Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:56

Fijn dat je weer veilig thuis bent Wendy! Lekker zeg, die gaten in de weg.....bluh -O- ! Voor alleen auto's is het al gevaarlijk, maar voor auto's met iets erachter is het nog gevaarlijker.....jammer dat er niet goed op de wegen wordt gelet.
Oe, als ik jou limoges hoor zeggen, dan wil ik echt weer terug naar blond!
Vanavond de nachtdienst weer in.

Antoinette ondertussen al aan het verbouwen? Echt onwijs gefeliciteerd en alvast veel geluk in jullie nieuwe huis!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:18

Welkom thuis Wen!

Werkze Milou!

Bedankt voor de felicitaties, we zijn lekker aan het slopen. Als jullie je nog vervelen... -O- :o

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:01

Ik kijk inmiddels meer van weinig op. Die Franse wegen... gebruik de navigatie zo min mogelijk. Dat ding leidt je over allerlei paden die als verharde weg in dat ding staan, maar onverhard en smal en onoverzichtelijk zijn en slingeren zo midden over de heuvels heen. Heen ook al bij Parijs een gatenkaas. De tolwegen in Frankrijk zijn wel weer goed, je weet in ieder geval waar je voor betaalt (en in de tolpoorten nette parkeerplaatsen en schone toiletten). In Belgie was het ook heel opvallend, Vlaamse kant was redelijk te doen en als slecht was, was dat aangegeven, waalse kant was hopeloos. Wij waren blij dat we Limoges en omgeving gehad hadden, al die heuvels, dan heeft de auto het best zwaar met de caravan. Op de heenweg zaten daar zelfs stukken naar beneden in met een grindbak.

Suc6 met slopen, moet er veel uitgesloopt worden?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:38

Ja alles behalve de keuken en het beneden toilet :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:10

Klinkt als een boel werk Antoinette! Misschien heb ik van de week nog wel gelegenheid om te helpen als je nog steeds hulp kan gebruiken...

Ja, limoges en de Limousin zijn goed heuvelachtig Wendy! In de trein ook erg leuk, alhoewel dat meer bochten om de heuvels zijn, haha!

Hopen op vanavond beetje droog ritje! Daarna gauw naar huis, douchen en weer werken...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:44

Weer is volgens mij meegevallen?

Poe Antoinette, hebben jullie al spijt? ;) Klinkt inderdaad als een hoop werk! Maar ook wel leuk! Vervelen? Nee, dat niet. Moet nog 4 weken werken voordat ik vakantie heb. Komende weekenden ook wat vol gepland...

Morgen weer naar de dierenarts met Troy, hopen dat het meevalt. Het ziet er een stuk beter uit, maar het is nog niet helemaal weg...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:39

Nou, was nog aardig nat hoor Saskia!
Wel lekker gereden, maar vind de late rit fijner....minder wandelaars, andere ruiters, etc! Zou eigenlijk op zonnetje hebben gereden, maar door wat ruilingen toch op mijn lieve vriendje. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant was het ook wel fijn met het oog op werken daarna. Zonnetje kreeg ineens kalmering van Aad....zou vorige week flink eea hebben uitgespookt en een ruiter eraf geknikkerd hebben. Tja....als je dan nachtdienst hebt en je bent maar met z'n tweeën in de nacht, is het handiger als je gewoon naar je werk kan, haha!

Helaas Antoinette en Gijs net gemist! Zij reden de parkeerplaats op toen ik wegging...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:36

Ja ik zwaaide nog naar je!
Er was tijdens een rit die Gijs voorreed iemand van Zonnetje geknikkerd. Die dame zat hem in zijn pens te schoppen en tegelijkertijd het bit door zijn mond te trekken en ze wilde niet naar aanwijzingen luisteren... Ja toen gaf hij een bokje...

