Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:21

Fijn Milou op Adje, kan niet anders dan als lekker rijden ;) En ik vind zwembad ook beter om echt te zwemmen. Ik vind het wel lekker om 's avonds stukje op strand te wandelen en natte voeten te halen.
En fijn antoinette dat je zo lekker gereden hebt en gesprongen! Gaaf hoor en goed van je! Ik ben benieuwd hoe het paardje, waar Gijs opgereden heeft, jou gaat bevallen. Filmpje ga ik hier niet kijken met trage internet, thuis als het niet te ver weg zakt met ons geklets.

En caravan is wel fijner ja, iets meer luxe en opberg ruimte. Ik lig in een tentje met mijn kleding allemaal in een tas, ik vind het prima en in de caravan liggen iets van boeken, puzzelboekjes en alle zooi, dat scheelt wel. En verder leven we vooral buiten, buiten koken alleen binnen slapen. Veel te warm om met deze temperaturen in de caravan te zitten. Al is het hier vandaag wat meer bewolkt en 'maar' 29 graden, maar morgen voorspellen ze weer 36 graden.

En vandaag weer kasteel met beetje tuinen gezien en gisteren ook. Echt al veel kastelen gezien, nog een dag of 4 genieten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:53

Fijn dat je zo lekker hebt gereden Antoinette! En jij natuurlijk ook Milou, op haflingervriend :)

Geniet nog van je laatste dagen Wen. Is altijd weer voorbij voor je het weet!

En Es, kamperen moet je natuurlijk ooit gedaan hebben :Y) (Moet je horen wie het zegt)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:40

Ooit gekampeerd, Sas? Ik heb het al heel wat jaren gedaan. Al moet ik wel zeggen, als je echt alleen met tent gaat is mooi weer wel heel erg fijn, dan zou ik niet in de regen of kou willen staan. In een caravan kan je nog een kachel aan doen en lekker binnen gaan zitten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:03

Nee, daarom zeg ik het ook ;)

Een caravan lijkt me wel leuk, of een camper. Lekker rondtouren! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:31

Pfffff, denk je op je werk van een aangename temperatuur te kunnen genieten, is de stroom uitgevallen! Noodaggregraat voorziet niet aan airco! Bah, het was warm, klam, muf en vochtig!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:01

O ja, hoorde het net op het nieuws. Heel rot in een ziekenhuis!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:07

Mooiste is nog dat er ergens stond of gezegd werd dat de patiënten er weinig van merkten....tja, volgens mij is er nergens in het hele huis een warme maaltijd uitgedeeld.......en het restaurant was ook gesloten!

Maar ok, hebben we ook weer meegemaakt! Rest van de getroffen gebieden hadden weer stroom, alleen ziekenhuis nog niet. Verwachting is 5u. Hoop voor patiënten en collega's dat dit eerder is en dat er niet nog meer vertraging zal optreden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:14

Kleine kans dat de patiënten er niks van merken. Vind het normaal al benauwd in een ziekenhuis, laat staan als de airco het niet doet :=

Hoorde inderdaad dat de wijken weer stroom hebben. Ik zou eerst het ziekenhuis regelen :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:25

Mijn huis is ook getroffen geweest. Tja, het LUMC heeft noodstroom....maar dat werkt ook niet eeuwig!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:13

Nee en lijkt me toch een fijn idee als alles daar weer werkt!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:14

Oh getsie Milou! Lijkt me ook eng met alle apparatuur waar de patienten aanliggen enzo..
Heb je de inhoud van je koelkast weg kunnen gooien?

Maandag krijgen we de sleutel *\o/*

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:12

Dan al! Wat snel joh! Leuk, leuk, leuk. Jullie kunnen dus gelijk beginnen met klussen }>

Mijn eerste 5 km hardlopen zit erop. Was een beetje benauwd, maar vooruit!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:32

Gelukkig hebben we noodstroom Antoinette! Maar ja, als die niet goed aanslaat ofzo, dan kan het best problematisch zijn....schijnt nu wel dat alles het weer doet, maar dat we nog steeds op noodstroom draaien.
Inhoud koelkast viel gelukkig mee. Was niet thuis hè, dus dat scheelt met open doen enzo. De stroom schijnt hier nog geen 4u uitgevallen geweest te zijn.

Wat goed sas! Ik moet ook weer ff gaan beginnen. Maandag mijn eerste rondje maar doen. Morgenochtend ga ik niet redden denk ik met ook naar perla toe. Die ik overigens vanochtend net op tijd weer in de wei had gezet!

Leuk Antoinette! Had trouwens bijna een tweede dier-oppas adresje. Helaas betreft het net die week dat ik ook bij jullie zit en heb ik aan het eind van die week nachten....maar ze zou me in gedachten houden! Lol!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:36

Gefeliciteerd Antoinette! Lekker klussen maar! En sportief, Sas!

