Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:26

Gefeliciteerd Rianne! Wat is het voor paard?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:45

28e 's avonds is wat mij betreft prima!!!! Moet ik zelf reserveren, of wordt dat voor mij gedaan? En wie gaan er nog meer mee?

De rest van de paardjes blijven nog wel gewoon van Auke, die doet hij niet weg?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:56

Klinkt geweldig hoor Rianne Haha! Ik ben jaloers hoor Tong uitsteken

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:25

Gefeliciteerd Rianne!!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:48

Rianne,
Toch wel? Het kon ook niet anders!
Je verhaal klopt wel, jullie zijn een hele goede combi! Lachen
Gefeliciteerd!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 20:07

Brrr Laura... heb jij nog wat gedaan met Akino vanavond? Ik vond het echt té koud!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:20

Sence schreef:
Gefeliciteerd Rianne! Wat is het voor paard?

Zwarte 13 jarige draver. Ken haar al een hele tijd. Niet dat ik er iets mee wil gaan doen. We knoeien lekker wat om en ze mag genieten van haar leventje. Wie weet over een aantal jaar wel een veulentje eruit om mee endurance te rijden. Met Melissa zelf zal dat helaas nooit lukken.

odolphie schreef:
28e 's avonds is wat mij betreft prima!!!! Moet ik zelf reserveren, of wordt dat voor mij gedaan? En wie gaan er nog meer mee?

De rest van de paardjes blijven nog wel gewoon van Auke, die doet hij niet weg?

Reserveren wordt gedaan, je mag alleen wel even geld overmaken Knipoog Of dan geven, weet niet wat ze het liefste wil. Ivana gaat mee, haar moeder, ik en Evelien. Ik denk dat ik maar rij, zien of ik de auto kan lenen.

Rest blijft idd staan. Tenzij er natuurlijk een prachtbod komt voor één van de paarden, maar dat zal niet snel zijn.

Rest, dankje Haha! Ben ook wel erg blij ermee. Toch voelt het nog niet écht, want er veranderd eigenlijk niets. Behalve dan mn bankrekening Tong uitsteken

@Laura, al een les van dennis gehad?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:25

Stuur maar ff een pb met je rekeningnummer, en hoeveel je moet hebben. Want ik neem aan dat we de benzine kosten gaan delen? En idd misschien het beste dat jij rijd. Wij hebben wel een auto, maar dan zit je met je knieën in je nek als er 3 achterin moeten... Ik wil ook wel een stukje rijden, maar dan moet je me toevertrouwen in jullie auto... haha Tong uitsteken

Ik heb er zin in...

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:53

@ jobbeltje: ja, ik had wat gedaan, ik moest wel ik had les van sytske Tong uitsteken
@ Rianne: nee ik heb geen les van dennis meer, zou al 3 keer gebeuren, 3 keer zegt ie af, bij de 4e zei ik zelf af omdat ik het zo niet wilde en heb nu les van iemand anders die bij mij op stal staat ik had gister mijn 1e les en het was echt super! ze is heel goed in grondwerk! heb echt een leuke les gehad Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:38

Als ik heel eerlijk ben vind ik het wel een beetje apart... Eerst stop je met lessen met grondwerk van iemand omdat je van dennis wil (en dus eigenlijk erop) en dan ga je uiteindelijk wel weer lessen met grondwerk. Maar kwa tijd begrijp ik het wel.
Ik vond haar een beetje een felle tante, die werkt toch ook met die met die tinker? Hoe heet ze nou?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:20

Nee ik stop niet omdat ik geen grondwerk meer wilde! met dennis zou ik ook met grondwerk beginnen!
Van Marsica wilde ik geen les omdat ik dat de laat vond
en bij haar begin ik dus ook met grondwerken en tsja..uiteindelijk ga ik er dan inderdaad wel op zitten

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:22

ze heeft trouwens geen tinker, ze heeft wel les aan een tinker, Ik vind haar niet echt vel, vind wel dat ze goed les geeft

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:26

Hmm ja wat zal ik er van zeggen.

Ik ben niet zo van het grondwerken. Ik ben meer van het nuchtere verstand. Peerd moet aan de hand en onder het zadel luisteren.
Veel gedaan, vrijheidsdressuur, zadelmakmaken, shows geven (hogere dressuur). En nog steeds longeer ik los door de bak, leer ik mijn paard oefeningen VD, dressuur en spring ik ermee. Maar echt grondwerken voor "de band" en voordat ik zou gaan rijden. No way...
laat staan er lessen in volgen.

Maar goed.. ik pik er dan wel weer nuttige dingen uit mee... maar vind het allemaal wat te "zweverig"

Neemt niet weg dat ik vind dat iedereen moet doen wat ie zelf leuk vind, dus als dat grondwerk is.. ik hou je niet tegen Lachen Vind plezier met het dier voorop staan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:28

Tja, het is niet mijn type persoon. Wat ze deed zag er wel goed uit en ze heeft er ook echt wel verstand van, maar brr.. had zelfs bij het kijken het idee dat ze me zo aan kon vallen Knipoog Niet mijn type persoon dus, voel ik me niet op mn gemak bij.
Ik bedoelde ook dat zij iemand les geeft met die tinker. Ze rijdt ook die shows enzo, heeft in de bit gestaan. Wat stom, heb nog een hele tijd met haar staan praten..