Het ritje op Zonnetje hou je dus nog tegoed :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:50

Ik zwaaide ook nog naar jullie! (Heb jou alleen niet zien zwaaien :o !)
Oei, das niet zo fijn voor zonnetje! Groot gelijk dat ie de ruiter er af gooit! Yvonne was wel verbaasd, ook omdat ik zo enthousiast was dat ik op zonnetje mocht. Heb ook echt staan twijfelen hoor! Maar er zijn nu twee ruiters bij wie ik wel een potje zou moeten kunnen breken, haha!
Ik ga gewoon voor 3maal is scheepsrecht. Ben benieuwd op wie ik dan zondag kom.....
Moet/mag Gijs zondagochtend de ontbijtrit ook weer voorrijden?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:51

Ja begrijpenlijk, maar Adje is altijd goed, toch? :)

En Troytje is weer door de APK *\o/* :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:55

Wat fijn Saskia! Was ik helemaal vergeten in mijn berichtje (was net wakker).

Straks laatste nachtdienst. Hopelijk is het een beetje rustig....haha!

Ow, Sas, is er al wat meer bekend over die rit?

En Adje is natuurlijk altijd goed! Jammer dat ie alleen weer overkruist sprong midden in de galop op het strand. Gelukkig sprong ie wel weer terug, want echt lekker zit het niet. Heeft zich verder braaf gedragen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:11

Wat fijn Sas! Toppie!
Gijs is Bob de bouwer dus die gaat niet voorrijden, hij heeft vanavond wel gereden.
Ik ga morgen nog een huisvrouwenritje rijden, ook leuk.

De logeerkamer is trouwens opgeruimd (is nog steeds een rommelhok hoor) dus als je vriendin daar doorheen kan kijken dan kan ze blijven slapen als je op Jock past

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:13

Fijn Sas, dat het weer goed gaat met Troy!

Suc6 in je laatste dienst Milou. En Adje, je vriendje, ook wel jammer dat je zonnetje nog geen hele rit hebt kunnen testen. Aad geeft zijn paarden wel snel muisjes. Ik geef zonnetje groot gelijk dat als je zo'n ruiter hebt je denkt: doei ga maar daar liggen schop maar in het zand.

Zo nog wat vakantie foto's op fb gezet. We hebben best wel veel kastelen gezien, de meeste wel mooi, maar ook wel paar die me wat tegen vielen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:20

Jullie kunnen allemaal de 29ste toch? Denk dat dat hem dan maar moet worden. Wat een geplan met zoveel mensen hè? :=

Lukt het slopen een beetje Antoinette?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:15

29 kan ik. Heb wel avonddienst, dus kan niet te lang blijven hangen daarna!

Antoinette, rij ze! Misschien zie ik je nog, ga zo hardlopen namelijk! Nu is het nog enigszins acceptabele temperatuur en heb al ruim 3 weken niet gelopen, dus moet wel weer even wat gaan doen!
Ik ga overleggen met vriendin over slapen in Noordwijkerhout!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:11

He? Ik dacht dat we de 15de zouden gaan? De 29ste komt niet zo lekker uit

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:20

Zooooooo, lekker hardgelopen. Heb er maar een intervaltraining van gemaakt met rennen en wandelen en uiteindelijk 10km afgelegd! Heb mezelf goed afgemat, haha!
Was banaantje vergeten en dus maar even bij manege gestopt voor wat suiker in de vorm van een colaatje. Daar dan ook maar gewacht op de dappere ruiters die met deze temperaturen waren gaan rijden en daarna het huis van Antoinette bekeken. Denk dat ik zaterdag wel in de gelegenheid ben om te helpen Antoinette!
Onderweg naar nieuwe huis stak er een paardje over. Leek wel verdacht veel op mazzel.....en verrek, het was mazzel! Ruiter leek wel verdacht veel op Wendy.......en verrek, volgens mij (en ook volgens Antoinette ;)) was het Wendy! Dussse, Wendy, heb je een beetje lekker gereden?

Nu even bedenken wat ik ga doen. Het is te laat om te gaan slapen en sta ook nog niet op instorten (nog niet). Zwembad zal wel al vol zijn en het strand ben ik niet zo van.....en ben ook bang dan in te gaan storten, haha! Misschien toch maar mijn oude kloffie aan en kijken of ik de vinkenlaan weer kan vinden in Noordwijk....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:03

Milou je bent van harte welkom! :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:59

Ben finaal ingestort Antoinette, haha! Heb uiteindelijk toch nog even een tukkie van 2u gedaan en lig nu met redelijk wat spierpijn op de stretcher....oeps!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:11

Nou dan moeten we het maar bij de 15e houden, dan konden de meeste... Alleen Wen dus niet!
Geen dag te vinden dat iedereen kan volgens mij :=

Pff hardlopen met dit weer, nee dat trek ik echt niet! Knap hoor Milou en de afstand is ook niet niks!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:23

Was ook wel kapot hoor, aan het eind! Heb omgerekend 6km gerend en 4km gelopen! Maar wel elke keer in blokjes van een halve km en ingelopen met 2,5km. Ook een keer 1km tussendoor gerend en 1km op adem komen!

