Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:27

Perla is inderdaad laat gedekt, het wilde niet zo begreep ik...ze is rond deze week uitgerekend....spannend dus!
Banden beginnen al wel wat slapper te worden en uier begint voller te worden. Echter de spenen zijn nog niet vol.

Vanochtend hele ochtend buiten geweest. Op de fiets naar perla. Daar klaar, was er een andere verzorger die twijfelde over rijden. Toen werd het idee geopperd om te zwemmen, maar ze mag nog niet alleen naar de vlietlanden rijden. Ben lekker met haar meegefietst en zijn daar bij het paardenstrandje gaan spetteren. Zelf ben ik er ook even op geweest en verder deed ik aan foto's en filmpjes maken en pootje baden!
Daarna weer terug en een goede twee uur weggeweest (vooral stap). Daarna paard naverzorgd en foto's bekeken en weer naar huis gefietst.
Dacht dat ik niet heel veel bruiner meer kon worden, maar mijn shirtje staat er weer mooi in en best nog een kleurverschil!

Wendy, ik ga denk ik morgen hardlopen. Wil maandag mee gaan doen aan bootcamptraining en denk dat het slim is dat ik er dan een rustdag voor heb. Ben dus niet zo laat als wanneer ik zou gaan hardlopen....maar als het evt goed is en uitkomt voor jou, zou ik evt waar nodig nog wel willen helpen met poetsen en zadelen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:40

Ik weet niet hoe snel je bent, maar uurtje of half 10 op stal? Dan zie ik wel hoe ver ik gevorderd ben met Mazzeltje poetsen en doen. Als voor jou later beter uitkomt mag dat ook, dan zorg ik dat Mazzel dan klaar staat. Al gezellig dat je mee wil, anders wordt het gewoon onder zadel hobbelen.

En spannend met Perla, bijna en de eerste tekenen zijn er dus al.

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 19:35

Ik ben ook weer terug op Nederlandse bodem :). Heerlijke vakantie gehad maar thuis zijn is ook altijd lekker! Is alleen weer veel te heet hier :P.

Spannend dus komende tijd Milou! Je gaat het ukkie straks toch wel showen op de foto's :P?

Antoinet: Zie al veel verbouw foto's langs komen bij jou op facebook, wil dat ook nog allemaal volgens planning gaan?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:44

Welkom terug Esther!
Fijne vakantie gehad? Zag iig veel leuke en zonnige foto's voorbij komen!

Foto's van het Ukkie zullen er zeker komen en zal er dan hier ook wel enkele plaatsen!
Hoop wel dat het voor woensdag komt of anders vrijdagavond of later....ben van woensdag tot en met vrijdag een paar daagjes weg met mijn moeder :o !

Wendy, ik zal dan rond die tijd op stal zijn. Vind het wel leuk om weer te helpen met optuigen! Vind het leuk om mee te gaan....maarre, gewoon onder zadel hobbelen is toch ook leuk? Tenminste, ik zou het wel weten, maar dat komt omdat ik nooit voor mezelf kan hobbelen....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:04

Spannend Milou! Snap dat je het leuk vindt om erbij te zien, lijkt me ook bijzonder :j

Welkom thuis Es! Hoe gaat het met jullie huisje?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:18

Zou daar ook wel graag bij zijn inderdaad, heel spannend lijkt me dat! Ik ga voor je duimen Milou!

Huisje moet nog aardig wat aan gebeuren, maar dat komt wel goed :). Tenminste niet het aardig wat zoals bij Antoinet, ik hoef alleen maar muren ander kleurtje te geven en meubels te bestellen maar vind dat al genoeg :).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:20

Lijkt me echt heel bijzonder om mee te maken ja. Maar we moeten afwachten hè....

Sas, wat is nu trouwens nu de datum geworden voor het ritje?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:29

Welkom terug, Es. Hoe is het k(r)amperen je bevallen, ga je het vaker doen? En hoe was het verder in Kroatie, nog best een end weg.

Suc6 Es met de dingen die je nog moet doen in huis, gelukkig is het bij jullie niet zoveel als bij Antoinette. Respect, Antoinette & Gijs, zo hard klussen met dit prachtige en bloedhete weer.

