je verveelt je Clown
kamer opruimen
je moeder helpen
lezen
met vriendinnen naar de stad
op zoek naar een verzorgpaard
moorkoppen maken (daar is joline nu mee bezig Vingers aflikken )
msn
bokken

nou genoeg ideetjes Clown Haha!
nog 1tje dan , heb je geen vakantiebaantje?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:48

He ik hoorde van Jannette dat afgelopen zaterdag het niet zo druk zou zijn qua lessers. Trektocht was idd redelijk intensief, vooral vrijdag was een lange dag met veel stukken rengalop. Bij thuiskomst hebben we Jupiter en PZN gelijk naar de wei gebracht , want die waren volgens Jannette te mager geworden (als je erop zit merk je dat niet, vanwege de onmetelijke energie die die beestjes hebben en de constant naar voren gehouden oortjes, kan je nagaan wat een bikkels het zijn).
We konden trouwens Larson niet te pakken krijgen in de wei, knollie liep te dansen en springen als een veulen, terwijl Shera en Piet maar al te graag naar stal wilden, lekker uit de regen Haha!

Ik ga met de hele familie van mijn vriend (met zijn 10en) naar Zuid-Afrika, om te vieren dat zijn oma 80 wordt (das nog eens een feestje he Haha!)..echt weer zoooo'n zin in!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:51

wauw , doe mij ook zo'n oma Haha!

ik durf alleen niet te vliegen Bloos

hebben pzn en jupie nu een week vakantie? ik hoop het voor ze Ach gut

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:26

Trektocht lijkt me inderdaad heel intensief voor de pony's. Alhoewel ik het zeker met Mirthe ook niet echt door had, die stond zeker toen we weer in het vertrouwde markeloose bos waren de hele tijd in de ik-wil-hard- modus. (oortjes naar voren en af en toe lekkker met Vosje meedribbelen)

trouwens Tessel, wat betekent dilligaf??? Verward wilde al de hele tijd vragen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:39

trouwens Tessel, je maakt het verslagje toch nog een keer af he?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:28

haha Fen jahoor, zal ik binnenkort doen. Moet alleen nu zo de stad in en daarna werken, dus ik zal even kijken wanneer ik weer tijd/zin heb Knipoog
Bruine: volgens mij hadden ze alleen in het weekend vrij, ik neem wel aan dat ze er nu weer zijn, want er waren niet zoveel paarden deze week (Toran zou zelfs gebruikt worden geloof ik).

dilligaf (d.i.l.l.i.g.a.f.) betekent do I look like I give a fiets? Een soort stopwoordje wat me in Engeland is geleerd, ik vind het wel een mooie Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:32

bruine schreef:
je verveelt je Clown
kamer opruimen
je moeder helpen
lezen
met vriendinnen naar de stad
op zoek naar een verzorgpaard
moorkoppen maken (daar is joline nu mee bezig Vingers aflikken )
msn
bokken

nou genoeg ideetjes Clown Haha!
nog 1tje dan , heb je geen vakantiebaantje?

Ik ben eeh 'werkzoekende'.
Vandaag had ik wat te doen, een vriendin kwam langs, we gingen wat dingen in mekaar knutselen voor kamp.
Bokken en msn, daar bestaan meestal inderdaad m'n vakantiedagen uit.
Naar de stad ga ik ook vast nog wel een keer deze week. Ja
Een verzorgpony zoeken zou ik graag doen, maar als school weer begint weet ik zeker dat ik veeeel te weinig tijd heb (of sneller moet zijn met m'n schoolwerk natuurlijk Scheve mond Tong uitsteken ), dus daarom zoek ik daar niet echt naar, maar mocht ik er eentje tegenkomen, zal ik het wel willen proberen.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:34

Zwartwitje schreef:
He ik hoorde van Jannette dat afgelopen zaterdag het niet zo druk zou zijn qua lessers. Trektocht was idd redelijk intensief, vooral vrijdag was een lange dag met veel stukken rengalop. Bij thuiskomst hebben we Jupiter en PZN gelijk naar de wei gebracht , want die waren volgens Jannette te mager geworden (als je erop zit merk je dat niet, vanwege de onmetelijke energie die die beestjes hebben en de constant naar voren gehouden oortjes, kan je nagaan wat een bikkels het zijn).
We konden trouwens Larson niet te pakken krijgen in de wei, knollie liep te dansen en springen als een veulen, terwijl Shera en Piet maar al te graag naar stal wilden, lekker uit de regen Haha!

Ik ga met de hele familie van mijn vriend (met zijn 10en) naar Zuid-Afrika, om te vieren dat zijn oma 80 wordt (das nog eens een feestje he Haha!)..echt weer zoooo'n zin in!

Het was inderdaad niet echt druk.
7 mensen in totaal, verdeelt over 2 lessen (5 gevorderden - 2 beginners)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:48

Aah okee, dus voor de paardjes toch een soort rustdagje Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:35

gelukkig heb ik werk Schijnheilig ik verveel me nu soms al...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 20:09

Ik ben gewoon te scheiterig om een open sollicitatie in te sturen.
Verder houdt ik wel de krant en alles in de gaten op zoek naar een leuk baantje.
Een tijdje geleden heb ik een sollicitatie bij de bakker overgeslagen omdat je er zaterdags om 6 uur je bed voor uit moest, maar nu vind ik dat toch wel jammer. Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:13

hihi zes uur...
nee, ik heb gewoon bij vier supermarkten zo'n brief opgehaalt ingevult en werd bij de hema gelijk aangenomen (dat is wel makkelijk hoor, even naar de klantenservice,balie en dan krijg je zo'n brief die je in moet vullen. Weer inleveren en tada. Je wordt op gebelt, nog een gesprekje en aangenomen... hihi, klinkt wel eng... Lachen