Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bke4

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:41

pharagirlke schreef:
B ik ben er al elke wedstrijd die Kattevenia organiseerde in de zomer met Explosion gekomen... Lachen Als het 1x zo is zeur ik er ook niet over, dat kan gebeuren.
Overigens is het geen slechte reclame maar waarheid die over Bosscherhof gezegd word helaas..De eigenaar weet het goed genoeg maar is te vrekkig om er wat aan te doen (en ga me niet vertellen dat hij er geen geld voor heeft want als er een vent geld heeft, dan is hij het wel!)

Slechte reclame kan ook de waarheid over deze manege zijn. Maar ik zei gewoon pas er allemaal mee op, want het moest maar eens zijn dat de eigenaar dit leest, ik wil heus de gevolgen niet weten voor de geen die hier iets geplaatst hebben...

Men mag gewoon geen slechte reclame plaatsen over een zaak in het openbaar, ook al is dit de waarheid.

En met dit wil ik niet zeggen dat ik het eens ben of oneens met een mening over de manege, want daar heb ik het niet over..

Btw, prettige feestdagen iedereen Knipoog

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:48

pharagirlke schreef:
Miss_Maya; jij gaat me niet vertellen dat dat op geen enkele andere manege is Knipoog (dat ze je bekijken als ze een eigen paard hebben)

Op Kattevenia is dit heel erg hoor !
Mja Kattevenia is wel een heel goede manege hoor , alleen de 'sfeer'

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:49

armanike schreef:
k vind die paarden zielig die daar zo helemaal achteraan in zo een donkere reuze doos staan met de mest een halve meter hoog, en hun hoofd tegen het plafont(dat was toch zo in april) en die wat op een 7 paards trailer gestald stonden :s k zou me schamen als ik de eigennaar was van die manege ...Ik heb geen tikkeltje respect voor bosscherhof, net zoals ter biesen en castershoeve, geef mij maar een dikke nekke manege met minder goeie lessen, maar super verzorgde paarden, dan een goeiie lese manege met super slecht verzorgde paarden, die graat mager zijn/

Da's wel waar Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:55

Wat ik even nog wil zeggen :
Ik vind kattevenia helemaal geen slechte manege , want de verzorging is echt TOP !
De omgeving is ook mooi , het is een hele mooie manege !
De lessen zijn ook wel goed hoor , soms mogen de groepen nog beter ingedeelt (maar dat hangt ook van lesgever tot lesgever af)
Maar tja ik heb ook al wat meegemaakt op kattevenia met bepaalde personen . En dan blijft je dan ook wel bij !
Ik heb ook leuke mensen leren kenne op kattevenia .
Later zijn idd die oudere weggegaan en waren er nog meer kinderen . Nu zijn het zo meer de eigenaars v hun paarden die zo doen ...
Maar daar moet je jou dan ook niet aan gaan storen

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:25

k ben begonnen in 't hoefijzer in Buggenhout, daar heb ik ongeveer 2 jaar gereden. dan heb ik 2 jaar in hippos in puurs gereden. K heb ook nog in stal schaselberg in londerzeel en ook nog in stal pronkenberg in kontich. veel hé;-)
kent iemand een van deze maneges?
wat vinden jullie hiervan? ik vind proneknberg echt wel geweldig voor als je een eigen paard hebt en schaselberg is ook heel gezellig.

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:26

ahja, nu rijd in de strandhoeve in kamperland in nederland = the best!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:28

Steffi91 schreef:
k ben begonnen in 't hoefijzer in Buggenhout, daar heb ik ongeveer 2 jaar gereden. dan heb ik 2 jaar in hippos in puurs gereden. K heb ook nog in stal schaselberg in londerzeel en ook nog in stal pronkenberg in kontich. veel hé;-)
wat vinden jullie hiervan? ik vind proneknberg echt wel geweldig voor als je een eigen paard hebt en schaselberg is ook heel gezellig.

Ik ken iemand die bij pronkenberg rijd en die is er erg over te spreken, schijnt heel goed te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:52

Ilse_gipsy; mag ik vragen op welke dagen je er bvb bent? Lachen Ben nl wel benieuwt naar wie je bent nu ik weet dat wij misschien als kind samen over het terrein van Bosscherhof gerent hebben Haha! Ben jij overigens van Bosscherhof naar een privestal (vnl western meende ik) gegaan die Gipsy Horses noemde? Eigenaar was Willy..

