Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:47

Shenavallie schreef:
mntj schreef:
gesprek gehad op school.
rona heeft vmbo kader/theorie. voorlopig.
kan ik me wel in vinden. zelf denkt de juf dat theorie uit eindelijk wel lukt.
haha moeders wat minder maar ben er wel trots op. nu de nio toetsen nog.
dus wordt de school denk ik wel de compaen.

Ik heb al een infoavond op school gehad 2 weken geleden over wat en hoe het laaste schooljaar voor Lars gaat betekenen en over de scholen en toetsen enz.En heb vorige week een boekje gekregen ''De overstap'' waar alles in staat en de scholen uitgebreid in staan vermeld met hun programma`s en kaarten erin die je in moet vullen welke scholen je wilt gaan bezoeken.Dat zal je vast ook snel krijgen Wesley zit toch ook in groep 8?En vorige week hebben wij voorlopig advies gehad VMBO maar welk niveau wist ze nog niet dat word na de toetsen duidelijk.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:50

winnitou schreef:
hebben lekker een beker warme chocomelk genomen (met truffelkruidnoten, sorry Hackie)

Geen probleem, moet toch eens minder over eten praten,
Want elke keer denken jullie aan mij als jullie eten :+

Klinkt leuk (de baan) winnitou :j

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:25

winnitou schreef:
wij eten ook van die lange dunne met daarbij een gehaktbal en gebakken aardappeltjes, ga de pannen ook op het vuur zetten
Wij sperziebonen, met gekookte appies en een gahaktbal :9

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:27

winnitou schreef:
Vanavond weer carousselrijden, heb er zin in

Lekker :j . IK WIL OOK!!! Hahaha...heb geduld hoor ;) . Heeeeeeeeel misschien kom ik wel ff kijken.

Leuke sollicitaties, ga voor je duimen. En gezellie dat je de 18e ook kan *\o/*

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:27

Gaat weer lekker hard hier :):)

Hackie

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:46

Nog maar 471 tot ons nieuwe topic :))

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:00

winnitou schreef:
Shenavallie schreef:
Ik ga even eten maken: we eten vanavond haricots verts, tartaartjes en gebakken piepertjes. Dennis is werken, dus even lekker makkelijk eten! ;) Vanavond gaan we de menkar - die m'n vader weer helemaal opgeknapt heeft, na dat ongeval van vorig jaar - naar de Zaanse brengen. Hopelijk kan ik er dan woensdag met Sytje mee rijden! :D Lijkt me wel mooi hoor: een gitzwarte Fries voor een oranje-kleurige kar! *D

ha wij rijden met Xandra op de Veluwe met een brandweerrode kar erachter, is wel een mooi gezicht hoor

Geweldig! Een volgende keer wil ik best mee hoor! :D
Misschien mag ik zelfs wel een keer met Sytje meedoen! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:01

winnitou schreef:
Shenavallie, ik ga meteen even de data voor de taarten voor jeouders op de kalender schrijven. 23 november moeten ze klaar zijn. dus van te voren bakken. ga even plannen.

Toppie! Laat even weten wanneer ik kan helpen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:11

Citaat:
Als ik het zo hoor, dan zou ik echt naar een stal verhuizen, waar mijn paard wel lekker swinters los kan staan
(No offense ;) )

Daar heb ik ook actie op ondernomen, maar de meeste - betaalbare - stallen die dat kunnen bieden zijn minimaal een half uur met de auto (dus in geval van nood kun je er niet snel zijn en is het ook niet goed te combineren met school/werk). In de buurt zijn ze er wel, maar allemaal met wachtlijsten van een paar jaar of gewoon vol = vol. Zelfs Oege heeft geen plek en die heeft stallen die PER STUK ongeveer 2x een paardenstal van Veldt zijn (en onderling contact door middel van open wanden) voor stukken minder stalgeld (oké, dan heb je geen binnenbak maar dat is voor mij geen pré). Het beste is het gewoon als Maisie een ander baasje krijgt waar ze wel de aandacht krijgt die ze verdient en waar ze - zoals je al aangeeft - 's winters ook lekker de hele dag los kan staan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:13

LIQUITA schreef:
winnitou schreef:
wij eten ook van die lange dunne met daarbij een gehaktbal en gebakken aardappeltjes, ga de pannen ook op het vuur zetten

We zijn met z'n drietjes dus erg eensgezind vanavond, ha ha! :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:13

