Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:17

Hm, daar dacht ik ook al aan ja. Maar deze kleurtjes vind ik ook mooi. Zal ik hem weer groen schilderen? Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:20

Nee, ik vind deze kleurtjes mooier denk ik Ja (ik vind dat muzieknootje leuk, dat was me nog niet eens opgevallen. . . )

en eten, tja, ik geloof dat ik een stop maak bij de mac ROFL Maar ik weet niet of dat voor jou een optie is Knipoog

Jammer dat je niet langs kan komen Annemarie, Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:22

Ik vind deze kleurtjes ook wel mooi hoor Ja

Mja, ik vind het ook wel jammer dat ik niet kan komen.. maar dan blijf ik heen en weer fietsen en heb ik nauwelijks tijd om er te zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:23

Dat schiet inderdaad ook niet op

Heb net mijn tas even vlug ingepakt, hihi, mijn paardentas neemt zo ongeveer het meest ruimte in Clown (het lijkt dan al snel zoveel voor een nachtje)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:24

Zo beter? Haha!
Ik vind groen toch mooier, is niet voor niets m'n lievelingskleurtje.

Ik heb net geregeld dat ik bij m'n mappie en pammie eet in Olst.

En Annemarie, we doen nog wel een ander keertje een meeting, toch? Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:25

Ik ben m'n pyamabroek vergeten trouwens Bloos maar even kijken of er bij mijn ouders nog eentje ligt...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:28

Deze is ook mooi ja Lachen en met groen als je lievelingskleur heb je toch weer mazzel met jouw titel als Mod Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:38

*LOL*
Hey ik ga, tot vanavond Fen Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:40

Jaa, dit is ook leuk!

En een andere meeting gaan we zeker een keer doen Lachen
Wordt voor mij dan ook wel plannen, tenzij we het nog in de zomervakantie redden. Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:41

Ik heb in de zomervakantie vast nog wel tijd Knipoog Het is jammer dat ik geen paard over heb, anders konden we hier ook het bos in Vork (niet zo optimistisch worden Fenn . . . )

En Tessel, tot vanavond Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:29

Nu, ik ga weg! Veel plezier jullie (al is Tessel al weg)! Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:35

Ik ga zo ook, even schoenen omwisselen Doei!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:28

Heej sneeuwuil, is het toch nog gelukt?? Gaaf!!! Wens de meiden succes morgen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:42

Ik ben gisteren heel charmant van Joey geduikeld Clown
Na een of andere niet uitkomende sprong hing ik er half naast en stond hij stil.. en toen viel ik helemaal Nagelbijten / Gniffelen
Maar toch, het eerste half uur zat de versnelling er aardig op, dat is wel eens slechter geweest Ja
Alleen na de galop was de batterij een beetje op, en de mijne ook trouwens, wat een warmte..
En nog maar twee keer rijden in mijn vertrouwde vrijdaglesje.. Huilen
Overigens kan ik ook niet meedoen aan de spelletjesdag Nagelbijten / Gniffelen
Ik wist nog niet of ik wel mee zou doen, maar dan zou ik toch een dressuurproefje doen.. en aangezien ik 's ochtends niet kan, gaat dat niet door. 's Middags kan ik eigenlijk ook niet, maar dat kan ik wel afzeggen, dus misschien dat ik net als vorig jaar wel weer ergens kan helpen ofzo..

En.. ik ben in het gat gevallen. Ik ben ontzettend moe/lam, heb een hoofd vol watten, heb nergens zin in..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:04

Ach gut
Was je nog geschrokken van het vallen? Of viel het mee (een meevallende val Gestoord )?

He, gek lijkt me dat, om afscheid te moeten nemen van je les en (eigenlijk) van het Lamoen. Maargoed, een afscheid is het nooit hoor, want je blijft vast langskomen. Kijk maar naar mij, ik woon ook eigenlijk veel te ver weg maar ik kan het niet laten om nog steeds naar het Lamoen te gaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Sowieso idd raar om met school klaar te zijn. Ik ken het gevoel wel. Maar er breekt vast een hele gave tijd voor je aan nu, of iig in september in Wageningen (toch? Lachen ). Allemaal nieuwe dingen weer, nieuwe mensen enzo Ja
(Als je trouwens nog mee wilt op trektocht kan dat hoor, we hadden 13 mensen maar eentje heeft afgezegd. Zitten we wel wat krap met pony's, maar Jannette kan er nog wel eentje bij regelen Haha! )

Leidingweekendje was leuk! We hebben gisteravond bijgekletst en de nieuwe leiding-mensjes wat bijgepraat over hoe en wat. Daarna hebben we de pony's voorgesteld en nog wat gekletst en een indeling gemaakt voor de zaterdag (wie deed welke les/buitenrit), aangezien er geen Paulines of Kirstens aanwezig zouden zijn en daarna met wat chipjes erbij nog meer gekletst en tussendoor nog besloten dat we tóch maar op dauwrit gingen Haha!