Zou inderdaad leuk zijn als je erbij kan zijn. Lijkt me heel erg leuk zo'n ukkie, maar ook wel weer even wennen. En mogelijk gaan een bijrijdster en d'r moeder ook nog mee zondag. Ik had voorgesteld om dat evt woensdag of volgende week te doen, maar dat kwam voor hun niet zo goed uit. Misschien gaan ze zondag mee, ze zouden er nog over nadenken. Ik heb in ieder geval gezegd dat jij mee ging en dat de tijd van jou afhangt, als je je ontbijtje op hebt in ieder geval. Ik probeer zo rond 9u - 9.30 op stal te zijn, kan ik Mazzel alvast opzoeken uit het land halen en poetsen, kar en tuig opzoeken e.d.
En onder zadel hobbelen is ook zeker leuk, heerlijk om zelf je tempo en route en tijd te bepalen, al is het soms ook wel rustig alleen. En ik vind de afwisseling wel lekker, dan weer rijden, dan weer met de kar weg. Laatste 2x heb ik gereden, dus op zich weer met de kar vind ik ook wel weer leuk (of ik stuur of niet).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:08

Heel slecht, maar ergens zou ik het wel jammer vinden als bijrijder en moeder meegaan... :o :o O:) kan er niets aan doen.....
Ik kom iig als ik ontbijtje en drinken binnen heb! Kan ik evt rijbroek verruilen voor korte broek? Doe dan wel mijn stalschoenen aan hoor!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:33

Welkom thuis Es!

Veel plezier op de rit Wendy en Milou en Milou ik ben ook benieuwd naar de babba, altijd leuk zo'n ukkeltje.

We zijn vandaag wat serieuze mankementen aan het huis tegengekomen die structurele gevolgen kunnen hebben mits ze niet goed behandeld worden. Valt even tegen want het gaat veel tijd en geld kosten om allemaalop te kallefateren :(.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:47

Ik heb nog niets gehoord van ze, ze zouden anders woensdag en volgende week zondag mee gaan, ene keer bijrijdster, andere keer d'r moeder, ze konden niet samen. Ik zie het morgen wel. Maar jij mag in ieder geval optuigen en sturen, ze passen zich in ieder geval maar aan jou aan, jij was de eerste van wie ik reactie had dat je mee wilde. Ik ken ze verder ook niet goed, is bijrijdster die er nog niet heel lang bij is.
Wat je aantrekt, maakt mij niet uit, al kom je in bikini (lijkt me wel fris op de kar) :o Ik heb donderdag in rijbroek gereden, maar op stal dat ding aan en weer uit gedaan en lekker in mijn korte broek gelopen.

En dat is flink balen antoinette, dat het zo ernstig is qua gebreken. Echt zeer balen dat dat nu boven water komt :(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:28

Jeetje Antoinette, wat balen zeg! Dat soort verrassingen zijn nooit fijn om te hebben....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:22

Have fun morgen dames!

Zeg het hier ook nog maar even. De rit staat gepland voor 15 september om 10.00 uur. Sorry Wen! Was niet echt een datum te vinden dat iedereen kon en hier was nog plek ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:45

Wendy, ik merk het morgen wel. Maar zou het gezellig vinden als we met z'n tweeën zijn.
Leuk sas, ga het gelijk noteren in agenda, want ik ga het geheid vergeten anders.....

Zat nog eens te zoeken naar ijslanderritten en kwam de volgende site tegen: http://www.foxan.nl
Zou hier best een ritje willen maken. Ze tölten ook, iets wat er bij die manege in Zeeland niet gedaan wordt. Iemand van jullie interesse om mee te gaan? Heb nog geen specifieke datum in gedachten hoor!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:59

Ziet er heel leuk uit, ik hou me aanbevolen! :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:22

Trouwens Antoinette, wel erg balen van de mankementen! Wat is het probleem precies?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:52

Ja hoor ben er weer! Even dan......
Nou de mankementen zijn allemaal op te lossen.
Er is een dakspant weggehaald zonder versteviging aan te brengen. De vloer van de zolder ruste op gipsplaten omdat dragende balken waren weggehaald. In de plaats van deze balken was een raster aangebracht wat aan elkaar vastzat met schrootjes en tyraps. Aarde kabels waren samen met oude waterleidingen doorgezaagd waardoor de electriciteit niet geaard was op sommige punten..