En eerlijk, denk je dat dennis iets weet van grondwerk? Ik denk het niet hoor.

Maar goed, hoop dat het bevalt en succes!
Hoe gaat het trouwens met Annelies en Nicole?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:30

Dennis en grondwerk is ook nieuw voor mij Haha!

En jij bedoelt Signe & Blizz Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:33

Ja! Zo, dat was moeilijk Haha!

Super stel, wat een stoer paardje zeg Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:36

Maar die lessen volgens mij niet bij Sytske.. ze heeft een proefles daar gedaan, maar ik geloof niet dat ze nu nog lest. Iig niet wekelijks.

Ik vind het overigens ook vrij duur voor een les grondwerk.. maar zit verder totaal niet in de prijzen op dat gebied. Wat is daar "normaal" voor? Hetzelfde als voor dressuurles?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:41

nee Signe & blizz lessen niet bij haar, wel een andere tinker.
Tsja..ik weet ook niet hoe dennis grondwerk geeft, ik vroeg aan hem of ie dat wel kon en wilde, dat kon en wilde hij wel zei hij.
Wat hij in petto had en hoe hij het doet weet ik dus ook niet omdat ik geen les van hem heb gehad

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:44

Ah! Jobbeltje, ik mistje je eerdere bericht.

Ik doe ook geen grondwerk voor een band. Immers, als jij je paard netjes behandeld bouw je die band ook wel op tijdens al het andere wat je ermee doet. Ik doe geen join up-en, doe geen preciese parelli. Ik gebruik het grondwerken om te werken. Paard bewust laten worden van het lichaam (is voor melissa heel wat werk) laten opletten op mij en mijn aanwijzingen die ik geef vanuit het lichaam en daarmee wat spelen. Denk dat er veel paarden zijn die door zo te werken beter gaan lopen. Vooral paarden waar je eigenlijk nog niet op kan vanwege bespiering of opleiding bijv. De een longeerd, de ander doet grondwerk. Ik vind grondwerk prettiger omdat je dan niet dwingt om op een circeltje te lopen en echt goed longeren ook een kunst is.
En soms doe ik grondwerk op te spelen. Maar tegenwoordig niet, want er zit geen hek om de bak Tong uitsteken

Edit, ik betaal voor grondwerken zelfde als voor dressuur, 10 euro voor half uur. Kijk, dan kan je nog eens lessen nemen toch Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door RianneH op 17-12-08 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:45

Ja die tinker is boyd, van B_Sweet hier op bokt.
Signe zit ook op bokt (dapperdier)

Ik les overigens van Angelique, dressuurles welteverstaan Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:49

Pffff, dressuur Tong uitsteken

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:51

Hahaha Haha!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:56

Ik heb ook niet veel vertrouwen in de combi Dennis en grondwerk... sowieso was Dennis niet mijn favoriet...

Ik heb ook veel grondwerk gedaan met mijn paardje... En ik deed het niet om de band te versterken. De band werd wel sterker, maar dat was een mooi meegenomen effect... Ik doe grondwerk en dubbele lijnen omdat mijn paard erg vast zit in de rug. Door grondwerk en dubbele lijnen te doen leg ik een basis voor onder het zadel. Ik maak haar rug losser, waar ik bij het rijden weer meer profijt van heb. Daarnaast ben ik bezig om mijn paard stil te laten staan, aangezien ze daar wat moeite mee heeft. Doordat ze me ziet tijdens het grondwerk en dubbele lijnen, is ze rustiger. Mijn paard is heel onzeker, en wil graag weten wat van haar verwacht wordt. Met grondwerk en dubbele lijnen voelt ze dat ze er niet alleen voor staat. Meer dan in het zadel, omdat ze me dan niet ziet. En hoe beter het gaat op de grond, hoe beter het gaat onder het zadel...

Ik krijg nu ook les van Marije Bouwma, van www.paardaardig.nl. Haar manier van werken komt uit de werkwijze van Monty Roberts. We doen zowel grondwerk, schriktraining, dubbele lijnen, straks misschien onder het zadel. En mijn paard heeft in haar hele 17 jaartjes maar 1 keer op de trailer gestaan, en dat was naar mij toe. Dat ging niet zo geweldig, ze wilde er niet op. Marije geeft ook training in trailerladen... Van alle markten thuis. Ik betaal 25 euro in het uur, + benzinekosten, maar ze woont 2 km verderop, dus dat is niet veel. Het bedrag is niet goedkoop, maar ik heb er megaveel aan!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:52

oh wat leuk ,doe marije de groeten van mij,petra
Ze heeft mij ook geholpen met het trailerladen,tis een topper!!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:15

Zal ik doen...