Shenavallie schreef:
Citaat:
Als ik het zo hoor, dan zou ik echt naar een stal verhuizen, waar mijn paard wel lekker swinters los kan staan
(No offense ;) )

Daar heb ik ook actie op ondernomen, maar de meeste - betaalbare - stallen die dat kunnen bieden zijn minimaal een half uur met de auto (dus in geval van nood kun je er niet snel zijn en is het ook niet goed te combineren met school/werk). In de buurt zijn ze er wel, maar allemaal met wachtlijsten van een paar jaar of gewoon vol = vol. Zelfs Oege heeft geen plek en die heeft stallen die PER STUK ongeveer 2x een paardenstal van Veldt zijn (en onderling contact door middel van open wanden) voor stukken minder stalgeld (oké, dan heb je geen binnenbak maar dat is voor mij geen pré). Het beste is het gewoon als Maisie een ander baasje krijgt waar ze wel de aandacht krijgt die ze verdient en waar ze - zoals je al aangeeft - 's winters ook lekker de hele dag los kan staan.

Niet alleen voor Maisie, maar voor alle paarden natuurlijk. :)
Ik hoop dat je snel een goed baasje voor haar krijgt. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:20

Citaat:
Ik heb al een infoavond op school gehad 2 weken geleden over wat en hoe het laaste schooljaar voor Lars gaat betekenen en over de scholen en toetsen enz.En heb vorige week een boekje gekregen ''De overstap'' waar alles in staat en de scholen uitgebreid in staan vermeld met hun programma`s en kaarten erin die je in moet vullen welke scholen je wilt gaan bezoeken.Dat zal je vast ook snel krijgen Wesley zit toch ook in groep 8?En vorige week hebben wij voorlopig advies gehad VMBO maar welk niveau wist ze nog niet dat word na de toetsen duidelijk.

Wesley zit in Groep 7, maar kan Groep 8 met gemak aan qua denk- en werkniveau. Volgens zijn leerkracht zou hij een toets van Groep 8 met allemaal A's doorstaan, maar zal hij toch in Groep 7 moeten blijven omdat anders Groep 8 een heeeeeeeeeeeeeel lang en saai jaar voor hem gaat worden. Een klas overslaan leek hem ook niet handig, omdat Wesley dan al met zijn 11e jaar naar de middelbare school zou gaan. Op het gebied van intelligentie zou hij dat makkelijk aankunnen, maar sociaal-emotioneel niet. Dus heeft de leerkracht speciaal voor hem (en andere kinderen die erg voor zijn) een pakket met verdiepingsstof besteld. Zo wordt de stof wat moeilijker gemaakt en hopelijk wat interessanter voor Wesley. Op dit moment gaat Wes met hangende schouders naar school, omdat hij zich stierlijk verveelt. Als er stof voor Groep 8 wordt doorgenomen (hij zit in een combinatie-klas), dan let hij helemaal niet meer op zijn eigen werk maar alleen maar op wat de leerkracht aan Groep 8 vertelt. Soms weet Groep 8 het niet en zit Wesley te wiebelen op zijn stoel om het antwoord te geven, maar van de leerkracht mag hij dat niet. Het is eigenlijk behoorlijk sneu, want ook de stof uit Groep 8 vindt Wesley - nu al - te simpel en hij begrijpt werkelijk niet waarom sommige kinderen uit die groep de stof niet snappen. Heel frustrerend voor hem, maar ook heel moeilijk voor de mensen om hem heen. Ik hoop dat Triversum hem hier goed mee kan helpen: daar gaat hij nu al een aantal weken heen en het lijkt hem wel goed te doen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:23

Citaat:
Niet alleen voor Maisie, maar voor alle paarden natuurlijk. :)
Ik hoop dat je snel een goed baasje voor haar krijgt. :)

Dat is waar, maar ik ben uiteindelijk niet verantwoordelijk voor het welzijn van andermans paard. Ik ben een groot voorstander van loopstallen en - op z'n minst - vele uren overdag buiten los in groepsverband, maar kan een ander niet dwingen. Bovendien helpt het niet echt als je in je uppie loopt te schreeuwen en niemand hoort je... ;(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:27

