Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:28

wel een geruststelling dat poelenburgh veilig is :)
Wel creapy dat het zo dicht bij is. Ik was aant stage lopen en hoorde al die sirene's.. vond het er erg veel!
Maar we besefde het wel toen het door de intercom werd verteld bij mijn stage. :)

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:13

Getverdemme Maartje, toch wel erg dichtbij daar. Bidden dat de wind niet te erg gaat draaien en de boel weer oplaait. Ik zag op het knmi dat hij van Zuid West naar West gaat. Hoop dat ze het onder controle kunnen houden. Hier kan je de rook zelfs ruiken. Lijkt alsof er een huis in de straat in brand staat maar komt van 30km verderop aangewaaid.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:01

Bah zeg, gelukkig hebben ze het nu een beetje onder controle :).
Marc had Boj om 6 uur even gebeld, kregen idd te horen dat het de andere kant opwaait, maargoed maakt het natuurlijk niet minder erg voor de mensen die uit een huis moesten. Als het aangestoken zou zijn.....jeej ik hoop dat ze dan de mensen pakken, maar dat zal wel weer niet.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 08:41

Wat een ellende.. ik hoop dat het snel onder controle is en dat er niet teveel schade aangebracht is. :n

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:37

Bij ons op stal was de rook wel te zien!
Rob gaf aan dat hij de paarden in het land niet tot nauwelijks kon zien..
Bah..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:09

dat die nog niet binnen gehaald zijn dan aniek.. Echt zonde.. is het nu al uit of nog niet

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:30

Het is wel uit.. maar ze zijn nog wel steeds aant blussen omdat het onder de grond ook nog aant broeien is geloof ik !

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:34

Omg, die kür van edward gal _/-\o_

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:57

Ruig beest he, die Totilas. Zelfs onafgewerkt en met spanningsfoutjes nog ruim 90%.
Parzival liep ook wel supergoed hoor. Ze is echt vooruitgegaan met hem, kan hem al stukken loslaten waar ze er vroeger zo aan liep te hangen.
En slim van Anky dat ze haar oude kur reed, da's echt een wereldkur vind ik toch.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:30

Nou.. gister mochten we gewoon het bos in, vandaag weer niet. De wind is gedraaid richting Bergen en het laait nog steeds op plekken op. Komt doordat het door de heide, ondergronds doorbroeit en dan komt de hitte weer op een hoogtepunt en ontvlamd het weer bovengronds. Dus ze zijn overal de heide aan het omspitten maar het zit zo diep dat zodra ze spitten het weer ontvlamd en dat op heel veel plekken tegelijk.
Dus nu hebben ze het bos bij Poelenburgh ook afgezet. Gelukkig mocht ik wel gewoon in m'n huisje blijven maar het ruikt nog steeds naar rook binnen. 't Is echt een grote ramp.... Vliegen nog steeds helikopters over met enorme bluszakken, ze vliegen nu steeds recht over mijn huis heen dus het is flink verplaatst.

Ik heb niks gevolgd van het EK maar Edward had boven de 90% gescoord?! Wat ontzettend gaaf, hoe lukt dat toch?! Echt ongelooflijk!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:12

Ja hij had bij een paar jury's 95% voor het artistieke gedeelte.. dus dat tikt wel aan. :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:03

En ook echt het commentaar van de commentator.. O:)
Tja.. die was eigelijk ook stil.. wel bij de uitgestrekte draf werd er even duidelijk vermeld dat Totilas bijna met zijn knie tegen zijn neus tikt.. :+
Wat een geweldig dier!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 21:37

echt een top score!!! Geweldig dier dat, heb met kippevel naar de kur zitten kijken

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:09

waren echt 3 geweldige kuren.. maar idd die uitgestrekte draf van totilas... pfff zelfs als springruiter vind ik dat geweldig haha :D :D .. Mogen jullie wel al weer ritten rijden maartje of nog niet

en is het ook afgebrand als je daar bij poel gelijk het bos ingaat of dat stuk waar het 2 uurs rondje heen gaat, daar bij de berenkuil... Vraag het me eigenlijk wel af.. Maar echt onwijs zonde

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:04

Woow brand in het bos! Best eng lijkt het me!

