Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:33

MariekeA schreef:
A ff gebeld.
Was daar blijkbaar vies weer en erg donker. Zal op tijd heen gaan. Kunnen ze de benen nog ff strekken.

Ja lijkt me ook erg moeilijk te beoordelen, voor tzelfde geld gooi je ze naar buiten
en heb je smiddags storm. maargoed, dat weer slaat af en toe zo snel om, is echt geen peil op te trekken volgens mij :P
benieuwd wat A morgen en vrijdag doet. Ik kom met veel pijn en moeite in mn oude rubberen rijlaarzen,
kan ik tenminste beetje normaal naar de wei ploeteren voor hooi muhaha.. Ben nu telkens de wandelschoenen vies aant maken,
maar moet daar ook nog mee werken, da's wat minder.
Wordt denk ik gewoon tijd voor een paar regenlaarzen hihi.. ik ben gewoon toppunt van luiheid :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:36

hier is het me overigens toch in 1x donker en tekeer aant gaan buiten :oo

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:46

OMG WTF voor een schips weer ik denk dat ze tot zaterdag binnen blijven hoor

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:49

ja het weer is echt heel raar. nu is het hier weer rustig buiten, terwijl het 10minuten geleden volledig losbarstte!! en de vooruitzichten worden er niet beter op. zoals het net was hier, vind ik het voor helmer niet erg als ie paar daagjes binnen staat hoor, zeker niet als het nog erger wordt. Gelukkig issie vrij rustig op stal als ie maar eten heeft hihi :).. Moeten we 'm straks maar lekker moe maken ;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:59

Ja maar ik heb een varken op stal kom dus echt mijn hele stal strak leeg aant halen das 1 en al zooi dan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:26

jah da's wel groot nadeel als ze nu wat meer op stal staan.
Helmer doet alles wel achterdoor in de stal, maar met dat gedraai en geschraap is het ook altijd smerig. hij krijgt het altijd klaar om het vieze onder het schone stro te draaien, grrr.. achja :D.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:41

Ricky is ook een ontzettende viespeuk op stal (maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van :+ ).
Giorgio daarentegen was super netjes. Hij had 1 vaste plek voor zijn plasjes en achter langs de muur legde hij altijd een mooi rijtje met keutels :D
Dan ben je echt zo klaar met mesten....hoefde meestal niet eens bij te strooien.

Het weer valt hier echter mee. Op een enkele bui na, is het goed te doen. De wind was vanmorgen vroeg wel aardig hard, maar die was ook al weer op tijd gaan liggen :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 14:52

Ik ben eens benieuwd of ze morgen en vrijdag dan naar buiten gaan das wel niet zo handig dan moet ik straks mega lang met hem wandelen en vanavond is het wel ff wat drukker in de bak als normaal. Hoop dat dat niet al te veel problemen gaat geven dan. Kan nja vragen (netjes) of ik met mijn knollie in de bak mag. Bij de meesten mag dat gelukkig wel. Een paar denken dat ik een enorm monster heb. (ja een jong paard he) Tuurlijk kan ie eens een keer uit zijn panty gaan maar dat kan ieder paard.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:55

Zyrina_MF schreef:
Ik ben eens benieuwd of ze morgen en vrijdag dan naar buiten gaan das wel niet zo handig dan moet ik straks mega lang met hem wandelen en vanavond is het wel ff wat drukker in de bak als normaal. Hoop dat dat niet al te veel problemen gaat geven dan. Kan nja vragen (netjes) of ik met mijn knollie in de bak mag. Bij de meesten mag dat gelukkig wel. Een paar denken dat ik een enorm monster heb. (ja een jong paard he) Tuurlijk kan ie eens een keer uit zijn panty gaan maar dat kan ieder paard.

kunt m straks samen met Helmer in de bak pakken?
en degenen wat denken dat je een monster hebt, zijn gek. Als dat paard van jou een monster zou moeten zijn, dan is Helmer de duivel zelf }:)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 15:05

Dat gaat niet muts hoe moet ik jou lesgeven en Ernie onder controle houden whahaa komt goed hoor.
Je had maandag moeten zien toen ik er met mijn krukje naast stond ze wist niet hoe snel ze van haar paard af moest en de bak uit vluchte en Ernie stond dus echt zo van ow was hier nou spannend aan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:10

hihiih...nee maa als we klaar zijn met Helmer en moet m toch laten uitstappen, kun je je Ernie dan erbij pakken misschien :)
Had ik maandag wel willen zien hihi..
Zo, even spullen bij elkaar pakken en dan ga ik richting stal. *Hopend dat m'n handschoenen daar nog liggen, brrr*

