Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:58

ja meid paarden ook he

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:01

Af en toe......maar daarna ging ze wel weer lekker lopen, en dan is het echt een wereldbeest! Ga dus maar wat meer aan het werk met d'r en wat minder krachtvoer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:53

Afbeelding
Kiekeboe!

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:51

Paardje niet goed gekeurd , al voor de keuring ;( van de week gaan ze weer kijken naar hem,maar heb er geen goed gevoel over,de keuring dus,voor de rest is het echt mijn paardje ;(

Maar wil toch wel een paar jaartjes lekkere buitenritjes maken voor ik aan een grasmaaier begin :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:52

Jammer Marion, maar beter om hem te laten staan als die niet goed is. Hoe leuk die ook is. Om nu al met medische ellende te beginnen......

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:55

doppie45 schreef:
Paardje niet goed gekeurd , al voor de keuring ;( van de week gaan ze weer kijken naar hem,maar heb er geen goed gevoel over,de keuring dus,voor de rest is het echt mijn paardje ;(

Maar wil toch wel een paar jaartjes lekkere buitenritjes maken voor ik aan een grasmaaier begin :o

Wat jammer zeg! ik vond hem echt leuk!

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:01

Weet je...ik zou hem het liefst morgen al gaan halen....dan maar niet meer rijden...maar gelukkig houdt alles en iedereen mij tegen op stal...maar ik vind het wel moeilijk...we hebben echt die klik waar ik naar op zoek ben :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:05

doppie45 schreef:
Weet je...ik zou hem het liefst morgen al gaan halen....dan maar niet meer rijden...maar gelukkig houdt alles en iedereen mij tegen op stal...maar ik vind het wel moeilijk...we hebben echt die klik waar ik naar op zoek ben :D

Kan me voorstellen dat je dat moeilijk vind, maar als je dan nadenkt hoeveel geld, tijd en laten we nog maar niet spreken over emoties een geblesseerd paard je gaat kosten......dan kan je nu beter even slikken en hem laten gaan, dan straks heel erg veel te moeten slikken en hem na een paar jaar als je aan hem gehecht bent alsnog te moeten laten gaan....
Wat mankeerde die precies?

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:19

ja ,dat weet ik dus niet,hij liep onregelmatig in de draf,in stap merkte niets aan hem.
zijn linker schouder vermoed ik zelf...maar het blijft zo een gok om hem te kopen....
De huidige eigenaar heeft hem ongekeurd gekocht bij een handelstal 2 jaar geleden en hebben alleen stapritjes op hem gemaakt......en hij staat al ruim een jaar stil i.v.m het overlijden van de man van de eigenaar die er op reed?

Maar de keurings kosten zijn voor mij...dus ik snap het probleem niet,dat de keuring iedere week weer uitgesteld wordt ?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:19

Weet je wat het is, als je dat paardje al een tijd had, dan had je hem geholpen.

Nu moet je er nog aan beginnen, kost de aanschaf wat, de keuring, het onderhoud... wat voor een ongezond(om het zo even te zeggen) paard, net zoveel kost als voor een gezond paard..
En dan komt er nog een medisch gedeelte bij..

Dan kun je beter dat geld in een goed paard investeren, en veel plezier beleven aan elkaar.. dan verdriet, en wellicht spijt krijgen..

Maar kan me voorstellen dat het moeilijk is.. :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:20

Twinklebel schreef:
Iemand een leuke mooie, goedbewegende, slimme merrie hebben gratis en voor niks? Lag er vanochtend weer naast tijdens mijn les, gelukkig niet zo dramatisch als de vorige keer, maar mijn hobby is het niet.....
Voorlopig gaat ze maar op weinig tot geen krachtvoer, alleen daily plus met vitamine en peen, is nu niet leuk meer, ze is veel te fris...

Lag je er alweer naast? jullie moeten ook de regel"taart" instellen op stal. Dan zitten jullie goed :+

Nee zonder dollen, het is wel vervelend, heb je geen zeer gedaan?