Morgen weer richting huis, is het weer daar nog beetje oke? Hier is het weer zoals gewoonlijk, zo'n 35 graden, zon en af en toe wolkje. Voor vanavond kans op wat regen. Tot nu toe maar 2x klein beetje gehad en 's nachts af en toe klein beetje. Geen zin om morgen de hele dag in de auto te zitten, ik hoop maar dat het noordelijker toch wat koeler is. Wel weer zin om mijn eigen bedje in te duiken. Al was ik aardig gewend aan mijn luchtbed na hem flink hard opgepompt te hebben.
Gisteren nog naar een kasteel geweest, Beynac. Was een mooi middeleeuws verdedigingskasteel en geweldig uitzicht over de dordogne (rivier) en omgeving van Beynac.
Route voor morgen is ook gepland, nu duimen dat inderdaad de files naar het zuiden staan en dat het bij Parijs lekker rustig is.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:06

Is snel gegaan Wendy!
Hier is het weer redelijk ok. Vind het nog steeds wel benauwd. Code oranje gehad voor vandaag, maar voor Leiden waren dat 3 donderklappen, 2 bliksemschichten en een forse hoeveelheid regen en wat wind. kortom, het KNMI zat er weer lekker naast...haha!
Goede terugreis iig!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:53

Fijne reis in elk geval! Het weer valt ontzettend mee, gisteren even regen gehad, klein beetje onweer, maar dat was het wel. 's middags was het weer warm en zonnig!

Haha Milou, ik weer wezen bowlen gisteren. Het ging echt slecht. Misschien had ik niet moeten opscheppen dat ik zo goed was vorige keer :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:49

Haha Sas! Of mij standaard meenemen ;), ben je sowieso niet laatste, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:53

Twee potjes tweede geworden, maar het laatste rondje laatste.
Gooide best recht, maar het viel gewoon niet :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:46

Zaten ze bij jouw beurt elke keer vastgeplakt? ;)!
Wendy goede terugreis gehad?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:04

Ja, dat zei ik wel :')

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:22

Today is key day *\o/* *\o/*

Wen goede thuisreis gehad?
Bowlen is niets voor mij heb het 1 keer gedaan en vond het :O

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:39

Gaaf Antoinette!!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:01

Gefeliciteerd, Antoinette met jullie huis!

En mijn terugreis ging eigenlijk wel goed. Er bleek een feest te zijn in dorp waar we bij zaten, waardoor we dus niet door het dorp konden, dus moesten we andere route uitstippelen. Aangezien omrijden best wel wat tijd zo kosten en andere wegen erg smal/klein/bochtig zijn om met een caravan te doen. Maar uiteindelijk zaten we met een uur binnendoor rijden en nog tanken op de tolweg (waar we heen 1,5u overgedaan hadden). Dus dat was alvast fijn half uurtje winst en de andere route was gelukkig goed te doen met caravan.
En tja tolwegen waren lang en saai, in begin rond Limoges klein beetje file door ongeluk. En verder rond Parijs de goede weg genomen, niet teveel stad in gegaan (zoals alle routeplanners en navigaties willen). Rond Parijs wel af en toe wat langzaam rijden gehad waar er weer wegen bij elkaar kwamen of splitste en bij Parijs dit keer op tijd het goedkope tankstation gevonden (scheelde wel erg veel 15 cent op een liter). En me rond Parijs verwondert over de kwaliteit van wegdek al die gaten, maar bij aankomst in wallonie was dat nog vele malen erger. Mijn vader was bezig de gaten te ontwijken en ik mocht op de bordjes letten.
In Vlaanderen nog wat gegeten en toen door naar Nederland. Al met al waren we om half 8 weg en om 9u in nieuw-Vennep, 13,5 u incl. 2 eetpauzes en een tankstop en alle kleine beetje oponthoud.

En vandaag weer druk bezig om alles opgeruimd en schoon te krijgen en weer eten in huis te hebben. Wel fijn om alles weer goed te begrijpen en te kunnen lezen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:13

Dat zijn altijd de minder leuke dingen, maar je bent tenminste weer goed aangekomen :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:49

Dat laatste vind ik toch altijd weer heel fijn, dat de reis goed is verlopen, onderweg zie je wel verschillende malen mensen met pech of ongelukken, dan ben ik altijd weer blij als ik heel thuis ben. Deze week nog lekker vrij, zaterdag weer werken, dan ben ik precies 3 weken vrij geweest.

En Antoinette, hoe is het met jullie huisje, gelijk de boel aan het verbouwen?