We lagen pas rond 01:00 in bed, en 's ochtends ging de wekker om 05:45 Gaaaap Snel even een appeltje gegeten tegen de eerste honger, die overigens niet lekker smaakte op de lege maag, en toen Toontje gaan zadelen. Toontje had er zin in! We zijn iets meer dan 1,5 uur weggebleven met dank aan een lekker doorkachelende Fiona voorop met Elles, die het tempo erin hielden Haha!
Rond half negen zaten we aan het ontbijt en hebben we met Jannette het thema doorgesproken, en de rest van de dag hebben we besteed aan het uitwerken van het thema, wat creatieve dingen gemaakt en natuurlijk les gegeven en buitenritten begeleid. Fenna heeft 's middags een lesje gegeven aan twee kleine meiden (Michelle en Merle) en dat ging al heel goed Ja
Daarna heb ik nog een lesje gegeven aan twee nóg kleinere meisjes (op Larson en Shera), van wie de ouders aan de bakrand stonden met camera's (zelfs het poetsen werd gefilmd Nagelbijten / Gniffelen ). Aan het eind van de les mochten ze van mij bij waar de ouders stonden een synchroonrondje-om-de-wereld doen, en toen ze achterstevoren in het zadel zaten liet ik Larson en Shera een paar pasjes naar voren zetten waarop regeageerd werd met 'whieehihihi' van de meisjes en applaus van de ouders Huilen van het lachen
Ze liepen naderhand helemaal vrolijk huppelend en zingend weg en als klap op de vuurpijl kreeg Shera's hoofd van de ene nog een knuffel van heb ik jou daar waarop Shera helemaal verbaasd keek, echt superschattig Huilen van het lachen

's Aonds hebben we gezellig geBBQ'd en daarna ben ik naar Deventer gebracht door Priscilla (nee, niet die lelijke Knipoog ) die ook nog Laura en Rosalie ging afzetten.. we zaten als sardientjes in een blikje in haar Peugeot 206 met alle bagage, maar dat was wel grappig Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:20

Van Joey afkukelen, Ach gut En je niet lekker voelen, verdorie Annemarie.
Het lijkt me ook heel raar om van het oude vertrouwde lamoen afscheid te nemen, maar je komt inderdaad vast vaak genoeg terug. Dan heb ik ook meteen een reden om weer eens vaker een ritje te maken Knipoog (en hé, ik ben nu ook begeleiding ROFL )

Mijn Leidingweekendje was ook leuk Haha! Vrijdagavond was gezellig, gekletst, voorstelrondjes en inderdaad de indeling en ik en de andere nieuwe leidingen zijn bijgepraat over sommige dingen. Verhalen uitwisselen, nouja gewoon leuk Lachen En dat we op Dauwrit gingen vond ik echt heel grappig, vooral omdat Elles volgens mij haast schrok vanwege het feit dat wij allemaal brulden dat dat een leuk idee was ROFL

Na rond vier uur slaap (volgens mij lag ik pas om 1.30 in mijn bedje? ach, anyway te weinig slaap) stond iedereen super vlot op om te gaan rijden. We reden inderdaad goed door, Vosje mee, Lizette mee, Mirthe mee ( Haha! ) en dan Fiona voorop die inderdaad vrij hard ging. Over hard gaan gesproken, die Lizette ging ook knoert hard. Het eerste gallopje op het Koeienpad nog niet helemaal, maar op het km-pad haalde ze zo mij en Vosje bij Nagelbijten / Gniffelen
Daarna ontbijt en beginnen met brainstormen, dat vond ik trouwens echt wel leuk Lachen En ik heb nog samen met Laura (mijn medebegeleidster van week negen) een buitenritje gedaan met vier leskindjes. Ik als heuse, echte leiding op Joey voorop. Dat ging hartstikke goed, tussen de bedrijven door probeerde ik wat paadjes aan te wijzen voor Laura die voor het eerst in het bos kwam, ik wist Bonita bij de groep te houden en heb het meisje op Fiona dolblij gemaakt door 'hard' te galloperen op het snelwegpad. En Joey was strontbraaf, wat een fijn paard is het dan.
En 's middags inderdaad lesgeven, dankje voor je compliment Tessel, ik vond het wel erg wennn. Uberhaupt vertellen en verzinnen wat ze moesten doen en dan ook terugschakelen naar dat niveau en pfiew, ik voelde me hier en daar een beetje een klunsje maar die meisjes bleven maar vrolijk dus dat zat geloof ik wel goed (en ach, met wat feedback van Tessel: 'ze moeten rechtvooruit kijken.' 'oja, dat ook nog.' ging het ook nog wel een beetje). Hoewel Misty en Larson het volledig gehad hadden Clown
Daarna gebbq'd en ik ben uiteindelijk opgehaald en nu zit ik thuis Lachen
Ik zou misschien vanavond nog wat met Paul gaan doen, maar ik hoor nu niets van hem... Nagelbijten / Gniffelen (of hij is zijn mobiel kwijt, of hij denkt er niet aan of wat dan ook), ach ik merk het we weer..