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 01:54

in stal hazebroek ruimen ze de 'poep' Tong uitsteken toch voor jou op? als het wedstrijd is in ieder geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:55

hazebroek...De naam komt me bekent voor. Hebben ze daar ooit een MSP Pony Trophy wedstrijd gedaan?

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 01:57

pharagirlke schreef:
hazebroek...De naam komt me bekent voor. Hebben ze daar ooit een MSP Pony Trophy wedstrijd gedaan?

ja Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:57

Vorig jaar of dit jaar?
Dit jaar heb ik hem nl niet uitgereden...Maar kan wel zijn dat ik het dan van Mieke oid gehoord heb.

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 02:03

ik denk dees jaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 02:05

aaaah dan ken ik hem van Mieke Lachen

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 02:09

ah oke..

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:29

ilovequinten schreef:
in stal hazebroek ruimen ze de 'poep' Tong uitsteken toch voor jou op? als het wedstrijd is in ieder geval.

Met het inrijden niet he. Als je les hebt doet Mike dat (heeft die man toch iets te doen Knipoog Nagelbijten / Gniffelen ) En met de wedstrijd ook Op die foto van mij met de lantaarens zie je zijn hood als die dt is aant opkuisen Nagelbijten / Gniffelen Maar inrijden voor wedstrijd of les moet je het wel zelf doen.

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:24

Steffi91 schreef:

hey
Ik heb ook een tijdje in pronkenberg lessen genomen , maar ik ben gestopt omdat het wat te ver was en de ronny had niet veel tijd dus ik kon niet elke week op les gaan.Maar ik denk wel dat het een toffe manege is als je er met een eigen paard staat. Knipoog

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:03

Over pronkenberg: voor mij was dat ook te ver -> Ruisbroek (puurs) naar kontich én ik heb geen eigen paard Boos!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:57

Vanavond vertrek ik voor een mini-kamp naar " De Rhille ", * is zenuwachtig Lachen

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:05

pharagirlke schreef:
Ilse_gipsy; mag ik vragen op welke dagen je er bvb bent? Lachen Ben nl wel benieuwt naar wie je bent nu ik weet dat wij misschien als kind samen over het terrein van Bosscherhof gerent hebben Haha! Ben jij overigens van Bosscherhof naar een privestal (vnl western meende ik) gegaan die Gipsy Horses noemde? Eigenaar was Willy..

Goh, da hangt ervanaf, ben ens met Suzanne meegeweest, en paar keer op vrijdag en dinsdag met een vriendin. En in euhm november denk ik de wedstrijd van de kempische. In januari, doe k normaal opnieuw mee in de E4,E5 paarden (en mijn paard valt best wel op)
Ben niet naar die privéstal gegaan, ben op de paarden uit men profiel beginnen te rijden op Termien en nadien nog even op de Bronco Ranch. Momenteel op een kleine privéstal in Eyck (Bilzen)...
Waar hang jij momenteel uit? Tong uitsteken

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:24

kent iemand nog goede maneges in kortrijk? of in de buurt daarvan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:34

ik ben onlangs gaan rijden bij crisil in spiere, niet zo heel ver van kortrijk, waar ik overigens heel tevreden over was.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:34

Verder heb je leiedal, gaverranch, gaverbeek, ...

Mallory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:49

Ik heb 16 jaar op leiedal gereden, tot ik verhuisd ben. Heb me daar altijd goed geamuseerd. Paarden worden ook goed verzorgd. Krijgen goed eten, weidegang, moeten geen 5uren per dag lopen en hebben ook passend materiaal (niet allemaal het nieuwste van het nieuwste, maar het past en das belangrijkst)
Bovendien zijn de lesgevers ook allemaal goed in wat ze doen, en worden de lessen aangepast aan het niveau. Als je een zeker niveau bereikt hebt, kan je ook meedoen voor je brevetten, en kan je ook aan wedstrijden deelnemen.
Niets dan goed over Leiedal...

Groetjes,
Magaly

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:17

ja, op leiedal rij ik ook al een paar jaar, vind het een hele goede manege, daar heb ik ook mijn brevet gehaald,
verder heb ik nog in saftinge gereden (het eerste jaar dat ik reed, daar ga ik nooit meer naar toe) en momenteel rijd ik ook in het gavergoed, maar ik hou ervan om op verschillende maneges te rijden, omdat ze allemaal een andere aanpak hebben...

spiere, ligt dat niet net in wallonië? anders zou het wel een probleem zijn als ze frans spreken