[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:19

Mooi Mel!! Ben blij voor je :j Wbt buitenzetten zou ik het lekker doen. Roos staat ook dag en nacht buiten, als het echt heel koud wordt of er wordt echt heel slecht weer voorspeld leg ik er een regendeken overheen maar daar blijft het ook bij. Denk dat paarden wel wat meer kunnen hebben dan je denkt, en ik denk idd dat het scheren vooral invloed heeft op het feit dat haar vacht haar niet meer beschermd. Ik zou er zelfs alleen een regendeken overheen gooien, gewoon 0 grams.
Ik had haar het liefst ook op ijzers gehad, maar het is helaas niet mijn keuze.. Ik rijd eigenlijk vrijwel nooit over het harde met haar, ze wordt buiten nogal heet en wij hebben alleen op een kwartier stappen langs de drukke weg een leuk ruiterpad dus dat laat ik voorlopig nog even buiten beschouwing. Ben er van de week ook alweer vanaf gevallen en mijn rug voelt nieeeet lekker.. Dus rustig aan :)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:21

Goedemiddag !
@ kirsten ik weet hoe het is met afgetrapte ijzers :P Jastrade vind dat ook altijd wel leuk om te doen. Ik heb nu te grote springschoenen bij der om en moet zeggen het lijkt te helpen!

@ melanie ik zou der ook lekker dag en nacht op het land doen, jastrade staat dat nu ook. Het enge waar ik op moet letten is dat savonds bloeddorstige monsters mijn paard aan vallen en moet ik er dus insprayen met anti bloeddorstige monster spray.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:23

Ik doe jas eigelijk nooit een deken op. Als het regent gaat die kont richting de regen en zijn eigelijk altijd alleen der billetjes nat :P Ik vind het altijd moeilijk met dekens omdat het soms regent en heel benauwd is staan ze er onder te zweten. Of ik doe een 0gram deken op en dan is dat bv te licht en dan kan ze zich niet meer warm houden door der haren om hoog te doen door dat deken.

Het is altijd een beetje goochelen met die dekens.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:27

Soms is het ook even doorzetten denk ik emma, die hoeven hebben de tijd nodig om hard te worden.
Hoe je ze harder laat worden ik heb geen idee :P Iedereen zegt wat anders. Ik heb zelf altijd als ik weet dat ik naar buiten ga krab ik de hoeven niet uit, voor me gevoel komen er dan minder snel stenen in en dempt het een beetje

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:31

Ik doe haar sowieso, in de nacht een deken op.... Als het gaat regenen ben ik er niet op tijd bij en dan blijft ze toch droog, zeker nu ze een geschoren vachtje heeft! :) Laat haar vanacht maar buiten dan, wat een luxe!

Edit: Wil haar ook onder de deken houden ivm geen snelle haargroei. Daarnaast vind ik het niet fare haar nu helemaal nat te laten regenen en als ik wil rijden mag ze totaal niet nat geregend zijn. Of naja, kan wel.. maar dan moet ze daarna op stal en wil niet op een nat paard een dekkie en zadel leggen...

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:33

Vorige week een weekend met jastrade naar vaassen geweest door de bossen gecrost. Ze was super braaf tot dat ze de trailer weer in moest voor de terug reis. We zijn een uur bezig geweest en alles is uit de kast gekomen Mega hoog steigeren gewoon hard weg rennen. Stil staan voor de laat klep en nergens op reageren. Stil staan op de laat klep en geen stap meer willen zetten. Trailer half in gaan en er keihard weer uit stormen.

We hebben alles geprobeerd en waarom ze er opeens wel op ging joost mag het weten.
Ik heb een giga brandwond op me kuit door de longeer lijn langs de trailer, ze sprong daar over heen en nam mee met der achter benen de gene liet de lijn los die langs me been branden.

Ik heb jas nu opgegeven bij horse event voor de clinic van Annemarie van der toorn Paard met laad problemen. Ik hoop echt dat ze uit gekozen wordt, want ik ga nergens meer met der heen want ze werd best gevaarlijk en hield met niemand echt rekening.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:34

Oow ik heb over geschoren vacht heen gelezen, dan zou ik inderdaad ook een deken op doen! Dan werkt dat hele warm houd isolatie gedoe niet eens.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:44

Melanie_B schreef:
Ja overdag staat ze zonder deken hoor! Doen haar vanavond dan wel buiten laten staan, maar wel met lekker dekentje.

M'n vakantie was heeeeeerlijk! Heb een moeilijk jaar achter de rug en dit was even de gelegenheid om alles even achter me te laten zeg maar. Ook mijn vriend heeft een moeilijke tijd gehad door de omstandigheden die ik heb mee gemaakt, dus voor ons samen was dit een geweldig moment om af te sluiten en verder te kijken in de toekomst; een geweldig paard kunnen kopen en heerlijk op vakantie kunnen. Heb overigens Totaal geen problemen met mijn vriend hoor, ook niet gehad. Maar er zijn wat dingen veranderd wat voor hem ook niet altijd makkelijk was. Hebben heerlijk genoten, gelachen, en ge-ouwenhoert met elkaar. Ook nog een super mooie ring van hem gekregen, ti's zo'n lieverd!!

