We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:02

Ik vind het ook niet erg dat hij wat frisser is maar hij hoeft zeker niet dwars door me heen te rennen. Dat vind ik toch iets minder grappig.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:09

Never viel ook 400% mee vrijdag. Helemaal als ie dinsdag dus biljkbaar zo vervelend was geweest. Had echt wel wat geren verwacht maar hij was best prima te bewerken en schrok alleen toen Storm voor ze neus begon te brullen bij het aanspringen xD hahahaha

Tjah nouja door je heen rennen is bekend gedrag voor hem, heeft ie vroeger natuurlijk best wel gedaan. En als ie dan fris is vergeet ie waarschijnlijk ze huidige opvoeding xD

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:10

Tja regels en grenzen en sommige gaan daar lomper mee om dan anderen. Duidelijk zijn.. bij mij is het dwars door me heen rennen een garantie voor een knal voor z'n kop.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:13

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:18

Tsja Ferro en door je heen rennen is een bekende combinatie :+ Maar ik vond hem juist zo vooruit gegaan, het ging echt super met hem! Liep gewoon los naast me naar de stal, of sjokt rustig in zijn eentje z'n stal in als het baasje nog meer paarden moet ophouden bij het hek, kon zelfs met hem de weg op, bijna niet meer schrikkerig, veel minder onzeker. Dat lijkt nu ineens allemaal weer verdwenen. En Eefje, door me heen lopen doet hij ook maar 1x, dan heeft hij heel snel door dat hij toch afstand moet houden, helaas is hij dat de dag erna weer 'vergeten' dus moet ik hem weer opnieuw op z'n plek zetten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:19

@eefje ik wou precies t zelfde zeggen, nadine deed dat ook, die nam je de stal uit en die liep gewoon echt door je heen geen houden aan, kon je niets aan doen, na een keer *stond te trillen op mn benen, was er niet op voorbereid
heb ik der echt iedere keer als ze het probeerde gewoon echt even een tik gegeven, de eerste keer heeft ze wel even gemerkt en een paar keer erna hoefde ik alleen nogmaar mn hand omhoog te doen en stopte ze al haha! als je der net vast probeerde te klikken probeerde ze het weer en ze trok gewoon touwen van de muren kapot...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:24

Tja.. puber hè. Het enige wat je kan doen is het proberen voor te zijn. Als ik hier merk dat ze een 'geintje' willen uithalen... is het altijd eerst 'denk erom!' maar ja opvoeden van een paard is niet zomaar even gebeurd.. dan moet je steeds weer terug naar de basis.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:25

Marlous1991 schreef:
Never viel ook 400% mee vrijdag. Helemaal als ie dinsdag dus biljkbaar zo vervelend was geweest. Had echt wel wat geren verwacht maar hij was best prima te bewerken en schrok alleen toen Storm voor ze neus begon te brullen bij het aanspringen xD hahahaha

Tjah nouja door je heen rennen is bekend gedrag voor hem, heeft ie vroeger natuurlijk best wel gedaan. En als ie dan fris is vergeet ie waarschijnlijk ze huidige opvoeding xD

Ja maar Chantal kon Never gewoon echt niet aan! Daarom heb ik dus weer terug geruild, bij mij deed die namelijk gewoon. Heb 1x een stukje gehad dat die ging maar verder niks. En idd, die brul van Storm was echt hilarisch! Haha kwam echt uit ze tenen gewoon :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:28

Jup, en als die basis er niet in zit heb je een probleem... Dat heb ik ook met Fer, de basis zat er bij hem niet in en daar ben nu al heel lang mee bezig om dat recht te krijgen.

Hoorde vandaag zelfs op stal dat Ferro gewoon ontzettend gevaarlijk is geweest! Toen zijn oude eigenaresse met zwangerschaps verlof was zorgde iedereen op stal voor hem, maar na een tijdje durfde niemand hem meer de wei uit te halen omdat hij gewoon met z'n oren in je nek op hun af kwam rennen. Iedereen was hardstikke bang voor hem... En nu? Gevaarlijk omdat hij agressief is? Absoluut niet! Hij is echt heel erg gericht op mensen en hij vindt iedereen leuk en lief en gezellig.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:31

tja even weer achteruit gaan hoort ook bij het vooruitgaan Ella, gaat vast over een tijdje wel weer beter :)
haha lijkt zo wel hele rare zin xD