Zag trouwens bij de duindamseslag 3 ruiters van de stal, voorruiter en twee andere ruiters. Die andere ruiters zaten allebei op paarden met onwijs strenge bitten....pffff. Vind dat niet manege geschikt hoor, van die strenge bitten!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:59

Geeft niet hoor Milou! We hebben nu op aanrading van Gijs zijn broer de hele bovenverdieping gesloopt en zijn nog aardig wat verassingen tegengekomen....
Morgen ben je van haaaaaaarte welkom ;-)

Ik vind het niet erg hoor als jullie liever de 29ste gaan kijk maar wat voor de meeste mensen uitkomt.

Hardlopen met dit weer likkt me niets maar ik moet je zeggen dat behang stomen met 34 graden ook geen eitje is....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:08

Ik kan de 29e wel en idd de 15e niet, kijk maar wat jullie doen, maakt me niet uit.

Ik dacht dat ik zo gek was om te gaan rijden, maar jij hebt ook je best gedaan met hardlopen, Milou!
En ja ik heb lekker gereden, nu toch nog vakantie en ik wist zeker dat er vandaag niemand zou zijn bij Mazzel. Dus hem lekker meegenomen voor stukje strand en duin. Alleen kon ik bij meeuwenoord echt nog net tussen 2 auto's door, zo lekker daar parkeren maar geen ruimte overlaten om duin in te kunnen. Strand op geweest en lekker in de zee beetje stappen en op de rustigere stukjes kort drafje of galopje. Mazzel had vandaag de relax stand aan, alles ging lekker relax. En maar terug gereden via de schulpweg & westeinde daar kan je altijd normaal het duin uit. Misschien moet ik toch eens gaan zoeken waar je duin uit kan op de duinweg en of je daar beetje normaal op fietspad kan rijden. En na het rijden Mazzel lekker onder de douche gezet, hij was lekker nat en daarna mocht hij een zandbad nemen.

Zijn er nog fans om zondag te gaan mennen hier (of een andere zondag in augustus? Zijn eigenaresse is nl. op vakantie tot eind augustus. En ff op mijn werk kijken hoe het rooster is voor volgende week, 2 andere verzorgers zijn ook weg, dus kan nog wel extra als ik tijd heb.

En Milou, hoe is het eigenlijk met Perla, heeft ze inmiddels al een veulentje?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:01

Heel misschien kan ik zondag wel Wen....alleen hoe laat wil je dan? Wilde namelijk eigenlijk na de ontbijtrit ook hardlopen.....maar dan wordt het wel laat voor mennen en mogelijk ook te warm voor mazzel om te mennen?
Volgende week wordt krap, twee dagdiensten en daarna 3 daagjes weg met mijn moeder! Anders had ik wel gewild hoor, haha!

Perla heeft nog geen veulen, maar wordt wel steeds dikker. Had zondag ook het idee dat het bij de uier aan het veranderen is. Morgen kan ik haar weer inspecteren, haha! Ze staat ondertussen niet meer op het grote weiland geloof ik, maar op een apart stukje voorin. In ieder geval was dat het plan voor deze week. Ben weer benieuwd! Nog ffies geduld dus om te zien wat voor moois ze daar binnen aan het bakken is!!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:01

Als het bij de 25 graden blijft, zou ik ook wat later kunnen, scheelt toch weer 5-10 graden met deze dagen. Ontbijtrit is toch tot 8u en dan ontbijten en hardlopen, hoe laat zou voor jou dan handig zijn?

Dan is ze pas laat gedekt, meestal zie je de veulens in het voorjaar en nu amper meer. Waarneer is ze ongeveer uitgerekend? Wel spannend!