Ik ga straks naar huisssss :)
Vanmorgen nog iets doen (weet niet wat), dan naar het vliegveld en om 17:30 vliegen we volgens mij (23:30 NL tijd)
Morgenochtend op Schiphol en dan meteen door naar Groningen! Wordt dus een lange dag want ik slaap wrs niet veel en goed in het vliegtuig!
Volgende berichtje van mij zal weer vanuit NL zijn denk ik!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 17:14

Goede reis Merel!

Haha merken jullie dat ook, dat nu je niet meer op Mexicaanse Griep getest wordt, ineens íedereen het heeft bij het minste kuchje? Vooral de meiden die altijd al aandachttrekkers waren... Goh..wat toevallig. :D Beetje een hype lijkt het wel..

Ik krijg het lekker niet want ik heb nóóit griep, laatste keer toen ik 7 ofzo was. Dus zal deze ook wel niet krijgen.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:41

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:42

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:53

Nice Nathalie!

Sorry Bon, ben meer van het dressuurbloed. :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:59

haha jah weet ik, maar voor een springgefokte erg leuk he.. ik wou dat ik nog meer geld had, dan had ik er nog gekocht.. vind d'r echt onwijs leuik.. ook in omgang enz

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:59

Heb vandaag met m'n twee 4-jarigen een buitenritje gemaakt, ze waren allebei braaaaaaaf. :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:27

fijn maaaik

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:21

Merel is vast al thuis! Goede reis gehad?
Stoer Maaik met die 4 jarigen naar buiten :)
Leuke foto's Nathalie!

Onze ritten zijn gewoon doorgegaan, het werd niet nodig geacht om ze af te blazen omdat wij toch aan de bergen kant bleven. Hoewel de politie meerdere malen is komen zeggen dat we niet uit mochten rijden en er zelfs aan het eind van het poelenburgh laantje een afzet lint hing..
Waar het precies is afgebrand weet ik niet, 't schijnt dat het idd ook bij de Berenkuil is maar dat kan ook verzonnen zijn.
Ben nu weer eventjes bij mijn ouders, moet zaterdag sjezenrijden hier op het dorp tijdens de braderie (ringsteken ;) )
Zenith is weer lastig, die wordt nu ff 3 daagjes gewoon rustig gelongeerd of los gezet.. Hij loopt weer zo verschrikkelijk te 'zoeken' naar zijn balans lijkt het wel.. Vooral linksom maakt hij alleen maar taktfouten. Vooral als ik been geef lijkt het of hij z'n binnenachterbeen niet door wil laten komen en dan gaat hij 'huppelen' zoals ik het noem.
Kon wel van de week in m'n eentje weer eens over het Poelenburgh laantje :D Van 't voorjaar lukte dat ook, maar toen met dat staken lukte dat zelfs ook niet meer en nu weer wel :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:25

Ben idd al thuis :)
Was dinsdag om 10:30 al hier op mn kamertje :)
om 11:30 meteen naar college gegaan en 's avonds ook direct weer weg. Was wel om 9 uur naar huis gegaan want viel bijna om :D
14 uur geslapen en kon natuurlijk vanacht niet slapen :S

Nu eventjes wat dingen voor school doen en dan straks voor het eerst weer trainen!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 16:51

Leuk Maartje, dat ringsteken!!
Lastig met Zenith, klinkt een beetje als een vaste rug?

Lijkt me echt raar Merel, zo'n jetlag. Duurt dat lang voordat het weer "goed" is?

Zoooo, mijn collega (stage van Deurne) heeft vanmiddag toch een klapper gehad van een paard!
Ze liep met eentje te dicht achter mij en ik waarschuwde al een paar keer maar ze reageerde niet en toen was het KABAM!!
Zo vol met twee benen op haar schouder en borst. Ze vloog wel een paar meter naar achter en toen begon ze heel eng met d'r ogen te draaien en viel ze op de grond dus ik schrok me te pletter. Snel dat paard van haar gepakt (we liepen op de weg, 100 meter van huis) en Christel gebeld dat ze moest komen. Nouja ambulance erbij, duurde natuurlijk 15 min voordat ze kwamen, echt lang is dat als je moet wachten.
Uiteindelijk heeft ze niets gelukkig. Het is gekneusd en bont en blauw maar valt dus erg mee. Was wel schrikken!!

Morgen op wedstrijd met 4 paarden voor 3 dagen. Wel zin in!