Nog even aansluitend op het vele uren los overdag: ik zou het bij Veldt wel willen hoor, dat Maisie de hele dag in de paddock mag staan. Het punt is alleen dat we maar twee paddocks op 100 pensionpaarden hebben en dat er - op het moment dat je net je beestjes erin hebt gezet - alweer mensen vragen wanneer ze eruit gaan... Daarnaast mag je maar twee paarden per paddock zetten en mogen ze niet langer dan een bepaalde tijd erin als er iemand vraagt of die zijn paarden erin mag zetten. Tot slot mag je de paarden in de paddock niet voeren en de hele dag zonder voer is natuurlijk niet goed.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:44

Klopt, helaas verander je dr niks aan.
Maar het zou wel beter zijn :j

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:24

Wat een brandlucht hier zeg,ik hoor al 2 brandweerauto`s gaan.Binnen stinkt het naar rook.Heb al doucheraampje enz.dicht gedaan.Heb al op zolder staan kijken maar zie niks?Zo ff op internet kijken wat er aan de hand is.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:28

Nicole1995 schreef:
Wat een brandlucht hier zeg,ik hoor al 2 brandweerauto`s gaan.Binnen stinkt het naar rook.Heb al doucheraampje enz.dicht gedaan.Heb al op zolder staan kijken maar zie niks?Zo ff op internet kijken wat er aan de hand is.

VVZ (voetbalvereniging) zeer grote brand

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:59

Joehoe, de menkar staat bij de Zaanse! *\o/* Hij is echt gaaf geworden! Leuk hoor, er kwam een mengenoot langs lopen en herkende het type kar meteen: "Daar ben ik ook ooit mee begonnen!". Hij wist me te garanderen dat het best fijne karren zijn, maar dat je - naar mate je meer ervaring op train- en wedstrijdgebied krijgt - hogere eisen gaat stellen. Ik ben allang blij met wat we nu hebben, maar kan me best voorstellen wat hij bedoelt. Als je van schaatsen houdt en je wil ingewikkelder figuren gaan rijden, wil je ook beter geslepen ijzers en lekkerder zittende schoenen! Eerst maar eens kijken of hij woensdagavond achter Sytje wil blijven hangen! :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:01

Gistermiddag zijn we naar Decathlon geweest in Amsterdam om een skibroek te kopen voor op de bok. Ik heb er wel een op het Koetshuis liggen, maar daar pas ik volgens mij niet meer in :o Dus heb ik nu een extreem grote gekocht (3XL), zodat ik meerdere truien en jassen erin kan proppen! :D Ik denk dat ik hem - gezien de barre gevoelstemperatuur van vandaag - morgen maar voor de zekerheid meeneem! :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:00

heb vandaag autotje gekocht morgen ga ik op ophalen ben zo happy dat ik niet alles meer hoef te fietsen een fiat Afbeelding

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:15

LIQUITA schreef:
winnitou schreef:

allemaal een beetje in dezelfde richting.....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:16

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:
Shenavallie, ik ga meteen even de data voor de taarten voor jeouders op de kalender schrijven. 23 november moeten ze klaar zijn. dus van te voren bakken. ga even plannen.

Toppie! Laat even weten wanneer ik kan helpen!

doe ik

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:17

LIQUITA schreef:
winnitou schreef:
Vanavond weer carousselrijden, heb er zin in

Lekker :j . IK WIL OOK!!! Hahaha...heb geduld hoor ;) . Heeeeeeeeel misschien kom ik wel ff kijken.

Leuke sollicitaties, ga voor je duimen. En gezellie dat je de 18e ook kan *\o/*

heb je niet gezien, misschien maar beter ook voor je, was ook koud, doen nog eventjes rustig aan en des te sneller kun je weer van alles doen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:21

Shenavallie schreef:
Gistermiddag zijn we naar Decathlon geweest in Amsterdam om een skibroek te kopen voor op de bok. Ik heb er wel een op het Koetshuis liggen, maar daar pas ik volgens mij niet meer in :o Dus heb ik nu een extreem grote gekocht (3XL), zodat ik meerdere truien en jassen erin kan proppen! :D Ik denk dat ik hem - gezien de barre gevoelstemperatuur van vandaag - morgen maar voor de zekerheid meeneem! :D

en wat moet je dan als het echt koud gaat worden. Heb je ook al lange thermoonderbroeken aan

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:23

ATE schreef:
heb vandaag autotje gekocht morgen ga ik op ophalen ben zo happy dat ik niet alles meer hoef te fietsen een fiat Afbeelding

wat een schatje om te zien. leuk hoor! Gefeliciteerd!
Hoop dat je er erg veel plezier van mag hebben en dat hij niet duur onderhoudt nodig heeft.