Tot dalijk!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:29

Misschien was ze wel bang voor jou Dees en niet voor Ernie :') _O- :P ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:02

Oehhh net even gecheckt.....morgen begin ik op mijn nieuwe werk en dat is welgeteld 6,1 km van de paarden af.
Reistijd 7 minuten :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:17

Winddancer schreef:
Oehhh net even gecheckt.....morgen begin ik op mijn nieuwe werk en dat is welgeteld 6,1 km van de paarden af.
Reistijd 7 minuten :))

Oooh da's heerlijk kortbij hihi :D
Waar ga je beginnen? :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:21

Valkenburg.....zal dus voortaan waarschijnlijk wat vaker bij de AH in Hulsberg te vinden zijn ;)
Die in Valkenburg is me vaak te druk :Y)

Al bij Helmer geweest vandaag?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:00

Wat een bagger weer vandaag zeg! Het enige paard wat hier momenteel staat...die van mijn zusje........ook maar wat later op de dag op de wei gezet. Ze wilde ook weer snel naar binnen...
Tja als het nu vroor was dit water allemaal sneeuw geweest. Doe mij dan maar water.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:07

Die twee van mij staan voornamelijk toch wel buiten. Ze kunnen zelf de stal in en uit lopen, maar er staan ook genoeg bomen om te schuilen en schijnbaar geven ze daar dan toch de voorkeur aan.

De wei heeft verder zelf ook eigenlijk geen last van het water. Doordat hij zo groot is lopen de paarden ook eigenlijk niks kapot.

Hooi eten die twee ook helemaal niet....laten die verwende nesten gewoon liggen.....het gras vinden ze schijnbaar lekkerder >;)

Sneeuw en ijs moet ik eerlijk gezegd ook nog niet aan denken :\

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:10

Winddancer schreef:
Valkenburg.....zal dus voortaan waarschijnlijk wat vaker bij de AH in Hulsberg te vinden zijn ;)
Die in Valkenburg is me vaak te druk :Y)

Al bij Helmer geweest vandaag?

Aaah dan zullen we elkaar vast nog eens in real life tegenkomen hihi ;).
ik ben nog bij Helmer geweest ja, heb een begin gemaakt met de dubbele longe met Desire,
was alleen strontnerveus wat weer typisch mij is hihi.. Maar vond het wel leuk om te doen,
maar pfoe vind het moeilijk hoor! Zodra ik meer dan 1 ding tegelijk moet doen, vergeet ik al snel weer andere dingen hihi..
Maargoed, denk dat dat wel goedkomt :) Vrijdag gaan we weer verder..

@ Spaikey, ja wat dat weer betreft heb je echt gelijk brr..
Nu ben ik wel blij dat Helmer in die box bij de binnenbak staat, hoefde in ieder geval niet met hem door de regen vandaag hihi..
bij ons hebben ze vandaag binnen gestaan, geen idee of ze morgen naar buiten gaan of vrijdag.
Weersverwachting is bagger in ieder geval dus ben benieuwd :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:04

Hmm. Als de paarden nu al binnen blijven met dit weer denk ik dat ik ze nog even op de wei laat lopen. Dames vinden het niet erg en staan gewoon met hun kont in de regen in plaats van in de stal.
Als ik ze nu zou verhuizen creeer ik mezelf weer een hoop gedoe omdat ik ze gewoon buiten wil hebben lopen.
Lastig hoor. :=

Melissa, je leert wel veel met Helmer. Die geeft je zoveel vertrouwen! Komt goed.

Jenny, succes met je nieuwe baan!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:20

Wij moeten hier 200 meter lopen naar de wei...maar ja paarden moeten toch dagelijks in de wei ook al regent het de hele dag!
Kunnen jullie nagaan als het gesneeuwd heeft moet die hele 200 meter sneeuw vrij gemaakt worden, das echt geen pretje.....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:56

o0melis0o schreef:

Die kans is wel erg groot denk ik :D

Ik heb het werken met de dubbele lijnen ook opgegeven. Heb al een hekel aan longeren met één lijn haha.
Doordat ik het niet leuk vind (behoorlijk understatement) concentreer ik me niet en let op alles behalve waar ik mee bezig ben.
Geen goede combi dus ;)

Silke_ schreef:
Jenny, succes met je nieuwe baan!