Vind ik leuk!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:46

Emmaa_ schreef:
Mooi Mel!! Ben blij voor je :j Wbt buitenzetten zou ik het lekker doen. Roos staat ook dag en nacht buiten, als het echt heel koud wordt of er wordt echt heel slecht weer voorspeld leg ik er een regendeken overheen maar daar blijft het ook bij. Denk dat paarden wel wat meer kunnen hebben dan je denkt, en ik denk idd dat het scheren vooral invloed heeft op het feit dat haar vacht haar niet meer beschermd. Ik zou er zelfs alleen een regendeken overheen gooien, gewoon 0 grams.
Ik had haar het liefst ook op ijzers gehad, maar het is helaas niet mijn keuze.. Ik rijd eigenlijk vrijwel nooit over het harde met haar, ze wordt buiten nogal heet en wij hebben alleen op een kwartier stappen langs de drukke weg een leuk ruiterpad dus dat laat ik voorlopig nog even buiten beschouwing. Ben er van de week ook alweer vanaf gevallen en mijn rug voelt nieeeet lekker.. Dus rustig aan :)

Wat? Wat is er gebeurd! Auw!! :(:)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:47

T
Annie_ schreef:
Goedemiddag !
@ kirsten ik weet hoe het is met afgetrapte ijzers :P Jastrade vind dat ook altijd wel leuk om te doen. Ik heb nu te grote springschoenen bij der om en moet zeggen het lijkt te helpen!

@ melanie ik zou der ook lekker dag en nacht op het land doen, jastrade staat dat nu ook. Het enge waar ik op moet letten is dat savonds bloeddorstige monsters mijn paard aan vallen en moet ik er dus insprayen met anti bloeddorstige monster spray.

Hahahhaha :')

Jaa toevallig is dat nu ook gekocht, ik twijfel er nog een beetje aan of het gaat werken maar we zullen zien.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:51

Annie_ schreef:
Vorige week een weekend met jastrade naar vaassen geweest door de bossen gecrost. Ze was super braaf tot dat ze de trailer weer in moest voor de terug reis. We zijn een uur bezig geweest en alles is uit de kast gekomen Mega hoog steigeren gewoon hard weg rennen. Stil staan voor de laat klep en nergens op reageren. Stil staan op de laat klep en geen stap meer willen zetten. Trailer half in gaan en er keihard weer uit stormen.

We hebben alles geprobeerd en waarom ze er opeens wel op ging joost mag het weten.
Ik heb een giga brandwond op me kuit door de longeer lijn langs de trailer, ze sprong daar over heen en nam mee met der achter benen de gene liet de lijn los die langs me been branden.

Ik heb jas nu opgegeven bij horse event voor de clinic van Annemarie van der toorn Paard met laad problemen. Ik hoop echt dat ze uit gekozen wordt, want ik ga nergens meer met der heen want ze werd best gevaarlijk en hield met niemand echt rekening.

Oeh dat is minder na een leuk ritje... Zoals je het beschrijft blokeert ze helemaal van binnen en kom je niet meer binnen. Ik herken het van ringo met enge dingen.. Gevaarlijk en vervelend bovenal, hoop voorj e dat ze uitgekozen wordt en je weer gewoon naar buiten kan..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:54

Echt vervelend als ze niet willen laden!! Volgens mij las ik of zag ik laatst iets over het hoe en waarom. Namelijk dat de trailer donker en smal vaak is en paarden doordat ze niet goed kunnen zien, er niet in durven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:18

Kirsten_S schreef:
Emmaa_ schreef:

Wat? Wat is er gebeurd! Auw!! :(:)

Ja t was heel dom hoor, was een stukje met haar aan het stappen langs de weg en ze wordt dan dus altijd nogal pittig. Het is een echte sufkut wat dat betreft hoor, want als ik even wat strenger ben kan ze wel normaal doen. Ik had haar gelongeerd dus gewoon even chill zonder zadel erop gesprongen voor een klein blokje. De berm is bij ons alleen heel dun en ze schrok ergens van, maar omdat er naast de berm een sloot ligt schrok ik daar weer heel erg van. Ik was echt zo bang dat ze weg zou glijden dat ik eraf wou springen, maar dat ging niet helemaal goed. Zij schrok weer van mij, maar had haar gelukkig vast :') Alleen zo'n valpartij op het asfalt is niet zo lekker als je al schade aan je rug hebt..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:37

Aaah wat een leuk stelletje zijn jullie zo te horen hihi! Maar een val op het asfalt is wat minder, hoop dat je snel weer pijnvrij kan rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:14

Haha ja we zijn echt peppie en kokkie samen, maar tot nu toe gaat het nog redelijk :P Lag even op de grond en was bang dat ik echt nog hardere schade had opgelopen maar omdat ik er echt af gleed viel het gelukkig nog reuze mee. Jammer dat je dan alleen terug moet wandelen omdat je er niet meer op komt :+

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:51

Zoooooo dat was een lekker rondje galoppeerbaan crossen :D :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:32

Ik heb ook heerlijk getraind met m'n topper!! :+: geweldig dier!

Ze gaat nu haar 2de nacht in op de wei! :D het is zo lekker om je paard thuis te hebben staan!!!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:01

Waar blijft die zon!! Zie alleen maar wolken! Ben ik een keer vrij....

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:02

Balen hè....

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:18

Nog even geduld. Hier schijnt ie inmiddels volop.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:26

Hier ook!! Bloedheet..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:30

Vanavond les met Dun.... ben benieuwd.. Had gisteren echt ruzie met d'r :=

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:39

Zooo.... Mijn vliegenspray is ook binnen! Kunnen we vanavond eens afwerken met die rot beesten!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:47

Veerust werkt ook wel fijn!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:25

Die heb ik ook besteld :D