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:22

Als hij eenmaal hier zou staan gaat hij ook nooit meer weg,op proef doen vind ik dus erg lastig :+

Ik ken wel mijzelf... :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:23

Dan moet je nu sterk zijn... hoe rot dat ook is..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:27

Snackie schreef:
Twinklebel schreef:
Iemand een leuke mooie, goedbewegende, slimme merrie hebben gratis en voor niks? Lag er vanochtend weer naast tijdens mijn les, gelukkig niet zo dramatisch als de vorige keer, maar mijn hobby is het niet.....
Voorlopig gaat ze maar op weinig tot geen krachtvoer, alleen daily plus met vitamine en peen, is nu niet leuk meer, ze is veel te fris...

Lag je er alweer naast? jullie moeten ook de regel"taart" instellen op stal. Dan zitten jullie goed :+

Nee zonder dollen, het is wel vervelend, heb je geen zeer gedaan?

Ze hebben net de lading kruidnoten/pepernoten/strooigoed op die ik de vorige keer in de kantine had gelegd. Vind het nu wel even welletjes, als Vien me er zo regelmatig af blijft gooien ga ik straks failliet aan het trakteren....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:28

doppie45 schreef:
Als hij eenmaal hier zou staan gaat hij ook nooit meer weg,op proef doen vind ik dus erg lastig :+

Ik ken wel mijzelf... :o

Gewoon niet aan beginnen Marion, even sterk zijn! En als die eigenaren die keuring steeds uit blijven stellen dan zit er vast iets niet goed....
Maar een keuring heeft ook weinig zin als je zelf al ziet dat die onregelmatig loopt, goedgekeurd wordt die dan toch niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:28

Dus een goeie reden om er niet af te kukelen.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:31

Waarom geeft nou niemand mij gelijk }:0

Dank je wel voor de eerlijke antwoorden al ken je mij niet :+
Maar ik heb het nodig dat andere mensen mij met de feiten op de neus drukken ,anders heb ik een huis vol met lieve afdankertjes }:0

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:33

doppie45 schreef:

Maar ik heb het nodig dat andere mensen mij met de feiten op de neus drukken ,anders heb ik een huis vol met lieve afdankertjes }:0

Af en toe moet je even met beide benen op de grond gezet worden! En ik weet wie je bent hoor, jij werkte toch op het postagentschap op de Vrijheidslaan? Ik ben het meisje van de bakker :D .

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:34

Snackie schreef:

Helaas heb ik dat niet helemaal zelf in de hand, paardlief is wat sneller en leniger als ik....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:36

doppie45 schreef:

Ik ben net eender.. had uvo wss als hij afgekeurd was, ook willen kopen.. maar dan ellende ... nee had ik niet gewild. gelukkig is hij goedgekeurd, ookal was het een opknappertje..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:36

Twinklebel schreef:
Snackie schreef:

Helaas heb ik dat niet helemaal zelf in de hand, paardlief is wat sneller en leniger als ik....

Dan moet je daar wat aan doen :+

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:38

Snackie schreef:
Twinklebel schreef:

Dan moet je daar wat aan doen :+

Doe mijn best.....

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:39

Jaa maar ben een half jaartje geleden al verhuist naar een postagentschap in Ypenburg.

En ken jou alleen maar van verhalen van Marc....de Krekel....maar daar hecht ik ook niet meer al te veel waarde aan }:0

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:43

doppie45 schreef:
Jaa maar ben een half jaartje geleden al verhuist naar een postagentschap in Ypenburg.

En ken jou alleen maar van verhalen van Marc....de Krekel....maar daar hecht ik ook niet meer al te veel waarde aan }:0

Haha, kan me er wel iets bij bedenken wat die ..... over me te vertellen had....heb jarenlang op hun beesten gepast, de boel helpen onderhouden daar op stal en toen mocht er geen kwaad woord over me vallen. Totdat ik tegen hem inging, toen had ik het gedaan....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:44

Maar blijkbaar heb ik wel indruk op hem gemaakt, want toen jij daar kwam was ik al een tijdje weg. Als die dan wildvreemden verhalen over mij verteld?