Moet ik verder gaan?

Jullie weten wat Bassie altijd zegt, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:30

Jemig, wel erg rot zeg! Als ik het zo zag blijft er weinig van het huis overeind. Hadden jullie verwacht dat het zoveel werk was?

Hoe beviel Kroatië Es? De foto's zagen er iig erg mooi uit!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:39

Pfffff, wat rot Antoinette! Aan de ene kant heel zuur....maar beter om er nu achter te komen dan straks wanneer je denkt dat alles klaar is en je goed en wel gesetteld bent!

Hier een heerlijke ochtend gehad! Eerst een heerlijk ritje op mijn allerliefste vriendje <3 *\o/* ! Daarna door naar Wendy en mazzel! Heerlijk gemend over de boulevard en een ijsje gehaald bij Yvonne (en zin dat Adje gewoon de tweede rit vrij had, die lieverd <3 !) en daarna weer terug naar stal. Wendy heeft maar een keer hoeven helpen/ingrijpen en verder alles zelf gedaan! Moet wel zeggen dat ik geluk had met de drukke verkeerspunten, want had elke keer nauwelijks verkeer! Was echt heel leuk en erg gezellig met Wendy!
En nu met smart wachten op de foto's die Wendy gemaakt heeft!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:03

Echt balen, Antoinette! Lekker handig om aarde draad maar weg te halen en steun/draagbalken.... Wel domper om dat tegen te komen, dat schiet echt nog op. Als ik je foto's zo langs zie komen op fb, vraag ik me wel eens af of er nog een huis staat :o
En Milou, zoals ik al zei, lijkt me gaaf om een keer ijslanders te testen en omgeving ziet er ook goed uit. Voor de foto's nog even geduld, hij is aan het uploaden...

En ik had het heerlijk makkelijk vandaag, samen pony gepoetst en Milou heeft de rest zo ongeveer gedaan. En gelijk Mazzel verteld dat hij ook naar haar moest luisteren.

Edit: ze zijn geupload.

Zo begon het vanochtend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor de rest http://s73.photobucket.com/user/WendyV1987/library/04-08-2013%20Mazzel

En ik denk dat Milou voorlopig nog met zo'n lach blijft rondlopen :D

Zo dan kan ik nu naar de tuin verkassen met een boekje erbij!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:23

Leuke foto's! Vind die met die groene omgeving het mooiste!
Rondje Noordwijk gedaan dus! Hoorde ik jullie dan toch door mijn straat walsen vanochtend? :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:37

Gaaf Wendy!!! En nogmaals Thanks! Vond het echt superleuk en gezellig!
Een een vraagje, zou je de foto's ook naar mij willen mailen? Dan kan ik ze makkelijk op de computer zetten! Zal mijn adres wel even sturen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:45

Heb nu namelijk de foto's op mijn iPad gekopieerd in mijn filmrol, maa de foto's op photobucket zijn nogal klein en daardoor zijn ze niet scherp op Facebook (kon het niet laten natuurlijk om al iets op Facebook te plaatsen!)...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:16

Ik zal ze mailen en op facebook zijn ze helemaal klein uitgevallen, vreemd, op zich moeten ze zeker zelfde formaat als hier hebben. Foto's worden automatisch naar 800 x 600 pixels verkleind, op zich nog redelijk formaat, niet zo klein als op je fb. En ik ga ff kijken hoe groot ze zijn om te mailen, ff kijken of inpakken lukt.

En Sas, volgens mij zijn we niet bij jou in de buurt geweest. We zijn leeweg afgereden naar beuk en daar de drukke weg opgedraaid naar noordwijk en zo alles rechtdoor gereden zo ongeveer tot aan de boulevard. En toen weer vrij snel linksom gedraaid naar de Duinweg om richting Smit te rijden voor een ijsje.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:31

Had nu geen zin meer om mijn status te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Heb nu wel scherpere foto's nog even in antwoorden gezet, die zijn al wel beter....