Ik zie het trouwens nu wel echt zitten om die ponykampen te gaan leiden. Ik kon met die buitenrit (niet de dauwrit) de weg opzich prima vinden, ik had het idee dat ik ook gewoon goed tempo in kon schatten en ze luisterden. Die week met Blanka lijkt leuke kindjes te hebben, he, ik heb er nu echt zin in Lachen

edit: paul komt nu online, dus spreek hem alsnog.

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:19

Klinkt als een leuk leidingweekend! Ik ben nog even langsgereden, maar zag niemand. Er was nog geen les, dus ik denk dat ik te vroeg was. Gisteren even gekeken hoe Mariska les kreeg op haar nieuwe aanwinst. Het begint dan wel enorm te kriebelen...
@ Annemarie: ben je weer een beetje bijgekomen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:28

Hoe vroeg was dat? Tussen half zeven en acht waren we er sowieso niet en verder zijn we met wat lesjes ook naar buiten gegaan (en we zaten veel bij het klephok).

Trouwens Mariane, je had het van de winter tijdens een buitenritje over een soort verhuur waarbij je bitloos en boomloos kon komen rijden. Is dat nog gestart?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:12

Hoe laat was je langsgekomen dan Marianne? Misschien zaten we net aan het ontbijt en zag je ons daarom niet Lachen
Oh, en de eerste twee lessen 's ochtends gingen op buitenrit en ondertussen zaten wij meestal in het klephok dus het kan zijn dat je ons daarom gemist hebt.

Leuk dat je er zin in hebt Fenna! Dat lesgeven is ff raar in het begin, maar je went er vanzelf aan. Ik vond het al best heel goed gaan hoor, voor de eerste keer! En inderdaad, aanwijzingen geven... Tessel fluisterend: 'Dóór de hoek heen rijden'; Fenna hardop: 'Ohja, dóór de hoek heen rijden!' Huilen van het lachen

Oh en we hebben Jannette nog uitgelachen Nagelbijten / Gniffelen
Jessica was jarig, dus had Jannette taart gekocht. Zitten we in het klephok, komt Jannette al lang-zal-ze-leven-zingend binnen, met de taart met 18 kaarsjes. Wij keken eerst verbaasd naar Jannette, toen om ons heen en toen realiseerde ze zich dat Jessica net op buitenrit was gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Slechte timing (maar wel een heel grappig moment) Huilen van het lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:17

Hihi, Ja, dat was inderdaad grappig Nagelbijten / Gniffelen Uiteindelijk heb ik geen taart meer genomen ook, ik vond dat de vliegen er iets te veel van genoten hadden Bloos (Toen Jessica er eindelijk was, reed ik net mijn rondje)
Was trouwens wel blij dat dat rondje goed ging, gaf me meteen een soort bevestiging dat ik dat van de zomer ook wel kan. Alleen is het jammer dat jij niet naast me staat als ik les moet gaan geven. Ik vond het met jouw aanwijzingen al wat lastig, hoe legde ik het nu weer goed uit. Maar goed, wel leuk Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:05

Ik hoorde vrijdag dat Janette nog iemand zocht voor de eerste week (ze had nl. Gerinda gevraagd), en toen begon het toch wel weer te kriebelen Nagelbijten / Gniffelen Maar nee, ik kan dan gewoon niet. Punt uit. Wanneer was de trektocht nou ook alweer Tessel? Misschien dat ik dan toch...

Het vallen was vooral grappig Clown Nog een paar snikjes gelaten van de schrik toen ik er weer opgeklommen was, maar verder niets aan het handje.
En het is zeker gek om afscheid te nemen van het Lamoen. En tuurlijk blijf ik komen wanneer ik maar kan, maar toch.. niet meer wekelijks naar die pony's.. het komt nu toch wel erg dichtbij..

Verder ben ik al een beetje uit het gat geklommen, al heb ik nogsteeds geen zin om ook maar iets te doen. Nouja, wel leuke dingen, maar niet opruimen enzo wat juist zo nodig is omdat ik dat de afgelopen twee maanden nogal heb laten verslonzen (lees: helemaal niet gedaan heb waardoor het nu een grote chaos is door het hele huis). Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:10

Hihi, tja. Dan moet je zo toch echt even doorbijten en puin gaan ruimen. Of je laat het nog een dagje lekker liggen. Je hebt ten slotte vakantie, niet dan?

Gelukkig kon je na je val weer lekker verder tuffen. Ze zoeken inderdaad nog iemand voor week 1 en trouwens week 9 is behoorlijk leeg (met 4 kindjes) dus kan je ook echt nog wel even langskomen hoor. (vind ik ook gezellig Haha! )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:17

Misschien wordt het dan nog wel week 9 voor mij. (met korting? Schijnheilig )
Maar ik moet ook een beetje op het geld letten.. er gaat straks genoeg uitgegeven worden namelijk..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:19

Je moet maar met Jannette gaan praten Annemarie Knipoog
en ik snap dat je op je geld moet gaan letten, wanneer neem je nu eens een baantje? Schijnheilig

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:22

Voor 4 weken en niet op zaterdag? Niemand wil me hebben Nagelbijten / Gniffelen