Dag 1
's Ochtends wakker geworden bij mijn ouders in Deventer, na een snel ontbijt Rosa van het station opgehaald en onderweg naar het Lamoen gegaan! Daar aangekomen hebben we thee en koffie gezet en hele erge oudbakken koekjes op een bordje gedaan (in de hoop er nog iets van te maken). De kinders kwamen een voor een binnendruppelen met hun ouders. de helft van de gezichten was voor mij al bekend (Fenna, Iris, Stephanie, Charlotte en Lenneke). Nog een beetje onwennig zocht iedereen een slaapplekje in de schaapskooi op; veel maakte het niet uit waar je lag, aangezien het maar voor twee daagjes was. Nadat alle ouders waren vertrokken hebben we een voorstelrondje gedaan; eerst langs de groep en daarna langs de pony's. Rosa, Elles en ik hebben met wat schuiven en puzzelen een indeling voor het uitprobeer-rijuurtje gemaakt en toen was het tijd om op te zadelen! We reden in rondes van 10 minuten, iedere ronde op een verschillend paardje. Bij sommige combinaties hadden we meteen zoiets van: dit wordt 'em niet (denk: Tessel op Cindy, Elles op Senna

Na het rijden snel tafel gedekt (wat is het toch relaxed om geen corveegroepjes te hoeven indelen; iedereen helpt elkaar en doet evenveel), gegeten en een definitieve indeling gemaakt voor het rijden 's middags. Dat bleek nog aardig moeilijk te zijn, en met het eindresultaat was niet iedereen het geheel eens, maarja, je moet toch wat.. ik was allang blij dat we Larson en Shera voor de rest van de week naar de wei konden brengen. In twee groepen hebben we vervolgens les gegeven, wat best leuk was. De eerste ruilacties vonden al plaats, die Fenna al beschreven heeft hierboven (ik hield het echt niet bij, al dat ruilen heel de week

's Avonds hebben we patat en frikandel/kroket/kaassouffle gegeten en zoals ik al verwacht had begonnen de eerste discussies over het al dan niet vegetaries zijn los te barsten. Dat vind ik altijd wel een leuk onderwerp voor op kamp; het is me ooit al eens gelukt om een stuk of 4 kinders voor een jaar vegetaries te laten worden (dat doe ik toch goed he? of zou het aan de kippenslacht-verhalen hebben gelegen?

Na het eten heb ik een carroussel geschreven, die op papier (of iig in mijn hoofd) er perfect uitzag, maar in de praktijk nog niet zo goed werkte. Gelukkig was tijdens het voorlezen mijn redder in nood Elles, die mijn "bij A in dubbele colonne afwenden, bij X in V-formatie halthouden en groeten, voorwaarts bij C in arbeidsdraf splitsen" in Donald Duck-taal wist uit te leggen (ik zei nog zo, laten we het eerst droog oefenen!).
Na het oefenen, toen iedereen met gepoetste tandjes en pyamaatjes aan in de schaapskooi zat, begon er een nieuwe trektocht traditie: ezelen! Achja, met het Apotheek Sassenheim-kaartspel van Iris zijn we menig uurtje doorgekomen. Toen was het bedtijd, en inderdaad verdacht snel stil! Ik dacht nog, zouden ze het wel leuk vinden hier..?
Dag 2
Niet echt veel geslapen, maar wel met goede moed aan de tweede dag begonnen; we gingen zoals Fenna al zei politietraining doen! Na het voeren, tafeldekken en eten ging de eerste helft van de groep hun pony's poetsen en de andere helft hielp mee het parcours opzetten (Karin: op goed geluk hebben we de waterbak ook gebouwd, en het was een succes!! De een stapte eroverheen, de ander plensde erdoorheen, Punky maakte er zelfs een geweldig mooie sprong van). Na een paar seconden waaide het tentje weg in de richting van Misty, ik heb Misty nog nooit zo bang voor zoiets stoms gezien

's Middags gegeten en met de hele kudde het bos in geweest; helaas ging het regenen. Natuurlijk zijn wij niet van suiker, dus reden we gewoon door. Op een gegeven moment kozen we toch maar voor de verkorte route, die we vervolgens alsnog hebben gestaakt, het was echt even een goede wolkbreuk! Jeetje. Thuis aangekomen brak de zon ineens weer door, dus besloot Elles nog een rondje vijver te doen met de kinderen die daar zin in hadden, en ging ik naar stal met Lenneke en Nanda, wij hadden geen zin meer en gingen opdrogen. Rosa was thuis gebleven, die kon niet zo goed tegen de kou, dus die had in der bedje gelegen (verdorie!

Dag 3
Tsja, ik heb een maand in Engeland gewoond, en daar zeggen ze dus "rain before seven, dry before eleven". Met dit zinnetje probeerde ik mezelf moed in te spreken terwijl ik om 07:30 mijn bed uit ging (viel) om het overstromingsgehalte in de schaapskooi te checken. Het viel nog mee, maar de druppels waren dik en niet hoopgevend. Maar weer of geen weer, 't is altijd trektochtweer, verdorie!! Na het ontbijt zijn we de pony's op gaan zadelen, en hebben we de trailer ingeladen met de slaapspullen (die we de avond daarvoor hadden ingepakt).
Rond 11:00 zijn we vertrokken, 12 regenjasjes bij elkaar. We zijn via het Markelose bos, het kilometerpad en de middelgrote brug richting Holten gegaan, daar de spoorweg over het Holterbos in. Wat gecrosst, pauze gehouden, verder gereden totdat de regen te gek voor woorden werd en we naar de camping (annex pluimveehouderij annex melkveehouderij annex huifkarverhuurbedrijf) zijn gegaan. Daar hebben we de paarden in de wei gezet en zijn we snel naar het slaapzaaltje (annex kippenvoer-stinkhok) gerend om op te warmen, chaps en schoenen te laten drogen, limo te drinken en.. te ezelen! Toen Jannette en Dennis aan kwamen rijden met de trailerservice (denk: warm eten, slaapspullen en paardenbrok) konden we gaan tafeldekken en onze paarden gaan voeren in de wei. Dit was nog een hele operatie, die in de loop van de week stukken vlotter verliep. Vooral vosje liet zich erg moeilijk vangen.. Wel grappig, tijdens die voersessies zie je echt de ware aard van sommige paarden bovenkomen. PZN en Jupiter zijn twee handen op een buik, PZN is echter wel de baas. Mira eet op haar gemakje, met veel opkijken en was als laatste klaar, punkie staat er altijd relaxed bij en Vosje ontpopt zich als een sacherijnige Bitch van tijd tot tijd, hihi.
De avond was ondanks de stinkzaal en bijbehorende stinkmatrasjes erg gezellig, we hadden chips, snoep, limo, grappige muziekjes op mp3-spelers en filmpjes/smsjes/foto's op diverse mobieltjes die de hele zaal rondgingen, vriendjes en overige jongens te bespreken dus tsja, we vermaakten ons wel! Traditiegetrouw ben ik laat nog gaan douchen, lekker uitgebreid, en toen ik terugkwam ging het licht uit en werd het stil...
Wordt vervolgd!