Thanks!
Vooral voor Sven vind ik het ook super fijn dat hij gewoon iedere dag buiten loopt. Hij is ook pas 1,5 jaar, die zou ik ook niet op stal willen hebben.
Tenminste nu nog niet......

Woeps dat is behoorlijk wat sneeuw scheppen Spaikey :oo
Is de weg er naar toe verhard?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:36

Winddancer schreef:
o0melis0o schreef:

Die kans is wel erg groot denk ik :D

Ik heb het werken met de dubbele lijnen ook opgegeven. Heb al een hekel aan longeren met één lijn haha.
Doordat ik het niet leuk vind (behoorlijk understatement) concentreer ik me niet en let op alles behalve waar ik mee bezig ben.
Geen goede combi dus ;)

nou ik vind het zelf eigenlijk wel leuk om te doen hihi :D.
Ben alleen erg onzeker in m'n doen en laten. En als iets even een beetje fout gaat,
raak ik meteen in paniek. Maar Desire legt het erg prettig uit en helpt me eraan herinneren dat ik moet Ademhalen hihi..
Denk dat het wel goed komt, al zal het wel nog even duren denk ik voordat ik in m'n eentje in de bak sta met Helmer en dubbele longe :P
Morgenmiddag een tweede poging dus ben benieuwd hihi.. Hij zal vandaag wel wat stijf zijn, na 2 dagen flink werken.
Kun jij zien of ze buiten staan :P? Dan heeft ie in ieder geval z'n benen even goed kunnen strekken vandaag

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:40

Silke_ schreef:
Hmm. Als de paarden nu al binnen blijven met dit weer denk ik dat ik ze nog even op de wei laat lopen. Dames vinden het niet erg en staan gewoon met hun kont in de regen in plaats van in de stal.
Als ik ze nu zou verhuizen creeer ik mezelf weer een hoop gedoe omdat ik ze gewoon buiten wil hebben lopen.
Lastig hoor. :=

Melissa, je leert wel veel met Helmer. Die geeft je zoveel vertrouwen! Komt goed.

Ja het was schijnbaar gistermorgen volgens A. erg slecht daar en donker, smiddags overigens was het goed te doen vond ik zelf.
Maar volgens mij komen ze hier bij A. nog steeds veel buiten hoor in vergelijking met de andere stallen in de omgeving,
dus dan vind ik hetzelf niet zo'n ramp als A. zoals gister of misschien morgen beslist om ze een dagje binnen te houden.
Maar je twee paardjes zijn nog vrij jong, dus ik snap zeker de twijfel om nog te blijven staan en nog niet naar een pension te komen.

Ja en dat vertrouwen met Helmer komt ook wel, het gaat ook al een stuk beter dan in het begin, alleen ik raak nog steeds heel snel in paniek als Helmer maar een beetje anders reageert dan ik verwacht.
Hoop dat ik het zo goed uitleg hihi.. Maar daarom is het wel erg fijn hoe Desire mij daarmee helpt, ze geeft me een vertrouwd gevoel en daarom ben ik wel van overtuigd dat dat goedkomt :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:34

@ De,
het wordt wel langzaam tijd om je profiel op Bokt eens te gaan maken he :D

Paarden info:
Op zoek naar een nieuwe nog steeds

beetje oud ondertussen he hihi ;)

Hoe is het gegaan met die brave Ernie vandaag?! Die zal wel even niks gesnapt hebben van die verdoving ofniet?
Waarom die opeens zo suf was hihi..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:08

@Melis
Hihi ja moet ik echt wel eens veranderen erg fout ja.
Dat met de dubbele lijnen komt wel goed als je maar blijft ademen. Nou was de situatie gisteren ook ff verre dan ideaal maar ging toch prima.
Ernie moest idd helemaal plat gespoten worden dat in die kaak vroeten zonder verdoving vond ik toch niet zo'n goed plan en Ramon trouwens ook niet. Die zei al ben bang dat het niet gaat lukken met plaatselijk verdoven en nee idd niet dus. Wat een joukel van een ding heeft ie me toch eruit gehaald. Ocherm.
Daarna heeft ie 2 uur in de bak rond gelopen tot de verdoving eruit was en huppa de wei op was blij dat ie wat kon eten had geloof ik wel wat honger.