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:32

Gewoon blijven oefenen, smurf gaat nog steeds vaak dribbelend naast me rennen maar verder gaat het steeds beter.
Maar met touwhalster heb je soms net iets minder controle.
Maar wat iedereen ook al zegt met dit koude weer zijn ze fris! En het ligt maar ook aan de bui die ze hebben, soms wandelt smurf aan een los touwtje achter me aan, en andere momenten kan ik er aan hangen maar niks werkt...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:52

Nou vind de film niet boeiend genoeg....dus maar tandjes poetsen en dan maar (weer) een aflevering glee kijken en dan maar eens slapen. Morgen wss laatste dag stage (ten minste, van me blokstage,...)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:53

ben even gtst terug aant kijken, wat eeeeerg lucas!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:57

dat zo raar op je afkomen ken ik Ella
heeft faron ook een tijdje gedaan.. Dood eng!
maar dat doen ze dus ook omdat jij niet de 'leider' bent, en iemand moet dat zijn dus dan doen zij het (om het zo maar te zeggen)
in het begin vond ik het dood eng en liep dan ook weg. maar na een tijdje geleerd als ze zo op me af kwam juist naar haar toe te rennen (en dan maar heel hard schreeuwen om je moediger te voelen :+) en haar weg te jagen. dan ging ze stukje verderop stil staan en kon ik haar pakken.
nu doet ze het eigenlijk nooit meer. heeeeel soms, en dan geef ik dr op dr flikker en is het klaar

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:58

Simone, je reageert niet op wap :?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:01

Ja hij had toen ook niet echt een leider, baasje was er bijna nooit, elke keer iemand anders die je de wei uit haalt. Dan moet er toch iemand de baas zijn he, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt met hem dat hij boos deed tegen mensen! Hij wil juist heel graag in je zak kruipen of op schoot komen zitten, al is dat mij vaak ook net iets té lief :') Hij moet nogal leren afstand te houden en buiten mijn ruimte te blijven. Het gaat wel steeds beter qua meelopen dat hij niet meer op mijn hakken gaat staan ofzo, en ik werk nu ook veel los met hem dat mij meeloopt met me en braaf stil gaat staan en hij leert nu ook achteruit te lopen als ik mijn gezicht richting hem draai en dan naar hem toe stap.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:16

_Lucy schreef:
Simone, je reageert niet op wap :?

dies naar bed :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 07:52

Oh :o

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:47

Goede morgen :)

Ik ben net al lekker naar Ruby geweest! Ik kon alleen niet zoveel doen, maar aandacht heeft ze in ieder geval gehad :) Nu even wat gaan doen voor school, daar is zo'n vrije dag ook wel handig voor!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:41

Ik ben weer lekker uit school :)!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:04

Ik ben ook thuis en heb net boterhammen gegeten... jee!!! Zo maar eens naar buiten naar konijntjes kijken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:14

Ik heb weer mail uit Spanje terug met me vragen! Zal dr als ik vanmiddag thuis ben even verder op in gaan.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:35

De verwarming op mn werk is al de hele dag stuk en ik bevries hier :+ -O-

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:36

Nou ik heb dus mail terug! Ik had een paar vragen gestuurd. Een daarvan was of het op basis van live-in was. Ze bieden een caravan aan en al het eten. Ook een vraag was wat de daily routine was. Ze beginnen om 8 uur met het schoonmaken van de stallen. Daarna trainen ze de paarden tot alle paarden klaar zijn. Ze hebben niet echt een eindtijd en zondag is vrij. Ik krijg geen pocket money, ze offeren bed, eten en rijden.
En de rest is niet zo heel boeiend om te melden..... maar een caravan....zou ik dat doen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:40

@Suus: Verwarming stuk met dit weer is wel heeeeeel rot zeg! Hadden wij ook een paar weken terug, duurde een maand voordat het gemaakt was...

@Lin: Een caravan is leuk voor een week of 2 maar het is echt zo klein... Nauwelijks plek om te kunnen 'leven' en waar ga je douchen? Ook in die caravan?

Uit mijn test met Ferro's eten kan ik opmaken dat dat geen invloed op zijn gedrag heeft. Gisteren heeft hij weer brok gehad en vandaag was hij, op heel wat spanning na, braaf. Schrok niet in de bak, ook neit van de kruiwagen die midden in de bak stond, maar hij was nog wel gespannen. Denk dat ik hem gewoon altijd zelf uit het land moet halen en niet hem telkens met de groep mee laten lopen.
Hij was wel lekker aan het rennen in het land zeg :P De hele groep stond vooraan te wachten tot ze naar binnen mochten maar Ferro was nog achterin aan het klieren met een oudje van de groep, totdat ze doorkregen dat de rest weg was. Toen kwamen ze heeeeeel hard naar voren rennen :+